Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

De nieuwe gewoontes die er worden opgenoemd heb ik eigenlijk al jaren ingevoerd, zomaar uit mij zelf. Had altijd pijnlijke gewrichten en slechte rug, zo jong ik was.

Weet nog goed dat ik iets las over iemand die zo moe was. Dat was een ziekte. Ze sliep merendeels van de dag en had veel pijn overal.
Toen ze stopte met suikers, werd ze een heel nieuw mens en stukken minder pijn.

Wij gebruikten ongeveer een kilo suiker in de week!!! Pfffff.....52 kilo in het jaar en dat was nog alleen de pakken suiker. De koekjes en chocolade en noem maar op nog niet eens genoemd.
We werkten hard en ik woog toen onder de 67 kg, dat wel, maar eenmaal thuis kwamen de kilootjes er heel langzaam aan.

Dus afgeleerd, heb niet eens suiker in huis, alleen die zakjes suiker die wel eens bij je koffie liggen als je buitenshuis koffie drinkt. Die neem ik mee, voor als er visite komt die suiker in thee/koffie wil.

Wij gaan ook geen schappen met snoep en lekkers uit de weg. Ik vind...'Wen er maar aan', het is er en je moet er maar mee dealen dat er mensen zijn die het nog steeds niet inzien hoe slecht die rotzooi voor je is. Ik ga er lachend doorheen en het doet mij niets meer.

Droppotten mogen voor mij ook overal blijven staan. Mensen die gewent zijn aan snoepen kan je toch niet belasten met jou nieuwe eetgewoonten.
In winkels staan er nog wel eens wat drop om te proeven, maar ik doe dat niet. Zeker geen suikervrije drop, zo slecht!

Thuis is het wel aangepast, er worden geen koekjes etc gehaald en de koektrommels zijn leeg en ver in de kast.
Eten op straat doen wij ook al heel lang niet. Gister toen we op de markt liepen zag je veel mensen lopen te hompen en allemaal vette hap. Rijen dik bij de snackcar.
Wat een wereldwijd probleem is het toch al die overvloed aan ongezond eten. Vreselijk eigenlijk!

Straks ben ik jarig, wat gaan we daarmee doen? Wij houden van gezond eten en geen gesnoep, maar daar kan ik de visite niet mee opzadelen. Dus je bent verplicht om ongezonde rotzooi te halen, omdat dat nu eenmaal met de paplepel is ingegoten. Als ik andere mensen die zooi ziet eten, word ik er helemaal verdrietig van. Je gaat toch ook geen sigaretten neerzetten voor je kinderen en kleinkinderen?
Vroeger wel, maar gelukkig zijn we met z'n allen wakker geworden dat het wel erg ongezond is. Nu is het een vloek als je rookt. Maar al dat bewerkte eten dan? Nog veel gevaarlijker!

Zoals jullie zien, stoei ik nog genoeg met al mijn vragen over voedsel en gewoonten. Ben benieuwd hoe jullie er over denken.

Groetjes Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2020 10:09    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Dag 7

Pas je omgeving aan!

Verandering van context is belangrijk bij het vormen van nieuwe gewoontes.

Veranderingen thuis.
Verwijder je persoonlijke verleidingen
Gebruik ander servies, kleinere borden
Weer creatief, vermindert eetprikkels, gebruik trommels, zet het hoog, plak er een sticker op

Veranderingen op je werk
Vraag collegae of de snoeppot uit het zicht kan.
Vertel dat je gezond wil leven en als traktatie graag fruit eet
Vraag om gezond eten in de kantine.

Als je thuis en op je werk veranderingen aanbrengt om verleidingen te voorkomen wordt afvallen gemakkelijker

Veranderingen thuis. Bij mij zit het verboden Lekkers in een lade die ik alleen op zaterdag open mag doen... mijn gezinsleden schrijven op een krijtbordje wat er op is.. en dat haal ik in huis of een ander wens

Verwijder je persoonlijke verleidingen die zijn al uit het zicht of weggegooid.

Gebruik ander servies, kleinere borden ik ben van een groot plat bord naar een boterhammenbordje gegaan, en van een groot diep bord naar een schaaltje.... hou je eigen ik maar voor de gek.... want met deze maatjes borden heb je ook genoeg.

Wees creatief, vermindert eetprikkels, gebruik trommels, zet het hoog, plak er een sticker op ik heb het alleen moeilijk met kaas in de koelkast ( wel die van de kaasboer ) voor de rest staat er in het zicht alleen trommels en een pot met ontbijtkoek vanwege mijn werk.

Veranderingen op je werk
er stond gebak in de koeling vanwege een jarige ... met een briefje er op.... laat het jullie lekker smaken Erg blij ik keek ernaar .... haalde mijn schouders op... en was trots... en iedere keer als ik in de koeling moest zijn... deed het mij helemaal niks... gisteren mocht ik en mijn collegaatje van haar bepaalde koekjes eten.. ik heb bedankt en heb gezegd dat dat niet in mijn dieet paste ... daarna ben je trots :applausse:
Voor de rest wordt ik genoeg aan verleidingen blootgesteld... ik werk in de horeca... maar ik mag daar geen broodjes meer kopen.

