Auteur |
Bericht |
Klazina54 Vaste Weegclubfan

|
|
Wat een goed idee een legpuzzel maken daar ben je wel even zoet mee en ook geconcentreerd mee bezig denk je niet aan eten of het moet een puzzel zijn met lekkernijen erop hihi
Ik vind het heerlijk de klok een uur terug eerder licht buiten kan ik toch eerder mijn ommetje maken. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 01 nov 2021 10:32 |
|
 |
|
 |
doekoe Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 31-5-2010 Berichten: 1403 Dieet: Sonja Bakker (soep dieet) Woonplaats: zevenaar
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 01 nov 2021 11:25 |
|
 |
Dymphie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 29-1-2011 Berichten: 12144 Dieet: Lekker, puur en bewust eten Woonplaats: de Liemers (Duiven)
|
|
Doekoe, ik zag dat je ook net jarig was geweest! Gefeliciteerd! Nog vele jaren!! Je ben een half jaar ouder dan mijn oudste!)
Wat goed dat je gewoon in je eigen tempo mee doorgaat en ook mee blijft lezen!
Ik ga nu dag 14 bij zijn kladden nemen..._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 01 nov 2021 14:10 |
|
 |

Geregistreerd op: 29-1-2011 Berichten: 12144 Dieet: Lekker, puur en bewust eten Woonplaats: de Liemers (Duiven)
|
|
Dag 14 Bereid je voor op morgen!
De meesten zijn al aardig aan het vooruit denken en plannen. Dat betekent dus dat Judiths werkwijze onze breinen al aardig aan het masseren is.
Dat is een compliment voor ons allemaal. Want ik durf bijna te wedden dat er niemand meer is die gedachteloos of 'automatisch' een pak koekjes of een zak chips of zo naar binnen schuift.
We zij er ons veel bewuster van geworden dat we eten als we eten. Er zijn in ieder geval stemmetjes in ons hoofd die erg druk zijn: saboteurs en anti-saboteurs!
We gaan verder en zijn bijna bij het punt gekomen dat we echt met het dieet starten: morgen dus. Maar voordát... moeten we nog goed aan de bak met de volgende opdrachten. Als we die hebben gedaan, zijn we er volgens Judith helemaal klaar voor.
Bij het plannen van je menu kijk je hoe je dat nog kunt aanpassen om zo nu en dan iets kleins te eten of te drinken dat je heel erg lekker vindt.
Bedenk wat je morgen en de rest van de week moet doen. Moet je nog naar de super. Heb je extra tijd nodig om eten klaar te maken?
Moet je eten meenemen naar je werk?
Bereid je er op voor dat je morgen op de Weegschaal stapt en bedenk daarbij dat het gewicht dat de Weegschaal aangeeft niet zo belangrijk is behalve het feit dat je nu gaat leren hoe je kunt afvallen. Spreek met jezelf af dat je je nu op vaste tijden gaat wegen. Judith zegt elke dag, maar dat is misschien niet praktisch voor iedereen. Houd wel 1 vast dag aan en noteer je gewicht in de grafiek die erbij hoort. ( ik weet even niet meer waar die grafiek staat. Maar jullie vast wel. Sorry. )
Kijk voor het voorbeeld van het eetschema op 145.
Neem je uitgekozen dieet erbij en beslis wat je morgen gaat eten en schrijf het op in je Eetschema. Noteer precies wat je gaat eten en streep door wat je niet wilt eten. Als je saboteur dit over wil slaan, lees je motivatiekaart 1 Doe het toch maar, een paar keer...
En bedenk het volgende: Als ik alleen dingen doe waar ik zin in heb, lukt het me nooit om af te vallen ( of gelijk te blijven..,) Al val ik in eerste instantie wel af zonder deze dingen te doen, toch is het met het oog op de toekomst belangrijk dat ik leer om deze vaardigheden toe te passen, want ik zal niet altijd even sterk gemotiveerd blijven als vandaag om me aan mijn dieet te houden.
Actiepunten voor vandaag:
Lijst met mijn redenen gelezen om af te vallen, of op gewicht te blijven
Motivatiekaarten gelezen
Dieet en bewegingsactiviteiten in dagschema ingepland
Zittend, langzaam en met aandacht ( ook lekker) gegeten
Lichaamsbeweging gedaan, minstens vijf minuten tot een half uur
Afleidingstechnieken gebruikt bij last van trek of eetdrang
Eetschema van p. 85 ingevuld wat ik morgen ga eten
Mezelf een compliment gegeven voor dit alles, en ook nog voor..., in mijn geval (het in zes keer! weghalen van alle tikfouten in dit stuk!
Fijne en succesvolle dag allemaal!_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 01 nov 2021 14:48 |
|
 |
|
 |
liene Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 1-10-2009 Berichten: 1211 Dieet: sleeve/ GBP Woonplaats: Noord holland
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 01 nov 2021 15:46 |
|
 |
Anneke69 Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 5-10-2016 Berichten: 6403 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Achterhoek
|
|
Spontaan aan beweging gedaan. Het is mooi weer. Dus naar buiten. 4.2 km gewandeld. Het is prachtig in het bos.
Ik ben vandaag met het dieet begonnen. (Week 3).
@Liene gisteren is dat gelukt, maar meestal heb ik het niet onder controle als ik iets niet gepland eet en dan vooral zoet.
Menu gemaakt voor vandaag, morgen en overmorgen.
Ik heb het gevoel dat ik weer wat grip krijg op mijn eten.
@Dymphie, wat heb je het weer allemaal goed samengevat. Top!_________________  |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 01 nov 2021 16:28 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 01 nov 2021 18:18 |
|
 |
|
 |
liene Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 1-10-2009 Berichten: 1211 Dieet: sleeve/ GBP Woonplaats: Noord holland
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 01 nov 2021 20:32 |
|
 |

