Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

AnnikaABC@ Welkom en veel plezier in dit sprintje. Hoop dat je gauw je doel kan bereiken met Foodsisters. Het begin is er.

Bedankt voor de tips voor mijn verjaardag, dames.

Het blijft een moeilijke opgaven hoor en zit eraan te denken om het maar te vergeten die verjaardag, echt.
De kleinkinderen (en ik ook) kennen/lusten geen komkommer, olijven of tomaten, alleen maar uitbundig snoep.
Humus en tapenades etc. ken ik zelf ook niet, weet niet wat het is, dus eet ik het ook niet.
Eet zeker geen brood of stokbroden. Erg hè.

Een verjaardag is pas een verjaardag dat je taart eet en chips met warme chocomel of cola en snacks uit de airfryer.
Maar ja...dat is dus niet alleen mijn probleem, maar ook van de jeugd en zeker mijn kleinkinderen. De schatjes, want ze zijn echt zo lief en wil ze geen dingen voorschotelen wat ze echt niet kennen of lusten. Het veranderen van eten en bewuste keuzes maken laat ik liever aan de moeder over, eigenlijk.
Wat zullen ze teleurgesteld zijn als ze na vier maanden eindelijk naar opa en oma kunnen komen, als ik met tomaten, oijven, tapanades en komkommers kom op tafel.
Maar tegelijkertijd wil ik ook niet dat ze al die rotzooi naar binnen krijgen en wil zeker dat ongezonde voer niet in mijn huis.

Zoals jullie misschien al weten ben ik een hele slechte eter en lust en eet zeer weinig.
Het vervelende is dat ik beslist geen tomaten, kaas of vis eet of dingen die ik niet ken.
Eet ook bijna nooit bewerkte producten of suikers, zover dat kan. Mocht ik pasta eten, dan in volkoren versie, maar liever niet. (Moet ik maken van tomatenpuree, etc.)

Laatst las ik een stuk in de krant over mensen die niet alles lusten en dat ze vaak voeding vinden stinken, zoals ik eten vaak vind stinken. Zeker als ik op de markt loop bij vis en kaas/noten kraampjes.
Dat zit dus in de genen en je kan er niets aan doen. Het is er niet ingebakken door ouders, wat ik altijd dacht, omdat zij bepaalde dingen niet lustten en ze jouw er niet mee hebben opgevoed.
Pak van mijn hart, het zit in mijn genen...hi hi...

Wel makkelijk met lijnen, want zoveel verleidingen ken ik niet en de zoete trek is afgeleerd, tot nu toe dan. Het blijft tricky.

De manier om alles te relativeren via het boek van Judith Beck en nog vele andere boeken, kan ik nog een hoop van leren en toepassen.
Zeker dat langzaam eten en beslist niet eten of alcohol drinken wat je niet wil, omdat het niet meer bij je past. En mensen om je heen laten weten, dat je probeert het anders te gaan doen. Best wel een dingetje, want het is altijd...ach...voor die ene keer maakt het niet uit!

Mensen, ik wens jullie een heel fijn weekend en ga ervoor, blijf verstandig.

Groetjes Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 12:47    
Vrouw Weeggegevens   Jenni-A
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hi Crebster, wat vervelend dat je nu overweegt om het maar niet te vieren. Het lijkt me inderdaad lastig wanneer je zo weinig lust, maar ook zonder de standaard zoetigheid zou het toch gezellig moeten zijn? Leg voor de kids een bakje celebrations klaar (waar je zelf vanaf blijft), dan hoeven ze niet te pruillippen. Ik heb zelf geen kinderen dus kan hier niet zo goed over meedenken, maar ik denk wel dat er een verschil is tussen zeggen dat ze iets niet mogen (dat lijkt mij indd iets voor de ouders), of iets simpelweg niet aanbieden omdat jij daar in je eigen huis op je eigen feestje voor kiest Lach Ik zit trouwens ook even te Googlen op gezonde zoete recepten. Je hebt heerlijke cakes en taarten die misschien niet zó gezond zijn als een bakje wortels, maar die wel net die balans maken tussen wat je lust en niet te ongezond is. Zelf ijs maken of caloriearm ijs in de supermarkt kopen kan ook heel lekker zijn. Dan focus je iets meer op wat er wel mogelijk is, ipv alles dat niet kan. Succes!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 13:01    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Klaar voor de start? Een goede voorbereiding is het halve werk!

