Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck sprintje! We blijven oefenen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26, 27, 28  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
ja, denk wel dat het heel persoonlijk is en dat ik gekkeurd kijk naar chirurgisch ingrijpen.
In mijn naaste omgeving 2 mensen die het hebben laten doen.
Aanvankelijk mooi terug in gewicht maar inmiddels 3 en 4 jaar verder nog slechts 25 kilo van het begin gewicht af.

De worsteling met eten blijft, beperking van calorieën blijft, honger blijft, verkeerde keuzes blijft.

Vind het moeilijk te vinden op internet wat het slagingspercentage is en denk, maar ik ben geen deskundige, als je met een ingreep kan beperken moet het toch ook mogelijk zijn zonder.
Uiteraard met begeleiding.

Het is geen waarde oordeel hoor, ieder moet het voor zich weten maar lees je goed in en zoek ook de niet succes verhalen op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jun 2019 7:44    

Reageer met quote
Dag 6

Zoek een dieetcoach!!

Heeft mij met afvallen erg geholpen. Een deskundige die mee kan kijken of je voldoende voedingsmiddelen binnen krijgt, portiegrootte goed is en tips heeft.
Ook het daar moeten wegen was voor mij een mooie stok achter de deur.

Diëtist zit tot 3 uur, zonder verwijzing, gewoon in je basisverzekering. Een paar bezoekjes kan wonderen doen!
Het heeft mij erg geholpen en als ik toch iets support nodig heb ga ik weer even langs.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jun 2019 7:53    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Tja, ik heb er zelf natuurlijk ook heel erg over nagedacht en heb het jaren vast niet gewilt. Ook ben ik nooit aan shakes begonnen omdat dat naar mijn mening je gezonde stofwisseling omzeep helpt.
Ik ben 2X goed afgevallen met gezond en bewust eten. Dat is voor mij de manier.

Maar nu ben ik er echt mee aan. Ook met mijn bourgondische leven, het "gezellig" mee doen met de groep waar ik opnieuw mijn plek heb lopen zoeken nu mijn vriendin dood is....
De vriendin waarmee ik uren aan kon zitten te praten over vanalles met een goede fles wijn of de nodige biertjes er bij.
Die tijd is geweest , het wordt nooit meer zoals het was en opnieuw mee doen met de groep waarmee ik nu aan zit hier in het dorp dat trekt mij niet. Ik heb geen zin in gezellig doen en achter je rug om wordt gepraat.....
Met mijn vaste vriendengroep, op verjaardagen vind ik het wel gezellig hoor, maar daar hoeft geen drank bij. Dat is ook gezellig zonder dat er gedanst moet worden en gesprekken wat nergens over gaat.... Ik neem aan dat jullie het wel snappen wat ik bedoel.

Judith zal ik altijd nodig hebben in mijn leven. Bewuste keuzes, weten waar je mee bezig bent en waarom. Toegeefspier/weerstandspier... zo waar. Zittent eten, neem de tijd.
Waar ik mee zit is dat ik een paar jaar terug zo'n 15 kg ben afgevallen waar ik zeer trots op was. ja ik kon het, ik kon het zelf, ik kon het op eigen kracht door doorzettingsvermogen. Maar helaas.... het is er weer aan. Huil huil
Ik was onder de 100 kg zo blij, maar ik was nog steeds veel te zwaar. Ik was nog niet eens op de helft om een gezond gewicht te hebben.
Een paar jaar geleden ben ik op mijn achterhoofd gevallen en had een scheur in mijn schedel. Ik kan niet zo heel veel meer als dat ik voor die tijd kon. Die geestelijke "handycap" plus dat ik nu zo zwaar ben dat mijn gewrichten protesteren help mij niet om zo een twee drie bij mijn doel te komen. DAT is de reden waarom ik voor een operatie ga.
Ik wil een nieuw leven, een gezond leven.
Ik wil als het even kan fitaal de 80 jaar bereiken.
Zoals ik nu ben dan redt ik het niet eens om met mijn werk door te gaan tot mijn pensioen. Of ik moet ander werk op de vrachtwagen gaan zoeken waarbij ik meer zit en minder hoef uit te stappen en te laden en lossen. Maar dan wordt ik helemaal tonnnetje rond.
Het is voor mij NU het moment om mijn leven te veranderen en hoe meer ik mijn keuze tot mij in laat werken, hoe blijer ik wordt eigenlijk.
Misschien kan ik volgend jaar mee doen met de wandel 4 daagse in Almaar. Of met de nachtwandeling in bergen waar het hele dorp plus het strand is verlicht in de winter. Niet meer op vakantie een beetje zonnen, liggen en teras zitten. Maar actief doen.
Niet alleen fietsen maar ook kunnen wandelen als je kont zeer doet van het fietsen... Uitlachen
ja dat is wat ik wil. Misschien kan ik ooit weer paard rijden? Met vriendinnen kleren kopen in plaats van alles on line bestellen en maar kopen wat het beste zit.
Ohhh echt, wat ik allemaal kan wanneer ik in plaats van 110 kg 80 kg of minder zou wegen cheerleader

