Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Nou, sorry, ik ben moe en kan beter morgenochtend gaan schrijven. Dan prikken mijn ogen hopelijk ook niet meer zo hard. Ze hebben gewoon rust nodig...tot morgen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2021 23:45    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Goede morgen dames.
Hier gaat het ff wat minder met mij….. en wat lees ik?

[/quote] Bijna iedereen die af wilvallen en een dieet volgt, voelt zich wel een (erg) teleurgesteld. Toen je net begonnen was,was je waarschijnlijk erg fanatiek NU zou je het volhouden en afvallen. Maar bij bijna iedereen komt een moment dat het niet zo lekker loopt, vooral als je weer trek krijgt in dingen die je niet gepland had.
Judith heeft daar de volgende techniek voor.
Quote:
…….

ja op dit punt zit/ zat ik nu. Hoe komt dat??
Tja het stukje wat er onder staat. Ik voel mij te kort gedaan maar dan niet met eten maar met hoe ik op het moment lichamelijk ben.
Ik kon het accepteren zolang ik weinig kon. Nu ik meer kan doen wordt ik onrustig… ik wil meer. Ik accepteer het niet dat ik niet alles ken. Dit komt in mij naar boven nadat ik dat stukje las.
Ik denk dat daar die onrust in mijn hoofd vandaan komt waardoor ik de controle over mijn eten kwijt raak.
Ik lees dat meerderen van jullie lichamelijk niet alles meer kunnen, hebben jullie dit misschien ook (gehad)?
Het balen of het niet willen accepteren dat je beperkingen hebt? Ik mijn geval zelfmedelijden waardoor ik onrustig wordt en ga snoepen? Ik denk dat dat het is bij mij. Dat ik daar aan moet werken. Dat zelfmedelijden voedt de toegeefspier.

Nu was het ook zo dat het wegen tussendoor niet helemaal goed uit pakte. Mijn weegschaal gaf 72.2 aan Geschokt
Gelukkig is hij nu weer minder hoor, maar toch. Ik werd daar niet blij van. Ik denk ook wel te weten waarvan het kwam hoor. Weekend, verjaardag, en misschien toch de fysio. Ik beweeg in ieder geval meer nu.

ja balen hè van dat coronavirus. Groot gelijk om dan je boodschappen te bestellen. Dan heb je ook geen ergernis aan mensen die overal schijt aan hebben. Dat iemand geen vaccinatie neemt prima, maar hou aub afstand van elkaar.

Wat mooi beschreven Klazina, die bewustwording over je hele houding ten opzichte van eten. Volgens mij is dat precies de achterliggende gedachte van Judith. . Dat je niet meer 'automatisch' van alles in je mond stopt. Zodra je dat schakelaartje hebt gevonden bin jezelf, vliegt er nooit meer een zak chips of een zak koekjes naar je mond. Voortaan is er altijd eensoort rem die je bij de les houdt. En das pure winst!! Dat moet zich uitbetalen in een prettiger gevoel all over!!
Quote:

Heel goed samen gevat.
Ik ga ook weer de tijd nemen om bewust te gaan eten. Een plakje komkommer op mijn broodje kaas bijvoorbeeld. Ik maak er gewoon een gezonde traktatie van en probeer de komkommer en de kaas te proeven. Lachen

Zo en nu lezen wat Judith voor vandaag heeft.
En ook nog kijken of er nog Sint-Maarten snoep te krijgen is.
Ik durfde niet eerder te kopen smullen

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 nov 2021 10:41    

Reageer met quote
Dag lieve mede-lees-sterren,

Best moeilijke opdracht vandaag: dag 23: Overwin het gevoel dat het niet eerlijk is, dat...

Je je zoveel moet ontzeggen
Je niet hetzelfde kunt eten als andere mensen,
je er zoveel voor. moet doen om af te vallen of op gewicht te blijven
Je zo'n waardeloze spijsvertering hebt
Je aanleg hebt voor overgewicht omdat het in de familie zit
Je niet spontaan kunt eten
Je moet bijhouden wat je eet, en dat je
......
Vul maar in. Je kunt de lijst van jezelf vast nog veel langer maken.

Judith zegt:
Het is helemaal waar, allemaal!

Je kunt er op twee manieren op reageren.
1. Je kunt medelijden met jezelf hebben, van je dieet afwijken, nooit afvallen en je daar rot over blijven voelen.
2.
Je kunt ook begrip hebben voor die gevoelens, accepteren wat je moet doen om af te vallen of op gewicht te blijven, dat ondanks alles doen, afvallen, genieten van alle voordelen van slanker zijn , je sterker gaan voelen en trots op jezelf zijn.

