Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Dymphie wat een doorzetter ben jij zeg. Ik neem aan dat je van heel ver bent gekomen. Ik kan mij ook voorstellen dat het heel frustrerend voor je is af en toe dat je niet alles meer kan.
Vreselijk als zoiets je overkomt maar je zult er mee verder moeten.
Je bent er in ieder geval nog aai
En Nee die koek is echt de kliko in gegaan. Gisteren kwam de buurvrouw met een verpakken voor goulashsoep wat op de verkoopdatum was. Dat past beter in mijn dieet Lachen

Astride, het is ook heel wat wat je moet lezen. Je komt vast wel bij.
Ondertussen maar gewoon bewust eten net als slanke mensen doen.Hoe simpel kan het zijn Uitlachen

Anneke, dat wandelen gaat in ieder geval wel goed. Heerlijk hoor. Ook vandaag ziet het weer er goed uit. Geniet er nan. En ja, wie schrijft blijft. Ik bedoel, neem tijd vrij voor jezelf.
Het moet toch wel mooi zijn om opeens weer beter te kunnen zien lijkt mij. Alleen moet het natuurlijk wel goed zijn. Fijn dat ze het goe€ hebben kunnen krijgen. Het lijkt mij wel heel eng om te laten doen trouwens.

Kalzina, krijg je pijnstillend voor je schouder, of fysio?
Tja ik heb zwaar werk en ook best last gehad van mijn schouders. Door bewust een goede houding aan te nemen ben ik er toch vanaf gekomen. Lopen is zo ie zo goed voor je doorbloeding van je hele lichaam. Het ruimt de afvalstoffen mooi op.
Maar slaap is wel heel belangrijk om het afvallen vol te blijven houden is mijn mening. Vandaar misschien wat pijnstilling voor de nacht? Probeer het eens om 6 X te eten op een dag. Plan dat in/ leg het klaar. Je kunt dan geen honger hebben moet je je bedenken.

Flying Missy, wat heerlijk een hond om mee te wandelen. Mijn dochter heeft een hond die ik wel wil gaan lenen af en toe.
Nu moet ik nog toestemming vragen aan haar maar zij is nogal van de regeltjes. Nu is haar hond 1.5 jaar oud dus ik vraag mij af of dit nog zo nodig is. Ze gaat bijvoorbeeld stil staan als ze te veel trekt. Als ze stopt met trekken loopt ze weer door. Daar heb ik het geduld dus niet voor hoor. Ik heb liever een riem die ze uit kan trekken zodat ze meer ruimte heeft als ze wil. Ik durf haar niet echt los te laten lopen. Nou ja… als ik weer kan lopen toch maar eens vragen.
(Wie is hier nou eigenwijs Onschuldig Onschuldig

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 10:12    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Gisteren een druk dagje.
Ik ben met zoonlief naar Ikea geweest om het nodige te halen voor onze net verbouwde garage/bijkeuken. Ze hadden niet alles op voorraad maar we kunnen dit weekend de jassen in ieder geval weer op hangen.

Haalbare doelen stellen. ja dat heb ik ook van Judith geleerd en het helpt. Ook nu heb ik niet te hoog ingeschreven. Ik mag altijd meer afvallen maar dit is het doel.
Jaren lang was ik boven de 110 kg. Het kostte mij al moeite om onder de 112 te komen. Dat was echt zo’n plateau waar ik niet onder kwam en dat was vaak mijn eerste doel. Zo had ik meer plateaus. 107 en 102 waren ook doelen. En natuurlijk de 99 maar dat was vaak een stap te ver op een of andere manier waardoor ik het gevoel kreeg…. Dat haal ik nooit, ik kan het gewoon niet. Terwijl als je stapje voor stapje doet, dit best mogelijk was.
Iedere week 500 gram afvallen is ook 26 kg in een jaar.
Maar goed krijg dit maar eens tussen je oren.
Dus stapje voor stapje. Eerst doel 1 dan verder kijken….

