Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Zondag... dag 24: laat je niet ontmoedigen!!

Judith schrijft: Het is heel normaal dat de moed je van tijd tot tijd in de schoenen zakt wanneer je op dieet bent. Opeen gegeven moment komt t de gedachte bij je op dat het alle inspanningen niet waard is.
DT ka; gebeuren wanneer je
- moeite hebt om je dieet of andere dingen die je moet doen om af te vallen vol te houden;
- je een keer vergist en te veel of ongeplande dingen eet;
- beseft dat je je dieet en de technieken die je daarvoor hebt geleerd nog een hele tijd zult moeten volhouden... Heel heel boos ;
- op d Weegschaal stapt en ziet dat je niet ben afgevallen...

Om te voorkomen dat het gevoel van ontmoediging ertoe leidt da Je van je dieet afwijkt, kun je het volgende doen:
- lees je wensenlijst van redenen om af te vallen vaker door. Bedenk daarbij dat d voordelen van afvallen grôter zijn dan d3 nadelen van doorgaan met je inspanningen.
- kijk s avonds terug op je dag en probeer te achterhalen hoe lang hje je ontmoedigd hebt gevoeld. De meeste mensen die Judith heeft begeleid, zeiden dat ze zich per keer maar twintig minuten tot eenhoorn uur ontmoedigd voelden en dat het gevoel dan weer overging. Dat valt dus eigenlij' wel mee. Herinner jezelf eraan dat het gevoel van ontmoediging maar tijdelijk is.
- Denk niet teveel na over de toekomst. Vooraltijd dieet klinkt vreselijk moeil8jk. Alleen vandaag op dieet is goed te doen.
- mocht je een vergissing begaan, zeg dan tegen jezelf dat da kan gebeuren. Niemand is perfect. Het belangrijkste is hoe je omgaa met je vergissing. Je kunt ontmoedigd raken en de vergissing cererheren door nog meer te eten, of je kunt Besluiten om de draad weer op te pakken.
- lees motivatiekaart 21: advies aan een vriendin@!
Bedenk dat het nu eenmaal bij diëten hoort dat het zo nu en dan lastig is. Maar onthoud dat het al snel weer gemakkelijker wordt en bereid je erop voor dat er nu eenmaal lastiger periodes zullen komen ( die ook weer weggaan).

Morgenochtend het restje van deze dag met ondermijnende en ook werrvsteunende gedachten. Ik ga nu knorren!! Nacht voor wie nog wakker was.., ( Missy , werk ze (evt.)!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2021 0:34    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Was nog steeds niet bijgelezen, de tijd glipt als zand door mijn vingers. Zoon was ook nog op bezoek geweest en heeft 3 grote zakken van het overgebleven snoep mee genomen; mooi, minder verleidingen voor mij (maar vooral voor mijn echtvriend!) Lachen

Ik voel me wel eens moedeloos; altijd maar opletten wat je wel -en niet- zal eten. Maar dan denk ik idd al heel snel dat het erger kan, namelijk terug naar af. En dat wil ik niet. Dus ga ik door. Hier, met Judith, maar ook in het stabilisatie sprintje en met het lopen van Ommetjes. Dat is extra beweging die ik anders niet gehad zou hebben. En de app motiveert ook hoor. Lach

Ik ga zo weer verder lezen, ik haal jullie nooit meer in zo......... ohhh

Fijne dag Dymphie bij je vrienden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2021 1:45    

Reageer met quote
Missy, wat is de opdracht nou...? Word niet moedeloos. Je doet het hartstikke goed! Honderd procent hoeft niet, hè? 80 of 70 is ook al super goed. Zelfs 60 is nog voldoende. Het is de kunst om daar een beetje tussen t2 blijven. En niet weg te zakken naar 40 of lager. En als je Judith dus steeds in je hoofd toelaat, ben je er wel voortdurend mee bezig!
Zet m op! Je kunt het!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2021 12:24    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Missy, dat gevoel heb ik ook. ALTIJD maar bezig zijn met eten. Wel of niet nemen enz.
Hier gaat het helemaal niet goed. Schrok mij wild vanmorgen op de weegschaal. Had het idee dat ik mij aardig aan de regels gehouden had, dus niet.
Had een verjaardag, maar best veel afgeslagen, maar blijkbaar niet genoeg. Ook geen alcohol gedronken. Huil huil
Oké, we gaan door.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2021 12:32    

Reageer met quote
Ik schrijf de dag nog even verder af, want de ondermijnende gedachten ' moeten ' nog..,bestreden worden... Erg blij Erg blij
Daar komt ie...

