Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
ja heel NL blij he. Lachen

Simply me, fijn dat het boek je zo geholpen heeft. Het is wel veel werk om goed te doen, maar wat je eenmaal weet kun je niet meer NIET weten dus je hebt er levenslang profijt van is mijn ervaring. Al is het goed om het een beetje bij te houden, want oude gewoontes slijten langzaam. Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 dec 2021 1:16    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Met excuus.
Ik had het maandag zullen schrijven. Totaal niet aan toegekomen.
Ik zal proberen of ik het vanavond kan doen, maar anders morgen. Ik hoop dat het me dan lukt. Zit even in een tweespalt met afspraken en loze tijd. ohhh ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 dec 2021 18:59    

Reageer met quote
Ik blijf me excuseren..
Meisjes, ik zit in een hectische week. Aan de ene kant best heftig, maar het voelt niet heel verkeerd. Ik heb alleen echt geen tijd om hoofdstuk 12 hier meer te zetten Als jullie het vast lezen dan probeer ik het voor het weekend nog te doen. Het gaat er in het kort om, dat je je verzoent met het gewicht dat je tot nu toe hebt bereikt. Ook een soort verzoening met jezelf. Als je dat niet kunt accepteren, kun je terug gaan naar dag 1, of ook naar de dag waarop je bleef steken. Geef niet op, blijf door oefenen. Er gingen vast ook veel dingen wel goed. Je bent het waard!! Ik kom er nog op terug deze week, maar ik heb even privé wat meer tijd nodig. Liefs!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 dec 2021 11:41    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Ik geef niet op, zullen we de evaluatie in het nieuwe jaar doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 dec 2021 11:56    

Reageer met quote
Heb je daar een plannetje voor?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 dec 2021 18:14    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@: Dymphie:
Natuurlijk, mijn leven nu bestaat nu alleen maar uit lijstjes, afspraken, omdenkers en afvinken; en lekker eten! Een evaluatie kan daar ook wel bij. Wanneer?
Ik voel mij altijd wat schuldig. Weet je dat jij mij indertijd aanmoedigde Judith Beck weer ter hand te nemen om succesvol te stabiliseren. Dat is mij gelukt. Laat mij evalueren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 dec 2021 19:11    

Reageer met quote
Heel fijn Astride! Doe maar lekker. Volgens mij is volgende week daarvoor uiterst geschikt. Als je dat lukt is het super! Dank je!!

O ja, en dat mag op je lijstje: oefenen om je niet schuldig te voelen. Das beter voor je gezondheid. Ik weet wel dat in vorige sprintjes de Drachten altijd s morgens vroeg al neer werden gezet door Elisabeth. Maar dan lig ik echt nog diep ver weg. Als het moet, kan ik eerder opstaan, maar ik word daar geen leuker mens van. Heel heel boos Ik hoop dat nu niemand het heel erg vond dat die opdracht vaak later kwam. Ik ben er wel van uitgegaan dat we geen schoolkinderen mee zijn die precies op tijd hun onderwijs krijgen, maar dat we volwassen vrouwen zijn die bezig zijn om hun tijd goed te verdelen tussen wat moet en wat mag, tussen werkkring en huiskring, hoe groot de verschillen daar ook in kunnen zijn. En Judith is veel werk. Wie er voor kiest, weet dat het veel werk met zich mee brengt en daarvoor zelf verantwoordelijkheid mag nemen. Als het echt niet werkbaar zou zijn, waren er nooit zoveel enthousiaste volgers van haar, al doet de een er langer over dan de ander. Dat is niet erg, zegt Judith ook. Als je maar niet stopt!

Astride: van mij heb jij een heul dik compliment verdiend!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 dec 2021 20:00    

Reageer met quote
En daarbij ie dan, ons laatste hoofdstuk uit het boek:
Hoofdstuk 12: Wat is een gezond gewicht en hoe houd je het vol?

Hoe weet je of je een gezond gewicht bereikt hebt, zodat je kunt gaan overschakelen van afvallen naar opgericht blijven?
Hoe bepaal je een realistisch eindgewicht? Terwijl je eigenlijk een misschien onrealistisch laag eindgewicht in gedachten had?

Als je op dieet bent, gebeurt er op een gegeven moment een van de volgende dingen:

1. Je bereikt een gewicht waarbij je je prettig voelt. Als je gewicht niet is blijven steken , kun je misschien iets meer calorieën eten, bv tweehonderd tot drie- of vierhonderd calorieën meer per dag, of je gaat minder bewegen en blijft toch op gewicht.
OF
2. Je gewicht blijft steken en hoewel je eigenlijk wel meer zou willen afvallen, schat je in dat het je op de lange termijn niet gast lukken om minder calorieën op een dag te eten of nog Meerten gaan bewegen.

