Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Supergoed dat je zo geïnspireerd wordt hier! Doorzetten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2020 20:42    
Vrouw Weeggegevens   Jenni-A
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Yes ik heb het boek besteld! cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2020 20:54    
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Leuk om te lezen hoe iedereen er mee bezig is.... Erg blij

En dank je wel Saskia.... het ovenschoteltje was heerlijk... alleen staand opgegeten... maja... alleen achter de counter staan valt niet mee Erg blij maar ik heb ervan genoten.

En soms moet je jezelf even iets cadeau doen.... en dat was vandaag een mooi boekje waar ik mijn motivatie in kan schrijven.

En goed bezig annika ... het boek heb jij echt nodig als jij goed wil meedoen met dit sprintje cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2020 21:31    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wat goed dat je hem hebt besteld Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2020 22:12    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dag 10

Stel realistische doelen!

Een doel dat niet te ver weg is zodat je niet ontmoedigd zou kunnen raken.
Beloon jezelf, niet met eten Lachen als je weer een tussendoel bereikt hebt.

Tja en af en toe ben ik het niet eens met de schrijfster omdat het achterhaald is.
Er staat hoe langzamer je afvalt hoe beter het is omdat e lichaam dan in een soort van hongermodus gaat.
Dat gebeuren is allang achterhaalt, bestaat niet, we weten nu dat een kleiner lijf gewoon minder nodig heeft waardoor je steeds iets mind er moet eten.
Wel blijft het voordeel van langzaam afvallen dat je zo rustig leert hoe je dat doet.
Dus wat is een gezond voedingspatroon, hoe kun je slechte gewoontes doorbreken, wat zijn de valkuilen en wat past bij je.

Voor de mensen die graag lezen over het hele afvalgebeuren. Wetenschappelijke inzichten, psychologie, praktische tips, lees De afvalpuzzel van Martijn Bond. Heb hem momenteel uit de bieb.

Succes vandaag en denk aan de motivatiekaart!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jul 2020 7:13    

Reageer met quote
Elisabeth dat is zeker waar... als je te snel afvalt... eet je waarschijnlijk ook te weinig.

Ik heb altijd geleerd dat een lichaam daar slecht op reageert...

Hey ... ik krijg niet zo veel meer... ik moet op rantsoen..... het lichaam gaat in overlevingskans stand en probeert zoveel mogelijk vast te houden.

Ik vind het boek zeer interessant... en ik ga deze ook zeer zeker aanschaffen... na al die jaren die ik al op dieet ben moet er toch echt een verband zijn dat overgewicht een combinatie is tussen lichaam en geest... dat werkt niet altijd even goed samen.
Wij die al jaren gestuurd en misleid worden door de voedingsindustrie... light.. extra mager... minder vet.. 0 % vet... geen suiker toegevoegd ... voor kinderen worden de producten steeds aantrekkelijker gemaakt met leuke favoriete afbeeldingen... als het maar verkoopt Rollende ogen

Etiketten lezen is daarom erg belangrijk.. zegt het etiket 0 % vet ... wat zegt het etiket over toegevoegde suikers enz.

Wij worden met zijn allen in het ootje genomen... neem wat extra tijd voordat je boodschappen gaat halen... of kijk van te voren even op internet wat je het beste kan kopen.

Vandaag ga ik verder in het boek... kopje munt thee erbij... en Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jul 2020 8:22    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn tussendoel is steeds 2,5 kilo ongeveer. En dan kocht ik wat, een boek of jurkje uit de kringloop, iets voor de kinderen wat ik graag wilde hebben, zo iets Lach

Je kan het nooit 100% met iemand eens zijn natuurlijk. Ik denk dat te snel afvallen dmv crash dieet wel kan. Maar meer omdat je dan dus geen goede gewoonte hebt aangeleerd en daardoor je meteen weer sneller terugvalt in je oude eetpatroon. Denk ik

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jul 2020 11:34    

Reageer met quote
Daar gaat het dus verkeerd.... een crash dieet heet niet voor niks deze naam.

