Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Karin's boekje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sehasara
Weegclubfan voor het leven

Dieet: cambridge dieet,

Reageer met quote
kan niet anders dat je met dit menu zou moeten afvallen. Enige aanpassing die ik zou doen in de special K eruit gooien, ik vind dat troep. Neem bv havermout door de yoghurt. Of probeer gewoon alleen kwark of yoghurt zonder koolhydraten.

http://matoeta.nl/nl/Nieuws/Hoe_gezond_is_light%253F.php
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jun 2012 13:58    
Vrouw Weeggegevens   Ahmose

Dieet: Dr Cohen

Reageer met quote
hey Karin

Kom je een hele fijne donderdag avond wensen!!

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jun 2012 18:21    
Vrouw Weeggegevens   m-ichellexx
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo, Ik heb even jou dagboekje zitten lezen.
Nja even, kon niet stoppen met lezen dus heb alles gelezen hahah!
Wat ben jij goed bezig zeg, kan aan jou een voorbeeld nemen.
Ik begin morgen weer en heb door jou dagboekje gelijk meer inspiratie. Wees trots op jezelf meid Erg blij Groetjes Michelle.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jun 2012 22:50    
Vrouw Weeggegevens   Simoontje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Karin,

Heb de website bekeken over special k.
Wist het echt niet.
Dacht dat cornflakes gezond zijn.... Huil huil

Ik dacht echt ik ben goed bezig...
Maar blijkbaar toch niet.

Dit heeft me trouwens mijn dieetist toen aangeraden om s'ochtends te eten.
Had namelijk de gegevens van 2008 van haar erbij gepakt om gezonder te eten.

Ik zal het proberen zonder special k.

bedankt.

Verder alles goed met je?
Hoop het toch.

Xxx

Net toen de rups verzuchtte, dat z'n leven voorbij was, werd hij plots wakker als 'n schitterende vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 7:34    

Reageer met quote
ja gaat redelijk, had een beetje een prut week achter de rug. Ik dacht vorige week: ik ben klaar met calorieën tellen maar dat resulteerde alleen maar in dat ik niet voldoende at en een vreetbui van bijna 3 dagen had. Dus ja ik moet nog even afwachten wat mijn weeg morgenvroeg gaat doen. Maar ik ben weer terug bij calorieën tellen, dat is de enigste manier om het goed te doen, voor mij althans wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 11:22    
Vrouw Weeggegevens   Ahmose

Dieet: Dr Cohen

Reageer met quote
hey Karin,

Als het werkt dan werkt het Lach ja toch? En het is een gezonde manier. Hoop dat de weegschaal morgen toch nog lief voor je is!

Kom je een grote knuffel brengen!

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 16:25    

Reageer met quote
Hey Karin,

wat vervelend dat je een minder leuke week achter de rug hebt.
Niet leuk meid...
Doe rustig aan!
Luister goed naar jezelf en ga netjes kcal tellen.
Het werkt ECHT!!!

JIJ hebt ONS overtuigd.
Dus kom op!
Je kan het!!!

We zijn er voor jou!
in ieder geval goed dat je een gelijkblijver hebt en NIET aangekomen bent!
Dat is fijn!

Net toen de rups verzuchtte, dat z'n leven voorbij was, werd hij plots wakker als 'n schitterende vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2012 9:48    

Reageer met quote
waarom maakt cardio dik

In de van Hallstraat in Amsterdam staan twee gyms. De een zit in een oud schoolgebouw, met een boksring en een stinkend krachthol waar

good old Arnie nog met ijzer heeft gesmeten. Bij de ander staat een stuwdam van cross-trainers en loopbanden, waarvan er een standaard door Beppie en haar vriendinnen wordt bezet.

Ritmisch sjort Beppie aan de hendels, haar buik en dijen met de pedalen meetrillend, terwijl Catherine Keijl haar vanaf het ingebouwde display entertaint. Ik bewonder Beppie??s trainingsethos. Drie keer per week staat ze drie kwartier op de crosstrainer. Als warming up voor het ??step-klasje??, waarna ze de workout aftopt met het buikspierkwartier of een extra rondje loopband. ??Om vet te verbranden.??

Arm kind. Slaaf van de hardnekkige sportschoolmythe dat langdurige cardiotraining het peertje in een appeltje zal omsmelten. Terwijl Beppie nog harder op de pedalen van haar spinningfiets stampt, groeien haar zadeltassen en billen evenredig met de wattages op haar fiets. En voor ze het weet is haar achterwerk al even omvangrijk als dat van de ??step- of spinninglerares van wie ze al de workouts opgedragen krijgt??.

??Van Cardio wordt je vet? Dit meen je niet!??

