Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

LANGZAAM afvallen, gezond eten, bewegen, doorzetten - deel 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Emiel, Ierland.... wow! Maar wortels en sla zijn echt heel lekker! En wat dacht je van komkommer, tomaatjes, paprika, bleekselderij? Prima rauw te eten. Allemaal vezels, vullen goed en bevorderen d er stoelgang.
Fruit is ook prima, al heb je dan vaak meer calorieën. Maar beter een banaan dan chips, toch?
Hoe dan ook, een fijne tijd daar in Ierland!

Nicole, welkom hier. Zo goed dat je borstvoeding geeft. Echt de allerbeste start voor je kindje. En veel afvallen is nu inderdaad niet echt goed voor de melk, maar sowieso is zelf voeden heel goed voor het kwijtraken van de vetreserve die je tijdens de zwangerschap hebt opgebouwd.

Micha, dankjewel voor je aanmoediging. Ik heb nog steeds geen paaseitje gehad. Het glas wordt langzamerhand leger, maar dat komt door de huisgenoten. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2018 5:35    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
jullie zijn al even onderweg, maar ik sluit me graag nog aan.

Ik ben ook een langzame afvaller en een snelle aankomer....Mijn huidige streven is om zoveel mogelijk suiker te laten staan. ook hier een schaaltje paaseitjes op tafel, waar ik tot nu toe afgebleven ben.

Helaas afgelopen zaterdag met de verjaardag van m'n zwager naar de chinees geweest voor buffet. Had hij geregeld. Heb me bewust niet ram vol gegeten, maar toch was ik 2 dagen later nog steeds een kilo zwaarder dan de ochtend voor het bewuste buffet. Ik hoopte dat het vooral maag en darm inhoud zou zijn, maar ondertussen zit ik nog steeds 3 ons boven m'n gewicht van vorige week. terwijl ik me de hele week alweer netjes gedraag (sporten, wandelen, gezond en afwisselend eten, geen suiker). best frustrerend, maar ik probeer vol te houden.

Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 mrt 2018 9:52    

Reageer met quote
Chinees eten is zo frustrerend... ik had ook altijd dat ik 1 kg aankwam na zo'n maaltijd en het duurde wel een week (of langer) voor het er weer af was.
Het schijnt van het zout en de smaakversterkers te komen.

Afgelopen weekend heb ik echter ook chinees gegeten, maar echt heel weinig (voor mijn doen dan). Het was namelijk bij een bijeenkomst in buffetvorm en er was niet rekening gehouden met een vegetarische variant (ik eet geen vlees). Dus heb ik voorzichtig wat nasi opgeschept, om de stukjes ham heen. En verder nam ik wat pindasaus, en lekker veel groente uit de tjaptjoy bak en een klein stukje fu yong hai. Voor mijn gevoel proefde ik al die smaakversterkers ook, ik ben het afgelopen jaar helemaal gestopt met zakjes en pakjes en kook zo puur mogelijk. Dus ik was met twee superkleine porties wel verzadigd (en dronk er heel veel water bij).
's Avonds gaf de weegschaal niks extra's aan en de volgende dagen ook niet.
Het kan dus kennelijk wel. Maar ik moet eerlijk zeggen, dat ik echt wel weinig had genomen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 mrt 2018 13:50    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2018 6:20    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vreselijk...wat een week. Hoor 1 avondje Chinees buffet een kilo zwaarder en hele week super steng geweest met suiker en snacken. En gewoon er een week over doen om die kilo eraf te krijgen. Frustrerend!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2018 22:07    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@Geke: Ïk ben het afgelopen jaar helemaal gestopt met zakjes en pakjes en kook zo puur mogelijk. Dus ik was met twee superkleine porties wel verzadigd (en dronk er heel veel water bij). "

Fantastisch ! Navolgenswaardig ! Kost het je veel werk extra ? Voel je je (veel) beter nu? Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018 12:48    

Reageer met quote
Zonder pakjes en zakjes is eigenlijk heel gemakkelijk!
Al gebruik ik voor de pastasaus nog wel passata, van die tomatensaus maar dan alleen tomaten (en wat zout denk ik).

Zelf soep maken is zo leuk en echt veel lekkerder dan soep uit pak of blik. Veel verse groente en kruiden. Echt veel lekkerder. En gezonder ook, lijkt me. Ik heb het idee dat ik me ook een stuk fitter voel, maar ik heb het heel geleidelijk gedaan, net als het afwennen van suiker. Dus ik kan het niet precies aanwijzen waardoor ik me zoveel beter voel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018 13:12    
Vrouw Weeggegevens   Ingrid1986
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (gezond eten)

Reageer met quote
Doe graag mee heb er een schop onder mijn kont nodig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 23:46    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Yes...eindelijk....na 2 weken weer iets afgevallen.

Pakjes zijn bij mij al jaren uit den boze. Maar was zo goed bezig. Jammer dat dat niet beloond werd met gewicht afname

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 9:30    
Man Weeggegevens   Emiel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo Allemaal!

Ik ben weer terug uit Ierland. Fantastische vakantie gehad!
Meteen vandaag naar de diëtiste en ik dacht dat een ramp zou worden. Zo ontzettend veel gegeten in de vakantie.
Maar het viel mee, ik was wel aangekomen, maar ook 1 kg vet kwijt!
Ik schijn vocht vast te houden en Nee ik ben niet zwanger(alhoewel als je mijn buik ziet)
Ik heb me ook suf gelopen daar. Moet een week bijkomen nu. Eigenlijk ben ik aan vakantie toe Erg blij
Maar goed: de diëtiste was tevreden. En waar ik nog het vrolijkst van werd is dat mijn viscerale vet waarde is afgenomen.
Wandelen is goed voor de gezondheid mensen! Je hoeft echt geen marathon te lopen.

Wel blij dat ik ik weer in mijn eigen bed lig..........
Fijne avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 18:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5