Ondermijnende gedachte: pfff, ik weet niet of ik het wel kan hoor. Het is zoveel werk!!

Steunend gedachte
ja, dat klopt. Het is veel werk. Soms heel veel. Maar het kan makkelijker gaan als ik blijf oefenen om de vaardigheidstecnieken die Judith me aanreikt, om ze onder de knie te krijgen. Ik ga gewoon weer beginnen met oefenen. Ook als ik er geen zin in heb, pak ik mijn wensenlijstjes en motivatiekaarten erbij, ga ik alles lezen en herlezen en laat ik tot me doordringen welke voordelen het voor me heeft als ik hiermee verder ga. Afvallen en me slanker voelen en slanker zijn heeft zoveel voordelen ( lees je voordelenlijst!) dat ik er wel mee door wil blijven gaan. Ik moet gewoon echt goed voor mezelf blijven zorgen. Ik ben het waard! Ik zou dit tegen jullie allemaal zeggen, maar ik mag het ook tegen mezelf zeggen!!

Eind van de dag afvinken:
Ik heb me gewogen, gewicht voor mezelf genoteerd, n ik ben niet wanhopig geworden , want de Weegschaal geeft alleen maar een getal aan.
Ik heb min lijst van redenen om af te vallen gelezen en herlezen, ook mij. Motivatiekaarten. ( niet gedaan?) Doe het toch maar, kaart 1 nog eens extra. Je kunt het, je bent al zo ver gekomen!
Ik ben mij. Er en beweegschrma ingevuld
Ik heb al mijn eten afgepast of gewogen
Ik ben binnen mijn aantal kcal of eenheden gebleven
Ik heb steeds zittend, langzaam en aandachtig gegeten
Ik heb mij eetschema steeds aangepast als dat nodig was
Ik heb 'geen keus' gezegd tegen eten dat ik niet gepland had
Ik heb mijn geplande (en ook ongeplande lichaamsbeweging) gedaan
Ik heb mijn afleidingstechnieken van stal gehaald om me te helpen bij verleidingen
Ik heb in het sprintje tje verteld hoe het ging
Ik heb de Nou ja-techniek gebruikt toen ik teleurgesteld was
Ik heb mijn eetschema voor morgen al gemaakt en ingevuld en
Ik heb mezelf een compliment gegeven voor elk vinkje dat ik heb kunnen zetten

Dagboek
Wat heb ik vandaag gedaan om ongepland eten te weerstaan?
Als ik van mij dieet afweek, hoe heb ik mezelf weer op de rails gekregen? Hoe voelde dat?
Wat kan ik ervan leren voor een volgende keer?

Lieve schatten, fijne zondag nog en veel succes! We kunnen het; we zij het waard!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2021 12:48    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Pffttt. Het gaat niet lekker.
Gelukkig heb ik gisteren nog net op tijd mijn gewicht in kunnen vullen maar het is niet goed. Vandaag heb ik een balansdag. Ik schrijf niets op, , ik doe zo weinig mogelijk en ik rust uit.
Die fysio is best zwaar. Ik heb constant spierpijn en mijn benen kunnen mij op het eigen van de dag niet eens meer tillen waardoor ik mijn krukken er bij moet pakken. Ik wil te veel en vraag te weinig aan anderen om mijzelf te ontlasten waardoor ik er te laat achter kom dat ik over mijn grens heen ben gegaan.
Hoeveel spieren zitten er in een voet? Heel veel dus. Daar kom je achter na 12 weken niet belasten Rollende ogen

Maar goed. Het is niet anders!!!
Ik moet een manier vinden om hier mee om te gaan. Iets anders vinden om mijzelf af te leiden als ik onrustig word.
Mijn motivatie kaarten. Ik wil niet terug richting mijn oude gewicht. Ik ben zo trots op mijn lichaam en mag nu zeker niet zwaarder worden als ik wil dat mijn knie weer goed wordt.

Dymphie bedankt voor je update. Het houd mij goed bij de les.
Morgen weer een eetplan maken en actief zijn.

Anneke, geen stress. Als jij je aan je eetplan hebt gehouden moet het goed komen.

