Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Cognitieve gedragstherapie is een krachtig instrument om op gewicht te komen en te blijven!
Maar vergt nogal wat inzicht en oefening.
Zelf ga ik het nog eens herhalen, het roze boek van Judith Beck, dieetoplossing.
Ik doorloop weer het stappen plan, elke 2, 3 dgn een nieuw onderwerp zodat er voldoende tijd is om te oefenen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 7:10    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik doe met je mee.
Ik heb het boek ook liggen, maar er eigenlijk nooit iets mee gedaan.
Ik loop echt vast in mijn 'dieet denken', dus dit sprintje komt echt op het goede moment.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 7:30    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Goed idee Elisabeth Erg blij en ik doe mee !!

Ik herinner mij dat wij daar een paar jaar geleden ook mee bezig zijn geweest, en ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit het boek heb uitgelezen Rollende ogen

Alleen diëten daar ben ik goed voorbeeld van is niet genoeg, als je de onderliggende gedachte / problemen niet aanpakt Rollende ogen

Nu was ik daar al mee aan de slag, en ik ben zeer enthousiast aan het lezen in een boek wat “ Eenvoudiger leven “ heet van Mark Verhees... en moet eerst deze uitlezen.
De technieken die hij beschrijft pas ik er al een van toe... en dan heb ik maar een klein stukje gelezen.

Daarna begin ik aan die van Judith Beck Erg blij

Het meest wat mij toen is bij gebleven is dat je moet zitten als je eet en niet staand Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 7:47    

Reageer met quote
ja klopt, zelf ben ik vanaf het moment dat ik gewicht ging verliezen begonnen met lezen, oefenen in Beck s dieetoplossing.
Want als het op gewicht komen en blijven het simpele minder eten zou zijn dan was geen mens te zwaar en zou het niet zo n worsteling zijn.

Het zijn veel meer de gewoontes, mechanisme in je hoofd, je omgeving, die je tot meer eten aanzetten dan dat de bedoeling is.

En inderdaad het zittend eten is zo n simpel handvat.
Calorien, effuh snel tijdens het koken iets eten, proeven in de supermarkt, pot drop op tafel enz. zorgen wel voor gewichtstoename zonder dat je bewust, lekker hebt gegeten.
Staand eten staat voor impulsief eten en dat moeten we nu juist niet meer doen.
Rustig, zittend eten, genieten van je bakje fruit of boterhammetje leuk belegd op je bord. Niet meer hap, slik, weg.

En er is al zoveel gewonnen als je dit soort gedrag doorziet en oefent met dit anders aan te pakken.

Gewoontes, inzichten veranderen is een traag gebeuren maar zeker niet onmogelijk Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 9:09    

Reageer met quote
Ik ben benieuwd wat voor ondersteuning het boek heeft op mijn tweede afvalproces.

Vorige keer zei ik nooit meer... maar het zit er gewoon weer aan... dat ik het nu totaal over een andere boeg wil gooien.

Leuk... en ik verheug mij er nu al op Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 19:48    

Reageer met quote

Hier precies zo, een klein lijf heeft minder nodig dus die balans komt vanzelf.
Juist mooi, je kunt vasthouden aan het vertrouwde.
En doe je een x gek met eten, dan weer een paar dagen normaal en je blijft mooi stabiel.
Belangrijkste blijft de acceptatie dat alles kunnen eten wat je op kunt, spontaan eten, verkeerde keuzes niet meer bij je hoort.
Wil je op gewicht blijven dan is gezond kiezen, kleine porties, sober eten het nieuwe normaal

Ik lees overal even mee en moest deze tekst even van jouw kopiëren hier Elisabeth1

Mijn probleem is dat ik in een bakery werk.... ik ben niet voor niks weer al die kilo’s rijker Hahahahaha
Maar ik mag er van mezelf niks meer kopen.... met personeelskorting is zo’n lekker broodje wel heel aantrekkelijk.
Vooral het broodje carpaccio smullen gelukkig hebben zij de carpaccio vervangen voor iets wat ik te plakkerig vind.

Ik neem nu als ik moet werken een flinke smoothie zodat ik niet uit de saladiere zit te snoepen.
En ik heb zelf eten bij mij mocht ik dat met die smoothie niet redden.
En het scheelt ik ben er wel een beetje op uit gekeken, en ga liever voor een gezond gewicht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 20:15    

Reageer met quote
Een gezond gewicht begint bij gezond denkwerk en vooral omdenken. Op een andere manier de situatie bekijken, gedrag aanpassen en zo kiloos blijvend eraf houden.

Jouw probleem is niet dat je in een bakkerij werkt maar dat je denkt dat je op je werk iets moet kopen en opeten Rollende ogen
Waarom zou je dat doen? Het heeft je alleen maar kiloos bezorgd.

Dus omdenken! Fijn dat je in een bakkery werkt, krijg je iig voldoende beweging maar verander je gewoonte om daar iets op te eten.
Neem lekker van huis mee, dan beslis je op het moment waar je nog niet verleid wordt om een gezonde keuze mee naar je werk te nemen.

Overigens heb ik mijn bedenkingen bij smoothies. Je krijgt in een vrij korte tijd groente en fruit (vaak teveel) binnen.
Mooier zou zijn om in jouw pauze je rust te pakken en fruit te schillen, kauwen, rauwkost in een schaaltje rustig te eten.
Zo krijg je een beter verzadigings gevoel, lijkt veel meer en je bent er even druk mee. Als je er goed bij drinkt dan lijkt het een hele maaltijd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 21:54    

Reageer met quote
Oh en altijd argwanend zijn als je iets voordeliger kunt kopen, in de aanbieding is, gratis, all you can eat enz.
Dit soort zgn mooie deals zorgen voor impulsief kopen, verkeerde keuzes, een voorraadje wat jezelf allemaal op moet eten.
Echt voelsprieten voor dit soort foute aanbiedingen kun je ontwikkelen en leren er niet in te trappen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 22:01    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Elisabeth, ik was blij verrast met dit sprintje, ik ben van de partij hoor. Ga proberen 5 pond kwijt te raken! Door mee te doen ben ik toch weer bewuster bezig denk ik.
Zit nu regelmatig in mijn vrije tijd op de camping. Vakantiegevoel valkuilen en lekker lui zijn helpen niet. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 jun 2020 4:54    

Reageer met quote
@Missy fijn dat je weer meedoet

Had er ineens weer zin in om te herhalen, bezig zijn met het denkwerk van het op gewicht blijven.
Afgelopen periode coach geweest van een dame die kiloos heeft verloren en weer gezien wat een verwrongen gedachtes een afvalproces kan tegenhouden.
Is niet nodig als je het doorziet en je gedachten anders stuurt.

Zelf zit ik aan mijn bovengrens, dus ook fijn als er nog een beetje afgaat
Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 jun 2020 7:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 1 van 43