Opschrijven wat je voelt voor/tijdens/na het eten.
Dat is best een hele goede.
Nu 2 jaar na mijn maagverkleining heb ik vanalles mee gemaakt.
Nu kan ik wel weer goed eten maar er is een tijd geweest dat ik al misselijk werd als ik eten rook.
(Nu ruik ik bijna niets en alles wat ik wel ruik ruikt bijna het zelfde)
Ik moest echt tegen mijn zin eten. Dat is ook raar hoor.
Je leert ook echt wat tegen eten aan hikken is. De hik betekent vol=vol. Nu nog ben ik vlak na het avond eten moe.
Ik kan niet veel eten, maar ik kan wel door eten. Dat is heel gevaarlijk voor mij. Eten word snel omgezet naar vet.
Ik heb ook vaak een uur na het eten al trek. Dan mag ik dus niets eten! (Niet meer of minder dan 6X per dag of 9m de 2 a 3 uur)
Ik mag wel drinken. Dus ik neem dan een beker karnemelk en ik zet s middags een pot thee.

Nou ik mag straks weer eens naar de diëtiste na 3 maanden.
Wij hebben gelukkig een automaat als auto dus daar kan ik nu wel mee op pad. Volgende maand weer bloed prikken om te kijken of ik tekorten heb en dan een telefoontje van het ziekenhuis voor controle.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 10:35    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
En de weegschaal was positief en ik blij en Judith werkt voor mij. Erg blij

Vandaag een strak eetplan, want moet ook in de nacht eten (omschakelen voor het werk naar het nachtleven) dus dat duwt de weegschaal meestal -tijdelijk- wat omhoog.

Getraind met jongste hond, maar mijn Ommetje maak ik vanavond pas. Dan ga ik lopend naar de KC waar we nog flyball training hebben. Daarna aan het werk. Genoeg bewogen dus ook.

@Liene, je dochter doet het goed. En het is heel belangrijk om daar consequent in te zijn. Dus als jij dat niet wilt/kunt zou ik haar training maar niet doorkruisen. Of gebruik maken van een uitrol lijn. Daar ben ik trouwens toch geen fan van. Je hebt geen enkele controle over de hond. Ik weet niet wat voor hond het is, maar een forse hond (neem mijn labradors) die een sprint neemt, omdat er een andere hond in zicht komt bijvoorbeeld, kan een enorme klapper maken aan het einde van zo'n rollijn he. En dan heb jij misschien je schouder bezeerd en de hond een nekhernia of zo. Rollende ogen
Maar je hebt wel gelijk een hond is een fijne wandelmaat. Lach

Weet even niet wat voor dag we vandaag hadden? Maar ik ga zo even lezen en dan kom ik er vanavond/vannacht nog wel op terug. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 12:37    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Een heel stuk geschreven wil ik een gedeelte kopiëren alles weg.
Kom nog terug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 15:09    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ik sliep vanmiddag giga lang na mijn zaemfysio. . Heerlijk dat wel, maar ik moet de dag nog bij z'nkladden pakken. Iets met honger en eetdrang of zo. ... sorry. Zo verder!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 17:05    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mijn griep- en pneumokokken prik gehaald. Ik kan er tegen, hoop ik.
Bij de warme bakker als beloning Schaam Schaam gevuld speculaas gehaald. Er lagen verpakt, grote en kleine stukjes. Normaal zou ik een groot stuk gekocht hebben, maar heb nu het kleinste stukje genomen. Precies genoeg voor ons tweeën. Stond niet in de planning, maar heb mij toch maar een schouderklopje gegeven. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 17:24    

Reageer met quote
Dag 11 Ontdek de verschillen tussen honger, trek en eetdrang

Ik ben bang dat ik de opdracht van vandaag hier eigenlijk te laat post. Mísschien is het beter om hem morgen echt te doen en vandaag de teksten van Judith erbij te lezen. We gaan een formulier invullen om de drie soorten zin in eten en honger te herkennen. Het is wel een intensieve oefening met het registratieformulier dat staat op p. 127, waarbij je gaat omschrijven wat je voelt in je maag of mond, en dat vlak voor, tijdens en na je maaltijden Er is hier een klein verschil tussen het werkboek en het paarse boek. Het schema in het paarse boek is erg uitgebreid en het schema het werkboek is veel compacter. Daar zijn alleen kolommen gemaakt voor de tijdstippen, bv te beginnen bij 13,00 uur, dan de brede kolom Gevoel en als laatste Benaming (honger, trek of eetdrang). Gebruik wat je prettig vindt.

