Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Wat een goed idee een legpuzzel maken daar ben je wel even zoet mee en ook geconcentreerd mee bezig denk je niet aan eten of het moet een puzzel zijn met lekkernijen erop hihi Lachen

Ik vind het heerlijk de klok een uur terug eerder licht buiten kan ik toch eerder mijn ommetje maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 10:32    
Vrouw Weeggegevens   doekoe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (soep dieet)

Reageer met quote
hallo allemaal daar ben ik ook weer Cool
het was een fantastisch weekend, vrijdag naar sauna soesterberg geweest daar hadden ze een speciale opgiet week met mensen uit het buitenland, ooh wat geweldig en lekker was dat.
incl lunchbuffet zaterdag m'n weegdag, gelukkig maar 2 ons erbij
en zaterdag middag vertrokken naar katwijk voor soldaat van oranje, wat een mooie musical echt een aanrader, hoe ze die hebben gemaakt met het draaien van de zaal echt geweldig.
wat ook leuk was dat ze hun 11 jarig bestaan hadden dus we werden onthaalt met een glas prosecco en aan het eind kregen we een boek en een mok met een klein zakje frites erin. super leuk en speciaal.
natuurlijk ook 2 dagen een heerlijke strandwandeling gemaakt, helaas wel met de nodige regen maar ja.
nu weer thuis en natuurlijk toch even gewogen terwijl mn hoofd zei doe nou maar niet maar voor dat ik het wist stond ik er toch op en jawel precies 2 kilo zwaarder dus deze week weer werk aan de winkel.

ik loop inderdaad ook te veel achter om bij jullie aan te sluiten maar ben wel verder aan het gaan {eindelijk na 3 jaar } dus ga op mn eigen tempo door
dus lees met jullie mee, geniet van jullie verhalen en zeker ook van dymphie, wat leg je alles goed uit, fijn om te lezen
woensdag word mijn dag dat ik mn lunch oversla

groetjes van mij Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 11:25    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Doekoe, ik zag dat je ook net jarig was geweest! Gefeliciteerd! Nog vele jaren!! Je ben een half jaar ouder dan mijn oudste!)
Wat goed dat je gewoon in je eigen tempo mee doorgaat en ook mee blijft lezen! Erg blij

Ik ga nu dag 14 bij zijn kladden nemen...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 14:10    

Reageer met quote
Dag 14 Bereid je voor op morgen!

De meesten zijn al aardig aan het vooruit denken en plannen. Dat betekent dus dat Judiths werkwijze onze breinen al aardig aan het masseren is. Lach Erg blij Erg blij
Dat is een compliment voor ons allemaal. Want ik durf bijna te wedden dat er niemand meer is die gedachteloos of 'automatisch' een pak koekjes of een zak chips of zo naar binnen schuift. Uitroep Uitroep Uitroep Erg blij
We zij er ons veel bewuster van geworden dat we eten als we eten. Er zijn in ieder geval stemmetjes in ons hoofd die erg druk zijn: saboteurs en anti-saboteurs!

We gaan verder en zijn bijna bij het punt gekomen dat we echt met het dieet starten: morgen dus. Maar voordát... moeten we nog goed aan de bak met de volgende opdrachten. Als we die hebben gedaan, zijn we er volgens Judith helemaal klaar voor.
Uitlachen Geschokt Erg blij Erg blij

Bij het plannen van je menu kijk je hoe je dat nog kunt aanpassen om zo nu en dan iets kleins te eten of te drinken dat je heel erg lekker vindt.
Bedenk wat je morgen en de rest van de week moet doen. Moet je nog naar de super. Heb je extra tijd nodig om eten klaar te maken?
Moet je eten meenemen naar je werk?
Bereid je er op voor dat je morgen op de Weegschaal stapt en bedenk daarbij dat het gewicht dat de Weegschaal aangeeft niet zo belangrijk is behalve het feit dat je nu gaat leren hoe je kunt afvallen. Spreek met jezelf af dat je je nu op vaste tijden gaat wegen. Judith zegt elke dag, maar dat is misschien niet praktisch voor iedereen. Houd wel 1 vast dag aan en noteer je gewicht in de grafiek die erbij hoort. ( ik weet even niet meer waar die grafiek staat. Maar jullie vast wel. Sorry. Heel heel boos )

