Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dag 4, werk aan je zelfvertrouwen.
Geef jezelf een compliment voor alles wat goed gaat.
Raar?
Moet je daaraan wennen?

Ik vind het wel leuk om hier weer eens bij bepaald te worden. Negatieve stemmetjes liggen snel klaar op momenten dat iets nog niet helemaal loopt zoals je zou willen.Ik ben blij dat Judith op dit gebied best mild en relativerend is, terwijl ze me toch voortdurend aan blijft sporen om mijn kaarten te lezen en te herlezen.
Ik zie trouwens dat we al vier! kilo zijn afgevallen. WoW! Dat zijn de eerste al! Hartstikke goed! Dikke duim van trots!

...
Wij hebben vanmiddag een prima reis gehad met de caravan naar Leersum en staan weer op ons favoriete plekje naast het weiland. Lekker open. Fijn om overdag ver weg te kunnen kijken.
Het was wel bewolkt en het regende ook wel maa4 de wind viel erg mee. We kwamen 8n de stralende zon aan. Dat geeft moed!
Vanavond pannenkoeken gegeten bij onze oudste. Ze hebben en d september vloerverwarming laten aanleggen en platen vinyl als vloerbedekking gekozen. Het was erg gezellig en na het eten hebben we nog een potje Triviant met vragen tot 2014 gespeeld. De oudere Triviant is voor de kleinkinderen niet zo leuk. Ver voor hun tijd. Wij vallen hard door de mand bij vragen over tv en zo. Gelachen hebben we wel. Sommige vragen wist ik echt niet, tot er toch ineens iets oppopt uit mijn geheugen. Bizar is dat en ook wel grappig. Maar er zijn ook veel vragen waar we echt niks van weten en ook niet van gehoord hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 okt 2021 22:09    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Mijn dieet blijft wat het was. Vegetarisch en koolhydraat beperkt. Geen snelle suikers (alleen bij uitzondering) en wit meel producten. Toegevoegd; portie grootte beheersen. Lach Plan maken per dag.

Tot nu toe gaat het goed hoor. Zittend eten had ik me al eigen gemaakt en lukt meestal prima. Met aandacht eten. Proeven en niet wegschuiven. Uitlachen
Klazina ik vond dat ook heel moeilijk, zeker omdat mijn echtvriend vaak de tv aandoet onder het eten; 'even het nieuws kijken'. Maar ik zit er met mijn rug naar toe, dat helpt. Lachen

Ik ben overigens in een week weer onder mijn grens gegaan. Zo blij mee. Motiveert ook om vol te houden! En ik geef mezelf daarvoor zeker een compliment. Net als voor vaker en verser koken. Kijk eens wat het me brengt denk ik dan. Erg blij

Dymphie lekker weer ik hoop maar dat jullie niet omgewaaid zijn intussen, hier waren er flinke rukwinden afgelopen nacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 okt 2021 22:36    

Reageer met quote
Echt lekker Missy! Die lagere curve van jou! Mag je tros op zijn en je ziet dus dat het echt werkt!
Afgelopen nacht ging het wel erg te keer in Duiven. Toen moest ik wel even spieken naar de weerkaart en ik zag best veel dikke rode vlekken!
We hebben de afspraak dat de tv niet aan gaat onder het eten. Vonden we met de kinderen al nooit fijn. Er zit dan ahw zo n aandachtvrager extra in de kamer, tegen wie je niet even kan zeggen: graag even stil nu, want ik wil kunnen horen wat ... tegen we zegt. Ds Nee, geen tv bij het eten, hoogstens als er een calamiteit zou zijn. Het nieuws wordt trouwens telkens de hele dag herhaald en ietsje aangevuld. We bleven nog wel eens op voor het laatste journaal, maar ik hoor dan vaak nog de dingen van 20.00 uur.
Dit klinkt natuurlijk heel belerend, maar dat komt ook omdat ik echt geconcentreerd wil kijken en luisteren naar het nieuws. Dat i# ook een van de dingen die ik van Judith heb geleerd en overgehouden. Geef aandacht aan je eten ( maar dus ook aan de dingen waar je mee bezig bent). Ik ben echt geen goede multitasker meer...

Fijne avond en slaap lekker allemaal! Tot morgen! Dan ben ik hopelijk iets eerder op de dag hier!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 okt 2021 22:54    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Vanmorgen in het boek gelezen en mijn motivatie kaart vanzelf ook gelezen want dat is mijn boekenlegger. Mijn banaanpannekoek staat op het vuur en ga zo direct aan tafel bewust en met aandacht opeten. Zonder koud te laten worden smullen ik heb nml een meditatie app en daar staan ook sessies op om mindfulnis te eten die had ik een paar dagen gevolgd (een tijd terug al voordat ik hier begon) maar ben daar toen mee opgehouden omdat het zolang duurde dat mijn eten koud werd. Maar ik ga hem weer beluisteren misschien dat ik er nu anders tegen aan kijk.

Over het algemeen eet ik erg langzaam ben altijd als een van de laatste klaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 8:05    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Klazina, langzaam eten helpt echt is mijn ervaring. En doordat je met aandacht eet smaakt het ook beter he?

Dag 5 dus vandaag. Ik kies voor het eten van 3 dropballetjes (of zoute ballen) per dag. Daar doe ik dan lang mee, lekker sabbelen en geniet ik er erg van. Dat is mijn 'verboden eten' eigenlijk, maar door het tot 3 stuks te beperken (soms neem ik ze ook niet) kan ik er toch van genieten en hoef ik niet in de 'verbodsmodus' te gaan. Wat ik dan vervolgens toch niet volhoud en dan sla ik weer door. Daar heb ik dan weer spijt van, ga ik weer op superstreng, wat ik niet eeuwig kan volhouden. Etc. etc.

