Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
marina132 schreef:
B25 schreef:
Haha ja daar zal je vast snel van afvallen :p Lachen wel slecht voor je tanden denk ik, de hele dag ananas en citroen...

Maar echt.... ik kan het niet geloven dat iemand denkt dat dit voor langere tijd een resultaat oplevert Lachen

Dat is ook de gedachtenfout van afvallers. Het is niet voor nu even een kunstje om op gewicht te komen, niks mogen, afzien, gekke trucjes.
Op gewicht komen is niet lijnen maar in kleine stapjes leren wat een gezond voedingspatroon is. Door te oefenen en erover na te denken gewoontes veranderen.
In het begin is dat lastig maar zogauw het automatische piloot is hoort het gewoon bij je.
Door de jaren heen is mijn gedrag zo veranderd waardoor ik er ook van overtuigd ben dat ik niet meer zwaarder zal worden.

Of biologisch eten beter is voor je lijf weet ik niet. In ieder geval wel voor het milieu. Tja en wat betreft geen vlees,,dierlijke producten eten? Mijn cholesterol is bijzonder laag, het is in ieder geval goed voor minder gedode dieren, ben een dierenvriend.

Daar heb jij helemaal gelijk in.... deze diëten werken alleen averechts en je komt er naarder uit dan toen je er in ging.

Deze dame zegt ook dat zij niet weet waarom zij dikker is geworden in de loop der jaren...

Ik ben geen geen enorme vleeseter, ik geef er weinig om... maar ik vind het soms wel lekker.

Maar ik begrijp Jouw standpunt ook... ik hou van dieren... ik denk alleen niet dat het niet eten van vlees de sterfte van dieren tegengaat... ben ik bang Huil huil alles wat hier teveel is wordt geëxporteerd naar het buitenland en geïmporteerd vanuit andere.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2020 10:46    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Goedemorgen lieve mensen,

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Annika@ Dat het niet zo hard gaat met afvallen maakt even niet uit, je boekt resultaten en dat is stimulerend om door te gaan. Fijn dat je boek binnen is gekomen en hoop dat het nu makkelijker wordt om het allemaal vol te houden.
ja, het is zeker fijn om eens wat anders te gaan proberen, ik ben er niet zo een held in, maar zal toch eens andere keuzes moeten maken. Komt goed Duim

B25@ Bedankt voor de motivatie, jij gaat trouwens ook goed. Blijf zo sterk! Als je goed gemotiveerd ben, dan zal het ook beter lukken om slank te blijven. Hou vol hoor.

Marina@ Wat fijn dat je zo lekker aan het afvallen bent. Je wordt er zo blij van. Wees maar trots op jezelf.

Veel meer gaan koken zit er bij niet in hoor, maar wel bewuster worden wat voeding doet met de mens, met hoop ik betere keuzes.

Nu in deze periode van lijnen wil ik er tijd aan besteden, maar moet straks ook weer verder met mijn gewone leven, zonder te piekeren over voedsel, afvallen etc. Eigenlijk is voeding heel mijn ding niet, heel dat eten niet, ha ha ha...maar ik ga het nu wat leuker vinden, omdat ik al veel ben afgevallen en als de dood ben om weer aan te komen en dan weer zo moeten bezig zijn met jezelf.
Heb al aardig van mijn fouten geleerd. De veranderingen in het voedingspatroon zullen straks een automatische keuze zijn.

Manlief staat ook helemaal achter de veranderingen en vindt het leuk als er andere, gezondere en lekkere dingen worden gehaald. Best belangrijk dat je samen er over eens bent dat het anders moet en gezonder.

De kipfilet is in huis, jammie...lekker straks een cracker met kipfilet en humus Lachen

Iedereen die niet genoemd is, jullie ook heel veel succes en ga er voor!!!

Groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2020 11:38    

Reageer met quote
Dank je wel Crebster Erg blij

En jij bent al goed bezig... jij bent bezig met jouw voeding en kiest daarom ook bewuster.

Weer zwaarder worden is ook zeker geen optie... jij vind vanzelf wel jouw weg in het dieet wat jij volgt.

Een goede keus is ook dat jij meedoet aan dit sprintje... want niet alleen afvallen maar ook bezig met het gedrag omtrent eten is ook enorm belangrijk.

Leuk dat jij kipfilet met hummus gaat proberen... het is een super combinatie smullen geniet ervan.

