Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Blij mee!!

Bij mij vliegen de ondermijnende gedachten aan alle kanten binnen,

Hier heb ik ook veel last van.
Smoesjes, uitvluchten, ja maar…..
Ik moet gewoon de tijd nemen voor mijzelf.
#Ik heb geen kleine kinderen meer waar ik een dagtaak aan heb.
Sterker nog, de jongste haalt mijn bestelde boodschappen op.
#Ik heb net zoveel recht op mijn eigen vrije tijd dan dat anderen hebben. Dus moet ik tijd vrij maken.
#Ik moet lief zijn voor mijzelf dus mag ik gerust wat extra tijd besteden aan het extra lekker en gezond klaar maken van mij eten.
#Ik mag daar ook best van genieten door het rustig op te eten.

Nu ik toch niet werk is het een mooie tijd om met deze verandering te beginnen. Tijd maken voor mijzelf Uitroep
Toen ik hier thuis niets kon toen ging het leven ook door en nam ieder een deel van de taken op zich. (Ik had mazzel dat het schoolvakantie was en mijn middelste dochter thuis was, maar nadat ze weer naar Wageningen was vertrokken namen mijn mannen haar taken voor een groot deel over. Het kan dus wel.
Dit moeten we er gedeeltelijk maar in blijven houden Lachen

Vandaag het inplannen van lichaamsbeweging.
Op dit moment bestaat mijn Lichaamsbeweging uit op tafel zitten en met mijnbenen wiebelen en op de hometrainer mijn knie zo ver mogelijk rond te krijgen. Natuurlijk kan ik ook de rest van mijn lichaam gaan trainen maar alles wat ik doe aan beweging kost zoveel meer extra veel tijd en energie. (Dit is natuurlijk weer een ondermijnende gedachte Verschuilen )

Ik “twist” op 1 been door de keuken en ga op mijn kont de trap op en af. Maar er komt een tijd dat ik ook daar tijd voor vrij MOET maken.
Ik kan mij voorstellen dat niet kunnen bewegen een belemmering is om goed te kunnen afvallen. Moeilijk hoor.

Zo, ik ben weer bij met het lezen van het boek.
Hoe gaat het met jullie?

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 12:29    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Haha Liene, wat lastig die keuze voor je. Ik dacht dat oranje koeken alleen in Friesland waren. Geschokt Erg blij Uitlachen kunnen ze ook in de diepvries? Dan zijn z voor nu even uit je blikveld. En dan kun je ondertussen bedenken wanneer je er iets van in de dagplan gaat zetten. En is er niks meer om je schuldig over te voelen. Erg blij

Wat heb je het trouwens goed bedacht met die 'kunst' van je bij het wakker liggen in de nacht. Als je het een truc zou noemen, klinkt het lang zo leuk niet, maar als je het als kunst ziet, is het weer veel leuker!!

Mijn vaste beweegmomenten zij dinsdag en donderdagmorgen een half uur en drie kwartier waterfysio in een speciaal verwarmd zwembad in Hoog Keppel. De middag daarna ben ik meestal hele,als uitgevloerd en slaap ik een paar uur. (Ik werd vanmiddag half vijf! wakker.) op woensdag heb ik fysio aan huis. Mijn therapeut beweegt mijn 'aangedane' linkerarm dan steeds iets verder door entameren proberen we er nog een beetje leven uit te krijgen. Da5 lukt soms een heel klein beetje, maar oefeningen waarbij hij me vraagt op welke plek op mijn hand ik iets voel, zijn soms erg frustrerend. Ook doe ik rompoefeningen en buig ik mijn benen,, zowel links als rechts. Ik ben gelukkig soepel genoeg om mezelf dubbel te vouwen en iets van de grond te rapen; daar gebruik ik gen hulpmiddel voor. Ik kan wel even staan, maar omdat mij. Linkerknie versleten is, kan dat niet te lang .
Overdag tussendoor hop ik vaak vanuit mijn sta op stoel in mijn rolstoel . (We gaan eten. Diepvries spinaziepizza. Straks terug!!)

