Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 44, 45, 46  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Geduld geduld, het komt allemaal aan de beurt. De tijd ná Judith vind ik misschien wel het moeilijkst: Dán zouden we ' er' zijn! Het tegendeel is waar. Dan begint het pas. Ik bekijk het maar als autorijles en daarna het papiertje. Dan ben je er ook, maar het autorijden leer je pas echt als je dat regelmatig doet. En de situaties op de weg blijven variëren, je leven lang! Dat is met voeding ook zo. Ons lichaam heeft de beste zorg (voeding) nodig en daar kunnen we zelf heel veel aan doen door goed te blijven oefenen met alle mogelijkheden en technieken die Judith ons aanreikt.

Straks kom ik terug met de opdracht van dag 30:Uit eten - hoe ga je daarmee om!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 10:31    

Reageer met quote
Dag 30:Met plezier uit eten

Welke gedachten komen er bij je op?
Ik wil onbeperkt kunnen eten wat ik wil en me nergens door tegen laten houden.
Het komt bijna nooit voor dat ik uit eten ga. Ik ga het er echt van nemen.

..
Misschien kan ik er toch ook wat anders naar kijken, want uit ervaring weet ik dat ik na teveel eten vaak
. me erg opgeblazen voelde en geen 'pap' meer kon zeggen
. me daarna een echte mislukkeling voelde omdat het me niet gelukt was 'normaal' te eten
. ik heb ervaren dat mijn gewicht op deze manier echt niet naar beneden gaat,
waardoor ik me daarna nog rotter voelde.
...
Kortom, misschien bestaat er wel een manier om er anders en meer ontspannen mee om te gaan. Uit eten moet leuk kunnen zijn!

Judith geeft ons de volgende tip: Bereid je er in het vervolg op voor. Daarvoor kun je de volgende dingen doen.

Bedenk van voren en of reken uit hoeveel kcal je extra wilt eten. Als je op de dag zelf of de dag ervoor iets minder eet, kun je bij de speciale maaltijd wat extra's nemen.. je kunt ook 25 tot 50 procent meer eten dan je gewend bent bij een bepaalde maaltijd. Eet je bv normaal een maaltijd van 600 kcal, dan kun je plannen om tussen de 750 en 900 kcal te blijven. De meeste mensen kunnen dit best een keer per week doen zonder dit op de Weegschaal te zien. Maar dat geldt niet voor iedereen. Zelf ervaren!!
Voordat je van huis gaat lees je je lijst met redenen om af te vallen net als je motivatiekaarten die je daarbij kunnen helpen.
Als je weet naar welk restaurant je gaat, kun je het menu van tevoren bekijken. Zo kun je uitrekenen en beslissen wat en hoeveel je (extra) wilt of kunt gaan eten.
Als dat niet kan, bekijk dan wat er is als je er bent en bedenk hoe je binnen je kaders van je dieet kunt blijven.Je kunt bv het broodje vooraf overslaan, een heel klein stukje eten of alleen daarvan proeven wat binnen je dieet past. Als je bewust bepaalde dingen skipt, zul je tot je verrassing ontdekken dat er echt nog voldoende is waarvan je ontzettend kunt genieten.
Als je naar een feestje gaat en aar ook blijft eten, waarvan je bij voorbaat weet dat alles overdadig is, kun je vragen of je iets mee mag nemen dat binnen je dieet past. (Eerlijk gezegd denk ik dat dit soort feestjes steeds minder voorkomen, want er is steeds meer vraag naar gezonder eten. En volgens mij valt er uit de overdaad vaak wel iets gezonds te kiezen) . Het gast er bij Judith om dat je voor jezelf kiest en voor jezelf opkomt, zonder je druk te maken wat anderen ervan vinden.
In een restaurant kun je ook vragen of je bv gekookte aardappeltjes kunt eten ipv frites, volkoren brood ipv wit, een extra portie groente of sla ipv saus. Denk na voor je opschept. Neem liever wat weinig, zodat je evt. Oh wAt kunt nemen, maar weet dat je met de methode van Judith om langzaam te eten, best al eens eerder kunt stoppen dan je ' vroeger' gewend was, Erg blij
Leg tijdens het eten, net als thuis, je bestek zo nu en dan even weg en maak er een praatje met je buur.

Vakantie?
Dan kun je besluiten om elke dag 100 tot 300 kcal meer te eten, al weet je dat je na de vakantie waarschijnlijk een tot anderhalf kilo meer zult wegen. Kijk uit voor de valkuil om hier niet al te makkelijk mee te worden.
(Ikzelf vind dit een beetje een erg dubbel of hachelijk advies. Ik vind het altijd zo n moeilijke job om dan weer terug naar normaal te moeten gaan, dat ik in de vakantie liever gewoon normale maaltijden eet en daar een of twee keer in de week van afwijk.)

Laatst aangepast door Dymphie op ma 22 nov 2021 16:53, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 10:31    
Vrouw Weeggegevens   Aardblij
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder KH, meer puur

Reageer met quote
Hoi Dymphie, wil je mij uit het sprintje verwijderen? Ik blijf wel bezig met het boek van Beck, maar sprintje wil nu even niet lukken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 12:21    

Reageer met quote
Hoi Aardblij, dat doe ik. Fijn dat je mee blijft lezen. Mag ook altijd schrijven. Graag zelfs!!
Veel succes!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 12:47    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Geduld geduld, het komt allemaal aan de beurt. De tijd ná Judith vind ik misschien wel het moeilijkst: Dán zouden we ' er' zijn! Het tegendeel is waar. Dan begint het pas. Ik bekijk het maar als autorijles en daarna het papiertje. Dan ben je er ook, maar het autorijden leer je pas echt als je dat regelmatig doet. En de situaties op de weg blijven variëren, je leven lang! Dat is met voeding ook zo. Ons lichaam heeft de beste zorg (voeding) nodig en daar kunnen we zelf heel veel aan doen door goed te blijven oefenen met alle mogelijkheden en technieken die Judith ons aanreikt.