Waar kies je voor?
Om het makkelijker voor je te maken heeft Judith de volgende helpende tips:

Lees en herlees je waslijst van redenen om af te vallen of op gewicht te blijven nog weer door en bedenk daarbij aan alles wat het je oplevert als je je aan je dieet houdt.
Denk na over de vraag wat beter is: worstelen met het gevoel dat het niet eerlijk is, of accepteren dat het nu eenmaal zo is en doorgaan. Iedereen krijgt in het leven te maken met dingen die niet eerlijk zijn.
(Daar hebben velen van ons in dit sprintje zeker ook nu, mee te dealen.)
Dat zijn de 'gewone' dingen van het leven.
Ze schrijft ook:
Zou het trouwens niet nog veel oneerlijker zijn als jij je erdoor dit 'het is niet eerlijk syndroom' van liet weerhouden om af te vallen?
Breng het gevoel dat het niet eerlijk is terug tot de juiste proporties door in gedachten of op papier een lijstje te maken van alle positieve dingen in je leven. Concentreert je erop dat werken aan je gezondheid een van de eerlijkste en redelijkste dingen is die je voor jezelf kunt doen.

Wat denk je?
Ondermijnende gedachte:
Waarom is het op het vlak van eten zo oneerlijk verdeeld in het leven? Ik geloof dat ik het wel begrijp, maar ik vind het niet leuk om daarmee te moeten leven.

Steunende gedachte
Dat geeft niet. Het is logisch dat ik dat nu niet leuk vind. Maar wanneer het me eenmaal is gelukt om blijvend af te vallen, ben ik maar wat blij dat ik heb geleerd te accepteren dat het leven niet eerlijk is.

Aan het eind van de dag mag je vinkjes zetten voor de dingen die goed gelukt zijn, zet er ook maar eens een extra !! bij als het moeilijk was om te doen. Wees trots op jezelf en geef jezelf daarvoor een vet compliment.
Schema weer ingevuld voor morgen? Je bent een bikkel!
Iets niet gelukt?
Als je blijft oefenen en lezen en herhalen waarom je hieraan ging meedoen, zie je je lijst met voordelen werkelijkheid worden, en ga je langzaam maar zeker anders en meer ontspannen tegen eten aan kijken en ermee omgaan.

Veel succes allemaal en veel extra sterkte voor wie dat nodig heeft!! Heel heel boos Heel heel boos

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 nov 2021 11:55    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik ben aan het inhalen met lezen. Rare dagen op dinsdag en woensdag en donderdag heel druk altijd. Nu weer op het werk. En tussen de bedrijven door probeer ik wat te lezen.

Het meeste tot nu toe gaat me redelijk af en ik heb mezelf ook best vaak een compliment gegeven al.

Ondermijnende gedachte die afgelopen woensdag bij me opkwam; ik mag van Judith gewoon alles eten. Als ik het maar plan. Maar ik kwam al snel tot mijn positieven; gepland mag ik alles eten, maar niet in onbeperkte hoeveelheden he. Lachen
Steunend was wel; langzaam eten, goed kauwen en proeven wat ik nu eigenlijk eet. Dat helpt mij om minder te eten, ook als ik het erg lekker vind. Lach

Ik ben woensdag ongepland buiten de deur gaan eten, ook nog eens niet erg gezond of passend in mijn plan. Reden; te weinig uren in een dag. Geleerd; te bestellen met mate en niet alles op te eten, want dat hoeft niet immers. Op bezoek een stukje gevulde speculaas gegeten -dat was wel gepland- en het tweede stukje afgeslagen, wat ik dan weer heel goed vond van mezelf.

Ik vind het niet oneerlijk dat ik op mijn eten moet letten. Het is immers mijn eigen keuze om niet veel zwaarder te willen worden. Lach Maar soms is het moeilijk om dingen die ik heel lekker vind te matigen. Geen extra portie te nemen dan. Rollende ogen Er is een reden dat ik snel aankom; ik vind eten nu eenmaal lekker. Schaam Schaam Niet eens persé snoepgoed oid, Nee gewoon lekker warm eten. Ik houd ook van koken. Dat is aan de ene kant helpend, want dan kan ik mijn eigen maaltijden samenstellen, aan de andere kant maak je altijd wat je lekker vind. En dus maak ik het mezelf ook wel eens moeilijk daardoor.

Nu ga ik weer verder lezen. En zo nog wat eten warm maken. Mijn eerste halve portie is koud geworden na een inbraak alarm, gelukkig was er niet echt een inbreker! Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2021 4:36    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik loop achter met lezen, maar vandaag ga ik het inhalen.
Probeer weer heel bewust er mee bezig te zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2021 8:54    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Lyme,
Dit heb ik ook, nu ik meer kan doen in mijn bewegingen wordt ik ook onrustig en wil weer alles doen maar dit kan niet dit werkt averechts en zo wordt ik onrustig in mijn hoofd.
Ik heb een nekhernia al vanaf april door rust fysio en oefeningen kan dit verholpen worden ook draag ik een nekkraag. In het begin had ik zoveel,pijn en kon snachts niet slapen zodra ik me omdraaide kreeg ik een pijnscheut, door slaap te kort werd ik chagrijnig en kreeg zelfmedelijden, nu gaat het steeds beter en kan ook weer een beetje koken met behulp van mijn man want koken is mijn hobby
Jouw vraag of wij dit accepteren en balen, zelfmedelijden en weer ga snoepen.
Bij mij: Balen ja zeker en in het begin zelfmedelijden ook en ging hierdoor extra eten en drinken.
Accepteren dat ik niet veel kan doen: in het begin kon ik het niet accepteren maar nu wel, bij mij is het ook nog het vooruitzicht dat ik er vanaf kom terwijl bij anderen dit niet het geval is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2021 9:55    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Goedemorgen dames,
Vanmorgen goed begonnen, aan tafel bewust gegeten, motivatiekaarten gelezen(niet allemaal) klein stukje gewandeld brrr wat is het koud, wat oefeningen gedaan en om 10:00 uur neem ik pauze met mijn tussendoortje maar eerst mijn eetschema invullen, want gisteren ging het helemaal niet goed en heb flink wat gesnoept alles door elkaar, van zoet naar hartig daarna zoute drop na het zoute voor de frissigheid karnemelk, stukje chocolade wat zeg ik een flink stuk chocolade. Gisteren dus een behoorlijke uitlaatklep zo noem ik het maar, het is gebeurd en kan het niet meer terug draaien en pak vol goede moed weer alles op. Vanmiddag het boek van JB lezen en het terug lezen van de kaders.