Bijvoorbeeld mijn collegaatje is ook te zwaar... ik vertelde haar dat ik op dieet was... en zij vroeg hoe ik dit aan ging pakken.. ik zei dat ik smorgens begon met een smoothie met vers fruit en groente.
Toen verloor zij haar aandacht... prima toch Erg blij

Iets later vertelde zij mij dat zij een dieet volgde van iemand die daar veel succes mee had gehad... en ik vroeg en wat is dit dieet dan ?

Zij : ik begin smorgens met water en citroen, en de hele dag mag ik ananas eten... ik zei tegen haar ... ben jij al eens eerder op dieet geweest... zij : Nee nog nooit.. ik zei dat zij bezig was met een crash dieet en dat ik haar wilde helpen om een goed dieet te kiezen... en dat je bij deze + - 1 kg per week afvalt in het begin en daarna wordt dat verlies minder.. maar dat is normaal... en toen liep zij weg en zei : wij gaan het zien als ik straks 20 kg ben afgevallen.

Dan niet... ik dieet mijn hele leven al... maar ik ben geen expert ( anders was ik hier niet terug Lachen ) en heb van alles geprobeerd... maar leven van citroenwater en ananas... dat gaat hem niet worden.
Zij zal ongetwijfeld afvallen... maar dat zit er zo weer aan met een beetje extra rente.

Gewoon eten en jouw porties afwegen, hou bij wat je eet ... zodat je dat nog kunt terug lezen... en eventuele valkuilen eruit kan halen.

Dat is de sleutel dat iemand het lang kan volhouden om het dieet Op een verantwoorde manier te volgen.

Anders ben je binnen enkele weken... maanden weer terug bij af.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jul 2020 12:06    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Haha ja daar zal je vast snel van afvallen :p Lachen wel slecht voor je tanden denk ik, de hele dag ananas en citroen...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jul 2020 12:33    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Nou, het is gebeurd hoor! ja ja...je leest het goed. Ik ben bezig om meer gezonde producten te gebruiken betreft voeding. Wil meer biologisch en plantaardige producten gebruiken en zelf bijvoorbeeld af en toe wat sauzen maken..

Vanmiddag naar de Jumbo gegaan en ff gekeken naar de hummes. Ik wist niet wat het was. Op internet heb ik er een hoop over gelezen en ben op zoek gegaan naar dit product.
Samen met mijn man vanmiddag de hummes uitgeprobeerd op een klein toastje (had ff niet anders), want nu wilden we wel eens weten hoe hummes smaakt.
We hadden drie smaken in een bakje. Hummes met pompoen, zoete peper en ras el hanout. Super gezonde kruiden erin en ja...wat is dat lekker zeg.

Ook plantaardige amandeldrink ongezoet gehaald. Dat is maar 33 kcal -200cc. Daar kan ik straks mooi mijn havermoutpap van maken. Dat scheelt ook enorm met de koolhydraten.

Zo gaan we stapje voor stapje naar een bewuster/gezonder voedingspatroon. En beetje voor beetje leer ik wat andere dingen eten.

Soms heb ik moeite om te geloven of plantaardig/biologisch nu echt wel gezonder is, maar producten zonder toevoegingen is, lijkt mij, al zo wie zo een betere keuze.

Vanavond maak ik kip/kerrie op eigen manier en met zelf gemaakte kerrie saus van plantaardige kokosmelk. Met verse champignons, prei, ui en peterselie mix, verse kruiden zoals kerrie en verse gember, mager kipfilet geserveerd met bloemkoolrijst.

Ben het zo giga zat die aardappelen met groente en vlees/ei...bah...nu met dit weer lekker kokkerellen. Manlief had al een heel menu uitgekiend voor de hele week, maar ik was het spuugzat en nu wil ik echt lekker, maar gezond eten, ha ha ha...

Ga straks mijn best doen en zal er langzaam, zittend met volle teugen samen met mijn hubbie van genieten!

Crebster is helemaal om!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 09 jul 2020 15:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 22 van 43