En zo is dat blijven oefenen.

Dag 29 ik heb me gewogen en weer iets eraf het zijn kleine beetjes maar op een of andere manier lijk me dit het beste dat bij mij past niet te rigoureus maar langzaam .
Ik heb geen last dat mensen mij eten opdringen.
Dag 30
Uit eten zit er nu gewoon niet in dus geen probleem, en als ik eens een keer ga uit eten eet ik meer dat is waar en geniet dan ook van mijn eten en eet alles op wat mij smaakt en geen omgedraaide vorken en messen in mijn overgebleven eten dit vind ik raar. Overigens als wij een lange wandeling maken in het meinweggebied gaan we wel eens ontbijten bij een paardenmanege zo gezellig dan nemen we een ontbijtje voor ons twee en nog is dat teveel voor ons mijn man neemt dan het gebakken ei en vette worst ( hihi
Lachen het is een Duits ontbijt ) en ik doe me te goed aan het heerlijke ambachtelijke brood de kaas en magere vleessoorten en de chocopasta Schaam Schaam want chocopasta dit heb ik thuis niet en daarom een traktatie ik voel me dan verwend en vind dat dit juist mag .

Ook heb ik niet veel feestjes, verjaardagen,bruiloften, weekendborrels ed, ik ben gepensioneerd maar als ik terug denk aan al die feestjes van ons bedrijf niet normaal wat ik toen naar binnen werkte maar had toen ook geen overgewicht.

Vandaag eet ik witte bonen ze hebben al geweekt en staan nu te pruttelen daar heb ik snijbonen bij, vanmorgen: Griekse yoghurt met sinaasappel en noten, lunch : soep met brood en kastanje pasta totaal met tussendoortjes 1580 callorieen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 13:07    

Reageer met quote
Ik ben verbaasd. Ik dacht dat ik een groot stuk bij mijn eigen avatar heb geschreven, maar dat is weg. Ik begrijp er niet veel van, maar ga straks een nieuw stukje schrijven voor de rest van de dag. Later!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 16:50    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
@: Klazina: wat jij eet is voor mij al 'uit eten'. Wat lekker.
Is het vroeger veel eten en niet aankomen niet een hormoniaal ding. En bewogen we niet toen niet meer, anders, toen, toen we nog werkten?

@:Dymphie: het komt goed!

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 17:01    

Reageer met quote
We moeten dus blijkbaar een knopje om zetten wat 'uit eten' en 'genieten' betreft. Net wat jij schrijft, Doekoe. Zo ging dat ooit, . Toch ben ik er zelf ook anders naar eten gaan kijken. Vooral door het uitzoeken vooraf, het erover nadenken en bedenken wat ik zou gaan eten, heeft me goed vooruit geholpen. Eerlijk gezegd was ik al nooit zo n grote eter, maar at ik tussendoor de verkeerde dingen. Toen ik dat eenmaal kon veranderen, en ook ging voelen hoe het eten mijn maag vulde, kon ik steeds makkelijker Nee zeggen. Het gaat me echt niet gladjes af altijd, maar het me ongans eten is gelukkig voorgoed weg. Met goed nadenken en veel oefenen, kunnen we dit, ook met Kerst en Oud en Nieuw!

En dan de vinkjes aan het slot van deze dag.

Je hebt je gewogen
Je Wensen- en redenlihst en motivatiekaarten gelezen, evt nieuwe gemaakt
Je dieet én bewegingsactiviteiten ingepland voor volgende dag
Je hebt je eten afgepast en afgewogen
Je hebt zittend, langzaam en met aandacht gegeten
Je bent op tijd gestopt met eten
Je hebt je eetschema Eetschema, indien nodig, steeds bijgewerkt
Je hebtGeen keus gezegd tegen eten dat je niet gepland had
Je bent binnen de toegestane porties en calorieën gebleven
Je hebt je beweging gedaan, gepland en ongepland
Je hebt afleidingstechnieken gebruikt op moeilijke momenten
Je hebt contact gehad met dieetcoach
Je hebt gelet op wat voor soort gedachten je had en die evt omgedacht
Je hebt de Nou ja techniek gebruikt toen je het erg moeilijk vond
Je Hebreeuws plan gemaakt voor een volgende keer als je uit eten gaat
Je hebt je eetschema ingevuld voor morgen
Je hebt complimenten uitgedeeld aan jezelf voor... en voor.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 17:24    
Vrouw Weeggegevens   doekoe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (soep dieet)

Reageer met quote
Jep ik ga ook morgen genieten maar met mate.
Wel fijn om er nu zo mee bezig te zijn Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 21:47    
Vrouw Weeggegevens   doekoe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (soep dieet)

Reageer met quote
Simply me wat ga jij lekker zeg met het afvallen zeg.
Ook al is dat in dit sprintje niet het belangrijkste, ik vind het wel top van je. Erg blij kon niet terug vinden welk dieet je doet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2021 21:50    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 44, 45, 46  Volgende
Pagina 39 van 46