Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
@elisabeth

Maar echt.... wij hebben veel luxe problemen Erg blij

Mijn dieet en alternatieve dieet had ik eigenlijk al gekozen Lachen

Ik doe zelf gezond eten... en dat is eigenlijk het duizend calorieën dieet, maar dat mocht op de weegclub niet benoemd worden, dus ging ik onder het kopje gezond eten.... wat ik overigens prima vind.
Ik heb het boekje van nicoline duinker.... waar alle voeding instaat met de daarbij behorende calorieën en koolhydraten.

Ik tel dus de hele dag mijn inname calorieën... deze schrijf ik in een schrift..... maar zorg wel dat ik tussen de 1100 en 1300 uitkom, anders val je niet af... en heb je onnodig honger.
De ene dag heb je moeite met het halen van het totaal.... en de andere dag heb je problemen omdat je te hoog uitkomt.
Dat ligt aan hetgeen wat je eet.

Ik heb hier al eerder goed succes mee gehad... en het past heel goed bij mij... ik kan het thuis... maar ook als ik weg ben kan ik mij er goed aan houden.

Wat ik wel doe is een keer per week een zondigdag houden.... dit werkt voor mij prima.... het houdt mijn stofwisseling op peil.... en ik tel op die dag niet mijn inname.... dit werkt ook prima voor de langere termijn.... want een dag mag je die dingetjes wel die je jezelf de hele week ontzegt.
Omdat je dat maar een keer per week doet.... zet het niet om in vet.

Mijn alternatief is koolhydraat beperkt.... ik probeer de koolhydraten zo laag mogelijk te houden, en zo min mogelijk toe te voegen aan gerechten.
Ik heb speciaal een apparaat aangeschaft waarmee ik slierten kan maken voor vervanging van spaghetti enz.
Deze maak ik van courgette.... erg smakelijk moet ik zeggen en deze twee vormen van bezig zijn met voeding bevalt mij enorm goed Erg blij

Mijn eetplan.

Ik begin met een smoothie, die ik maak van alleen vers fruit en groente, en soms doe ik daar wat water bij... als het niet goed wil blenderen.
Sinds gisteren doe ik daar een paar eetlepels bij met Griekse yoghurt... omdat ik dat over had van een ander gerecht... en dat is ook zeer smakelijk.

Smiddags twee crackertjes met .... ik zorg dat deze er zeer aantrekkelijk uitzien.
Twee crackertjes.. plakje kaas... tomaatjes, en lente uitje.

En dan mijn avond eten.... deze worden zorgvuldig gekozen... zodat de calorieën inname laag wordt gehouden.

Daarnaast drink ik water, verse munt thee ... koffie.

En dan mag ik een cappuccino... omdat ik deze maak van volle melk.

Daarnaast neem ik iedere dag bio Chromium... deze houd mijn suikerspiegel op peil, en daardoor minder schommelingen zodat je minder behoefte heb aan suikers.

Laatst aangepast door marina132 op di 23 jun 2020 11:16, in totaal 5 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 10:27    
Vrouw Weeggegevens   kralenpot
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Wellicht precies een eetdagboek bijhouden.
Dus alles opschrijven wat je eet incl.de hieveelheden, zo krijg je een duidelijke kijk erop.
Heeft de huisarts je ook al eens bloed laten prikken?

Al meerdere keren bloed laten prikken en al 6 weken alles bijgehouden in de app my fitnesspal Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 10:39    
Vrouw Weeggegevens   kralenpot

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik ben nu 1,8 kg afgevallen in ongeveer 8 weken. Dat is voor mij al heel veel dus ik hoop dat het doorzet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 10:40    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hier gezond eten en kleinere porties (van koolhydraten)r. En dingen als bijvoorbeeld taart alleen op een verjaardag en dan ingecalculeerd.

Ik eet 's ochtends yoghurt met wat muesli,
Fruit,
Broodje (2)
Groente
Avondeten met 1 schep koolhydraten IPV 2
Fruit en een blok chocolade 85%

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 11:05    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
kralenpot schreef:
Elisabeth01 schreef:
Wellicht precies een eetdagboek bijhouden.
Dus alles opschrijven wat je eet incl.de hieveelheden, zo krijg je een duidelijke kijk erop.
Heeft de huisarts je ook al eens bloed laten prikken?