Bepaal je uiterste eindgewicht
Als je twee maanden of langer op hetzelfde gewicht bent, stel jezelf dan deze vragen:
. Wil je het aantal calorieën dat je eet nog verder terugbrengen?
. Zo ja, is het vol te houden om elke dag honderd tot tweehonderd calorieën minder te eten?
. Is het wel gezond om nog meer te bezuinigen op calorieën?
Is het antwoord op een van deze vragen Nee, dan wordt het tijd om over te schakelen. Je hebt je 'uiterste eindgewicht' bereikt. Probeer niet om nog meer af te vallen.

Bepaal je realistische eindgewicht
Als je een paar weken bent blijven steken op je uiterste eindgewicht, dan moet je een besluit nemen.
Kun je gemakkelijk op dezelfde manier blijven eten en bewegen als je tot nu toe deed?
Nee? Dan moet je het anders aanpakken:
Plan van tevoren o. Iets meer te eten of minder te bewegen en accepteer dat je een beetje aankomt, bv zo n anderhalve tot tweeënhalve kilo. Maar het is niet de bedoeling dat je gewicht geleidelijk aan weer omhoog gast met wat je eet en hoeveel je beweegt. Judith adviseert je om een duidelijke beslissing te nemen over wat je gast veranderen en dat je besluit dat het niet erg is om en of anderhalve kilo aan te komen.

Maar ik wil slanker zijn!!!!
Dat hoort Judith vaker van mensen die niet realistisch zijn. Het kan zelfs dat je na het bereiken van je uiterste gewicht nog denkt: ik zou er beter uitzien als ik nog slanker was. Ik ben niet blij met dit gewicht.
Dan is dat het moment op de balans op te maken. WT zegt je huisarts van je gewicht?Je familie of vrienden? Zij die niet tevreden en trots op je?
St met die zelfkritiek en wees blij met het gewicht dat je beha's
D hebt, je hebt er hard voor gewerkt en veel voor over gehad. Je mag tevreden zijn over het gewicht dat je nu bereikt hebt .
Spiegel je niet aan denkbeeldige misschien nog slankere mensen.
Elk lichaampjes verschillend en heeft verschillende 'input' nodig, in de vorm van eten, inspanning en ontspanning, meer of minder beweging.
Om te voorkomen dat je een negatief gevoel over jezelf krijgt, als je je spiegelt aan al die zgn slanke mensen in de media, doe je het volgende:
. Verrijk je leven. Lees motivatiekaart 24: Leef nu!
Kijk nog een terug op het lijstje waarop staat wat je ging doen als je afgevallen was...
Richt je blik naar buiten, zodat je. Iet verstrikt blijft in jezelf en in onrealistische verlangens en gedachten. Steek je energie in dingen die het leven de moeite waard maken. Steek het in relaties, vrijwilligerswerk, waarmee je het leven van anderen ook verrijkt e ook in je spirituele kant.
. Concentreer je op je sterkste kanten. Veel mensen vooral vrouwen ( zegt Judith...) zijn teveel bezig met de aspecten van hun lichaam die ze het minst waarderen. Concentreer je liever op die delen van je lichaam die je het meest waardeert..

. Reageer met Nou ja... Denk terug aan de momenten waarop je accepteerde hoe andere, minder belangrijke doelen in je leven uitpakten. Heb je er bv ook iedere dag moeite mee dat je niet alles kunt kopen wat je wilt, of dat je huis niet perfect is? Of heb je de onvolkomenheden geaccepteerd? Je kunt ook tegen jezelf zeggen:
Nou ja, ik ben flink afgevallen en dit is nu mijn gewicht. Daardoor laat ik mij ,even niet vergallen!

. Geniet!
Je mag vanaf nu trots op jezelf zijn omdat je blijvend bent afgevallen. Dat is een fantastische prestatie waar je erg blij mee mag zijn!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 dec 2021 21:02    

Reageer met quote
Nu, na het laatste hoofdstuk, wil ik jullie allemaal bedanken dat jullie met me mee deden, werken aan Judith. Ik wist met mijn vraag aan het begin niet wat ik kon verwachten. Het is voor mij een warme verrassing geweest dat jullie meededen, intensief of wat meer op de achtergrond, om welke reden dan ook.
Ik voelde me gesteund! Zo hoefde ik het boek van Judith tenminste niet in mijn eentje te 'doen'.
Hoe het verder gaat na volgende week, zien we wel. Eerst komt de evaluatie nog en daarna, wie weet!
Wat mij betreft: Judith blijft me inspireren!!
Een compliment voor ons allemaal!

Liefs!!
Dymphie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2021 0:34    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Die evaluatie? De 24ste of na de feestdagen? Het maakt mij niet uit.

De mijne zal geen verrassingen opleveren.

Ik zal beginnen, wil iemand anders ook een bijdrage leveren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2021 5:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Volgende
Pagina 49 van 51