Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ha Odette, jij mag meelezen. Ook meedoen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 19:05    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@astride. Mag ik vragen waar jij het boek als e-book hebt gesteld? Ik kan hem alleen vinden als papieren boek. Ik zou hem ook wel als e-book willen hebben.

Hier zijn de dagen met de grote verleidingen achter de rug. Ik heb de afgelopen dagen misschien iets meer gegeten dan dat ik normaal eet maar ik heb wel hele bewuste keuzes gemaakt. Dat is voor mij al een hele overwinning. Normaal zou ik op zulke dagen alles eten wat ik tegen kwam onder het mom van "vandaag is toch al verpest".

Zittend eten en met aandacht eten is hier echt een uitdaging. Voordat ik het weet ben ik weer aan het lezen terwijl ik eet of zit ik achter mijn mobiel. Maar als ik dit als gewoonte kan aanleren dan gaat dat geheid kilo's schelen.

Morgen maar eens op de weegschaal gaan staan. Ik ben heel benieuwd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 20:11    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
FM, een goed idee van jou met je dropballen. Vandaag leg ik 5 dropjes ,5 kastanjes, 1x puur chocolade klaar als extraatje tussendoor en bij de thee.
Mijn motivatiekaarten 2x per dag lezen gaat goed,
dieet uitgekozen gedaan,
zittend eten dat gaat : soms, daar heb ik moeite mee ik ben gewend om ,smorgens met mijn iPad op de bank te hangen, mijn mails te beantwoorden in mijn dagboek schrijven en ondertussen eten en koffie erbij. Niet goed.
Gisteren bewust mijn banaanpannekoek mindfulnis aan tafel opgegeten, het ging me makkelijk af de routine zit er nog in: eten bekijken ligt op een blauw bord randjes waren donkerder. proeven: ook al was het een pannenkoek in het midden was het zoeter, banaanstukjes ik had er ook nog kaneel opgedaan , structuur :randjes hard, bobbelig en zacht in het midden, mijn lippen waren vet van de olie. En langzaam gegeten.
Complimenten maken dag 4 : soms,
ik kijk op mijn kaartje en denk er weer aan dit gaat ook steeds beter.het wordt gaande weg routine.
Al met al het gaat niet zoals het zijn moet maar ik ben tevreden een schouderklopje verdient.
Dieetcoach zoeken : dit moet ik nog lezen.

Vandaag heb ik erwtensoep en eet deze aan tafel op
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 10:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Amypower, en lachte de weegschaal tegen je, ik vind het ook moeilijk om alle aandacht aan het eten te schenken bij, denk ook niet dat het 100% de bedoeling is.

Gaat het voor de rest goed om jezelf complimenten te geven en de motivatiekaarten te lezen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 10:20    

Reageer met quote
Wat goed en grappig , zoals je beschrijft hoe je je maaltijd en alles bekijkt. 100% aandacht hoeft volgens mij ook niet, kan ook niet denk ik. Je zult zo veel minder snel geneigd zijn om nog een restje uit de pan of schaal op te maken, omdat je alles bewust bekijkt!!

Dag 6. Daar komt de dieetcoach om de hoek.

Wie een dieet volgt bij Weight Watchers of een diëtiste, kan met haar afspraken gaan maken.
Ik heb geen diëtiste of zo, maa ik wil jullie als groep vragen om mij te (blijven) volgen en te ondersteunen gedurende deze sprint. Het is denk ik goed om
1. Één keer per week te evalueren ( bv op d vrijdag of zaterdag)
2. Bijvoorbeeld in de week dat we ons gewicht hebben geregistreerd (op dag 8 misschien al, op 15, 22, 29 op dag 36 en nog daarna op en moment dat we dat afspreken.
3. Het lijkt mij ook fijn om tussendoor als het moeilijk is, bv bij Sint, Kerst of een ander 'feest' ook in deze sprint bij elkaar aan te kunnen kloppen en steun te vragen.
Wat vinden jullie daarvan?

De ondermijnend gedachte 'ik kan het wel alleen' heeft mij tot nu toe nog niet echt geholpen om het voor elkaar te krijgen dat ik op dit gewicht kwam.
Extra steun helpt me hierbij wel als ik verantwoording af moet leggen bij jullie!

Voor je eind vd dag afvinken:
Ik heb de lijst met redenen gelezen om af te vallen of op gewicht te blijven.
Ik heb mijn motivatiekaarten gelezen
Ik heb zittend, langzaam en met aandacht gegeten.
Ik heb mijn dieetcoach gekozen en de volgende afspraken gemaakt...
Ik heb mezelf een compliment gegeven voor bovenstaande punten en ook nog voor... dat ik vandaag goed heb gedaan.
.....

Ik hoor graag wat jullie er zo vinden. Ook als het te snel gaat of als je door iets gehinderd wordt waardoor je nog niet verder kunt: Brand maar los!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 12:06    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
@:Amypower,
jullie doen het goed, ik bewonder ook ieders openhartigheid!