Al meerdere keren bloed laten prikken en al 6 weken alles bijgehouden in de app my fitnesspal Schaam Schaam

Maar wat was het tesultaat dan?
Wat zijn de waardes van je bloed? Waar is precies opgeprikt?
Is er ook meegekeken met het uitrekenen van datgene wat je eet?
En kloppen de berekeningen met verbruik van het sporten?

Zet het hier neer, kijken we mee, er moet iets zijn waardoor jij maar zo langzaam afvalt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 12:09    
Vrouw Weeggegevens   Saskia245
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Ik doe graag mee. Ken het boek niet maar ga het opzoeken. Klinkt heel interessant. Ben een keer goed afgevallen en helaas weer aangekomen met bonus kilo’s helaas. Werd op dit sprintje gewezen door Marina. Even alles doorgelezen en wat fijne info en ideeen. Super. Dus ben graag van de partij. Er moet iets veranderen aan mijn denkwijze en gedrag anders gaat het straks weer mis wat ik niet wil.

Als honger het probleem niet is is eten niet de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 12:30    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik ben ook aan het lezen. Ik begin vanavond met hoofdstuk 1.
Vind het wel een beetje raar om er op deze manier mee bezig te gaan. Maar ga het toch doen.

Normaal ziet mijn eetpatroon er zo uit:
Ontbijt:
-sinaasappel, brinta, melk of
-yoghurt, fruit, muesli
Tussendoor meestal niets
Lunch:
2 snee volkoren brood met halvarine
kaas/kipfilet/ei en meestal iets van komkommer en/of tomaat
Tussendoor:
koekje of (als ik goed bezig ben) yoghurt met fruit.
Diner:
aardappels, groente, vlees of rijst/pasta met groente en vlees/kipfilet
eerlijk gezegd sluit ik vaak af met vla of soms yoghurt
Tussendoor:
Koekje
In het weekend komt op zaterdagavond chips/nootjes op tafel.
Soms ook wel doordeweek.

Het zit 'm bij mij echt in het tussen de maaltijden door, blijven snaaien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 13:33    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Welkom Saskia en Dionbi Lach

@Dionbi
Snap niet helemaal wat er raar is om op deze manier er mee bezig te gaan?
Maar ondanks dat, goed dat je het doet!

Als je echt alle stappen doorloopt, dus geen smoesjes verzint waarom je bepaalde stappen zou overslaan dan zul je zien dat het je veel oplevert.

Sowieso geldt dat veel lezen over het onderwerp afvallen, op gewicht blijven, psychologische aspecten, zorgt voor een inzicht krijgen in je eigen problematiek.
Want waarom laten we het gebeuren?
Hoe worden we verleidt en welke tegenwerkende gedachtes hebben we?
Kortom, verdiep je in het hele gebeuren.

Voor de biebmensen,
Zware botten bestaan niet, Nadja Hermann
Terugval en verleiding, de kunst om afgevallen te blijven van Ingrid Steenhuis en Wil Overtoom
Tegenwicht,Feiten en Fabels over overgewicht, schrijver zie ik niet zo snel
Het voedsellabyrint van dhr.Katan
De grote voedselverleiding, over de psychologie van het eten, Denise de Ridder.

Veel vetleugica, de vicieuze cirkel van denkfouten en fabeltjes waarbij ik nog steeds de aanpak van Judith Beck, cognitieve gedragstherapie, het makkelijkste toepasbaar vind maar voorop staat dat je wel echt moet willen want het vergt wat zelfreflectie!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 14:52    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Waarom ik het raar vind?
Raar is misschien niet het goede woord.
Ik zeg niet dat ik de methode raar vind, maar om het te doen, ermee bezig te zijn. Opdrachten te moeten doen, terwijl ik het allemaal wel denk te weten.
Ik ben niet gewend om op deze manier naar mijn eetgedrag (en mijzelf) te kijken. Om voor mezelf te kiezen.
Ik hoop echt dat het me wat oplevert.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 20:53    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Reageer met quote
Saskia245 schreef:
Ik doe graag mee. Ken het boek niet maar ga het opzoeken. Klinkt heel interessant. Ben een keer goed afgevallen en helaas weer aangekomen met bonus kilo’s helaas. Werd op dit sprintje gewezen door Marina. Even alles doorgelezen en wat fijne info en ideeen. Super. Dus ben graag van de partij. Er moet iets veranderen aan mijn denkwijze en gedrag anders gaat het straks weer mis wat ik niet wil.

Welkom Saskia.... leuk dat jij ook meedoet,,,., Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 21:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 6 van 43