Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wederom een perfecte oefening voor mij. Vooral tijdens het avondeten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jul 2020 8:02    
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
B25 schreef:
Dan heb je toch ook een soort sport gekozen! Werk!

Dat is zeker waar ... dan vul ik dat in Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jul 2020 8:31    

Reageer met quote
Dank je wel Elisabeth Erg blij

Ik heb al een dag gekozen waarop ik deze oefening ga doen... het moet wel voor mij op een vrije dag zijn... en ik moet die dag alleen zijn.. dus dat wordt donderdag als mijn planning in orde blijft.

Ik moet alleen zijn omdat ik dan soms afleiding moet zoeken omdat ik zin heb in iets ..... hmmm... van alles Erg blij

Gisteren bij het boodschappen doen merkte ik dat ik nadacht over kaascroissantjes ... heb ik deze nodig ? Nee een broodje is ook lekker... is deze goed voor mij ? Nee ga ik dood als ik ze niet koop ? Nee waarschijnlijk niet Lachen
Ik ging geen discussie met mezelf aan... maar had een verdomd goed overleg Lachen

Naar het meeste wat in de winkel ligt kijk ik al anders tegenaan... zooi ... gewoon niet kopen Applaus

Ik ging eruit met vooral fruit en groente... 2 watermeloenen 2 galia meloenen waren in de actie en deze mag ik wel kopen Erg blij Aardbeitjes sperzieboontjes 3 paprika’s druiven appels.... dus kom maar op een nieuwe week .... ik ben er klaar voor Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jul 2020 8:42    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Wat een mooie discussie over het vlees en slachterijen. Mijn zwager en zus hadden een slachterij en als jong zusje was ik er dag en nacht. Het was een noodslachterij met vrijdags verkoop van vlees en het was aan huis. Het was het heerlijkste vlees.
Het vlees van gewonde dieren kon je eten, maar niet dieren die waren ingespoten met penicilline of ziek waren etc.
De manege aan de overkant was een goede klant, als er een paard geslacht moest worden, bijvoorbeeld een paard met gebroken been of als het paard oud was. Dat ging altijd met respect en sommige slachters hadden moeite om zo een paard te moeten bevrijden van de pijn. Het blijft een edeldier.
Maar...als een dier stress had gehad, kon je het zo proeven. Ook als ze beren slachten ( mannetjes varkens), dat vlees is niet te eten, zo sterk van geur en smaak.
Er werd goed met de dieren omgegaan, dus ik heb heel die ervaring niet over zielige dieren die dood moeten.
Het is eten en gegeten worden. Die beesten weten echt niet wat er gaat gebeuren.
Vaak is het onze eigen interpretatie dat alles zielig is.

Totdat je op tv ziet hoe dieren voor de slacht vervoert worden en de manier van slachten, tja...dat gaat nu heel anders dan vroeger en is het echt dier onwaardig. Veel te grote slachthuizen, alleen maar om veel geld te verdienen. Respect voor dier en mens is al heel lang verdwenen. Het gaat om de kaakies (geld).

Wij eten wel wat vlees, die dieren zijn dan tenminste niet voor niets gedood en eerlijk gezegd ben ik gek op snuitjes of wel varkensvlees of een lekker kippetje.
Beslist geen paard, schaap, geit, kalkoen, wild etc. Alleen rund, varkensvlees en kip. Dat vinden wij genoeg aan keuze. Laat de rest maar lekker scharrelen in de natuur of zoiets.
Wij als dierenvrienden kunnen nog steeds niet het verschil maken, of we nu wel of geen vlees eten. Wij kunnen de dieren niet redden, want er is veel te veel geld mee gemoeid. Buiten dat...dan verkopen ze toch al dat vlees wat wij niet willen aan het buitenland. Geld maakt macht. Het is vechten tegen de bierkaai.
Wij eten minder vlees, omdat het toch niet zo gezond is als dat wij geleerd hebben, soms smaakt het niet eens en verder doe ik er niet zo moeilijk over. Kan niet met alles mijn hoofd breken over alles wat niet goed gaat in de wereld.
Meer als mijn best om goed te leven en respect voor de natuur te hebben kan ik niet doen.