Ik as dus echt niet snel terug hier mocht vanavond even Herrlijk tv kijken van mezelf en heb herrlijk zitten zwijmelen.

Mijn liefk kwam thuis uit volleybal en had spierpijn. Hij was niet zo blij.. bij moet nog een beetje leren accepteren dat we niet eeuwig jong en soepel zullen blijven. Boos Boos morgen hopelijk betere dag! voor hem. Slaap lekker!!

Laatst aangepast door Dymphie op di 26 okt 2021 23:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 17:25    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Dames,
ben 'in de geest aanwezig', zoals wij dat vroeger zeiden.
Ik ben al een stuk verder in Judith Beck visie en hoop zondag helemaal bij te zijn.
Het is boeiend jullie ervaringen te lezen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 22:48    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Goede morgen. Ik schaam mij wel een beetje. Even niets van mij laten horen. Ik ga er weer tegenaan.
Vandaag een wandeling gepland van 8 km.
Gisteren naar het ziekenhuis geweest. Ik had nastaar. Dat is nu gelaserd en kan ik weer scherp zien.
Ook voor morgen wandeling gepland.
Eten ook gepland en één keer per dag "mag/neem" ik een stukje pure chocola.
Ik ga nu proberen elke dag even hier te zijn, want het gaat nog niet helemaal goed.
Fijne dag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2021 6:10    

Reageer met quote
Astride en Anneke ( fijn dat je weer scherp ziet; je schrijft het wel even tussen neus en lippen. Ik vind het nogal wat hoor.) Fijn omweer van jullie te lezen. Allebei sterkte met weer bijkomen. Ik ben zelf blij dat we er in dit sprintje geen grote snelheid in hebben gezet. Ik merk dat het best veel tijd kost om alleseter verwerken en (weer) en beetje eigen te worden met de methode,
De volgende ' dag' schrijf ik later vandaag. Heb net stevig uur fysio achter de rug, dan lunchen en voor ik ga rusten kom ik met dag 10: stel haalbare doelen. Vast voor de gretigerds onder ons !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2021 12:16    

Reageer met quote
Dag 10 dus: Stel haalbare doelen.

Judith suggereert bv. dat je kunt streven naar het afvallen van tweeeënhalve kilo. En dat je dat mag vieren en jezelf belonen met iets wat vooral niet met eten te maken heeft.

Heel vaak denken we bij 'vieren' juist wél aan iets met eten. Dit vergt wel een heel beste omdenker.

Kregen jullie al het werk van de vorige dag wel af? Ik vind het echt veel werk en ben wel een eind maar nog niet helemaal. Verward
Vooral het maken van mijn dagschema en ons eetplan vergt veel gedoe bij mij van binnen, inclusief het verslaan van de saboteurs die overal liggen te popelen. Boos Gemeen
Ik ben erg benieuwd of jullie daar ook zo mee worstelen.
Succes allemaal!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2021 12:53    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Ik vind het ook veel werk, en besteed er veel aandacht aan, en denk aan de mensen die overdags werken hoe doen die het .

Het invullen van bewegen gaat niet zoals het moet vanwege mijn (frozen schouders) maar normaal ben ik een actieve vrouw die veel wandelt , fiets, de tuin doet en huishouden, altijd bezig is. Maar helaas nu niet maar komt wel weer.

Liene,
6 x eten lijkt idd ook wel iets voor mij 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes, ik wordt snachts wakker en ga ook dan eten niet goed ik weet het ik werk er nu aan om dit niet meer te doen maar lukt niet altijd , honger weet niet denk emotioneel eten of om iets te doen te hebben
Trek, honger, emotioneel of verveling ? Het lijkt wel of ik altijd honger heb ik slaap weinig dat heeft er ook mee te maken zeggen ze. Ik doe ook Mindfulness maar lukt niet altijd te onrustig, ook heb ik ,snachts pijn en kan daardoor ook niet slapen

Anneke fijn dat je staar weer gelazerd is.
ik neem ook vaker een stukje pure chocolade dat is toch goed smelt het op een rijstwafel als tussendoortje bij de thee.