Ik lees mijn motivaties net. En heb een notitie gemaakt over een succes ervaring. Lach Nog geen eetplan. Vind het soms moeilijk om weer te bedenken wat ik nu toch weer moet koken. Ga ik zo even over nadenken. Komt goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 10:54    

Reageer met quote
Dag 5 Langzaamaan eten en met aandacht

Er is echt een tijd geweest dat ik met grote snelheid op mijn eten 'aanviel'. Bij ons thuis aan tafel was ik vaak wel een treuzelaar en had ik moeite om mijn koudgeworden prakje eten op te krijgen.
Toen we getrouwd waren, vond ik dat ik snel moest eten omdat ik de kinderen tussendoor ook wilde helpen. En mijn lief is een heel snelle eter.
Toen ik jong was ging brood eten ook moeizaam. Eten was niet echt een feest. Als ik eraan terugdenk zie ik wel dat mijn moeder best gezonde maaltijden op tafel zette, maar dat er weinig variatie in zat.veel aardappels groente en wat vlees. Ze maakte op zaterdagavond een grote pan vermicellisoep met rundvlees en ze braadde ook een pan vol magere runderlappen die de slager heel precies voor haar sneed. Van dat vlees aten we zeker tot woensdag. Daarna ben ik het kwijt. Toen we groter werden, maakte ze op zaterdag een grote pan nasi. Ik denk op donderdag macaroni met smac blokjes uit blik en kaas.
Toen ik op kamers ging wonen in Amsterdam mocht ik het zelf weten. Ik had totaal geen interesse in koken en heb het dus ook niet van mijn moeder geleerd of willen leren. Cool
We konden op mijn werk ook eten in de kantine en toen ik er wat langer werkte ging ik daar vaker wat eten. Ook s avonds konden we een warme maaltijd eten. Ik heb me pas veel later gerealiseerd dat ik daar eigenlijk heel goede keuzes had kunnen maken, maar ik was er totaal niet in geïnteresseerd.
Ik haalde wat eten en at alleen wat ik toen lekker vond. Ik was niet bezig met de samenstelling ervan. Ook nadat we getrouwd waren, hield ik me er niet zo mee bezig. Wel ging ik er, nadat we kinderen kregen, wat beter op letten en zorgde ik dat er fruit was in huis.
Ik was in de tijd dat de jongens opgroeiden veel meer bezig met mijn struggle is om ze zo aardig mogelijk op te laten groeien. Ging naar cursusavonden over opvoeden en ik las er ook boeken over van bv Thomas Gorden: Luisteren naar kinderen.

Mijn interesse is pas echt in 2010 begonnen ( nadat ik al jaren had geprobeerd om af te vallen, wat me nooit lukte...) toen ik bijna 70 kilo woog en er last van kreeg om dat allemaal mee te moeten sjouwen. Zelfs toen voelde ik me er ook nog niet eens echt beroerd door. Het gaf me alleen en erg ongemakkelijk gevoel en ik keek gewoon ook niet in de spiegel.
Nou ja, klaar. Toen stond er in het blad van de Consumentenbond een bespreking van verschillende diëten en daardoor werd ik op het pad van Meijke van Herwijnen gezet met haar methode Weg met de Weegschaal. Toen is mijn eerste kwartje gevallen. Ook Meijke schrijft mild maar ook doortastend, en gaf me de tijd om anders naar voeding te kijken dan ik gewend was. Ik ging beseffen dat ik wel wilde afvallen, maar dat dat niet in heel korte tijd hoefde en ik leerde dat een weg van geleidelijke verandering ook oké was. Er was ook en internetforum waar ik lidvan werd en we kregen ook wekelijks opdrachten. Als ik het toen helemaal goed had gedaan was ik eerder 'klaar' geweest, maar dat is dus niet zo. Het werkt bij mij gewoon heel langzaam voor ik me iets eigen heb gemaakt; ik heb mezelf ook de tijd ervoor gegeven en ik leer schijnbaar nog steeds nieuwe dingen. Vanmiddag verder!
We gaan nu lunchen en ik ga hapje voor hapje van mijn yoghurt met muesli genieten. En ik vraag er teee tomaten bij, in vieren gesneden. O ja, en ik ga langzaam eten en goed proeven.
Later!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 12:29    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Lieve luitjes, ik ben wel aanwezig en bezig maar mijn probleem met het boek is dat het lettertype veel te klein te voor mij. Ik wist dat ik toe was aan een leesbril maar heb het steeds vooruit geschoven! Nu heb ik mijn e-reader weer te voorschijn gehaald en het boek als e-book besteld. Daarna moet ik iemand vinden om het daarop te zetten, ik heb een groot netwerk maar niet iedereen hoeft te weten waar ik mee bezig ben.
Ik volg het sprintje nauw gezet en volgende week zal het allemaal wel geregeld zijn.
Zet de goede zaak voort!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 17:13    

Reageer met quote
Wat snert voor je!
Had je al gemist, maar was zo druk met zelf van alles bij te lezen en te schrijven, opdrachten van Judith uit te voeren, en en....ohhh

Is zo vervelend en vermoeiend om te kleine letters te moeten lezen. Hoop dat je gauw een vertrouwd iemand vindt die je ermee kan helpen!

It does not matter hoe slowly you go,
as long as you don't stop.

Confucius, 551-479 v. Chr.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 17:26    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Mag ik hier meelezen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 17:57    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Van mij wel. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 18:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 14 van 51