Snaaigedrag en trek/honger hebben.

Laatst was er een arts die vertelde dat als je honger hebt, dat het niet hoeft te betekenen dat je moet gaan eten!
Het kan juist zijn dat je dorst hebt. Wij worden soms op het verkeerde been gezet.
Hersens kennen het verschil niet maken tussen honger of dorst, want het is dezelfde prikkel.
Hersens geven een sein dat er iets ontbreekt, maar wij hebben een verkeerde reactie eraan gegeven en nu moet die knop om, dat als je denkt dat je trek hebt, dat je niet metaan gaat snaaien, maar dat je wat gaat drinken. Dat is ook mindsetting.
Dus... als ik ga koken en ik rammel van de zogenaamde honger, dan denk ik...Oh ja...ff wat drinken en 's avonds ook...het gaat weg die trek en snaai nooit meer, al maanden niet, het werkt!
Het voordeel dat je meer water gaat drinken als je denkt dat je honger hebt, is dat je vol zit, je hydrateert van binnen en je eet niet zoveel.

Ik vond het dé oplossing om niet te gaan snaaien.
Mindsetting: Hongergevoel??? Water drinken!!!

https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/eten-drinken/honger-of-toch-dorst-zo-herkent-u-het-verschil/

Groetjes van Crebster en een fijn weekend allemaal.

Beetje de humor erin houden, dames. Grap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 11 jul 2020 10:36    

Reageer met quote
Wat een goed artikel Crebster

Honger of toch dorst? Zo herkent u het verschil
Publicatiedatum: 22 mei 2020

Een knorrende maag is voor veel mensen aanleiding om wat te gaan eten, dat is immers de manier waarop uw lichaam aangeeft honger te hebben. Maar dat is niet het enige, het hongerige gevoel kan ook betekenen dat u dorst heeft. Dat kan soms best verwarrend zijn, hoe herkent u het verschil tussen honger en dorst?

Waarom knort de maag?
Het knorren van uw maag is één van de vele prikkels die het lichaam kan afgeven. Het lastige is dat dit zowel een honger- als een dorstprikkel is. Toch denkt u bij een knorrende maag en een hongergevoel eerder aan honger dan aan dorst. Dit komt doordat deze prikkels in de hypothalamus van uw hersenen worden verwerkt, het gebied in uw brein dat gaat over de basisbehoeften zoals eten en slaap. Bij zowel honger als dorst daalt uw bloedsuikergehalte, waardoor de hypothalamus een seintje krijgt dat het bloedsuiker moet worden aangevuld. Om dat voor elkaar te krijgen moet het hormoon ghreline vrijkomen. Als dat gebeurt stuurt het brein prikkels naar uw lichaam die ervoor zorgen dat het hongergevoel ontstaat, ook als u dorst heeft.

Leer het verschil kennen
Toch is het niet onmogelijk om het verschil tussen honger en dorst te leren herkennen. Het is voor het lichaam zelf lastig om onderscheid te maken, maar logisch nadenken kan uw lichaam daar een handje bij helpen. Stel uzelf voor u wat gaat eten de volgende vragen:

Heeft u het afgelopen uur wat gedronken?
Is uw mond of keel droog?
Heeft u last van hoofdpijn?
Heeft uw urine een donkergele kleur?
Heeft u vandaag al vezelrijk gegeten?
Eerst drinken
Is uw antwoord op minimaal één van de bovenstaande vragen ‘ja’? Dan is de kans groot dat u geen honger, maar dorst heeft. In dat geval kunt u beter 2 glazen water drinken, dan dat u wat gaat eten. Is het hongergevoel na een half uur weggeëbd? Dan was het dorst en zo niet kunt u altijd nog wat eten om van het hongergevoel af te komen.

