Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ha Liene, jouw vergelijking van die twee tussendoortjes vond ik wel sterk. De oefening van vol zitten die vond ik wel leerzaam om te doen. Geschokt Vooral om erachter te komen dat ik voor iets waar ik heel erg veel zin in heb, (in plaats van te zeggen, Nee dat eet ik nu niet, want ik volg een dieet) maar er eens wat minder van te nemen, dan te voelen in hoeverre ik er genoeg van had, was het voor mij een een eye opener om te ervaren dat ik bv met 2 cm appeltaart ook echt voldaan was, en me niet tekortgedaan hoefde te voelen omdat ik er 'maar' zo n klein stukje van kreeg. Uitroep
Sorry voor de lange denk-zin... Schaam Schaam

Vandaag eten we een bakje spaghettini uit de vriezer om die leeg te maken. Dan kan onze poets-redster die dinsdag schoonmaken. Vooruitziende blik van mijn lief! (Planning!!) Erg blij )

O ja, en mijn gewicht was een halve kilo meer. We hebben een analoge weegschaal . Daarop moeten we het gewicht een beetje schatten. Ik ben te langzaam voor de digitale weegschaal. Of hij is te snel voor mij, zo kun je t ook zien natuurlijk. Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2021 18:22    

Reageer met quote
Omdat ik morgenochtend wat vriendinnen op de koffie krijg, zet ik nu de informatie van dag 17 neer:

Eet niet te veel, of: oefen, train je verzadigingsgevoel, en leer op tijd te stoppen met eten.

Dat is best lastig, vooral als je iets heel lekkers gaat zitten eten. Erg blij
Al ben jenu heel gemotiveerd bezig, er zijn ook vaak gelegenheden dat je er niet zo gauw aan zou denken om alert te zijn bv in een restaurant, of thuis gezellig aan tafel met vrienden. De ondermijners liggen klaar: ach, het is nu feest, ik mag dat wel. Of Dat kleine beetje extra kan vast geen kwaad.

Judith laat je vandaag oefenen om extra eten op je bord te leggen, en voordat je begint te eten het opzij te schuiven en alleen datgene op te eten wat je gepland had. Als je moeite hebt om het extra eten te laten liggen, kun je je afleidingstechnieken gebruiken. Wanneer je je geplande eten op hebt, dan stop je met eten en gooi je de rest weg. Bewaar het niet. Judith wil dat je leert om eten weg te mogen doen.

(Ikzelf vind dit zelf heel moeilijk. En eerlijk gezegd doe ik het eigenlijk ook nooit, behalve als ik iets niet lekker meer vind.)

Het antwoord van Judith op de mening dat je geen eten mag verspillen is: dan blijf ik altijd het risico lopen dat de kilo's die ik kwijtraak er weer aankomen. Of ik het nu in de afvalbak doe of in mijn lichaam opsla als vet, het blijft verspilling.
Dat vind ik wel een redelijke redenering. Maar ik blijf moeite hebben met eten weggooien. Als ik s morgens moeite heb om mijn dagelijkse erg voedzame smoothie weg te krijgen, zet ik hem wel eens weg voor tussendoortje later op de ochtend, of zelfs tot de lunch. Ik kan tegenwoordig best al goed aanvoelen wanneer mijn punt van verzadiging bereikt is. (Echt mede dankzij Judith. Lang over gedaan!)

Den rest van de pittige opdracht vandaag. We zijn nog niet klaar...

Eet je avondeten heel snel op, en stop dan.
Zet daarna meteen de keukenwekker op 20 minuten.
Lees motivatiekaart 10: en hongergevoel na het eten.
Ik alles af wat je hebt gegeten, net als anders en ga iets anders doen. Kijk bv naar een van je afleidingstechnieken.
Als je wekker gaat, beoordeel je hoe vol je je voelt. Is dat anders dan anders direct na het eten?

Het gevoel van verzadiging kan even duren. Het is wel belangrijk voor jezelf om hier achter te komen. Zo kun je leren om niet automatisch door te eten of nog eens op te scheppen.
Je kunt de oefening later nog eens oefenen.

En dan is het weer tijd om je vinkjes te zetten.
Geef jezelf vooral een compliment voor de dingen die wel goed gingen.
En maak een aantekening bij de dingen die nog moeilijk gaan, zodat je ziet waar je nog meer op kunt oefenen.

