Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Leg je belofte vast! (deel 3)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 22, 23, 24  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Geke schreef:

ja, één keer zoetigheid op een dag, maar dat gaat prima. Ik vlieg niet uit de bocht.
Dat is het voordeel van als je eenmaal afgekickt bent van die akelige suikers, dan doet het je niet zoveel meer.
Dat wens ik jullie allemaal toe, dat je loskomt van de suikers.

Het is verschillend voor ieder mens. De één kan 'af en toe' wat zoetigheid eten. Een ander niet. Als ik zoals jij eenmaal per dag iets zoets zou eten, zou ik binnen twee dagen heel grote eetbuien hebben.
Het blijft voor elk individu zoeken naar wat voor hem of haar de juiste aanpak is...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 aug 2021 12:28    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Klopt helemaal, Kordiya.
Ik wil me er juist aan wennen om toch af en toe iets met zoet te nemen (ik vind het al steeds minder lekker, gelukkig). Maar af en toe is het heerlijk en een grote uitzondering.
Bij mij leidt dat niet tot eetbuien.
Bij jou helaas wel.
Het knappe van jou vind ik, dat je daar toch een hele goede manier in gevonden hebt om er mee om te gaan. Suiker en meel is jou niet de baas, jij hebt zelf de regie. Topper!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 aug 2021 18:24    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Vandaag ga ik weer voor drie maaltijden en geen tussendoortjes.
Ik ga ook een huishoudelijke taak doen en ik bereid straks eerst het eten voor de rest van de dag voor.

Gelukt met de taak en het voorbereiden.
Ik heb al mijn drie maaltijden gehad en worstel op het moment behoorlijk. Ik heb twee salades gegeten vandaag, en het lijkt alsof ik nog trek / honger hebt. Grote aanvechtingen om nog een bakje yoghurt met haver en wat notenpasta te nemen. Maar ik ga het niet doen.
Ik zal niet omvallen als ik honger zou hebben maar niet zou eten vanavond. En ik weet eerlijk gezegd niet of het honger is of gewoon 'zin om te eten'.
Als ik lukraak ga toegeven aan 'zin in eten' dan is al snel het eind zoek denk ik.
Dus, ik ga niet eten tot morgenochtend bij het ontbijt. Wish me luck!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 aug 2021 19:54    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
En, Kordiya, hoe is het gegaan? Ik hoop dat het je gelukt is!

Ik heb gisteravond, na een vergadering waarbij ik keurig de chocolade aan me voorbij liet gaan, toch nog twee crackers met kaas en hummus gegeten. Ik had iets soortgelijks, wat was het nou: echt trek, of gewoon zin om iets te eten? Eigenlijk moest ik dat gewoon niet doen, maar ik was ook weer tevreden over mezelf dat ik de hele dag geen zoetigheid had gehad. Nou ja, vage redenen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 aug 2021 7:06    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Is het gelukt Kordiya om niet te eten?

Bij mij is het gelukt om iets gezonds te eten gisteravond ipv. het ongezonde wat anders altijd gegeten werd.
Ben trots op mezelf, want had er in eerste instantie geen zin in..

Ik beloof dat ik vandaag alleen gezonde dingen eet en 2.5 liter water drink. Cool

Volhouden is de enige mogelijkheid.Wees consuquent en houd je doel voor ogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 aug 2021 7:46    

Reageer met quote
Dank je wel Geke en TZ voor jullie betrokkenheid!

Kordiya schreef:

Ik heb al mijn drie maaltijden gehad en worstel op het moment behoorlijk. (....)
Ik zal niet omvallen als ik honger zou hebben maar niet zou eten vanavond. En ik weet eerlijk gezegd niet of het honger is of gewoon 'zin om te eten'.
(....)
Dus, ik ga niet eten tot morgenochtend bij het ontbijt. Wish me luck!

Gelukt! Na een half uur of zoiets,misschien langer, verdween de zin in eten weer. En ik ben ook rond die tijd naar bed gegaan. Vond het wel moeilijk, ik hoop dat het mettertijd makkelijker wordt.
Misschien had het te maken met een aantal dingen die mijn emoties aanraakten: Lezen over kanker, wat mij raakt. En het bekijken van foto's van mijn moeder, gisteren was de dag waarop ze drie jaar geleden is overlegen...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 aug 2021 9:57    

Reageer met quote
Geke schreef:

Ik heb gisteravond, na een vergadering waarbij ik keurig de chocolade aan me voorbij liet gaan, toch nog twee crackers met kaas en hummus gegeten. Ik had iets soortgelijks, wat was het nou: echt trek, of gewoon zin om iets te eten? Eigenlijk moest ik dat gewoon niet doen, maar ik was ook weer tevreden over mezelf dat ik de hele dag geen zoetigheid had gehad. Nou ja, vage redenen.

ja, soms is het lastig om te weten wat er precies speelt. Ik probeer mezelf steeds eraan te herinneren dat als ik drie goede maaltijden per dag eet, er geen reden is om tussendoor te eten: honger of trek is dan eigenlijk geen goede reden (zeker als je eetverslaving probeert te boven te komen).

Ik heb weleens gelezen dat er wel zo'n soort effect kan zijn: dat iemand die b.v. een uur heeft gesport zichzelf toestemming geeft om extra veel te eten. Zo van 'ik heb het goed gedaan, nu mag ik wel dit of dat nemen'. Dat kan.
Ik weet dat jij wel gewoon iets kunt nemen zonder dan door te slaan en meer en méér te nemen dus dan is het niet zo erg denk ik als je een keer wat meer eet.

Ik begon gisteren mezelf wijs te maken dat ik dat óók wel kon, gewoon 'af en toe' bij trek gewoon een bakje extra yoghurt met haver en fruit en/of noten nemen. MAAR ik weet dat dit bij mij dan vrij snel uit de hand gaat lopen. Doe ik dat één keer, dan mag ik het van mezelf de dag daarna wéér. En daarna wéér. En dan ga ik balen, en als ik hard genoeg baal dan eet ik vervolgens DRIE bakjes yoghurt na elkaar. Dus tja... om het hek dan maar op de dam te houden heb ik gekozen om toch mijn poot stijf te houden en niets te nemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 aug 2021 9:59    

Reageer met quote
tantezus schreef:

Bij mij is het gelukt om iets gezonds te eten gisteravond ipv. het ongezonde wat anders altijd gegeten werd.
Ben trots op mezelf, want had er in eerste instantie geen zin in..

Goed gedaan TanteZus! Vroeg of laat gaat het wennen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 aug 2021 10:02    

Reageer met quote
Ik beloof dat ik vandaag drie afgebakende maaltijden eet en verder niet.
En dat ik vijftien minuten aan mijn schrijfproject ga werken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 aug 2021 10:03    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Ik beloof dat ik vandaag drie afgebakende maaltijden eet en verder niet.
En dat ik vijftien minuten aan mijn schrijfproject ga werken.

Het schrijven is gelukt. Ik heb één extra tussendoortje gegeten 's avonds. Wel gezonde dingen: yoghurt, wat haver, fruit en tahin.

Vandaag eet ik nog het avondeten en verder niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2021 11:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 22, 23, 24  Volgende
Pagina 9 van 24