Kalzina wat een vreselijke pijn heeft een nekhernia hè. Bij mij klapte hij er vier jaar geleden zomaar midden in de nacht door. Ik dacht dat mijn arm er afgerukt werd Geschokt
Daarvoor dacht ik dat mijn schouder af en toe overbelast was wat dus achteraf een voorteken was. Een ergere pijn dan zenuwpijn had ik niet eerder mee gemaakt. (Misschien op een bevalling na dan, maar dat vergeet je weer. ohhh .Je kunt er ook zo weinig mee. Slik je ook veel pijnstillers? Dat werkt in ieder geval ook niet in het voordeel van je weerstandspier denk ik. Sterkte hoor. Ik hoop dat het snel veel beter met je gaat. aai

Nou ik ga vanaf nu aan een groen vakje werken.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2021 16:01    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik ook‼️

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2021 16:03    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Nou ik ging dus gisteren braaf verder lezen tussen het werk door, was mijn e-reader ineens leeg. Stom niet naar de batterij gekeken de laatste tijd. Rollende ogen Na thuiskomst gelijk opgeladen, dus vannacht moet het lukken om weer wat te lezen. Lachen Ik was net klaar met uitrekenen hoeveel kcal ik volgens Judith zou mogen eten per dag. Dat zou op 1600 neerkomen. Maar dan wel in gezonde dingen uiteraard. Uitlachen

Ik mag me dan wel eens moedeloos voelen Dymphie, de tijd dat ik dan helemaal 'los ging' ligt inmiddels wel achter me. Ik heb bijvoorbeeld al weer 2 dagen geen zoute ballen gegeten. Erg blij Maar wel teveel brood eigenlijk. Dus relativeer ik maar dat het ongeveer tegen elkaar wegvalt? Lachen

Niet gelopen gisteren. Moe, ik ben steeds maar moe. En mijn likdoorn speelt weer op, zo pijnlijk bij elke stap voel je dat he? Verward Maar als ik straks thuiskom ga ik wel lopen, met de honden ergens, echtvriend zou mee. Die zit ook alweer het hele weekend in zijn stoel. Heel heel boos En dat is niet ok wat mij betreft. Dat vond hij zelf ook dus gaan we samen een keer. Wordt een rustig loopje dan, want hij gaat niet zo hard meestal. Lachen Maar goed genoeg voor na het werk he. En fijn voor de honden, die sjezen toch wel heen en weer. Lachen

Dat eind van de dag (of nacht in mijn geval) afvinken schiet er eerlijk gezegd wel bij in. Schaam Schaam Maar als ik het lijstje in gedachten langs ga doe ik het niet heel verkeerd. En toch is mijn gewicht weer aan het stijgen. Vast te zout gegeten, of teveel brood? Ik denk weer vocht, dus plas ik het wel weer uit. Lach

Compliment aan mezelf gegeven; ben gaan slapen toen ik moe was. En wel 7 uur geslapen dus ik had het nodig. En slapen helpt bij het afvallen ook. Uitlachen

Liene goed dat je een beetje meer rust neemt (ook al had je dat beter eerder kunnen doen he) Dan gaat het over een dag of wat weer beter misschien! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2021 2:29    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Nieuwe week nieuwe kansen.
Het weekend niet veel gedaan ik heb het even laten rusten. Ik ben wel druk bezig geweest met het samenstellen van menu’s voor de hele week en de bestelling is klaar morgenvroeg komen ze het bezorgen.
Ik hoop dat dit beter werkt en niet tussendoor boodschappen doen en mijn man van alles meeneemt dat niet op het lijstje staat Heel heel boos.

Vanmorgen gewogen en 2 ons eraf Erg blij en ingevuld want gisteren woog ik veel te zwaar we hadden zaterdag een verjaardag en cantonees eten besteld extra opgeschept maar dat waren garnalen en groenten Judith Beck keek over mijn schouders heen anders had ik meer opgeschept

Ik blijf ook oefenen met Judith de ene dag meer als de andere dag want ik wil slank worden, routine krijgen dat is toch een lastig ding bij mij. Lezen herhalen,schrijven ook hier lezen op het forum van iedereen, de punten die Dymphie aangeeft elke keer weer dankjewel Dymphie.

Een fijne dag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2021 9:40    

Reageer met quote
Lief van jullie, dit compliment voor mijn inspanningen! (Ben nooit zo n leider geweest, of trekker van een sprintje. Ik ga en beweeg graag mee een leider en laat me liever beetje sturen. Maar dit is wel goed een keertje, bovendien wilde ik zelf het Judith boek nog eens door werken, dus teee vliegen in een geweldige klap, want zo intensief ben ik er toch eerder niet mee bezig geweest! Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2021 10:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 32 van 51