Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Koolhydraatarm de zomer in

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 36, 37, 38  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Emilie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Jomar wat een goed idee!
Nu ik er over nadenk.......
Heb ooit een boel dingen van proteïne poeder gemaakt idd Lach
Tot broodje toe:D

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 20:51    
Vrouw Weeggegevens   Asta 1951
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Dr.Frank

Reageer met quote
Waar haal je die proteïne poeder?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 21:40    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Was ook mijn vraag, ik zag vorige week bij het Kruidvat een groot vat proteinepoeder, maar zoiets vult mij altijd met een soort afkeer: is dat terecht? Ik denk dan altijd, ga toch echte voeding kopen.. of ben ik nu old school?

Ook merk ik, als ik jullie lijstjes zie dat ik nog een erge boterham luncher ben, kh brood wel te verstaan, maar bij een soepje hoort in mijn gedachten ook een broodje, bij een omelet ook, en bij een salade ook. Time to change.. ik zal vaker het broodje in de vriezer laten, ik leer hiervan!

Pannenkoek maakte ik altijd met broodmix. Ook wel met kh arm broodmix: 45 gr kh arm broodmix, een ei, beetje water, zout en peper. Kan ook zonder water, dan met geraspte courgette, ook super lekker. Wel op heel zacht vuur zetten met de deksel op de pan. Ik heb nog veel meer recepten in mijn map, nogmaals, jullie inspireren me!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 23:17    
Vrouw Weeggegevens   Emilie

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Ik heb Purasana hennep proteïne poeder
Ik heb het nog maar sinds gisteren.
Gekocht bij Holland&Barret ( voor heen De Tuinen)
De kruidvat " en Co" zitten dingen in die ik niet kan eten....
Melk/wei/ soja/erwten/enz enzz Rollende ogen

Met "gewoon" proteïne poeder Kun je ook gewoon bakken hoor Uitroep
Werkte voor mij vroeger ook prima!
Broodjes
Cake
Pannekoek
Enzzz
Ik denk dat er bij de Liwcarb recepten op deze site dan ook een boel van zulke recepten te vinden zijn Idee
Vooral de broodjes/muffins , zijn erg handig om ipv brood te eten Erg blij
Der zijn zoveel mooie en lekkere dingen te maken Lach
Duik is lekker de Liwcarb recepten hoek rechts boven in je scherm in Erg blij
Tuurlijk ben ik nieuwsgierig wat jullie er ontdekt hebben Eten
Mijn hennep proteïne poeder is donker groen Lachen
Dat geeft wel een aparte twist aan een muffin of cake Ik val van me stoel van het lachen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 13:16    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ik heb sojaeiwit van "de tuinen"/Holland & Barret
ik bak er wafels mee of vu een dagje aan met extra eiwitten

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 13:26    
Vrouw Weeggegevens   Jomar
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Waarom zou proteinepoeder minder echte voeding zijn dan bv witte meel? Denk dat dat iets is wat meer tussen je oren zit dan waarheid Lach
Als je het alleen als shakes zou gebruiken is dat wat onnatuurlijk, maar als je het gebruikt om brood/pannekoeken etc van te maken is is het gewone voeding.
Je kunt het inderdaad voor heel veel gebruiken. En zulke pannekoekjes bv kun je je ook heel goed meenemen, met kaas of ham als beleg.

Brood mis ik helemaal niet meer, ik heb nog wat KH-arm brood in de vriezer liggen. Maar ik taal er eigenlijk helemaal niet meer naar, langzamerhand verandert je gedachte wat 'gewoon' is om te eten.
Als ik 's morgens bv gewokte groentes eet is dat voor een ander raar, terwijl ik niet eens meer wil ruilen tegen een 'saaie' boterham met kaas of zo Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 13:30    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Tja, zover ben ik nog duidelijk niet Jomar! Ik wist niet eens dat er met proteine poeder gebakken kon worden.. ik zal er induiken, weer een stapje verder op het kh arme pad..

Verschil met witte meel is dat meel niet veel kost en die poeders kosten de hoofdprijs en zien er nepgezond uit.
Eigenlijk hou ik vooral niet van kunst en vliegwerk en wil ik graag zo normaal mogelijk blijven eten. Dat is ook precies met wat ik bedoel met dat mijn lijf om is, maar mijn hoofd nog niet. Er zijn zoveel heilige (voedings)huisjes die nog niet om zijn, al weet ik beter..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 13:53    
Vrouw Weeggegevens   Jomar
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Ik heb dat proteïnepoeder ook niet altijd in huis hoor. Inderdaad vrij kostbaar, maar aan de andere kant gebruik je er niet zoveel van. Dus je doet best lang met zo'n zak/pot. Wit meel is in ieder geval niet gezonder.
Het grootste gedeelte van mijn menu bestaat uit groente. En daarnaast eieren, vlees, vis, schaaldieren, noten, olijven en kaas.
Je kunt een heel bord knapperig gewokte groentes eten (vermijdt alles wat onder de grond groeit), eventueel wat vis of vlees er door en qua smaak kun je oneindig variëren (curry's, wat pindakaas, pesto, (room-)kaas etc, etc) Wat ijsbergsla er onder...en je hebt een maaltijd waarbij je heel voldaan bent. Zeker tot de lunch, maar vaak ook eet ik dit 2 keer per dag en sla de lunch over.

Dit werkt voor mij prima, maar iedereen moet natuurlijk zijn eigen weg vinden die bij hem/haar past
Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 14:06    
Vrouw Weeggegevens   Nicky18
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik doe graag mee aan dit sprintje. Ik wil mijn eetpatroon eerder omschrijven als koolhydraatbeperkt. Mijn ideale menu ziet er ongeveer zo uit:
Ontbijt: yoghurt met fruit
Lunch: soep met 2 crackers met eiwitrijk beleg
Diner: heel veel groente met een stukje vlees of vis
Tussendoor neem ik nog snoepgroente, fruit, een extra cracker, yoghurt...
Dit is vooral op werkdagen, omdat het zo voor mij goed vol te houden is. Ik ben niet het type om allerlei recepten uit te proberen in de keuken, ook het financiële aspect van kha producten staat me tegen. Ik ga dan liever een extra ronde met de hond lopen ohhh Bewegen is voor mij ook niet het probleem, dat vind ik alleen maar heel leuk. Mijn probleem zit hem in sociale activiteiten, die ik veel te gezellig vind en waar ik dan geen maat kan houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 19:11    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Fijn Ellen dat je het voor me opgelost hebt. Erg blij

En wat is het al gezellig druk hier. Gaan we er weer een goede 3 maanden van maken. Want ik heb het sprintje verlengd tot 12 weken net zoals voorheen. Lach

Ik was even afwezig ook ivm een korte vakantie maar nu ben ik er weer gewoon bij hoor. En dat is wel nodig ook. Schaam Schaam Door omstandigheden niet erg des Dr. Franks gegeten vrees ik. En gesnoept uit verdriet en frustratie. Maar dat is nu wel klaar, het verdriet niet maar het snoepen wel. Verward

Vandaag weer een goede eetdag en een goed begin is het halve werk toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2018 16:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 36, 37, 38  Volgende
Pagina 6 van 38