Veel succes en fijne dag!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2021 23:51    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb al mijn dieet (vegetarisch en khd beperkt) en daar blijf ik bij. Lach

Eten weggooien ga ik echt niet doen hoor. Geschokt Mijn moeder en vader (die de hongerwinter nog hadden meegemaakt) zouden zich omdraaien in hun graf! Maar ik kan wel kleinere porties eten al. Langzaam, heel langzaam. En dan voelen dat het genoeg is.
Vandaag ging het heel goed, 2 maaltijden gegeten slechts. Zittend en langzaam met aandacht. Geen tussendoortjes. Wel een gepland alcoholvrij biertje bij het avondeten. Lach Verder koffie en water en suikervrije limonade. Gisteren liep ik al naar de kast voor mijn zoute balletjes (ik mag er 3 per dag volgens planning) toen Judith in mijn oor fluisterde; wil je dat nu op dit moment echt eten? En toen ben ik weer gaan zitten. Compliment voor Judith maar ook voor mezelf! Uitlachen

Het plannen gaat weer beter. En ik kook alle dagen vers. Dus mijn gewicht is weer aan het zakken gelukkig. Nog niet neutraal of groen, maar toch aan het zakken. Morgen is voor mij de dag van de waarheid. En daar kom ik dan op terug! Lach

Ik moet nog bijlezen in het boek vrees ik. Probeer ik morgen te doen, na de hondentraining. Zal koud worden, zo mistig als het nu is, dat hangt er morgenochtend nog wel vrees ik. Waterkoud dus. Brrrr.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2021 0:52    

Reageer met quote
Vandaag gewicht doorgegeven. Ik ben een blij mens.

Heb een groen vakje gescoord, dat had ik niet meer gedacht.
Motivaties en escapes gelezen, mijn eetplan gevolgd, extra wandelingetje gemaakt en mijn weerstandsspier getraind (2 maaltijden), nog geen extra-tje genomen. Dat bewaar ik voor vanavond na de flyball training.

Restantje eten weggegooid. Was te weinig om in de vriezer te doen. Dat gaat me altijd aan mijn hart hoor.

Planning voor morgen gemaakt. Lunch = net als de laatste dagen; warm eten staat vast. Morgenochtend de boodschapjes voor het warme eten doen, met een briefje. Geen extra's meenemen.

En het werkt dus!
Heb nog een uurtje zitten lezen in het boek, maar ik ben nog niet helemaal bij. Misschien vanavond nog even verder lezen. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2021 19:27    

Reageer met quote
Je gaat dus als een speer Missy! Lekker dat je dus groene vakjes scoort. Ik vind het knap!
Het is mij niet gelukt met de drie Napoleon zoute kogels. Heel heel boos de zak is leeg gegaan. Gek hè dat me dat wel.uit met koek of zo, maar die kogels. Nou ja, voordeel: de zak is leeg. Meer kan ik er niet meer van eten. Erg blij en voorlopig was het wel weer genoeg zo. Ik moet ze maar niet meer bestellen. Morgen mij. Uur van de waarheid op de Weegschaal. Dan moet ik echt wegen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2021 19:44    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@Liene, wat fijn dat je de brace hebt achtergelaten in het ziekenhuis. Ik kan me voorstellen dat het even heel eng is om te gaan wandelen zonder.

@Astride en @Klazina, fijn dat jullie weer bij zijn. Goed gedaan!!

@Missy, wat goed dat je weer een groen hokje hebt gescoord.

@Dymphie, wat goed dat je kunt aanvoelen wanneer je verzadigd bent.

Ik ben ook weer aardig bij. Heb nog niet alle opdrachten gedaan, maar dat geeft ook niet. Als de 6 weken voorbij zijn, begin ik gewoon weer opnieuw en pak ik alles mee wat ik heb overgeslagen. Ik maak er gewoon een 12 weken training van Erg blij . Of misschien nog wel langer. Ik vind het wel super fijn om dit sprintje samen met jullie te doen. Dat geeft toch wat extra motivatie.

Gisteren de opdracht gedaan van Geen Keus. Die vind ik echt heel fijn. Nadat ik met een glimlach tegen mezelf zeg dat ik geen keus heb, geef ik mezelf gelijk een compliment omdat ik het ook niet ga doen. 2 vliegen in 1 klap.

De opdracht van vandaag vond ik heel moeilijk. Ik had een cordon blue over. Die heb ik op mijn bord gelegd. Het water liep me gewoon in de mond. Ik merk de laatste dagen dat ik niet echt last heb van honger in mijn buik, maar dat ik heel erg in mijn hoofd zit. Als ik tegen mezelf zeg dat ik geen keus heb en ik leg de cordon blue uit het zicht dan is het prima. Maar als ik hem in het zicht laat liggen dan maak ik het mezelf heel erg moeilijk. Voor nu hou ik het dus even bij de opdracht om alles uit het zicht te leggen. Over 6 weken weer eens proberen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2021 20:14    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@klazina. Ik las dat jij kijkt naar de verhouding koolhydraten, eiwitten en vetten. Ik had hier nog nooit van gehoord. Ik gebruik zelf de app Fatsecret en tot mijn verbazing houdt die dat ook bij. Wat is een goede verhouding om aan te houden?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2021 20:22    

Reageer met quote
Dymphie ik pak wat ik wil eten, laat de rest in de kast en dus uit het zicht............ als ik naast de zak ga zitten dan weet ik het ook nog niet hoor. Lachen Al dat zout zie je vast terug op de weegschaal, maar dat plas je dan in een paar dagen wel weer uit hoor. Roep ik vast als troost op voorhand. Yes! (nederlands=

Amy knap van je dat het gedaan hebt, want dat is echt een hele moeilijke oefening vind ik dus! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2021 20:23    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Flying Missy je weerstandspier werkt prima zo te lezen. Die balletjes niet uit gewoonte eten maar als je trek hebt. Goed bezig dat groene vakje heb je verdiend.
Wij gooien ook geen eten weg. Mijn man eet de restjes op. Hij is lang en slank en ken alles eten.
En was het koud met hondentraining?
O ja, ik zal niet eigenwijs doen met de hond van mijn dochter hoor. Hopelijk heb ik snel vertrouwen in haar zodat ze los kan lopen.