Ik heb mijn e-book bij amazon.com., niet te verwarren met amazon.nl, gekocht, voor geen geld, minder dan 4 euro. Ik lees goed Engels. Het is nog niet vertaald.

Natuurlijk is het ook verkrijgbaar bij bol.com..

Ik weet nog niet of het te prefereren boven een boek, het zal in ieder geval minder zwaar(in gewicht) zijn. Ik heb mijn e-reader in geen 10 jaar gebruikt, ik houd van boeken! En eten!

The Beck Diet Solution: Train your brain to think like a thin person (English Edition) Kindle-editie
Engels editie Judith S. Beck (auteur) Indeling: Kindle-editie
4,4 van 5 sterren 1.383 beoordelingen
Alle verschijningsvormen en edities zien
Kindle-editie
€ 3,49
Lezen met onze Gratis app

Hardcover
€ 37,29

[ [ [ The Beck Diet Solution: Train Your Brain to Think Like a Thin Person [ THE BECK DIET SOLUTION: TRAIN YOUR BRAIN TO THINK LIKE A THIN PERSON ] By Beck, Judith S ( Author )Jun-12-2007 Compact Disc CD-ROM – June 12, 2007
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 12:22    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat vind ik een goed idee,
Ik heb ook geen diëtiste of iets anders ,en wil je graag volgen
Extra steun kan ik ook wel gebruiken en weet van mezelf dat ik elke dag hier moet komen voor stimulans, en dat het niet gaat verslappen, tot nu toe gaat het redelijk goed.

Motivatiekaarten gelezen, zittend gegeten met aandacht 2x , en mezelf complimenten gegeven, dieetcoach/ lotgenoten gekozen en steun te geven en te krijgen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 17:26    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Astride ik lees ook de engelstalige versie op mijn e-reader. Engels is mijn tweede taal. Ik droom soms in het engels. Lachen Dus ik vind het geen moeite.
Koop nou toch gewoon een goedkoop leesbrilletje joh, bij de Hema of zo. Ook de action verkoopt dat volgens mij. Ook heel nuttig als je in de supermarkt ingredienten of zo wilt lezen. Die lettertjes zijn waanzinnig klein, die kun je dus ook nooit lezen. Lach

Dieetcoach. Ik heb er geen. Alleen hier op de Weegclub vind ik steun. Iedereen vind dat ik slank genoeg ben. Mijn BMI is ook ok. Maar de truc is om dat ook te blijven. En daar wringt het. Zeker nu ik ouder wordt. De overgang heeft me een paar kilo gebracht, die willen niet meer gaan. Heel heel boos Dus daar moet ik weer hard aan werken. Als ik dat niet doe zal de boel weer gaan versloffen en weeg ik straks weer 85 kilo. Dat was ik ooit en dat ik mijn schrikbeeld. Dus ik vraag heus om hulp als ik dat nodig heb. Hier in het sprintje, in mijn boekje en in mijn stabilisatie sprintje waar ik ook al lang bij zit en dat is ook helpend. Lach
En wat ook fijn is; mijn echtvriend is ook weer meer op zijn eten gaan letten en toch weer een paar kilo afgevallen. Hij loopt moeilijk en heeft vaak veel pijn dus dat is heel goed. Elke kilo die we niet hoeven mee te dragen........... toch?

Dymphie ik tracht hier dagelijks te zijn. En evalueren is heel goed om te kijken hoe het gaat! De moeilijke tijden (Sinterklaas, Kerst en de Jaarwisseling) komen er aan. En daarmee de verleidingen. Die overigens heel goed kunnen zijn om de weerstandspier te trainen! En als je iets niet genomen hebt jezelf een compliment te geven.

Ik heb gisteren maar 1 dropballetje genomen. Geen 3. Heel bewust van genoten. Dus ik kan het wel. Goed gedaan van mezelf. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 17:27    

Reageer met quote
Hartstikke goed: 1 balletje genomen. Ik zou dat heel moeilijk vinden. En ik weet ook niet of ik dat met de dropkogels zou kunnen... Je snapt wel dat de ondermijnende gedachten door mijn hoofd razen... ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 19:22    
Vrouw Weeggegevens   simply me
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Herfstvakantie, dus erg druk thuis (iedereen is thuis) . Daarom een paar dagen niet gereageerd hier, maar ik ben nog wel bij met het boek.

Ik ben zo blij met jullie reacties, ik lees zoveel herkenbare dingen. En nu weet ik ook dat ik niet de enige ben die ergens mee worstelt.

Ik reageer het liefst op vrijdag, want dan zijn de kinderen naar school. Onze jongste heeft een behoorlijke verstandelijke beperking en vraagt heel veel aandacht. Dat kan soms best moeilijk zijn en dan is het lastig om niet naar eten te grijpen. Dan is het goed om een dieet coach te hebben. En omdat hij vrijdags naar school is, heb ik dan meer tijd om te reageren. Maar zaterdag is ook geen probleem.

Succes allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 19:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 15 van 51