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jun 2019 13:36    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Mooi omschreven Liene. Ik gun iedereen een actief leven! Houdt die motivatie maar vast als het ooit moeilijk wordt. Want zulke kleine porties eten, zo streng gereguleerd, al die extra vitamines en supplementen, dat vereist ook dicipline immers. En die kun je vast mooi oefenen met Judith. Lach

Compliment voor mezelf; alleen een salade meegenomen naar het werk. Was nodig een keer. Terug in de kcal en matigen.

Gewicht stabiel nu en vocht weer weg. Maar ik wil er deze week een groen hokje van maken, vandaar de salade. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 jun 2019 2:38    

Reageer met quote
Hier een keer voor mijn doen een hele dikke goene Lachen
Resultaat van een weekje vakantie in een hotel met onbijt en diner in combinatue met mijn motto:
Niet vullen maar voeden!

Heb wel gezien hoe obesitas gevoed wordt Rollende ogen slecht, vet, veel, calorierijke vulling. Oh en wat wordt er veel van gegeten, als dat de norm is dan moet het wel misgaan.

Kom op mensen, zorg goed voor jezelf, kies bewust, goede voeding, blijf bewegen en pas je porties aan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 jun 2019 7:04    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Mooi omschreven Liene. Ik gun iedereen een actief leven! Houdt die motivatie maar vast als het ooit moeilijk wordt. Want zulke kleine porties eten, zo streng gereguleerd, al die extra vitamines en supplementen, dat vereist ook dicipline immers. En die kun je vast mooi oefenen met Judith:

Dat is zeker waar, ik zal Judith altijd nodig hebben. Een jaar nadat je je laagste gewicht heb gehaald ga je namelijk weer een paar kilo groeien. Dan is het de kunst om stabiel te blijven.
Judith zal de gene zijn die ik dan hard nodig heb om mijn doel te blijven behouden. Want dat doel, daar gaat het om.

Goede keuzes

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 jun 2019 12:16    

Reageer met quote
Dag 7

Pas je omgeving aan!!

Minder eten, gezond kiezen, begint al bij de boodschappen.
Ongezonde, dikmakende producten die je niet in huis hebt kun je ook niet opeten!
Dus het liefst in de ochtend boodschapjes doen, als je wilskracht nog hoog is en kiezen voor de juiste producten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 6:53    

Reageer met quote
Ik stuur ook wel eens mijn echtvriend met een lijstje naar de winkel. Lachen Dat helpt ook om geen keuze stress te hebben. Allen groenten en fruit (meestal 2 keer in de week) ga ik mee. En dan haal ik gelijk de rest van de grote boodschappen. Tussendoor kom ik zo min mogelijk in de winkel. Lachen

ja voeden ipv vullen inderdaad. Lach Als je wel eens buiten de deur eet kun je je echt verbazen soms. Die 'all you can eat' formules. Echt schokkend om te zien wat mensen dan eten. Geschokt Bizar gewoon. Ik ben dol op lekker eten, maar zo hoeft het voor mij niet hoor. Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019 0:43    

Reageer met quote
Ik heb net mijn hoofd afgewend van een open pak koekjes (en ze opgeruimd) en daarvoor heb ik mezelf een compliment gegeven. Ik heb namelijk trek, dat is gevaarlijk. Daarom ga ik zo eerst mijn appeltje maar eens eten. Lachen Onschuldig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 jul 2019 0:18    

Reageer met quote
Gisteren hier niet echt geweldig maar voor vandaag mijn eet en beweegplan gemaakt.
Geen keus en gewoon weer doorrrrrr!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 jul 2019 7:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26, 27, 28  Volgende
Pagina 5 van 28