Het is belangrijk om minstens 2x per dag je motivatiekaart te lezen, zittend te eten, langzaam en aandachtig te eten en jezelf dagelijks een compliment te geven.

Dag 8

Maak tijd en energie vrij voor je plan om af te vallen, op gewicht te blijven!

Tijd vrijmaken om maaltijden te plannen, lijstjes te maken, boodschappen te doen en te koken.
Deze inspanning heeft ook een symbolische waarde, je wilt er alles aan doen om af te vallen, het is het waard, jij bent het waard!

Fijne zondag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020 7:25    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Welkom Annika Erg blij jij heb ons dus gevonden.... heel veel succes in dit sprintje.

@crebster

Alles wat jouw vroeger is aangeleerd .... kan jij eigenlijk zelf veranderen.
Ik stel mij mezelf voor dat jij over al aan ruikt.... maar ik denk dat je aan het meeste niet moet ruiken... maar gewoon moet proeven.
De viskraam vind ik ook stinken als ik eens op de markt kom.... ik ben totaal geen viseter.... en als die vissen zie liggen in het ijs Rollende ogen brrr
Maar ik lust wel kabeljauw.... een lekkerbekkie of kibbelingen... en II trakteer mij soms op een van deze twee.

Wat jammer is dat jij jouw eetgedrag overdraagt aan jouw kinderen en zij het weer aan die van hen...

Ik dacht dat ik een lastige eter was.... maar er bestaan nog die nog minder lusten als ik.

Succes met jouw verjaardag.... hopelijk kom jij met creatieve oplossingen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020 7:55    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom Annika!.

Wat naar crebster dat je nu je kleinkinderen misschien nog steeds niet kan zien Sip ik zou inderdaad de kleinkinderen en kinderen laten weten dat je nu gezond eet. Lusten jullie misschien fruit? Dat je daar wat mee produceert? Fruitspiesjes en dat soort dingen? Je kan natuurlijk ook suikervrije taart kopen als dat je beter past, en de frisdranken in 'zero' varianten aanbieden..? Of een suikervrije worteltaart, of een bananen brood met dadels?

En dan wat rauwkost op tafel voor het geval dat iemand het toch lust ohhh

En dat je geen brood eet is dan weer weinig mis mee Erg blij

IK heb 's avonds altijd als de kinderen in bed liggen een half uurtje voor mezelf. Daarin lees ik het boek en kan ik ook de planning doen en zo Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020 7:55    

Reageer met quote
Heb het sprintje gesloten, zijn inmiddels aangekomen in week 2 en de groep is groot genoeg om ideeën, tips, ervaringen uit te wisselen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020 8:19    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wat mij betreft helemaal prima Elisabeth! Echt heel fijn dat je dit sprintje bent begonnen Erg blij bedankt nogmaals

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020 8:56    

Reageer met quote
B25 schreef:
Wat mij betreft helemaal prima Elisabeth! Echt heel fijn dat je dit sprintje bent begonnen Erg blij bedankt nogmaals

Ach, heb dit sprintje al een paar x gedaan. Kost niet heel veel moeite hoor en mi zo belangrijk om op gewicht te blijven en een normale relatie met voeding te krijgen voor een ieder die worstelt met het gewicht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020 10:38    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Reageer met quote
Ik ga van de week weer lekker lezen in het boek.... het geeft je een hoop stof tot nadenken.

En al jouw berichtjes Elisabeth werkt daarin zeer motiverend... dat wij niet vergeten om verder te werken aan jezelf... ons gedrag.. en do’s and don’ts.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020 4:53    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Heb het boek niet maar heb al veel geleerd van jullie en vorige sprintjes. Heb ook altijd mijn motivatie kaartje onder handbereik liggen.
Ook weer fijn een kg eraf deze week.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2020 9:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 19 van 43