Dagschema heb ik ingevuld, bewegen minder als voorheen maar wandel wel elke dag, af en toe fiets ik, eet meer aan de tafel en bewust, motivatiekaarten lezen en soms aanvullen, eerst 2,5 kilo afvallen en belonen, niet te snel afvallen 1 kilo per maand vind ik wel bij me passen.

6 kilo samen nu al kwijt geweldig, ik moet nog beginnen, ben nog te druk bezig met mijn voorbereiding en dat vind ik al best veel werk.
Het dieet wat ik als planning heb calorieën tellen en gevarieerd eten heb ik al eens eerder gedaan vergt ook wel tijd maar heb er al ervaring mee en vind het niet moeilijk, ik wil meer eiwitten eten en minder koolhydraten dat is uitzoeken omdat ik ook minder vlees wil eten, maar vind ik leuk om te doen.

Wat ik minder leuk vind dat ik teveel chocolade eet op dit moment , ligt niet in het zicht maar weet dat het er is Boos Gemeen verdorie mijn man had 2 plakken gekocht””””””klazien blijf er vanaf ‘…
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2021 14:10    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Zo ik ben weer bij.
@Klazina manlief beheert de chocola. Gisteren ging ik op zoek, maar kon het niet vinden, gelukkig.
Wat bewegen betreft: ik hoepel elke dag al 25 minuten.
Dag menu's moet ik mij toe zetten, maar lukt mij aardig.
Ook bewust zittend eten lukt aardig. Al betrap ik mij er op, dat ik zonder na te denken een tomaatje of plakje kaas zo uit de koelkast pak en opeet. Schaam Schaam
Goed daar wordt aan gewerkt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2021 21:03    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Gisteren gemist vrees ik. Schaam Schaam Maar gisteren was ok. Orkest repetitie en we moesten veel muziek afdrukken daarvoor. Begeeft in de middag de printer het. Rollende ogen
Dus een nieuwe gaan kopen. Lukte installeren niet zo snel. Dus alsnog geen muziek. De stress van dat soort dingen. W.s. wel goed voor de lijn?

Vandaag was ik in beweging. Echt wel. Trainen met oudste hond. 20 minuten lopen vanaf de P-plaats. Na afloop bij de auto merk ik dat ik de waterfles van de hond vergeten ben waar we getraind hadden. Dus gaan halen (lag er gelukkig nog!) lekker doorgestapt. 40 minuten extra gewandeld. Na een 2 uurs training. Lachen Mijn moeder zei altijd al; wie zijn hoofd niet gebruikt moet zijn benen gebruiken. Uitlachen

Ik wandel elke dag een Ommetje met de Ommetjes App van de Hersenstichting. Minstens 20 minuten. 7 dagen in de week. En dan naast mijn gewone dingen als hondentraining en werk en huishouden. Dat lijkt me, op mijn leeftijd, beweging zat. Lach
Ben dat gaan doen zodat ik na mijn pensioen over minder dan een half jaar, een goede beweeg-gewoonte heb aangeleerd. Lach

Morgen is de dag van de weeg-waarheid voor mij. Ik denk dat ik groen ga zijn, maar hoe groen gaan we morgen zien. Lach
Ik heb namelijk vandaag wat ongepland gegeten vrees ik. Dat helpt meestal niet. Dus ik heb tegen mezelf gezegd; jammer, opstaan en weer doorgaan. En mijn motivaties er nog maar even bijgepakt. Ik haal voorlopig GEEN chocolade meer in huis! Escape.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2021 23:12    

Reageer met quote
Goed plan Missy! Je lichaam geeft vast wel aan als het 'genoeg' of 'teveel' is.

Slaap lekker!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2021 23:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 20 van 51