Dymphie i’ vind het al knap dat jullie je aan die 3 stuks kunnen houden. Waar win je al zoveel mee. Houden zo. Tja niet meer bestellen is een oplossing, maar heb je dan niet dat je gaat zoekennaar een vervanger en dat die wel eens veeleer verkeerd is?

Amypower, ik loop nog wel met krukken hoor. Vanmorgen dacht ik dat ik de aankomende avond gewoon mijn nacht brace maar weer om moet gaan doen. Ik had het idee dat mijn onderbeen schuin onder mijn knie lag. Die spieren stellen ook niet meer voor natuurlijk. Morgen naar de fysio om ze weer sterk te maken.

Mijn planning maken loopt gesmeerd… alleen me er aan houden is nog een dingetje. De letters geen keuze moet ik vaker lezen.
Vandaag mijn voedingswijzer nog niet helemaal ingevuld. Morgen maar weer echt aan de gang.
Ik heb vandaag lekker de bovenverdieping afgestoft en de badkamer een sopje gegeven daar waar ik bij kon. Heerlijk dit zonnetje van vandaag.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2021 21:08    

Reageer met quote
Nieuwe dag nr. 18 , nieuwe opdracht: Nieuwe definitie van vol, verzadigd

Met deze opdracht kun je leren om te voelen en dus te weten dat je genoeg gegeten hebt en dat je voldoende verzadigd bent om op tijd te kunnen stoppen met eten.

Vandaag leen we de teksten van Judith die bij dag 18 horen. Straks schrijf ik de rest hier neer. (Ik ga nu eerst lunchen met de geplande twee spelt boterhammen met aardbeien uit de kas hier net buiten het dorp en tomatenspread van Zonnatura en een glas karnemelk. ...
Later in de middag:
Zet iedere keer voor je gaat eten alles wat je ingepland hebt voor de maaltijd klaar en kijk goed wat je vandaag doet. Heb je meer ingepland dan je eigenlijk nodig hebt van de dingen die je onbeperkt mag eten of die weinig calorieën bevatten?
Denk je dat het antwoord daarop ja is, dan kan het dat je aan hè hamsteren ben, omdat je bang bent dat je voor d volgende maaltijd teveel honge krijgt als je nu niet genoeg krijgt. Als dat zo is, lees dan motivatiekaart 8: ik kan er tegen, en doe de opdracht voor het avondeten van gisteren, dag 17 nog en keer.
Stel jezelf vandaag na iedere maaltijd de vraag of je een ommetje kun maken in en lekker tempo. Is het antwoord Nee en Hoebeke je en wat opgeblazen of futloos gevoel, dan heb je misschien teveel gegeten .
Voel je je na het eten teleurgesteld dat je niet meer kunt eten, zeg dan tegen jezelf dat dat niet erg is. Over een paar uur is het al weer tijd voor een maaltijd of een tussendoortje. Het is zelfs goed om zo n en dan honger/trek te hebben, want dat geeft je de kans om dat beter te verdragen.

Wat denk je?
Ondermijnende gedachte:
Ik vind het nu eenmaal lekker om veel te eten. Het kan toch geen kwaad om veel te eten van dingen die ik onbeperkt mag hebben of doen weinig calorieën bevatten?
Ondersteunende gedachte:
Het kan wél kwaad. Ik zal moeten leren hoe het is om normaal vol te zijn. Want vandaag vul ik mijn maag dan misschien wel met eten met weinig calorieën, maar er komt een moment dat ik in de verleiding kom om mijn maag te vullen met andere soorten eten. Het is echt belangrijk dat ik leer een normale eter te worden.

Eind van de dag afvinken:
Gewogen en gewicht genoteerd.
Wensenlijst gelezen, motivatiekaarten gelezen
Nieuwe kaart gemaakt, indien nodig.
Dieet en bewegingsactiviteiten ingepland
Mij. Eten afgepast en evt. gewogen
Zittend, langzaam en met aandacht gelezen
Mijn eetschema bijgewerkt als ik had gegeten
Geen keus gezegd tegen eten dat ik niet had ingepland
Binnen mijn toegestane cal., kh of punten gebleven
Lichaamsbeweging gedaan, gepland en ongepland
Contact gehad met mijn eetcoach
Op tijd gestopt met eten
Alles ingevuld en veranderd in mijn dagschema van vandaag en mijn eetschema voor morgen ingevuld
Mezelf hiervoor complimenten gegeven en ook nog voor.....!!!

Zet m op allemaal en fijne avond nog.

Gaat het goed met jullie allemaal?

Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2021 12:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 27 van 51