Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Kaya's dagboekje

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   BecomingKaya
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Nutrilett (maaltijdvervanger)

Reageer met quote
Hoi Allemaal,

Het is al heel lang geleden dat ik hier was, maar ik wil graag weer wat kilo's kwijt en het was altijd fijn hier support te hebben en mijn dagboek te delen om mijzelf ook meer te motiveren.

Ik heb er voor gekozen om af te vallen met maaltijdvervangers. Ik woon in Zweden en hier heet het merk Nutrilett.
Het is een dieet van ongeveer 580 cal. per dag.

Ik ben vandaag begonnen met een gewicht van 79.8 en ik wil heel graag naar de 65 kilo.

8 Augustus ga ik trouwens dus dat is ook wel een goeie stok achter de deur.

Op het moment heb ik alleen shakes met frambozensmaak in huis maar van de week komt er een heel pakket met allerlei smaakjes en ook met repen en soepjes erbij. Zelf vind ik de soepjes meestal niet zo lekker maar het is welkom om af en toe wat hartigs te eten.

Dus up we go Erg blij

Groetjes Kaya

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2017 14:32    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Succes Kaya, ik heb je dieet aangepast voor je
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2017 8:06    

Reageer met quote
Dank je wel Ellen!

Gisteren is de hele dag goed gegaan, had geen honger of wat dan ook. Ik had het wel koud. En dan werd ik ook nog eens wakker bij -7 vanmorgen een waarschuwing voor sneeuw.
Ik hoop dat er geen nieuwe sneeuw valt want alles is net weg 2 dagen en ik vind het wel weer fijn om het gras te zien.

Vandaag maar een extra dik vest aan getrokken. Gelukkig hoef ik er niet uit verder dus ik doe het rustig aan. Hopelijk komt mijn pakket met de rest van producten snel. In Zweden weet je het maar nooit.

Voorlopig heb ik nog genoeg voor 4 dagen maar het zou fijn zijn als er wat afwisseling was Lachen

Fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2017 9:21    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Maak een pan bouillon lekker warm en geen Kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2017 9:42    
Vrouw Weeggegevens   Jomar
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Ik zag je berichtje bij 'waar woon je' en kwam even in je dagboekje kijken. We zijn 'buren', ik woon namelijk in Noorwegen(alweer 12 jaar).
Benieuwd of het nog gesneeuwd heeft bij jullie. Hier is vandaag een heel pak gevallen, zeker 20 cm. Morgen nog meer sneeuw, maar dan gaat het weer warmer worden Lach

Succes met je dieet!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2017 19:25    

Reageer met quote
Hoi Jomar,

ja het heeft heel erg gesneeuwd! 30 cm!!! En het sneeuwt nog steeds haha. Ik ben er nu wel een beetje klaar mee moet ik bekennen. Ik woon hier nog niet zo lang, bijna 2 jaar, maar ik heb nog geen seconde spijt. Onze eerste keus was Noorwegen maar dat bleek te duur te zijn dus kozen we voor Zweden.
Wij krijgen volgende week weer warmer weer dus met valborg zondag hebben we mazzel dat het grote vuur warm is hihi.

---------

Verder vandaag goede dag gehad, vreemd genoeg geen honger gehad tussen de shakes door en ook nog een bijbaantje gescoord in de schoolkeukens Erg blij
Dus ik mag niet klagen, op de sneeuw na dan.
Inmiddels ook mijn pakket binnen met repen en shakes dus kan voorlopig zeker 5/6 weken vooruit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 apr 2017 17:35    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hier smelt de sneeuw al weer gelukkig, maar er blaast een ijzige wind vanuit het noorden...brrr...maar vanaf het weekend gaat het beter worden!

