Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Leg je belofte vast! (deel 3)

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Dit sprintje is bedoeld om je houvast te bieden wanneer je het moeilijk hebt om je aan je voorgenomen gezonde plan te houden.

We kennen het allemaal denk ik wel: je bent van plan om gezond te eten, om tussendoortjes over te slaan, om lekkere dingen te laten staan.
Maar soms is de verleiding erg groot.
Dus, wat kun je doen bij dit sprintje?

Je zet hier een berichtje neer waarin je één van de volgende dingen belooft:

* Dat je niet gaat eten tot zo- en zo laat.

* Of je belooft dat je niet de ongezonde / ongeplande dingen gaat eten waar je nu even zo naar verlangt.

* Of, je belooft dat je minstens een kwartier zult wachten
voordat je die ongezonde dingen pakt waar je naar verlangt.

(Als je je lekkere trek een kwartier kunt uitstellen train je jezelf namelijk om in het algemeen sterker te worden om verleidingen te weerstaan).

Door het hier neer te zetten wordt het al iets lastiger om je eigen voornemens te doorbreken!

De beloftes zijn geldig voor een korte tijd! Dus een dag, of korter(bijvoorbeeld: 'ik ga het komende uur niets eten' of zelfs: 'ik ga nu een kwartier niets eten").
Het gaat dus niet om een belofte in het algemeen of een belofte die voor een week of een maand geldt.
Bijvoorbeeld: het gaat dus niet om: 'ik ga niet meer snoepen' maar wel om: 'vanavond /vandaag / het komende uur snoep ik niet'.

Het mogen ook andere doelen zijn, als het bijdraagt aan je welzijn en/of gezondheid, bijvoorbeeld: op tijd naar bed, aan beweging doen, iets aan het huishouden doen, niet te veel op internet zitten enzovoorts.

Als je dat leuk vindt kun je hier ook bij je volgende bericht neerzetten of het gelukt is de belofte te houden. Dat kan veel motivatie geven. Maar het hoeft niet.

Verder gaan we elkaar hier natuurlijk ook aanmoedigen en steunen en complimenteren wanneer het gelukt is om ergens af te blijven!

Het is fijn als je hier regelmatig een bericht neerzet. Deelnemers die zelden iets op dit sprintje zetten worden mettertijd verwijderd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 8:05    
Vrouw Weeggegevens   Shadowchicken
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Dit sprintje spreekt mij helemaal aan. Elke keer maak ik talloze beloftes naar mijzelf (en anderen), maar mij er echt aan houden gebeurt veel te weinig.

Eén van mijn doelen is dan ook om mijzelf aan te leren dat ik wel te vertrouwen ben en dat ik wel een belofte aan mezelf kan nakomen. Je moet ergens beginnen toch? Dit sluit mooi aan bij het sprintje, beloftes maken voor korte termijn een het liefst zo haalbaar mogelijk. Als je eigenlijk al weet dat je constant onzin uitkraamt en je woord niks waard is, dan betekent het niks als je tegen jezelf zegt om maar 3 stukjes chocolade te pakken. Want diep van binnen (eigenlijk helemaal niet zo diep) lach je jezelf uit en weet je toch dat die hele reep op gaat en nog een koekje toe (want nu voel je je toch al slecht dat je gefaald hebt). Zo werkt het in ieder geval bij mij...

OT: Voor vandaag was mijn belofte een halfuur wandelen. Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan wandelen, but I did it anyways.

Ik sluit mij dus graag bij jullie aan, als het mag Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 23:11    

Reageer met quote
Oeps, ik heb per ongeluk mijn startgewicht ipv een streefgewicht ingevuld. Kan ik verwijderd worden en dat ik mezelf opnieuw aanmeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 23:14    

Reageer met quote
Shadowchicken schreef:
Dit sprintje spreekt mij helemaal aan. Elke keer maak ik talloze beloftes naar mijzelf (en anderen), maar mij er echt aan houden gebeurt veel te weinig.

Eén van mijn doelen is dan ook om mijzelf aan te leren dat ik wel te vertrouwen ben en dat ik wel een belofte aan mezelf kan nakomen. Je moet ergens beginnen toch? Dit sluit mooi aan bij het sprintje, beloftes maken voor korte termijn een het liefst zo haalbaar mogelijk. Als je eigenlijk al weet dat je constant onzin uitkraamt en je woord niks waard is, dan betekent het niks als je tegen jezelf zegt om maar 3 stukjes chocolade te pakken. Want diep van binnen (eigenlijk helemaal niet zo diep) lach je jezelf uit en weet je toch dat die hele reep op gaat en nog een koekje toe (want nu voel je je toch al slecht dat je gefaald hebt). Zo werkt het in ieder geval bij mij...

OT: Voor vandaag was mijn belofte een halfuur wandelen. Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan wandelen, but I did it anyways.

Ik sluit mij dus graag bij jullie aan, als het mag Erg blij

Hallo Shadowchicken! welkom! Leuk dat je meedoet.

Herkenbaar wat je schreef over hoe dat kan gaan met het verbreken van afspraken met jezelf... je zult dit sprintje vast fijn vinden.

Om een indruk te krijgen van hoe het sprintje werkt kun je ook bij het voorgaande sprintje even kijken: https://www.weegclub.nl/forum/leg-je-belofte-vast-deel-2-t57061-500.html#2819460

Ik zal je verwijderen, kom dan maar gauw weer terug!Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 13:46    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Hey een leuk sprintje met de belofte vastleggen.
Ik heb net als shadowchicken moeite om mijn beloftes vast te houden.
Mijn belofte is dagelijks 30 min wandelen, want bewegen doe ik veel te weinig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 15:45    
Vrouw Weeggegevens   Wegermee 2020
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi, hoi,

Ik doe weer graag mee heb het idee dat dit sprintje mij wel helpt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2021 8:01    
Vrouw Weeggegevens   Wegermee 2020
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Beloof dat ik mij vandaag aan het dag menu van sonja bakker hou.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 10 aug 2021 8:52    

Reageer met quote
Tof! Het is gelukt! Lach Het doel niet te streng gezet, baby steps...

@soesje ik heb precies hetzelfde doel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 aug 2021 16:04    

Reageer met quote
Welkom Soesje en Wegermee! Leuk dat jullie erbij zijn.

Voor alle duidelijkheid: je belooft dus iets voor de komende dag of voor de komende paar uur. Dat werkt het beste.

We weten uit ervaring dat als we zeggen 'ik ga elke dag dit of dat doen' dat het dan snel verzandt. Bij dit sprintje zeg je: ik ga VANDAAG dit of dat doen. En dan kun je - als je dat wilt, het hoeft niet - daarna delen of het gelukt is. Of niet. En waarom niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2021 10:23    

Reageer met quote
Shadowchicken schreef:
Tof! Het is gelukt! Lach Het doel niet te streng gezet, baby steps...

@soesje ik heb precies hetzelfde doel

Goed gedaan SC! Applaus
Ik zet mijn beloftes tot aan het weekend nog op het voorafgaande belofte-sprintje, daarna kom ik hier ook meedoen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2021 10:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 28, 29, 30  Volgende
Pagina 1 van 30