Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck sprintje! We blijven oefenen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dag 2.

Kies twee verantwoorde diëten uit!

Onderzoek wijst uit dat je afvalt als je minder energie tot je neemt dan dat je verbruikt.
Allerlei methodes laten dan ook zien, vetvrij, koolhydraadarm, shakes, Bakker, Paleo, Weight Watchets, enz.dat je afvalt mits je je maar aan het dieet houdt.
Daarom is het het belangrijk is dat je iets kiest dat bij je past en je dus de rest van je leven kunt toepassen.

Zelf eet ik Vegan, dus gewoon de schijf van 5 waarbij ik dierlijke producten, ingredienten skip.
Dagelijks dus brood, groente, fruit, noten, soya/amandelmelk
Voelt niet als een dieet maar als eetstijl waarbij portiegrootte voor mij doorslaggevend is om op gewicht te blijven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 7:15    
Vrouw   FRIDAY

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:

Heeft iedereen de voordelen van afvallen goed in kaart gebracht??
Dit ook duidelijk opgeschreven zodat je weet waarvoor je het doet!

Ik denk weleens dat wanneer mijn lijst van voordelen zo lang is, ik er juist minder aan heb. Ik vraag me soms af of één duidelijk beeld / idee niet krachtiger is voor mij.
Zo heb ik de laatste tijd vooral het beeld voor ogen dat ik het (over)gewicht van mijn voeten, knieën en heupgewrichtten af wil halen.
En natúúrlijk wil ik diabetes (dat in mijn familie zit) voorkomen en gezond en fit ouder worden enz. enz..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 8:26    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Quote:
Omdat ik mijn pensioen wil halen,

En er van genieten met een gezond lichaam die nog wat kan Erg blij
ja fijn dat het werk nu lichter is geworden. Dat tillen is ook niet gezond.
Buikhonger? Wat is dat?? Zijn dat die buikbeestjes die aan je vet zitten te knabbelen? Geschokt

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 12:12    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Liene, ik maak onderscheid in hoofdhonger en buikhonger. Hoofdhonger is drang tot eten als het lijf het eigenlijk niet nodig heeft. Zinloze trek in minder goede dingen. Buikhonger is honger van het lijf, dan moet ik wat eten gewoon. Lachen Dan voel je de buikbeestjes inderdaad knagen.

Ik kies voor khd beperkt en veggie/gezond. Dat is de combi die ik nu ook eet. Portie grootte is voor mij ook een dingetje....... Schaam Schaam Ik houdt nu eenmaal van eten. smullen Dus is het devies; 1 keer opscheppen, veel groenten eten en weinig brood/pasta etc.

1 beeld kiezen is ook heel krachtig. Ik wil geen walvis worden is er zo een. Dan schiet er een mevrouw in mijn hoofd die zo'n dikke buik had dat ze bijna niet uit bed kon komen, lag ze te schommelen en zag ze er uit als een gestrande walvis. Dat wil ik dus niet! Maar het is een negatief beeld. Een positief beeld is beter denk ik. Erg blij Gezond blijven is een positief beeld toch? Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 jun 2019 1:37    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik denk dat blijven bewegen ook gezond is, en zorgen dat je kunt blijven bewegen in ieder geval.
Ik zie het aan mijn schoonmoeder. Die is 72 en kan nog geen 500 meter lopen. Mijn moeder is 82 en heeft vorige maand de gym afgezegt omdat dit nu toch wel een beetje zwaar werdt, maar ze fietst nog wel veel samen met mijn vader van 84(op de electriche fiets). Soms wel 60 km op een dag. Ook loopt ze iedere dag nog een rondje. Helaas worden die wel korter, maar toch...

Ik zie mijzelf over 10 jaar al als mijn schoonmoeder nu is als ik zo door ga als ik nu doe:( . Ik sloop mijzelf.
Mijn ouders hebben altijd hard gewerkt, hadden een eigen tuinderij, hebben dus best veel van hun lichaam gevergt, maar zijn nog best heel sterk.Door actief bezig te zijn en te blijven. Ik hoop dat ik dat door veel af te vallen ook ben als ik de 75 jaar mag halen. Ik wil nog zoveel doen, dat is mijn drijfveer.

Over die buikbeestjes Missy, geef je ze wel iedere 3 uur iets te eten of te drinken zodat ze niet boos worden? Boze buikbeestjes doen nare dingen met een mens Uitlachen

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 jun 2019 8:11    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Bewegen is zo belangrijk en dat hoeft niet eens echt sporten te zijn.
Gewoon wandelen, boodschapjes lopend halen, dan maar wat vaker. Blokje om, de trap nemen, halte eerder uitstappen.
Zo belangrijk voor je lijf!

Dag 3

Ga zitten als je eet!
Lopend eten is impulsief eten en er niet eens goed bewust van zijn.
Ook die calorieën tellen gewoon dus niet doen.
Een hele simpele verandering die heel veel winst oplevert

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2019 7:11    

Reageer met quote
Dat zit er bij mij goed in, zittend eten. Al moet ik bekennen dat nog wel eens de tv aanstaat (manlief wil dan steevast het nieuws zien) of ik nog snel even op de laptop iets afmaak (bijv. tijdens de lunch). Maar het is al wel veel beter dan het ooit geweest is.
Bij zittend eten hoort voor mij ook bewust eten, met aandacht en langzaam.

Fijn weekend allemaal! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2019 12:16    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Bij mij ook, zittend eten. Doe nooit meer anders. Zo kan ik mijn portiegrootte tenminste ook in de gaten houden en stoppen als ik genoeg heb. Gewicht dreigt omhoog te gaan. Ik moet even niets meer snacken tussendoor dat niet goed voor me. Is, zoals koek ( voor de visite. Die hebben we nog vaak...)t

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2019 21:24    

Reageer met quote
Dymphie, bewegen is nu ook lastiger, dat heeft er vast ook mee te maken en daar kun je niets aan doen.
En af en toe iets lekkers moet ook kunnen...……… anders wordt het leven wel heel streng en saai toch? Lach

Ik worstel ook met mijn gewicht. Toch teveel khd? Vaak ook wat meer vocht. Lastig soms. Maar het gaat om de lange termijn en ik eet op zich wel goed. Schep nog maar 1 keer op bij het diner. Dat gaat goed. Nog minder eten zie ik ook niet zitten...……... Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2019 11:43    
Vrouw   FRIDAY

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
liene schreef:

Ik zie het aan mijn schoonmoeder. Die is 72 en kan nog geen 500 meter lopen. Mijn moeder is 82 en heeft vorige maand de gym afgezegt omdat dit nu toch wel een beetje zwaar werdt, maar ze fietst nog wel veel samen met mijn vader van 84(op de electriche fiets). Soms wel 60 km op een dag. Ook loopt ze iedere dag nog een rondje. Helaas worden die wel korter, maar toch...

Wauw, bewonderenswaardig hoor dat je ouders nog zo actief zijn! Dat is inderdaad een mooi voorbeeld!

liene schreef:

Over die buikbeestjes Missy, geef je ze wel iedere 3 uur iets te eten of te drinken zodat ze niet boos worden? Boze buikbeestjes doen nare dingen met een mens Uitlachen

Ik val van me stoel van het lachen! Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2019 14:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29  Volgende
Pagina 3 van 29