Kijk voor het voorbeeld van het eetschema op 145.
Neem je uitgekozen dieet erbij en beslis wat je morgen gaat eten en schrijf het op in je Eetschema. Noteer precies wat je gaat eten en streep door wat je niet wilt eten. Als je saboteur dit over wil slaan, lees je motivatiekaart 1 Doe het toch maar, een paar keer...
En bedenk het volgende: Als ik alleen dingen doe waar ik zin in heb, lukt het me nooit om af te vallen ( of gelijk te blijven..,) Al val ik in eerste instantie wel af zonder deze dingen te doen, toch is het met het oog op de toekomst belangrijk dat ik leer om deze vaardigheden toe te passen, want ik zal niet altijd even sterk gemotiveerd blijven als vandaag om me aan mijn dieet te houden.
Heel heel boos

Actiepunten voor vandaag:
Lijst met mijn redenen gelezen om af te vallen, of op gewicht te blijven
Motivatiekaarten gelezen
Dieet en bewegingsactiviteiten in dagschema ingepland
Zittend, langzaam en met aandacht ( ook lekker) gegeten
Lichaamsbeweging gedaan, minstens vijf minuten tot een half uur
Afleidingstechnieken gebruikt bij last van trek of eetdrang
Eetschema van p. 85 ingevuld wat ik morgen ga eten
Mezelf een compliment gegeven voor dit alles, en ook nog voor..., in mijn geval Rollende ogen (het in zes keer! Erg blij weghalen van alle tikfouten in dit stuk!

Fijne en succesvolle dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 14:48    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Dymphie die bedoel ik inderdaad.

Anneke het compenseren lijkt mij een goede deal hoor.
Jezelf iets toe staan… er dan ook echt van genieten.. en jezelf weer onder controle zetten.

Kalzina die MFP daar hoor je ook goede berichten over. Ik vind het een uitvinding om zo inzicht te krijgen in wat je (te veel) eet… en waarvan je te weinig eet. Een beetje schuiven met voedingsmiddelen en er gaat ern nieuwe puzzelwereld voor je open Erg blij

Patricia, fijn dat je een mooi weekend hebt gehad. Mijn gedachte is vaak… wat er in week aan kan komen moet er toch ook weer in een week af kunnen? Succes met de draad weer op pakken.
Dit doet mij trouwens denken aan een voorbeeld uit het boek, ik weet niet of jullie hem al hebt gelezen.
Als je op de snelweg rijdt en je neemt de verkeerde afslag ri) je toch ook niet door, verder van de snelweg af?
Je keert om om de juiste weg weer te vervolgen om je doel te bereiken. Hier moet ik zelf vaak aan denken.

Dymphie,mik vind het eigenlijk heerlijk om vooruit te denken in plaats van meer keer in de week naar de supermarkt te gaan.
Het geeft best wel rust.
Het is me nog niet gelukt om ook mijn tussendoortjes klaar te leggen. Dat komt ook omdat mijn man vrij heeft en mijn dochter hier ook nog rond loopt. Ook is er gebak over en weet niet wat de anderen kiezen smullen
Die grafiek van mij staat hier op deze site Uitlachen
1 keer per week vul ik eerlijk mijn gewicht in.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 15:46    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Spontaan aan beweging gedaan. Het is mooi weer. Dus naar buiten. 4.2 km gewandeld. Het is prachtig in het bos.
Ik ben vandaag met het dieet begonnen. (Week 3).
@Liene gisteren is dat gelukt, maar meestal heb ik het niet onder controle als ik iets niet gepland eet en dan vooral zoet.
Menu gemaakt voor vandaag, morgen en overmorgen. Lachen
Ik heb het gevoel dat ik weer wat grip krijg op mijn eten.
@Dymphie, wat heb je het weer allemaal goed samengevat. Top!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 16:28    

Reageer met quote
Dank je Anneke, ik gebruik daar beide boeken van Judith voor. Het werkboek dat ik pas kocht bleek echt tweedehands te zijn en gewoon gebruikt en ingevuld. Rollende ogen Gemeen Gelukkig was het niet duur. Erg blij
Toch werk ik er goed mee; ik moet alleen veel opzoeken, maar dat maakt het ook weer leuk.
Vanavond zelf mijn huiswerk maar maken. Dan leer ik ook weer nieuwe dingen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 18:18    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Ik ben ook verslaaft aan zoet helaas. Dat gaat nooit over ben 8’ bang. Ik eet ook door, als ik eenmaal begin…
Soms koop ik een zakje suikervrije munt drop. Of dat nou zo gezond is met die vervangers? Op probeer liever zo puur mogelijk te eten. Dit leer ik ook van mijn dochter hoor. Studenten zijn nog wel eens erg bewust van eten.

