Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck Sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
Vandaag heb ik me aangemeld voor een afvalgroep. Met een aantal dames welke week op een vast tijdstip bij elkaar komen en wegen. Je krijgt ook een weekmenu mee. Ik had een paar weken geinformeerd maar toen hadden ze niemand meer voor de vrijdagochtend. Afgelopen woensdag kreeg ik een berichtje dat ze toch weer gingen beginnen met de vrijdag. Zat toen wel even in dubio want de begeleider van die groep ging eind mei 3 weken op vakantie en ik heb zelf half juli 4 weken vakantie. Had toen aangegeven dat ik wel in september wilde beginnen. Gisteren toch besloten om maar gelijk in mei te starten. Kreeg ik vanmiddag een berichtje dat er 3 dames in eerste instantie ook voor de vrijdagochtend zouden gaan, maar dat 1 toch voor de avond ging en de andere 2 na de vakantie beginnen. Ik ga dus vrijdag in mijn 1tje beginnen. Gewoon maar doen. Zoals Elsbeth al zei, het is ook wel goed om een keer naar een dietiste te gaan. Ik ben heel benieuwd vrijdag. Nu heb ik echt een stok achter de deur!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019 15:58    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Op Koningsdag zijn we gewoon thuis met het gewone menu. Geen toeters en bellen. Wel de vlag uit! Onze oudste is ook jarig en hij viert het zondag. Dan kies ik voor een klein stukje vh lekkerste gebak, neem ik een klein beetje soep en eet ik er een halfbruin bolletje bij. De afgelopen week ook kalm aan gedaan met ‘ extra’ eten, al zijn we erg blij dat we ons eigen ritme samen weer een beetje kunnen oppakken.

motivatiekaarten nog niet gemaakt. Ga ik zo dadelijk doen. Zittend gegeten. Niet moeilijk.
Mezelf compliment gegeven dat ik matig maar voedzaam blijf eten.
Ook compliment gegeven dat ik vandaag echt minder naar mijn twee schermpjes heb zitten turen. ohhh !!! En de tijd heb genomen om extra rust te pakken na mijn zeer vermoeiende dag gisteren!!
Goed. Motivatiekaart en voordelenkaart maken. Nu!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019 16:15    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dymphie wat knap dat je het allemaal weer oppakt. Goed hoor.
Ik schaam mij wel een beetje. Zit momenteel een beetje moeilijk. Te weinig hier geweest. Dat gaat veranderen.
Koningsdag doen we ook niet veel. Jammer dat het weer niet zo mooi is. Ga nu mijn eetplan maken.
Mijn zomerbroeken zijn gekrompen, lijkt het.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019 18:53    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@Anneke. Heel herkenbaar. Mijn korte broeken zijn na de winter ook altijd gekrompen Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019 19:23    

Reageer met quote
Ik heb een paar nieuwe broeken met elastiek gekocht. Een maatje groter. Puur uit gemak. Nu ik geholpen moet worden bij het aankleden zijn strakkere broeken heel ver weg, want niet handig. Geluk bij ongeluk: ik hield al niet van skinny jeans. Geschokt Lach

Omo nog mijn kaarten niet gemaakt, maar extra rust genomen. Dus nu lappie as lader en ik pak een pen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019 19:35    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
@Dymphie, och jemig dat is echt wel ouderwets. Bij 50 heb je nog steeds goede BMI toch. Je bent goed bezig vrouw!
@Elisabeth echt mega compliment waard!
@Amypower super goed van je! Ben benieuwd hoe je het vindt,
@Anneke `Wat vervelend dat je je schaamt en niet fijn voelt.
Misschien Beck echt per dag oppakken?
Hihi hier ook broeken met elastiek :

Verbind in schrijven
Als ik snel wil gaan eten, dan ga ik.....?
Om mezelf te herinneren aan langzaam eten, zal ik weg van computer op werk, collega opzoeken om praten en eten. Dat is beter dan even snel broodje wegwerken.
Thuis hebben we van plek gewisseld, dat maakt ook dat je even schakelt en meer bewust bent.

To do lijst
X Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
X Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
X Ik eet langzaam, zittend en bewust elke keer
X Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag
meeste keren

nou complimenten gegeven aan mezelf, voelt erg onnatuurlijk. Maar ik begin nu 2e ronde Beck eindelijk het belang er van in te zien Cool

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag

Laatst aangepast door kleintje1987 op vr 26 apr 2019 22:54, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019 20:44    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Dag 6 27 april: Vind een dieet coach

Wie je ook kiest, je wilt een coach hebben die jou helpt met identificeren en tegenwicht biedt aan niet helpende gedachten, praktisch advies geeft, motiveert en die jou wilt helpen om dit programma te implementeren.

