Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck Sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Dag 9 30 april selecteer een Sport/Beweging plan
Veel mensen proberen af te vallen met alleen diëten. Veel onderzoeken laten zien dat lange termijn succes afhankelijk is van ook regelmatig Sport/Beweging helpt om aan je dieet te houden, kan helpen met onder controle houden van je eetlust, verhoogt energie en kalmeert stress, verbrandt calorieën, zorgt voor spier behoud, vergroot het vertrouwen, zorgt voor fysieke beter voelen en verbetert je gezondheid en helpt ziektes te voorkomen.

Begin met spontaan bewegen zoals je auto verder wegzetten of eerder/later uitstappen bij een halte en de rest lopen
Gepland sporten/beweging
Kies iets wat je leuk vindt en daarmee dus blijft doen. Voorbeelden zie blz. 102.

Rond je bewegingsplan af:
Als je minder dan 3 keer per week gepland beweegt/sport, maak een regelmatig sport/beweeg plan.
Regel zo snel als mogelijk om te starten met je plan. Ondertussen, zet een alarm om dagelijks te wandelen.
Bedenk hoe je spontane beweging in je leven kan weven.
Schrijf je plan op!

Saboterende gedachten:
* Ik wil niet sporten/bewegen
Vs. Ik moet er niet op afgaan of ik wel of niet wil. Als ik (blijvend) wil afvallen, moet ik sporten/bewegen. Er zijn nog meer voordelen van sporten/bewegen. Ik maak een groter punt van dat het is.
* Wat is het nut van maar 5 minuten wandelen?
vs. Het is beter dan helemaal niet wandelen. Bewegen/sporten is essentieel, ook als ik het niet wil. Ik kan de hoeveelheid opbouwen, maar ik moet ergens beginnen.
* Ik ben te druk om te bewegen/sporten.
vs. Ik moet van sporten/bewegen een prioriteit maken. Als ik elke dag moest bewegen/sporten om in leven te blijven, dan zou ik de tijd ook vinden. Het kan zijn dat ik eerder moet opstaan, maar ik hoef mezelf niet voor de gek houden dat beweging/sporten optioneel is.
* Het is me niet waard om te bewegen/sporten.
Vs. Onderzoek laat zien dat beweging/sporten essentieel is voor meeste mensen om blijvend af te vallen en behouden. Als ik voordelen van slank zijn wil hebben, dan hoort daar beweging/sporten bij.
* 2 kinderen waarbij niet weg kan => thuis oefeningen, of oppas of partner
*Ik heb fysieke beperkingen => veel mensen kunnen wel iets in het water doen, of start met fysiotherapie.
* Ik schaam me om te sporten waar anderen me zien
Worstel je met motivatie: vraag een buddy of persoonlijk trainer => doe thuis of wat kan jou het schelen wat anderen van je denken?

Verbind in schrijven:
Spontane beweging die ik dagelijks ga doen...............
Geplande beweging die ik meerdere keren per week ga doen..............................

To do:
0 Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
0 Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
0 Ik eet langzaam, zittend en bewust (elke keer, meeste keren, soms)
0 Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag (elke keer, meeste keren, soms).
0 Ik heb minstens 1 keer spontane beweging gehad
0 Ik heb gekeken naar mogelijkheden van geplande beweging/sport
0 Ik heb bewegingstijd gepland
0 Ik heb geplande beweging/sport gedaan

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 apr 2019 21:22    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
graag gedaan Dymphie, houd me bij de les! Maar dank je wel voor compliment (Hier kan ik meteen oefenen haha Lachen )
Hier geen airfryer, maar kun je daar ook groente in doen?
En anders beginnen met potjes groente? Gemakkelijk en kost niet veel tijd. Zo maar een ideetje.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 apr 2019 21:24    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Echt sporten lukt hier niet maar loop met mijn stappentellertje iig elke dag 10.000 stapjes.
In beweging blijven is zo belangrijk!
Om af te vallen wordt het sporten overschat, je moet wel heel erg intensief bewegen om af te vallen.
Dus inderdaad iets kiezen wat je leuk vind, meer ter ontspanning dan om kiloos te verliezen.
Dat samen doen zorgt ervoor dat het waardevol is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 6:06    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik ga gelijk boodschappen doen straks. En de auto wat verder weg parkeren dan maar. Lach

Bewegen lukt hier wel. Gemiddeld aantal stappen rond de 8000 dus dat vind ik netjes.
Helemaal nu ik telkens zo'n spierpijn/spierkrampen heb als bijwerking van de meds. Die ben ik nog wel aan het afbouwen, dus ik hoop dat het na verloop van tijd weer soepeler gaat allemaal.
Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 11:30    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@kleintje, de airfryer. Wat een geweldige opmerking. Mijn man heeft 2 maanden geleden een airfryer gekocht. Niet om gezond te eten, maar vanwege het snel klaar maken van snacks Erg blij . Ik heb net eens lopen googelen. Er kan echt heel veel in dat ding. Net mijn aardappeltjes en schnitzel er in gegooid. In 8 minuten klaar. De aardappeltjes waren iets minder, maar de schnitzel was heerlijk. Die gaat voortaan alleen nog maar in de airfryer Erg blij .

@flying missy. Is het nog gelukt om de auto verder weg te zetten. 8000 stappen per dag is echt goed.

@elisabeth. Jij zelfs 10.000 stappen. Goed bezig!!