|
|
Misschien moet ik de truc van Missy ook (uit)proberen. Mocht dat mislukken, dan moet die verleiding maar echt achter slot en grendel.  _________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 01 nov 2021 21:30 |
|
 |
Flying Missy Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 4-1-2013 Berichten: 40842 Dieet: Dr. Frank/vegetarisch Woonplaats: Almere
|
|
Dymphie schreef: | Misschien moet ik de truc van Missy ook (uit)proberen. Mocht dat mislukken, dan moet die verleiding maar echt achter slot en grendel.  | Welke truc Dymphie?
Ik plan per dag, maar Judith wil liever dat we langer vooruit plannen. Maar dat vind ik echt onhandig soms. En ik koop alleen wat ik nodig heb, via de versafdeling naar het brood en dan via de schoonmaak middelen naar de kassa. Dat werkt heel goed. Dan kom ik niet langs de koek, snoep of wat erger is -want meer mijn voorkeur- de zoutjes.
Dus ik weet nu (in de nacht en anders in de avond) al wat ik de dag erna gaan eten. Morgen bijvoorbeeld worden het veggie gehaktballetjes, pindasaus, met sperziebonen en wat frites erbij voor mijn echtvriend, daar neem ik er dan zelf voor de vorm een paar van. Zo wordt het niet teveel. De lunch sla ik dus over, want mijn gewicht was nog verder gestegen! Terwijl ik dus niets extra's heb gegeten dat niet op mijn lijst stond, zelfs mijn yoghurt en fruit had ik niet gegeten. Omdat ik dus 2 keer nasi had, thuis en mee naar het werk. Dus ik vermoed dat de nasikruiden teveel zout bevatten en dat het dan daarvan is. Hopelijk zak ik nog wat voor woensdag of donderdag, want dan geef ik mijn gewicht weer door.
Ik heb zittend gegeten, op 2 druiven na die ik van de tros had geplukt toen ik aan het koken was. Ik heb mijn motivaties gelezen en mijn escapes. Die laatste veranderen nog wel eens met de tijd trouwens, al naar gelang waar ik tegenaan loop. Ik heb mezelf een compliment gegeven voor op tijd gaan slapen (dat zou ook moeten helpen om af te vallen toch?) en voor vasthoudend vers koken en geen kant en klaar eten meer te kopen. En ik heb mijn wandelingetje gemaakt, waarvoor ook een aai over mijn bol!
Ik heb geen eetdrang ervaren en voel me rustiger. Nu alleen die weegschaal nog een schop verkopen!  |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 02 nov 2021 2:00 |
|
 |
|
|