De opdracht is:
Stel jezelf elk uur tot je naar bed gaat de vraag: Heb ik nu behoefte om te eten?
Is het antwoord ja, let dan goed op wat er in je mond, keel en lichaam gebeurt. Stel jezelf de volgende vragen en noteer ze op het formulier.
1. Is het minstens een paar uur geleden dat je hebt gegeten, voelt je maag leeg, en zou je tevreden zijn met allerlei soorten eten?
Dan heb je waarschijnlijk honger.
2. Voelt je maag redelijk rustig, maar heb je gewoon zin om te eten?
Dan heb je waarschijnlijk trek.
3. Heb je sterke hunkering naar een bepaald soort eten en een verlangend gevoel in je mo d, dan heb je waarschijnlijk eetdrang

Ondermijnende gedachte:.
Ik weet best wanneer ik honger heb en wanneer niet. Daar hoef ik geen schema voor in te vullen.
Steunende gedachte:
De kans is groot dat ik soms trek of eetdrang g heb, maar het honger noem, wat me een excuus geeft om te eten. Als ik het verschil vandaag in mijn schema duidelijk maak, zal ik in de toekomst waarschijnlijk niet meer aankomen als gevolg voor dit excuus.

Vergeet verder elke avond niet om je vinkjes te zetten bij alle punten die zijn afgerond. als er dingen zijn waar je niet aan toe kwam, zet daar dan een herinneringsteken bij om het morgen alsnog op te pakken.
De vinkjes komen bij:
Lijst met redenen om af te vallen of op gewicht te blijven, gelezen
Motivatiekaarten gelezen
Evt nieuwe motivatiekaart gemaakt
Dagschema ingevuld met eetplan en beweging
Herkenningsschema honger, trek en eetdrang ingevuld
Steeds zittend, langzaam en met aandacht gegeten
Dagelijkse beweging gedaan
Compliment gegeven voor.... Erg blij Erg blij

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn voorstel vinden om de opdracht dus morgen te doen.
(Ik moet bekennen dat ik deze oefening in eerdere jaren nooit goed heb durven maken, net als die van dag 12. De ondermijnende gedachten waren te sterk en ik heb nooit durven uitproberen hoe het voelde om een tijd niks te eten. Ik heb bv ook nooit gevast om af te vallen. Maar nu ga ik de opdracht van dag 11 dus morgen echt doen. Alle tijd voor op vrijdag. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 17:44    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
Dames, wat zijn jullie ontzettend goed bezig!!
Hier gaat het helaas een stuk minder. Ik had verwacht dat het een rustig weekje zou worden, maar het is een en al rennen, vliegen en stressen. Ik heb geen tijd om even rustig het boek te lezen. En daar gaat het nou helemaal fout. Beck's moet prioriteit krijgen. Eerst lezen en de opdrachten uitvoeren, daarna al het andere. Morgen een vrije dag. Op zich heb ik genoeg te doen, maar ik ga eerst beginnen met lezen en voor mezelf bekijken hoe ik het anders kan gaan aanpakken. Ik realiseer me dat dit het punt is waar ik elke keer de mist in ga. Geen tijd nemen en maar rennen. Als ik dat weet om te buigen dan heb ik al een heel groot gedeelte van mijn probleem opgelost.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 20:32    

Reageer met quote
Dat is een goed plan Amypower!
Je zou bv bij het overzichtelijk en inzichtelijk maken van alles wat nu vindt dat je 'moet' doen op een dag, de opdracht van dag 8 kunnen bekijken en doen. Daarbij geef je in het schema van p. 112 dan per onderdeel aan of die bezigheden 'noodzakelijk', 'zeer wenselijk' of 'wenselijk' zijn. Daarna kun je kijken welke bezigheden echt prioriteit hebben, en welke je misschien ook kunt schrappen of minder aandacht het kunt geven. Hoop dat het je lucht geeft!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 20:49    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik ben er voor gaan zitten. Eetplan tot en met maandag gemaakt.
Ook de boodschappen. Hoef ik daar niet meer aan te denken.
Ga me op rustig eten en bewegen concentreren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 21:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 21 van 51