De laatste 2 maanden maak ik in het weekend mijn boodschappenlijstje en reserveer een tijd wanneer ze het komen brengen of wanneer ik het op laat halen. Dat plan ik dan op dinsdag. Tot maandag avond 22.00 kan ik mijn bestelling dan aanpassen. (dus als ik niet aan het minimale bedrag kom zet ik er twee kratten bier bij die ik later verwijder)
Maar nu had ik geen tijd gereserveerd omdat ik dacht dat dit op maandag ochtend nog wel kon. Niet dus Geschokt
Als ik mijn man of zoon naar de winkel laat gaan dan komt het niet goed. Dus ben ik zelf met mijn man na 3 maanden naar de winkel geweest. Mijn man als bewaker van mijn winkelwagen Lachen
Wat een lekkere dingetjes daar zeg.
Ik heb In ieder geval al vast mijn ophaal moment gereserveerd voor de vrijdag. Dat is DE manier om verleidingen te weerstaan Lachen
En zo moet ik wel een eetplan maken.
Dubbel voordeel dus.

Ik heb mijn eetschema ingevuld.
Totaal 1017 kcal.
58.2 eiwitten en zeker dat laatste dat is echt te weinig.
Geen gebak meer maar zuivel in de middag is een beter keuze.
In kwarktaart zit ook weinig eiwit zie ik.
Morgen dus even beter puzzelen. Dat tellen moet ik er maar even in houden.

Morgen ochtend moet ik naar het ziekenhuis.
Na 6 weken gips en 6 weken een brace mag ik hopelijk zonder verder. Eerst een röntgenfoto laten maken om te kijken of mijn Tibiaplateau goed is geheeld. Hier had ik een breuk in en dit moet wel goed sterk zijn om mijn gewicht weer te kunnen dragen.
Wat ben ik toch blij met mijn gewicht verlies….
Wanneer het sterk genoeg is kan ik mijn spieren weer trainen.
Spannend.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 20:32    

Reageer met quote
Misschien moet ik de truc van Missy ook (uit)proberen. Mocht dat mislukken, dan moet die verleiding maar echt achter slot en grendel. ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 21:30    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Misschien moet ik de truc van Missy ook (uit)proberen. Mocht dat mislukken, dan moet die verleiding maar echt achter slot en grendel. ohhh
Welke truc Dymphie? Geschokt

Ik plan per dag, maar Judith wil liever dat we langer vooruit plannen. Maar dat vind ik echt onhandig soms. En ik koop alleen wat ik nodig heb, via de versafdeling naar het brood en dan via de schoonmaak middelen naar de kassa. Dat werkt heel goed. Dan kom ik niet langs de koek, snoep of wat erger is -want meer mijn voorkeur- de zoutjes. Lachen
Dus ik weet nu (in de nacht en anders in de avond) al wat ik de dag erna gaan eten. Morgen bijvoorbeeld worden het veggie gehaktballetjes, pindasaus, met sperziebonen en wat frites erbij voor mijn echtvriend, daar neem ik er dan zelf voor de vorm een paar van. Zo wordt het niet teveel. De lunch sla ik dus over, want mijn gewicht was nog verder gestegen! Rollende ogen Terwijl ik dus niets extra's heb gegeten dat niet op mijn lijst stond, zelfs mijn yoghurt en fruit had ik niet gegeten. Omdat ik dus 2 keer nasi had, thuis en mee naar het werk. Dus ik vermoed dat de nasikruiden teveel zout bevatten en dat het dan daarvan is. Verward Hopelijk zak ik nog wat voor woensdag of donderdag, want dan geef ik mijn gewicht weer door.

Ik heb zittend gegeten, op 2 druiven na die ik van de tros had geplukt toen ik aan het koken was. Rollende ogen Ik heb mijn motivaties gelezen en mijn escapes. Die laatste veranderen nog wel eens met de tijd trouwens, al naar gelang waar ik tegenaan loop. Ik heb mezelf een compliment gegeven voor op tijd gaan slapen (dat zou ook moeten helpen om af te vallen toch?) en voor vasthoudend vers koken en geen kant en klaar eten meer te kopen. Lach En ik heb mijn wandelingetje gemaakt, waarvoor ook een aai over mijn bol! Lach

Ik heb geen eetdrang ervaren en voel me rustiger. Nu alleen die weegschaal nog een schop verkopen! Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 nov 2021 2:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 25 van 51