Ik heb vandaag een heel schema gemaakt. Boodschappen doen, eten koken, het boek van Beck lezen, opdrachten uitvoeren, 3x per week hardlopen en mijn studie er allemaal in gepland. Ben nu bezig met een hbo opleiding en hier gaat ook aardig wat uurtjes in zitten. Nu kijken of dit schema ook in de praktijk goed werkt. Zo niet dan passen we het gewoon aan Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 16:06    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb op bij het ziekenhuis op het grote P terrein geparkeerd. Weer wat verder lopen dan het P terrein aan de andere kant. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 16:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Amypower haha onbedoeld een goede tip dus Erg blij
wat een goede planning! l
Flying Missy wel goed bezig met parkeren, maar ziekenhuis?
Elisabeth jee voor 10.000 stappen

Verbind in schrijven:
Spontane beweging die ik dagelijks ga doen, auto verder weg parkeren waardoor verder lopen.
Geplande beweging die ik meerdere keren per week ga doen 8.000 stappen dagelijks, na avondeten stukje wandelen, 1x per week zwemmen, 1x per week op mountainbike. Over een maand uitbreiden naar 10.000 stappen.

To do:

X Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
X Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
X Ik eet langzaam, zittend en bewust (elke keer,
0 Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag soms; ik vergeet dit ook gewoon door de dag heen, nu denk ik eraan en kan ik wel denken van o ja dat heb ik goed gedaan enz. Meer mensen last van?
X Ik heb minstens 1 keer spontane beweging gehad (auto verderop parkeren, trap i.p.v. ligt gepakt)
X Ik heb gekeken naar mogelijkheden van geplande beweging/sport
X Ik heb bewegingstijd gepland
X Ik heb geplande beweging/sport gedaan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 20:13    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 10 1 mei 2019 Stel een realistisch doel
Een doel stellen kan een grote motivator zijn, maar je kunt ook overweldigt raken omdat het te lang zal duren en/of afschrikt.
Wat is je doel?
Een bepaald gewicht, een bepaalde kledingsmaat weer aanpassen, eruit zien zoals eerder,
Een lang termijn doel maken gebeurt uit onszelf, echter je weet niet hoe realistisch dit is en dit programma wil niet dat het afschrikt
Daarom stel een korte termijn doel van 5 pounds (= 2,2 kilo? Geen idee wat NL boek zegt. Zelf zet ik in op -2kg per keer)
En elke keer als je dat bent afgevallen, vier het.
Snelheid; in het begin gaat het snel, komt vooral door vocht en niet zozeer vet dat je kwijt raakt.
Sterker nog er is geen lang termijn voordeel van te snel afvallen. En een groot nadeel; je metabolisme zal vertragen om je lichaam te beschermen.

Saboterende gedachten:
*Ik ben niet tevreden tot ik mijn ideale gewicht heb bereikt. Ik verdien geen complimenten tot ik daar ben. vs. Ik moet leren om tevreden zijn met kleine stappen. Stap vieren vergroot mijn stemming en vertrouwen.
*0.5-1 kg per week verliezen is te langzaam.
Vs. Hoeveel zal het over een aantal jaren uitmaken hoe lang ik erover heb gedaan. Ik herinner mezelf waarom het belangrijk is om langzaam af te vallen. Mijn lange termijn succes hangt er van af.

Verbind in schrijven:

Mijn eerste doel om af te vallen is..................................(ik hoop dat je hebt opgeschreven om '5 pounds' af te vallen)

To do lijst
To do:
0 Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
0 Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
0 Ik eet langzaam, zittend en bewust (elke keer, meeste keren, soms)
0 Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag (elke keer, meeste keren, soms).
0 Ik heb minstens 1 keer spontane beweging gehad
0 Ik heb gekeken naar mogelijkheden van geplande beweging/sport
0 Ik heb geplande beweging/sport gedaan
0 mijn eerste afval doel is '5 pounds' verliezen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 20:31    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dat je metabolisme vertraagd door snel afvallen als een soort bescherming van je lichaam is achterhaald!
Een kleiner lichaam in stand houden kost gewoon minder energie dan een groot lijf.
Een vrachtwagen heeft meer brandstof nodig om van a naar b te komen dan een fiatje panda.
Daardoor zul je steeds iets minder moeten eten om toch te blijven afvallen.

In principe maakt het dan ook niet uit of je langzaam of snel afvalt voor je stofwisseling.
Wel zorgt het langzaam afvallen voor het beter leren hoe om te gaan met een ander voedingspatroon, moeilijke momenten, omgaan met teleurstellingen enz.
Daardoor komen shakers na de kuur snel weer aan, ze leren niet normaal, kleine porties te eten en dat afvallen niet een tijdelijk iets is maar de rest van je leven bewust kiezen.

Zou niet best zijn als je stofwisseling langzamer zou gaan werken want dan gaat de hartslag, de temperatuur reguĺering en de orgaanfunctie ook naar beneden. Dan worden we wel heeel erg traag. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 21:32    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Helemaal eens met wat je schrijft Elisabeth!
Maar ja staat wel in boek en als een ander dat idee rondom metabolisme helpt. Tja, wie ben ik om dat een ander te ontnemen.
Ik ben ook klein en heb minder brandstof nodig inderdaad. Als mensen vragen hoeveel calorieën ik tot me neem, komt er vaak commentaar. Deze week Max 1326cal om 0.5kg af te vallen. en ga op een dag nooit lager dan 1100cal. Zolang je maar voedzaam eet, gaat wel goed.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 23:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 10 van 20