Loop anders even bij zo??n gym naar binnen waar voor een half miljoen aan cardio-apparatuur staat. Wijs van de tien spinningleraressen er drie aan zonder ??ass?? en win een maand gratis personal training (serieus). Of ga langs de kant staan bij een marathon. Niet naar de profs kijken (ze lijken afgetraind maar hebben een relatief hoog vetpercentage), maar naar de recreanten. Uren en uren per week stekkeren ze door de polder. Oneindige grijze kilometers in de benen. En toch een buikje. Ik raakte eens in gesprek met een meisje dat aan ultraloop doet. Volgens het cardio-dogma zou ze rete-strak van al die 70kilometer wedstrijden moeten zijn. Je raadt het nooit. Ze zet vet aan op haar buik, triceps en dijen.

Wat is er aan de hand?

Het lichaam ervaart langdurige cardiovasculaire training als stress waardoor de bijnieren cortisol (stresshormoon) gaan produceren. Kort door de bocht: Cortisol parkeert vet op de plek waar je het niet wil hebben; op de buik. Dan hebben we het nog niet eens over de ??helderziende?? capaciteit van het lichaam. Bij langdurige cardio-inspanningen gaat het lichaam er maar vanuit dat het daar in de toekomst opnieuw aan bloot wordt gesteld. Het gaat efficienter met vet om (de verbranding wordt trager) en als bonus slaat het lichaam vet op op plaatsen waar het dat het meeste nodig denkt te hebben. De dijen en billen.

Lekker dan! Al die jaren voor Jan Joker getraind.. Wat moet je dan wel doen voor een strak en gezond lijf?

Heel simpel. Als je toch al in de gym bent, loop dan even naar dat obscure hoekje, waar volgens alle vrouwen, maar ook volgens de meeste mannen een soort ziekte heerst. Waar rauw ijzer in rekken ligt uitgestald en waar wordt gekreund en gesteund. Pak het op (het is veilig)en ga ermee gooien en smijten. Beweeg zoals het lichaam bedoeld is om te bewegen. Niet in machines die bewegingen voorkauwen en zo je coordinatief vermogen om zeep helpen. Maar in bewegingen waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk worden gezet.

Squats en deadlifts -de moeders aller bewegingen- maken je niet alleen beresterk, gezond (o.a testosteron- en groeihormoonwaardes schieten omhoog), gedefinieerd (en ja, lenig). De gekweekte spiermassa wordt je ultieme verbrandingsoventje. Want spieren verbranden ook in rust.

ja dames, dit geldt ook voor jullie. Sleur en trek aan die ijzers als je echt fit en strak wil worden. Het liefst zo zwaar mogelijk. En Nee! Je wordt heus geen replica van Schwarzenegger in zijn beste tijd. Daarvoor heb je te weinig ??juiste?? spiervezeltypes en testosteron.

En als je niet van sportscholen houdt (en ook als je er wel van houdt), verruil je hardloop/sportschoolsessie eens voor een H.I.I.T (High Intensity Interval training) in het park of bos. Wissel sprints af met bodyweight oefeningen als push-ups, pull-ups, dips en kniebuigingen (Lijkt wel Bootcamp!). Klik hier om je aan te melden.

Zit je krap in je tijd? Geen excuus, een half uurtje H.I.I.T is meer dan genoeg . En als je echt haast hebt, beperk je dan tot vierhondmeter sprints, met steeds 90 seconden rust. Bouw dat uit tot een wekelijkse sessie van 10?400m and your butt will shrink faster than a rabbit get??s fu^#$&d.

Hoe kan dit?

Het heet E.P.O.C (Excess Postexercise Oxygen Consumption), wat we vrij vertalen als afterburn. Je lichaam heeft voor het herstel van de training en de opgelopen spierschade zoveel energie nodig dat het 48-72 uur later nog doorverbrandt.

Begrijp me niet verkeerd. Hardlopen en fietsen op een mooie zondagmiddag is geweldig. Doe vooral wat je leuk vindt. Zo ben ik ??s winters met geen leger naar de gym te krijgen. Liever schaats ik urenlang. Maar als instrument om af te vallen..

Dat je jaren voor nop hebt getraind komt welllicht lullig over. Misschien geloof je het zelfs niet. Om ons standpunt te onderstrepen is het verhaal van Fitness-ster Rachel Cosgroove -hoe triatlontraining mijn lichaam verneukte- bijgevoegd. En als je dan nog niet overtuigd bent wens ik je veel plezier met onderstaande wetenschappelijke onderzoeken. Ga ik ondertussen met Beppie naar de overkant van de Van Hallstraat. Even lekker aan de ijzers sleuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jun 2012 11:12    

Reageer met quote
Dit is wel grappig geschreven...

Je zei het eigenlijk al altijd.
Vind het wel apart.
Maar denk dat er best wel een kern van waarheid in zit.

Ik wordt ook "mooier" als ik veel bodypump.
En niet als ik veel van de spinninglessen volg.
Wel apart....hahaha...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 21 jun 2012 15:13    

Reageer met quote
bodypump is ook een cardio workout, maar het is onder een uur dus kan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jun 2012 15:57    
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Pagina 24 van 27