Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   simply me
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik was al eerder begonnen met het boek. Had toen geen motivatie kaarten gemaakt. Dus gisteren toch maar wel gedaan.

Dag 2: mijn dieet keuze: gezond eten (met behulp van boek Dr Phil).

Succes allemaal vandaag! Wees niet te streng voor jezelf en geef jezelf lekker veel complimenten!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2021 10:57    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, watertherapie is belangrijk voor je.
Ik heb mijn dieet keuze,s gemaakt , de eerste is mijn eigen menu,s samenstellen ik eet 2x in de week vis 2x in de week vlees (dit wil ik minderen) 2x ei, kaas bonen etc. Ik ben dol op soep en eet dit bijna iedere dag .
Op basis van calorieën tellen wil ik afvallen. MyFitnessPal helpt mij daarbij die geeft de inname van calorieën,eiwitten,vetten vitamines mineralen aan, het verschil van 250 minder calorieën per dag in te nemen is dat 1 kg per maand, zodat ik in maart op mijn gewicht ben.
Ik heb een fitbit die de calorieën verbranding weer geeft.

Mijn tweede is het Voedingscentrum de calorieën hoef jezelf niet te tellen de menu,s vind ik lekker en gevarieerd en ze letten op duurzaamheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2021 12:33    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik heb ook mijn dieet bepaalt.
Voedingsplan van de sportschool.
1359 cal. 50% koolhydraten, 25 % eiwitten en 25% vet.
Ik vul in wat ik eet en het programma berekent de percentages, vet, eiwit en koolhydraat. Lachen .
Lukt dat niet dan ga ik over op koolhydraat arm dieet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 okt 2021 16:10    

Reageer met quote
Oeps 2 keer. Lachen Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 okt 2021 16:10    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Fijn dat jullie al wat geschreven hebben!
Mijn Watertherapie was erg fijn. Ik heb drie kwartier de tijd. Eerst 20 minuten oefeningen voor benen, rug en buik, ook voor mijn romp. Daarna mag ik kiezen. De ene keer gaan we volleyen met een lichte strandbad, vandaag kreeg ik massage op mijn zere been- en bilspieren. Daarna mocht ik drijven op slangen zodat ik me niet hoefde in te spannen. En gaf ze me watermassage. Ik lig dan op mijn rug op slangen en met mijn hoofd op een kussentje. Ze loopt dan met mij door het zwembad en duwt of trekt me zachtjes rond. Ik kon me steeds beter ontspannen.
Het laatste kwartier behandelt ze er nog een ander bij. Dan oefen ik even alleen. Vandaag was die ander er niet en was ik de prinses, zeg maar. Erg blij
Ik heb voorlopig ook twee diëten gekozen. Het eerste uit het boek Gezond eten voor senioren van de Consumentenbond. Voor het tweede kies ik voorlopig zelf zoveel mogelijk uit op basis van het aantal calorieën (1500) dat ik nodig heb. Verder eten we zeker een keer of twee drie per week gemakkelijk, dan haalt mijn lief eten. Als hij geen pasta of stamppot maakt op de oppasdinsdag halen we Turks vlees en Turks brood. Ik zorg zelf altijd voor rauwkost erbij. Woensdag of donderdag haalt hij pizza, waar ik een kwart van neem en hij de rest. Vrijdag staat de visboer er en haalt hij daar iets lekkers vandaan.
We eten ook regelmatig uit de airfryer: klein stukje rundervink bv, wat mini aardappel kroketjes (zes is voldoende). Omdat ik geen eten meer kook, heb ik het nu uit handen gegeven. Zolang ik niet dicht groei, moet ik me er maar niet druk om maken. ( ik realiseer me dat airfryer ook al gemakkelijk is. Nou ja, zolang we niet elke dag pannenkoeken eten, laat ik het even zoals het nu gaat. Misschien gaat er toch gedurende de tocht met Judith nog wel iets veranderen.

Een aandachtspunt blijft extra water drinken.

Zet m op allemaal@!

Ik ga geen briefjes overal in huis hangen, maar zet de tijdstippen voor mijn motivatiekaarten in mijn papieren agenda. ohhh
En ik vul alles in op de Eetmeter. Zo zie ik ook of ik erg over de schreef ga...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2021 16:57    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dag 3. Ga zitten om te eten.

Dat is een goed advies, vind ik. Als je gaat zitten wanneer je iets eet of drinkt, heb je minder kans dat je gedachteloos iets in je mond stopt. Als je aandacht geeft aan je hap of slok, goed proeft en kauwt, begint de vertering al in je mond. De voedingsstoffen worden daar meteen 'aangepakt'.
Lukt dat bij jullie al goed? Of liggen er ook ondermijnende gedachten op de loer, zoals Ik heb nu haast, dus ga ik nu echt niet zitten. Morgen weer hoor. Heel heel boos ohhh
Sinds ik met de methode van Judith bezig ben, is dit een van de dingen die mij goed op weg geholpen heeft. (Ik kan nu niet anders meer, maar dat heeft een andere reden,.. Lachohhh

Mijn man vroeg vandaag hoe het ging op de Weegclub met de Judthgroep en ik vertelde hem wat de opdracht was van vandaag. Hij keek eerst verbaasd, want. Waarom zou je niet in het loopje eten, maar toen ik vertelde dat er dan ongemerkt teveel naar binnen kan gaan, snapte hij dat wel. En over het kauwen en zo nu en dan je bestek neerleggen moest hij ook over nadenken. We hebben voorlopig nog zo n veertig dagen gespreksstof... Erg blij

Vandaag heb ik echt weer goed fysio gehad, morgen weer naar het zwembad, dan even rusten en daarna nog één keertje tot zondag met de caravan weg. Daarna gaat hij in de stalling.

Ik hoop elke dag wel even hier te komen, maar de WiFi op het kampeerterrein in Leersum is niet heel sterk. We gebruiken een van onze mobiele telefoons als hotspot, zodat we kunnen mailen en internetten. Succes allemaal verder en tot later!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2021 19:14    
Vrouw Weeggegevens   doekoe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (soep dieet)

Reageer met quote
Hoi hoi Uitlachen ik heb vandaag m’n motivatie kaart op m’n mobiel gemaakt, een foto in een fotobewerkingsprogramma gezet en daar de motivaties in geschreven dus steeds als ik m’n mobiel aanzet zie ik ze.
M’n dieet blijft gewoon project gezond, dus kies voor een vast eetplan
Tot morgen Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2021 21:38    
Vrouw Weeggegevens   doekoe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (soep dieet)

Reageer met quote
Lach

Laatst aangepast door doekoe op wo 20 okt 2021 21:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2021 21:39    

Reageer met quote
Dymphie ik hoop dat jullie niet van de weg waaien.
Gelukkig wordt het zaterdag en zondag nog redelijk weer. Veel plezier.

Zittend eten deed ik al. Toch betrapte ik mij er op, onder het brood maken, dat ik een heel klein kapje, met roomboter, ondertussen zat te eten. Dus daar ga ik beter op letten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2021 22:14    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Dag 3 zit er al weer op
Zittend eten doe ik over het algemeen wel maar niet altijd bewust ondertussen dat ik eet lees ik weleens of bij de tv hapjes onbewust stop je het in de mond,
mindfulnis eten kijken wat je eet, ruiken, proeven en de structuur voelen, warmte ,koude enz vind ik een kunst op zich en moeilijk, eerst maar beginnen om niet te lezen bij het eten en meer aandacht aan het eten te geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2021 22:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 13 van 51