Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Leg je belofte vast! (deel 2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 46, 47, 48  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   gramma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Iedere dag is weer een nieuw begin. Daarom vind ik dit sprintje zo leuk, het breekt die hele lange weg van afvallen in kleine overzichtelijke stukjes. Hier gaat het goed. Ik kan echt zeggen dat ik die wijntjes helemaal niet mis, tenminste door de week als we geen bezoek hebben of weggaan. Ik heb me wel voorgenomen om, als we uit eten gaan, dat ik dan wel maximaal 2 glazen wijn "mag". Zo vaak gaan we toch niet uit eten.
Mijn belofte voor vandaag is: weer geen ongezonde tussendoortjes, een werkje in huis waar ik geen zin in heb, en een naaiwerkje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021 11:56    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Blij te horen dat dit sprintje voor jou ook nuttig is Gramma!

Ik ben benieuwd wat je reden is om geen alcohol te willen drinken? Is het omdat je niet verslaafd wilt zijn / worden of omdat het teveel impact op je gewicht heeft?

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021 12:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Blij te horen dat dit sprintje voor jou ook nuttig is Gramma!

Ik ben benieuwd wat je reden is om geen alcohol te willen drinken? Is het omdat je niet verslaafd wilt zijn / worden of omdat het teveel impact op je gewicht heeft?

Het heeft echt invloed op mijn gewicht. Plus, als ik wijn gedronken heb (en dat deed ik meestal voor het eten) dan heb ik verder ook niet veel doorzettingsvermogen meer om dan 's avonds bijvoorbeeld niet te snoepen. Dan heb ik echt geen honger meer, maar wel zin in van allerlei zoetigs. Waarschijnlijk te maken met bloedsuikers??
En misschien kun je ook wel van een soort verslaving spreken, vijf dagen in de week 2-3 glazen wijn? Maar gelukkig kost het me weinig moeite om het nu niet te doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021 19:41    

Reageer met quote
gramma schreef:

Het heeft echt invloed op mijn gewicht. Plus, als ik wijn gedronken heb (en dat deed ik meestal voor het eten) dan heb ik verder ook niet veel doorzettingsvermogen meer om dan 's avonds bijvoorbeeld niet te snoepen. Dan heb ik echt geen honger meer, maar wel zin in van allerlei zoetigs. Waarschijnlijk te maken met bloedsuikers??
En misschien kun je ook wel van een soort verslaving spreken, vijf dagen in de week 2-3 glazen wijn? Maar gelukkig kost het me weinig moeite om het nu niet te doen.

Wat fijn dat het je weinig moeite kost om het nu niet te doen.Knap van je dat je het aanpakt.
Ik denk dat het wel samenhangt ja: alcohol en dan zin in zoet. Beide bevatten veel koolhydraten / suikers.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 9:08    

Reageer met quote
Kordiya schreef:

Vandaag ga ik weer voor drie maaltijden zonder tussendoortjes en geen triggerfoods.
En ik ga minstens één huishoudelijke taak doen vanmorgen.

De huishoudelijke taak is min of meer gelukt maar het eten is een totale puinhoop geworden. Doordat ik onbedoeld meel had binnengekregen had ik weer veel eetdrang en liep het uit op eetbuien waardoor ik ook slecht sliep.
Ik ken het patroon, maar vind het nu wel heel jammer omdat het geen bewuste keus van me was om 'de verkeerde dingen' te eten.

Vandaag zet ik in op 3 maaltijden en evt. 1 tussendoortje 's middags.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 9:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jammer dat het gisteren niet helemaal goed ging. Hoe komt het dat je zo'n reaktie hebt op meel? Een allergie?
Bij mij ging het gisteren ook niet helemaal zoals ik wenste al ben ik niet totaal overboord gegaan, vooral dankzij dat ik niet veel héle lekkere dingen in huis had, want ik betrapte me erop dat ik wel aan het 'zoeken' was...
Vandaag gaan we een dagje weg, en ja, ook in een restaurant eten. Ik beloof een goede eetkeus te maken, maar die glaasjes wijn ga ik mezelf weer toestaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 12:23    

Reageer met quote
Leuk dat je uit eten gaat. Succes met de gezonde keuzes.

gramma schreef:
Jammer dat het gisteren niet helemaal goed ging. Hoe komt het dat je zo'n reaktie hebt op meel? Een allergie?

Nee, ik heb een eetverslaving.Ik volg het programma Bright Line Eating van Susan Peirce Thompson. Het blijkt dat suikers en meel verslavend werken voor mensen die gevoelig zijn voor verslaving.
Dus terwijl andere mensen rustig af en toe zoetigheid kunnen eten en brood, ga ik elke keer dat ik dat doe, overboord en krijg ik eetbuien. En door eetbuien slaap ik dan weer niet goed (omdat ik te vol zit) en zo kom ik makkelijk in een negatieve spiraal terecht. Het ging heel goed de laatste weken, ik hield me goed aan het programma maar helaas had ik toen we eten hadden besteld, niet opgelet en toch een aardige portie bloem binnengekregen...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 12:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oei! Dat lijkt me moeilijk!! Maar...je kunt het, dat heb je wel bewezen. Heel veel succes vandaag weer! zwaai zwaai

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 13:02    

Reageer met quote
Dankjewel Gramma!

Vandaag vier eetmomenten gehad. Nu eet ik niet meer tot morgenochtend. En lig voor elf uur in bed.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 19:34    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb niet zo'n beste dag gehad. Ik heb me wel keurig aan de wijn-hoeveelheid gehouden, maar ik had niet ontbeten, en we aten rond drie uur 's middags, dus: razende honger, en een drie-gangen menu besteld. Maar goed, het was ontzettend gezellig, ik heb ervan genoten, maar nu weer pas op de plaats!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 23:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 46, 47, 48  Volgende
Pagina 38 van 48