Een fijne dag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2021 10:35    

Reageer met quote
Dames, wat fijn dat jullie reageren en jullie zielenroerselen hier neer zetten. Het is ook lastig, nou ja, echt snert als je niet ontspannen in je leven kunt zijn.
Ik heb ook gedachten die me aanzetten tot meer snoepen. Ben gelúkkig niet zo n grote fan van chocola. Dat ligt altijd in een oud Kwatta blikje op het aanrecht, maar ik neem er hoogstens een stukje van op een dag. Er moeten wel noten in zitten, anders sla ik makkelijk over. Maar het trommeltje ernaast met de kletskoppen roept me de hele tijd, en als mijn lief niet thuis is, is het wel een erg grote uitdaging om er af te blijven. Hoewel, als je het optelt, meer dan zes heb ik er. Iet op. Maar de Eetmeter is onverbiddelijk. Die geeft precies aan wat er naar binnen is geschoven. En de Weegschaal liegt ook niet. Nu ik nog... Heel heel boos Heel heel boos
Gelukkig moet ik eigenlijk elke dag heel serieus met Judith aan de bak. Voor jullie maar ook voor mezelf. En dat is eigenlijk hartstikke goed.
Ha, ik krijg zo een kopje uit de Senseo.en ik heb gezegd dat ik geen kletskop hoef nu. Das al een mooi begin van vandaag.
Straks twee spelt boterhammen met aardbeien en tomatenspread. Dat vult voorlopig ook goed genoeg, zodat ik niet iets extra s tussendoor hoef. Als dat wel zo is, moet ik mijn afleidingstechnieken maar eens echt van stal halen en ermee aan de gang gaan. Ze opschrijven is 1. Ze volgen en doen is 2.

Later kom ik weer terug hier om met Judith verder te gaan. Veel succes en sterkte allemaal! Zet m op! Houd Judith vast!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2021 12:20    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb bewust van het overgebleven st. Maartensnoep geproefd. En gelijk klaar mee. Te zoet en eigenlijk niet eens heel lekker. Daar doe ik het niet voor. Een deel heb ik al naar mijn dochter gebracht, de kleindochters lusten dan wel en die lopen het er in hun werk (bediening en verpleging) wel weer af. Lachen Morgen komt mijn zoon nog een deel halen. En dan is er nog een deel dat mijn echtvriend wilde houden. Hij gaat er 1 per dag nemen bij de koffie. Zegt hij. Lachen Nou mij maakt het niet uit, ik hoef het niet meer. Klaar. Geen keus.

Ik heb goed en bewust gegeten. 1 bescheiden portie. En ik heb een nog kleiner beetje mee naar het werk, dat eet ik op volkoren brood (hutspot). Lekker warm gemaakt. smullen

Verder ga ik zo weer een stuk lezen ook in het boek, anders loop ik steeds verder achter en dat wil ik niet. Ben op het werk en zit nu aan een beker thee. Neem ik zo mijn nootjes n(tussendoortje) en ga weer aan de slag. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 nov 2021 2:14    

Reageer met quote
Lieve dames, ik wil vandaag een herlees- en verdiepingsdag inlassen, als jullie het goed vinden. (Ook als jullie het niet goed vinden en als een speer gaan... Zijn die er?) Zo kunnen we ook achterstallig onderhoud bij de kladden of kledderspetters Erg blij pakken. Zet m op allemaal!!
Ik ben bezig met andere dingen hier thuis en kom er vandaag niet aan toe om de opdracht hier goed neer te zetten. Hij komt echt wel.

Morgenmiddag gaan we naar vrienden in Ede, dus voor die tijd staat de opdracht er. Beloofd!!
Fijne dag, en lekker lezen, herlezen en schrijven, als dat je helpt!

Trouwens goed artikel over supplementen in de Gelderlander vandaag. Kan ook in de andere edities van het AD staan. Doe er je voordeel mee!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 nov 2021 12:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 31 van 51