Auteur |
Bericht |
marina132 Weegclubfan voor het leven

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jul 2020 10:46 |
|
 |
|
 |
Crebster Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 17-10-2012 Berichten: 3539 Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten) Woonplaats: Brielle
|
|
Goedemorgen lieve mensen,
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
Annika@ Dat het niet zo hard gaat met afvallen maakt even niet uit, je boekt resultaten en dat is stimulerend om door te gaan. Fijn dat je boek binnen is gekomen en hoop dat het nu makkelijker wordt om het allemaal vol te houden.
ja, het is zeker fijn om eens wat anders te gaan proberen, ik ben er niet zo een held in, maar zal toch eens andere keuzes moeten maken. Komt goed
B25@ Bedankt voor de motivatie, jij gaat trouwens ook goed. Blijf zo sterk! Als je goed gemotiveerd ben, dan zal het ook beter lukken om slank te blijven. Hou vol hoor.
Marina@ Wat fijn dat je zo lekker aan het afvallen bent. Je wordt er zo blij van. Wees maar trots op jezelf.
Veel meer gaan koken zit er bij niet in hoor, maar wel bewuster worden wat voeding doet met de mens, met hoop ik betere keuzes.
Nu in deze periode van lijnen wil ik er tijd aan besteden, maar moet straks ook weer verder met mijn gewone leven, zonder te piekeren over voedsel, afvallen etc. Eigenlijk is voeding heel mijn ding niet, heel dat eten niet, ha ha ha...maar ik ga het nu wat leuker vinden, omdat ik al veel ben afgevallen en als de dood ben om weer aan te komen en dan weer zo moeten bezig zijn met jezelf.
Heb al aardig van mijn fouten geleerd. De veranderingen in het voedingspatroon zullen straks een automatische keuze zijn.
Manlief staat ook helemaal achter de veranderingen en vindt het leuk als er andere, gezondere en lekkere dingen worden gehaald. Best belangrijk dat je samen er over eens bent dat het anders moet en gezonder.
De kipfilet is in huis, jammie...lekker straks een cracker met kipfilet en humus
Iedereen die niet genoemd is, jullie ook heel veel succes en ga er voor!!!
Groetjes van Crebster.
 |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jul 2020 11:38 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jul 2020 11:44 |
|
 |
Elisabeth01 Weegclubfan voor het leven

|
|
Is natuurlijk een hele andere discussie of als ik geen dier ellende producten eet of dat er voor zorgt dat er ook daadwerkelijk minder dieren gedood worden?
Ik wil gewoon niet die ellende op mijn geweten hebben, Vind het niet nodig, zijn zoveel andere producten te kiezen.
Doet me zo zeer als ik reportages zie over transporten, het vergassen vd varkens, lammeren kalveren die niet oud mogen worden.
Ik kan niet wegkijken, als ik vlees zie dan zie ik het dier en bedenk, hoeveel ellendige uren, dagen heeft het beestje moeten doorstaan voor die enkele seconden smaak sensatie?
Ik gloof er in dat alle kleine beetjes helpen.,Inmiddels eten we hier in Nederland ook geen honden meer, foiengras is verboden en de bontjas uit het straatbeeld verdwenen._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jul 2020 11:47 |
|
 |
|
 |

|
|
Is zeker een andere discussie ... ik heb jaren geleden een documentaire gezien over slachthuizen... en dat staat op mijn netvlies gegraveerd, en ik was al geen vleesliefhebber... en ik eet niks wat nog lijkt op een dier... vreselijk
Het leed wat dieren moeten ondergaan is inderdaad onbeschrijfelijk... voor dat rottige stukje vlees op ons bord.
Ik maakte vroeger veel gerechten zonder vlees... en dat beviel mij prima.
Maar in mijn gezin is vlees niet weg te denken... eet meestal een klein stukje en geef het dan weg.
Mijn man en kinderen zeggen niet voor niks... mams had beter vegetariër kunnen worden.
Ik respecteer jou voor wie jij bent... en ik respecteer het feit dat jij niet kan weg kijken voor dierenleed.
De hele voedingsindustrie zit rot in elkaar... melk was vroeger de witte motor.. tegenwoordig de witte sloper.
Op Netflix staan zat documentaires die gaan over deze miljoenenindustrie, over het zinloze van melk wij hebben het niet eens nodig, dat is voor pasgeboren dieren en baby’s.
Maar goed zo kunnen wij uren doorgaan..._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jul 2020 12:05 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jul 2020 20:18 |
|
 |
B25 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 14-8-2019 Berichten: 814 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Noord Holland
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jul 2020 20:33 |
|
 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jul 2020 21:07 |
|
 |
B25 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 14-8-2019 Berichten: 814 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Noord Holland
|
|
Dan heb je toch ook een soort sport gekozen! Werk!_________________ Het gaat lukken!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jul 2020 22:11 |
|
 |
Elisabeth01 Weegclubfan voor het leven

|
|
Dag 11
Ontdek het verschil tussen honger, trek en eetdrang!
De meeste mensen die willen afvallen hebben er moeite mee om dit onderscheid te maken.
Om te leren deze gevoelens ge onderscheiden, kies een dag om ge noteren wat je voor, tijdens en na het eten voelt.
Doe de oefening uit het boek want als je het verschil goed kunt benoemen wordt afvallen makkelijker.
Zelf eet ik elke 3 uur, heb dus nooit echte honger want dat is bij mij de trigger om meer te eten dan gepland.
Heb vooral last van snaaidrang, meestal ingegeven door mijn omgeving.
Motivatiekaart gelezen?
Zittend aandachtig gegeten?
Jezelf een compliment gegeven?
Bewegingsplan?
Kom op allemaal, we gaan gewoon doorrrrr!!_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 11 jul 2020 7:14 |
|
 |
|