Auteur |
Bericht |
Elisabeth01 Weegclubfan voor het leven

|
|
Dag 3
Ga zitten als je eet!
Vandaag maak je met jezelf de afspraak dat je echt iedere keer als je iets eet gaat zitten, ook al is het maar een hapje
Zo n simpele gewoonte zorgt voor minder eten.
Impulsief eten is dan van de baan, je bent dan veel beter bewust van wat je in je mond stopt. En door rustig te gaan zitten, bordje of schaaltje te gebruiken, kun je er rustig van genieten.
Ook hap slik weg calorieen zijn toch echt ook calorieen dus maak zittend eten tot een nieuwe gewoonte!_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 7:01 |
|
 |
|
 |
Anneke69 Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 5-10-2016 Berichten: 5576 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Achterhoek
|
|
Ga ik doen! Dat schiet er bij mij nog wel eens in. Vooral de tussendoortjes. Fijne dag.
 _________________  Al 188‼️/ 300 punten. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 8:22 |
|
 |
marina132 Weegclubfan voor het leven

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 8:42 |
|
 |
B25 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 14-8-2019 Berichten: 814 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Noord Holland
|
|
Heel goede inderdaad! Ik merk aan mezelf als ik er op let dat ik meer pak dan ik denk. Tijdens het afruimen nog net even een stukje (of twee) vlees of aardappel of ei, net wat we eten van de kinderen erbij. Pan uitlikken bij het afruimen. Stukje koek bij de supermarkt..._________________ Het gaat lukken!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 8:57 |
|
 |
|
 |
Saskia245 Vaste Weegclubfan

|
|
Wel een dingetje. Zitten met eten. Heel ongemerkt stop je vanalles in je mond vooral bij het koken. Even proeven. Ben zeker meer aan het. Nadenken over wat ik eet. Is het nodig. Heb ik echt honger en wat kan ik dan het beste pakken.
Heb het boek besteld helaas heeft deze vertraging. Hoop hem vandaag binnen te krijgen. Helaas was hij er niet als e book._________________
Als honger het probleem niet is is eten niet de oplossing. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 9:05 |
|
 |

|
|
En dat ongemerkt naar binnen schuiven, blokje kaas op de markt, proeven tijdens het koken, kliekjes bij het opruimen, snoepje in het voorbijgaan, enz.zijn ook calorieen!_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 9:12 |
|
 |
marina132 Weegclubfan voor het leven

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 9:19 |
|
 |
|
 |
Dionbi Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 27-8-2012 Berichten: 2656 Dieet: E.G.A Woonplaats: Gelderland
|
|
Eten proeven in de supermarkt/op de markt doe ik zelden.
Iemand zei eens: wie weet hoelang het daar al ligt en wie er allemaal al heeft aangezeten of overheen heeft gehoest.
Daar moet ik altijd aan denken als ik iets zie liggen om te proeven.
Staand eten betekend voor mij 'stiekem' snoepen. Snel nog een koekje uit de trommel of een snoepje uit de kast. Of een plakje vleeswaren/kaas uit de koelkast. Eigenlijk de ongezonde dingen.
Want voor een stuk fruit ga ik wel zitten._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 9:47 |
|
 |

|
|
@Dionbi
Zou dus mooi zijn om dat te doorbreken want snel een koekje uit de trommel telt even zwaar als een gepland koekje bij de koffie waar je rustig de tijd voor neemt en van geniet.
Dus opschrijven alleen nog zittend, liefst in alle rust, eten!
Is ook verschillend onderzoek naar gedaan bij mensen die calorieen tellen.
Dit wordt keurig gedaan voor de geplande maaltijden maar alle hap, slik, weg calorieen worden niet geteld. Maar dat kan toch echt op een dag juist het verschil maken._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 10:28 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 jun 2020 10:31 |