Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck sprintje! We blijven oefenen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27, 28, 29  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   FRIDAY
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Flying Missy schreef:

1 beeld kiezen is ook heel krachtig. Ik wil geen walvis worden is er zo een. Dan schiet er een mevrouw in mijn hoofd die zo'n dikke buik had dat ze bijna niet uit bed kon komen, lag ze te schommelen en zag ze er uit als een gestrande walvis. Dat wil ik dus niet! Maar het is een negatief beeld. Een positief beeld is beter denk ik. Erg blij Gezond blijven is een positief beeld toch? Lach

ja dat is wel een heftig beeld inderdaad. Mijn moeder had het er vroeger ook weleens over dat ze zich voelde als een 'gestrande walvis'... Zeker wanneer ze dan b.v. bij een arts op de onderzoekstafel moest.
Toch heeft mijn moeder volgens mij nooit méér gewogen dan mijn eigen hoogste gewicht en ze was wel een halve kop groter dan ik, zo niet meer...

Misschien moet je zeggen dat je een zeehond wil zijn (of een dolfijn of zo)? Erg blij Een slank behendig dier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2019 13:31    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dag 4.

Geef jezelf een compliment!
Goed bezig, we doen ons best, zijn nog hier op de weegclub en blijven oefenen om het gewicht naar beneden te krijgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2019 6:25    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik eet 2 of 3 hoofdmaaltijden per dag. En minstens 2 tussendoortjes. Ik kijk niet naar de tijd. Soms vast ik een dag en eet dan bijna 22 uur niets. Daarna 1 warme maaltijd van rond de 500 kcal. Dat doe ik maar af en toe. Merk niet dat mijn buikbeestjes daar last van hebben en bozer worden. Ze worden inhaliger als ik meer zetmelen/suikers heb gehad. Dat weet ik wel. Daarom eet ik ook khd arm en van de khd alleen de volkoren varianten. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2019 14:31    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Het worstelen met je gewicht.... ja ik snap ook vaak niets van de weegschaal. Daarom probeer ik ook op langer termijn te kijken mocht ik iets zwaarder wegen.
Ik sta bijna iedere dag op die schaal, maar alleen het gewicht wat ik hier invul geldt. Nu ik heb besloten dat ik een maagverkleining wil heb ik de kriebels al. De zenuwen en driebels van entousiasme gieren door mijn lichaam en daar val ik al van af heb ik het idee. Niet vreemd opkijken als dat gewicht er straks zomaar weer aan zit. Jeuk
Maar ik ben goed bezig en ben ook gemotiveerd. Het ook geen zin in fout eten. En ja, ik geef mijzelf compimentjes want dat help goed om positief te blijven denken.

Een dag niet eten doe ik eigenlijk nooit. In het verleden deed ik wel eens een appel/yoghurt dag. De hele dag alleen appel en Yoghurt en s'avonds alleen groente. O ja, en water natuurlijk plus mijn dagelijkse verslaving... een mok koffie in de ochtend om wakker te worden.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019 11:36    

Reageer met quote
Liene, alleen appel en yoghurt zou ik te beperkt vinden. Lachen Ik hang aan mijn groenten hoor. Eet ook bij mijn khd arme brood nog groenten of groentenspread. Lachen Maar soms heb ik gewoon geen trek, of ben te druk en dan vergeet ik te eten. Dat is ook ok wat mij betreft, ik probeer naar mijn lichaam te luisteren in dat geval.
Lach En het gebeurt niet heel vaak, zo'n 4 keer in de maand ongeveer.

Complimenten geven aan mezelf is niet mijn sterkste kant, dat vergeet ik ook. Ik zal er een paar dagen extra op letten.

Ben trouwens zwaarder, van extra zout en de warmte vermoed ik. Trek me er maar niet teveel van aan. Ik zal de enige niet zijn met dit weer. Lach

Houden jullie het hoofd koel? En genoeg drinken hoor! Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019 12:08    

Reageer met quote
Compliment voor mezelf; ik heb me braaf gewogen ook al wordt ik er even niet vrolijk van. Wel goed gegeten dus ik maak me maar niet druk, zal de warmte zijn. Heb ook last van opgezette voeten/enkels weer.

Veel water drinken maar. Zeker nu het alweer zo warm is. Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 jun 2019 10:08    

Reageer met quote
Dag 5

Eet langzaam en met aandacht!
Daardoor ben je je meer bewust van wat je eet, kun je er meer van genieten en ben je sneller verzadigd.

Momenteel lukt dat prima, ben op vakantie en wordt er gekookt en bij het ontbijt zo aanschuiven.
Alle tijd dus, komt nu wel aan op portiegrootte Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 jun 2019 17:28    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een intake voor mijn eventuele maagverkleining. Ik hoop dat het door gaat, maar de mensen die ik daar zag leken wel een stuk zwaarder dan dat ik ben.
Je mag eigenlijk pas bij een bmi van 40 een maagverkleining maar ik hoop dat ik omdat ik gewrichts klachten heb, toch hiervoor in aanmerking kom.

Nou ik heb net een afspraak gemaakt met een dieetiste omdat ik in ieder geval 6 kg af moet vallen en omdat ik moet leren te eten en te drinken zoals ik de rest van mijn leven moet blijven doen.
Regelmaat en 6 eetmomentenper dag en eten en drinken scheiden. ( hier moet 20-30 minuten tussen zitten) en letten op productkeuze en volwaardingheid van de voeding.
Nou ik ben benieuwt. Ik ga naar een zeer ervaren dieetiste en heb er nog zin in ook Erg blij . Die vorige van jaren geleden daar ben ik gestopt omdat ik niet het idee had dat ze me wat leerde. Denk dat ze te onervaren was.

Dus aan de slag cheerleader
Het boek van Judith er maar weer bij pakken Lezen
Een beetje gemeen dat ik vlak na mijn vakantie weer naar het ziekenhuis moet. Wel weer een stok achter de deur om mij te gedragen Uitlachen

Eerst morgen naar het groepsconsult waarbij er meer wordt verteld over de verschillen en gevolgen van een operatie.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 jun 2019 19:13    

Reageer met quote
Als je van de dieetiste leert hoe je de rest van je leven moet eten en met cognitieve handvatten dit zo blijft doen dan heb je geen chirurgusche ingreep nodig.
Laat je heel goed voorlichten, ook na de ingreep blijft de moeizame verhouding met eten bestaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2019 21:54    

Reageer met quote
Dat is waar Elisabeth, maar ik kan me ook voorstellen dat je wanhopig wordt van jarenlange afval pogingen die niet echt willen lukken. Rollende ogen En je krijgt als het goed is prima begeleiding. Ik ken mensen die echt zo blij zijn dat ze dit hebben laten doen. Het is voor iedereen verschillend denk je niet?

Mezelf vergeten te wegen, nou ja moet kunnen een dagje overslaan toch? Heb ontbeten met een flinke hoeveelheid aardbeien, heel lekker rijp en zoet, met wat slagroom en nepsuiker. Ik heb zo genoten dat ik me zelfs niet schuldig voel over die nepsuiker (die immers mijn hang naar zoet in stand houdt).

Zou weer een warme dag worden vandaag. Goed voor de lijn, want dan heb ik nooit veel trek als het zo warm is. Dan vul ik mijn maag met liters vocht. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2019 23:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27, 28, 29  Volgende
Pagina 4 van 29