Wat bespreek je wekelijks met je coach?
* Je gewichtsverandering, het is voldoende om te zeggen hoeveel omhoog/omlaag
* Successen bespreken, gebruik hiervoor de dagelijkse to do lijsten en benoem waar je nog meer complimenten voor verdrient.
* De worsteling(en) die je hebt gehad deze week, bespreek je cravings, foutjes of stressoren. Benoem alles wat mogelijk kan interferen met het uitvoeren van deze stappen.
Vraag je coach hoe om te gaan met tegenvallers en uitdagingen in de toekomst.
* Beschrijf je saboterende gedachten en vraag hoe erop te reageren
* extra contact momenten als je het moeilijk hebt

Saboterende gedachten:

* Wat als ik een dieet coach heb en faal, wat zal die ander van me denken?
vs. Als ik de juiste persoon kies, vergroot ik mijn kansen op succes. Ik ga niet iemand kiezen die negatief gaat doen
* Ik wil anderen niet lastig vallen.
vs. Degene die ik hierin vertrouw, zal dat wederzijds hebben en het wel de moeite waard vinden. Waarschijnlijk is het helemaal niet zo lastig voor de ander als dat ik nu denk. En dit proces kan ons juist dichter bij elkaar brengen, veel mensen voelen zich vereerd als ze hiervoor gevraagd worden. Plus, ik kan iemand zelf een keuze hierin geven zonder dat ik het voor de ander beslis.
* Ik moet dit alleen kunnen
vs. Als ik het alleen zou kunnen, had ik al wel gedaan, ik moet onder ogen zien dat ik hulp nodig heb. Net zoals veel andere mensen
* Ik ben van mijn dieetplan afgedwaald, mogelijk in gewicht aangekomen. Dat wil ik niet bespreken.
vs. Dit is juist het moment dat ik dieetcoach nodig heb. Over paar minuten ben ik blij dat ik gebeld heb, er komt geen kritiek. Maar juist praktisch advies en steun.

Verbind in schrijven
Ik ga...... vragen om mijn dieet coach te worden

To do lijst:
0 Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
0 Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
0 Ik eet langzaam, zittend en bewust (elke keer, meeste keren, soms)
0 Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag (elke keer, meeste keren, soms)
0 Ik heb gekozen voor een dieet coach of ondersteuningsgroep
0 Ik heb stappen genomen voor steun

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2019 21:10    

Reageer met quote
Had geluk. Ik vond gisteren in mijn telefoon mijn oudere aantekeningen en ‘ kaarten’ terug. Scheelt mee gedoe nu. Al die kaarten gelden nog, zij het in wat aangepaste vorm.
Ik wil me nog steeds fitter en opgewekter voelen en niet bij elke poging denken dat Ik het niet kan. Ik kan het wel. Alleen een stukje langzamer. Ik hoop dat ik me, doordat ik thuis ook wat meer gepland ga bewegen, wat fitter ga voelen. En dat ik mezelf in de spiegel niet meer zo afgetrokken eruit vind zien. Dat betekent ook: meer rustmomenten inplannen.
En dat ikniet meer de hele dag aan ‘eten’ hoef te denken, behalve voor of op onze eetmomenten..
En ik wil jullie vragen om mijn dieetcoach te zijn!
Fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 apr 2019 10:42    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dan zijn we elkaars dieetcoaches. Ik ga echt mijn best doen.

En dat ikniet meer de hele dag aan ‘eten’ hoef te denken, behalve voor of op onze eetmomenten....

Dat wil ik ook graag. Momenteel denk ik elk moment aan eten en kijk op de klok wanneer ik weer wat eten mag. Huil huil

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 apr 2019 13:00    

Reageer met quote
Anneke, je kunt het! Hebt dat eerder ook bewezen
Ik wil ook eeer een soort papieren dagboekjegaan aanleggen met wat we eten. Het is nog een beetje smokkelen met warm eten, maar ontbijt en lunch gaan aardig. Ik wil er ook weer een boek bijplakken met dagmenu’s. Kortom ik moet aan de bak!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 apr 2019 15:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 7 van 20