Oefening baart kunst
Als u uzelf deze vragen maar vaak genoeg stelt voor u direct naar een snack grijpt, zult u uw lichaam op den duur beter gaan begrijpen waardoor u uiteindelijk gemakkelijker doorheeft of het om honger of om dorst gaat.

(Bron: Margriet, Etos)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jul 2020 11:05    

Reageer met quote
En wij moeten zeker de humor erin houden Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jul 2020 11:12    
Vrouw Weeggegevens   Jenni-A
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Woohoo ik ben bij dag 1 van het boek aangekomen. Ik loop dus achter op de rest en was eerst van plan dat snel te gaan inhalen, maar ik lees nu net dat het beter is om het écht dag voor dag te doen. Dus dat doen we!

Mijn motivatiekaartje en reminders zijn nu gemaakt. Niet met systeemkaarten, maar via een app op mijn telefoon. Uiteindelijk heb ik de meeste kans om daar mijn voordelen-motivatiekaart het vaakst te lezen. Mijn tijden zijn 08:30 en 11:30 uur. Ik merk dat als ik tijdens de ochtend en lunch kan doorpakken, de middag ook goed te doen is. Na het avondeten ben ik sowieso niet gewend om iets te pakken, dus dat is alweer een voordeeltje. Welke tijden hebben jullie?

Het is niet gelijk een drastische omslag, maar ik merk al wel dat er bepaalde dingen beter gaan. Vanmiddag ging mijn hand bijvoorbeeld automatisch naar de chipszak tijdens het kijken van de F1 kwalificatie en ik pakte express maar een klein handje. Zie je de bui al hangen? Ik ook! Ik zag het in m'n hand liggen en heb voordat ik een hap nam het gewoon weer terug in de zak gegooid. Voelde goed! Één punt voor m'n weerstandspier!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jul 2020 17:21    
Vrouw Weeggegevens   Jenni-A
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Komen jullie deze zondag een beetje door? Het zonnetje doet in ieder geval mee cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2020 11:42    

Reageer met quote
Goedemorgen annika Erg blij

Ik vermaak me eigen prima Cool alhoewel het hier bewolkt is... is de temperatuur prima Smile

Iedereen een fijne zondag toegewenst Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2020 11:49    
Vrouw Weeggegevens   Saskia245
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Ik ben niet in de gelegenheid in iedere dag op het forum te komen om te lezen maar wat is het een super motivatie voor mij om dan een paar dagen bij te lezen. Super leuk om te lezen hoe creatief iedereen is maar ook denkwijzen waar ik dan weer over ga nadenken wat ik vind. Super fijn. Ben in het boek begonnen maar nog niet zover. Geeft niet komt goed. Als ik weer iets verder ben heb ik een herhaling van wat ik nu lees.

Drinken van water is niet mijn sterkste kant. Pak eerder een light cola. Dan heb ik die op en denk ik pas dat had ook water kunnen zijn. Denk bij eten al wel erg goed na maar drinken is niet mijn sterkste kant. De eerste weken ging het erg lekker toen dronk ik wel voldoende water. Dat is er de afgelopen week erg bij ingeschoten. Dat merkt ik wel, denk eerder aan eten. Vooral de dagen dat ik moet werken is lastig. Nu maar iedere keer een fles meenemen die op moet na mijn dienst.

Ik kom mijn zondag wel door. Ik heb vanmorgen een grote ronde gefietst. Lekker in het zonnetje en over een half uurtje rij ik naar mijn werk voor een avonddienst. Staat friet op het menu voor vandaag, heb een lekkere maaltijdsalade klaar staan om mee te nemen. Voor mij geen friet en vooral niet op het werk.

Fijne zondag iedereen. Zwaaien

Als honger het probleem niet is is eten niet de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2020 13:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 25 van 43