Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck sprintje! We blijven oefenen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 27, 28, 29  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik ben ook weer terug. Weegschaal was lief voor mij. Niets aangekomen, ondanks wel (stok)brood en croissant in de ochtend. Erg blij

Nee, eten lost mijn problemen niet op. Dat is een ding wat zeker is.

Wat een idee Dymphie om je zo'n enorm bord eten voor te stellen. Lachen En het helpt je ook nog eens om minder te eten gelijk. Erg blij

Ik moet er weer even inkomen. Rare eetdag gehad vandaag. Dus moet weer in het gareel zien te komen. Helpt dat ik ook weer moet werken direct. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2019 0:37    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Fijn dat je weer terug bent zonder te zijn gegroeit.
Zie je wel, je mag gerust wel wat extra's eten, maar ja. Die grens leggen is moeilijk. Gewoon soms 1 koekje......
Ik ben er allang achter dat ik verslaaft aan suikers ben.

ja lekker dat je meteen weer moet werken. Dat is mijn redding ook vaak. Succes, het moet goek komen.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2019 9:11    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Het woord verslaafd impliceert meestal dat je het niet in de hand hebt, er niet veel aan kunt doen.
Maar gelukkig is dat bij suiker niet het geval, geen lichamelijke afhankelijkheid.
Maar vooral gewoonte afhankelijk en dan is het niet eens aan de suiker maar de verschijningvorm in koek, snoep, chocola, gebak.
Gelukkig zijn gewoontes te doorbreken, veranderen.
Vergt wel inzicht en motivatie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2019 11:59    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Met eten van zoete dingen kom ik in een cirkeltje waar ik daarna moeilijk uit kom.
Vandaar.... pak niet het eerste koekje, de eerste is makkelijker af te slaan dan de tweede en de ......
Die laatste zin heb ik ooit gelezen in een boek over een drugsverslaafde die steeds probeerde af te kicken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2019 18:23    

Reageer met quote
Elisabeth, verslaafd is een reactie van het lichaam waarin gehunkerd wordt naar de stof in kwestie. In die zin is suiker wel verslavend, omdat er echt een fysieke reactie op suiker volgt immers. Lach

En als je stopt met suikers eten krijg je zelfs heuse ontwenningsverschijnselen als vermoeidheid en hoofdpijn!

Ik heb net een eierenkoek gegeten. Stom, want ik vind ze eigenlijk niet eens echt lekker. Rollende ogen Nu maar wat extra drinken en heen en weer lopen dan. Judith vind dat ik me het direct achter me moet laten; gebeurd is gebeurd en doorgaan maar weer.
Wegert was al omhoog, w.s. van de kant en klare franse soep die we gisteren hebben gegeten. Lach Dus nu maar extra groene thee nemen vannacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 0:28    

Reageer met quote
ja, ik snap waarom het woord verslaafd hier regelmatig op het forum gebruikt wordt.
Ik bedoel te zeggen dat als het echt een afhankelijkheid is van suiker dan zou af en toe een half theelepeltje suiker, of een paar aardbeitjes voldoende zijn om geen ontwenningsverschijnselen te hebben.
Meestal wordt suiker genoemd terwijl de drang om te eten gaat over koek, snoep, chocola, gebak, ijs enz.
Mi is dat een hele andere afhankelijkheid, gewoonte.
Het idee van suikerversaving zal niemand helpen om op gewicht te komen vandaar dat er genuanceerd over nagedacht moet worden Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 6:13    

Reageer met quote
Dag 35

Bereid je voor op je weegdag!

Als ik ervoor zorg dat mijn verwachtingen tav gewichtsverlies realistisch zijn, wordt afvallen gemakkelijker!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 6:15    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Zoals verwacht......
Helaas een rood vakje, maar ik weet waardoor het komt.
Misschien heeft het ook nog wat te maken met het weer. Ik hou meestal wel meer vocht vast bij warm weer. Maar goed, niet zeuren.
Volgende week weer een groen vakje, het ging ook erg goed de laatste tijd.

Vandaag naar familie op bezoek en dan vanavond nog een verjaardag. Ik ben vanmiddag de bob, en vanavond drink kies ik maar voor een paar glazen rosé in plaats van bier.
In het café is dat niet handig, dan sta je opeens met 2 glazen in je handen zonder dat je het weg kan geven, maar op een verjaardag hou ik dat beter in de hand. Lachen

Fijn weekend iedereen. Volgende week doe ik weer met met de groenen vakjes cheerleader cheerleader cheerleader

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 7:25    

Reageer met quote
Ik ben ook zwaarder en denk idd dat het vocht is. Scheelt bij mij zo maar een kilo of meer. En het duurt vaak dagen voor het er weer af is. Maar ik schrik niet meer zo van geschommel. Vind het alleen jammer dat mijn grafiek er dan zo rommelig uitziet. Rollende ogen

Ik weeg me aan het einde van de week meestal dus kan me nog even voorbereiden (lees, veel thee drinken en een goed plan maken voor de komende dagen). Dus heb goede hoop dat het op zijn minst weer neutraal mag zijn......... of minder. Want mijn vakantie komt er ook nog aan immers en dat zijn de tijden dat ik het toch moeilijker heb. Dan komen de '' ja maar" gedachten weer. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2019 0:31    

Reageer met quote
Nu we wrs, door de warmte onze vochthuishouding, allemaal ietsjes zwaarder zijn dag 36.

Geloof er in!!

Ik val af omdat ik geleerd heb hoe dat moet:
Oa eten plannen, zittend eten, technieken tegen eetdrang.
Weet waar ik mezelf aan moet herinneren, oa honger is geen noodsituatie, geen keus!
Mezelf kan motiveren, ongepland eten kan afslaan, Nee dank je!
me gewoon blijf wegen, geen struisvogelpolitiek.

Iedere keer als ik twijfel of ik wel af kan vallen, kijk ik waar ik vandaan kom en bedenk hoe anders ik inmiddels omga met eten, snoepen.

Kom op gewoon weer doorrrrr!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2019 6:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 27, 28, 29  Volgende
Pagina 24 van 29