Knap hoor dat je het afvallen met shakes doet! Ik heb nutrilett ook geprobeerd, maar ik at/dronk nog liever niets dan die (in mijn ogen) vieze shakes.
Gefeliciteerd met je bijbaantje! Tussen de mensen leer je de taal het snelst, kinderen leren het zo veel sneller!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 apr 2017 19:01    

Reageer met quote
ja lekker is anders inderdaad. Ik had vandaan iets wat naar banaan/caramel zou moeten smaken maar nat karton kwam dichter in de buurt haha.

Maar punt is een beetje, ik heb in al die jaren echt een kennisverslaving ontwikkeld als het aankomt op voeding. Ik heb namelijk een hersentumor en door goed en veganistisch te eten ben ik nu al 7 jaar stabiel. Maar door diezelfde tumor gaat afvallen echt verschrikkelijk moeilijk. Elke keer als ik het met "normaal" eten doe dan ga ik de mist in. Dus nu neem ik die shakes zodat ik nergens over na "kan" denken. Soort van verstand op nul en gaan met die hap.

Ik kom van de 95 kilo en ben al eerder naar 65 gegaan, maar heb inmiddels 2 kindjes gekregen en de Zweedse fika helpt ook niet haha.

Dus nu maar op deze manier even wat kilo's er af werken voordat ik weer aan mijn normale eetpatroon begin Lach

En hier ook noorderwind, blugh! Erg koud!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 apr 2017 20:45    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wat fijn dat je al zo lang stabiel bent, en logisch dat je inmiddels een expert bent op het gebied van voeding. Ik denk dat voeding een belangrijke rol, ten goede en ten slechte, kan spelen op gezondheidsgebied. Ik ben me daar ook steeds meer bewust van, naarmate ik er meer over lees.
En voor jou zeker van levensbelang. Het valt alleen niet altijd mee om enkel/zoveel mogelijk gezonde keuzes te maken. Ik jojo ook tussen de 92 en 63 kilo. Maar nu wil ik daar echt verandering in brengen.
En dat voor jou de shakes nu de beste keuze is begrijp ik goed. Ik doe koolhydraatarm omdat ik dan gewoon de ongezonde keuzes niet mag maken, het is geen optie voorlopig. Zelfde principe een beetje, alleen nog strenger voor jou.
Het gaat je lukken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 apr 2017 21:33    

Reageer met quote
Nou vandaag dag 4. Ik heb uitgerekend wat ik nou aan producten heb liggen en dat is genoeg voor 29 dagen.
Dus ik ga die 29 dagen afmaken en daarna langzaamaan over naar normaal eten.

Ik heb nu 5 smaken shakes, maar om nou te zeggen jammie, neuh niet echt.
Als ik het koud heb of trek heb in iets zoutig dan neem ik bouillon. Dinsdag en woensdag moet ik voor het eerst sinds lange tijd 2 lange dagen maken en dan hoop ik dat ik het red op zo weinig voeding. Ik neem dan voor de zekerheid een extra reep mee of wat groenten om op te knabbelen.

En Jomar het is inderdaad de sleutel tot heel veel dingen voeding. En daarom ben ik ook blij dat ik er nog ben daardoor, en door een arts die er voor open stond. Hij hield ook elke week keurig mijn bloed bij om te kijken wat er veranderde. En hoe minder dierlijke producten ik at, hoe beter mijn bloed was. Dus ja toen waren we allebei wel overstag.
Ik slik alleen b12 en vitamine D bij. B12 omdat dat gewoon nergens meer in zit bijna door de manier waarop we telen en door de tumor maak ik zelf geen D meer aan in de zon dus dan maar via een pil.

Vandaag schijnt hier het zonnetje lekker al verwachten ze nog wel neerslag (hopelijk regen). De wind is gelukkig ook gaan liggen want je waaide uit je hemdje en dan ook nog zo koud! De honden vonden het ook niet leuk en zelfs de katten bleven liever binnen haha.

Goed nu lekker een dagje rommelen, kids op school en manlief 5 dagen naar Engeland. Dus stilte in de tent Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 apr 2017 8:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2