Jij en de andere sprinters een hele goede vrijdag toegewenst Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2020 11:44    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Is natuurlijk een hele andere discussie of als ik geen dier ellende producten eet of dat er voor zorgt dat er ook daadwerkelijk minder dieren gedood worden?

Ik wil gewoon niet die ellende op mijn geweten hebben, Vind het niet nodig, zijn zoveel andere producten te kiezen.
Doet me zo zeer als ik reportages zie over transporten, het vergassen vd varkens, lammeren kalveren die niet oud mogen worden.

Ik kan niet wegkijken, als ik vlees zie dan zie ik het dier en bedenk, hoeveel ellendige uren, dagen heeft het beestje moeten doorstaan voor die enkele seconden smaak sensatie?

Ik gloof er in dat alle kleine beetjes helpen.,Inmiddels eten we hier in Nederland ook geen honden meer, foiengras is verboden en de bontjas uit het straatbeeld verdwenen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2020 11:47    

Reageer met quote
Is zeker een andere discussie ... ik heb jaren geleden een documentaire gezien over slachthuizen... en dat staat op mijn netvlies gegraveerd, en ik was al geen vleesliefhebber... en ik eet niks wat nog lijkt op een dier... vreselijk Huil huil
Het leed wat dieren moeten ondergaan is inderdaad onbeschrijfelijk... voor dat rottige stukje vlees op ons bord.

Ik maakte vroeger veel gerechten zonder vlees... en dat beviel mij prima.
Maar in mijn gezin is vlees niet weg te denken... eet meestal een klein stukje en geef het dan weg.

Mijn man en kinderen zeggen niet voor niks... mams had beter vegetariër kunnen worden.

Ik respecteer jou voor wie jij bent... en ik respecteer het feit dat jij niet kan weg kijken voor dierenleed.

De hele voedingsindustrie zit rot in elkaar... melk was vroeger de witte motor.. tegenwoordig de witte sloper.
Op Netflix staan zat documentaires die gaan over deze miljoenenindustrie, over het zinloze van melk wij hebben het niet eens nodig, dat is voor pasgeboren dieren en baby’s.

Maar goed zo kunnen wij uren doorgaan...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2020 12:05    

Reageer met quote
Ik heb lekker in en met het boek van Judith Beck gewerkt... en ben nu bij de tweede dag .. dag 12.

Het is best wel intensief.... ik heb bijna alle opdrachten gemaakt... ( op een na Rollende ogen ) en ik ben zo blij dat jij dit sprintje weer bent gestart Elisabeth Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2020 20:18    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Goed zo Marina en Annika, mooie resultaten weer!

Hier vandaag toch weer echt te veel gegeten. Het was zo lekker en ik had echt zin om wat in m'n mond te stoppen. Niet eens echt trek of zo. Daar moet ik dus echt nog vanaf. Maargoed. We hebben vrijdagavond altijd wat kleine snackjes op tafel staan (olijven, nootjes en dat soort dingen) dus dan neem ik daar niet van. Even doorzetten en morgen weer gewoon ertegenaan.

Wel weer een kilo vocht erbij morgen Lachen

Discussie dierenleed is heel anders ja. Wel echt walgelijk. Daarom dus scharrelvlees hier, een beetje 'second best'.

Goed zeg dat je in het boek weer bent begonnen Erg blij welke opdracht heb je overgeslagen? Marina dus ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2020 20:33    

Reageer met quote
Dank je wel B25 Erg blij

Ik heb de opdracht overgeslagen voor beweging... een sport kiezen Rollende ogen ik loop me eigen de hoebusskoeloebus op mijn werk Lachen het is niet echt ontspannend ... maar wel beweging Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2020 21:07    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dan heb je toch ook een soort sport gekozen! Werk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2020 22:11    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dag 11

Ontdek het verschil tussen honger, trek en eetdrang!

De meeste mensen die willen afvallen hebben er moeite mee om dit onderscheid te maken.
Om te leren deze gevoelens ge onderscheiden, kies een dag om ge noteren wat je voor, tijdens en na het eten voelt.
Doe de oefening uit het boek want als je het verschil goed kunt benoemen wordt afvallen makkelijker.

Zelf eet ik elke 3 uur, heb dus nooit echte honger want dat is bij mij de trigger om meer te eten dan gepland.
Heb vooral last van snaaidrang, meestal ingegeven door mijn omgeving.

Motivatiekaart gelezen?
Zittend aandachtig gegeten?
Jezelf een compliment gegeven?
Bewegingsplan?

Kom op allemaal, we gaan gewoon doorrrrr!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jul 2020 7:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 24 van 43