Als je thuis en op je werk veranderingen aanbrengt om verleidingen te voorkomen wordt afvallen gemakkelijker

En dat klopt Erg blij

Deze week 1,5 kilo eraf cheerleader

Ik ben er zo blij mee Applaus Applaus op naar de twee cijfertjes Erg blij

Iedereen succes komende week Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2020 11:20    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Veranderingen thuis.
Verwijder je persoonlijke verleidingen
Dat heb ik gedaan, al een hele tijd geleden. Mijn probleem was dat ik soms in de supermarkt van die verse koekjes of een bak kwark kocht en dat in 1 keer op at...

Gebruik ander servies, kleinere borden
Dat doe ik inderdaad ook. En ik eet een stuk minder muesli dan voorheen Erg blij

Weer creatief, vermindert eetprikkels, gebruik trommels, zet het hoog, plak er een sticker op.
Het enige wat ik in het zicht heb is de fruitschaal

Veranderingen op je werk
Dat wordt hem niet op mijn werk, want mijn collega's willen dat niet. Ik zette hem zelf wel soms in de kast maar 5 minuten later stond hij er weer.

ja, alleen dan liever groente. Of seizoen fruit Erg blij

Die hebben we niet Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2020 18:31    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Crebster, er zijn genoeg gezonde varianten om in huis te halen voor visite.
Je bent zeker niet verplicht, omdat het een gewoonte is, zooi te kopen.
Met enige creativiteit kun je een hoop winnen.
Voor bij de koffie kun jezelf iets maken, bv appelflapjes en dan de suiker vervangen door iets zoetstof
Het knabbel gebeuren, gemengde noten, olijffjes, komkommer, tomaat enz.
En eventueel donker stokbroodje met light smeerseltje, tapenade of humus
Zo is er genoeg gezond te kiezen en voelen mensen zich gewoon welkom en kun jij gewoon doorgaan met gezonde keuzes maken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2020 18:41    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Crebster, er zijn genoeg gezonde varianten om in huis te halen voor visite.
Je bent zeker niet verplicht, omdat het een gewoonte is, zooi te kopen.
Met enige creativiteit kun je een hoop winnen.
Voor bij de koffie kun jezelf iets maken, bv appelflapjes en dan de suiker vervangen door iets zoetstof
Het knabbel gebeuren, gemengde noten, olijffjes, komkommer, tomaat enz.
En eventueel donker stokbroodje met light smeerseltje, tapenade of humus
Zo is er genoeg gezond te kiezen en voelen mensen zich gewoon welkom en kun jij gewoon doorgaan met gezonde keuzes maken!

Goede ideeën Elisabeth!
Wij bakken inderdaad altijd een suikervrije cake of taart met dadels oid. Niet super gezond maar ook niet super ongezond. En verder zelfgemaakte hummus met groenten inderdaad.
En nu je het zegt, maakte mijn moeder inderdaad suikervrije appelflappen. Wel met wat rozijntjes erin

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2020 18:57    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Reageer met quote
Ik begrijp crebster wel.... het is moeilijk om het anders te doen dan je gewend ben.

Elisabeth zegt dat jij daar creatief over moet zijn.... en daar heeft zij helemaal gelijk in.

De visite die jij krijgt zal super verrast zijn dat jij het anders aankleed dan normaal...... en verandering van spijs doet eten Lachen

Maar niet voor jou crebster jij heb een doel.... en dat is afvallen.... dus zorg dat er voor jou ook genoeg lekkers is wat in een dieet past.

En vooral jij moet je trots voelen dat jij alleen dat neemt wat mag.

Ik heb hier thuis af toe ook een strijd..... wil jij ook één irisch koffie mam.... Nee schat ik wil koffie ... mijn man ..... weet jij dat zeker ? Jij ben zo lekker bezig... en al veel afgevallen.. hihi..... ik.... ik weet het heel zeker morgen heb ik mijn zondigdag en mag dan iets meer.... dus Nee.... ik wil gewoon koffie.

Het is een kwestie van volhouden.... mijn dochter steunt mij... mijn man probeert mij uit de tent te lokken.

Maar ik heb een plan... en daar houd ik mezelf aan en blijf sterk Sport

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2020 22:49    

Reageer met quote
Het prettigste is dat als een bepaalde stijl bij je hoort, oh mama wilt gewone koffie, oh en niks bij de koffie,enz.dit zelfs voor de mensen om je heen duidelijkheid geeft.
Op,een gegeven moment wordt gewoon de normale koffie zonder koekjes bij je neergezet.
Of wordt er gezegd bij een traktatie , jij maar een heel klein stukje he Lachen
Of wordt er een extra pannetje met groente voor je gekookt haha
Het is een kwestie van tijd en dat maakt het steeds gemakkelijker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 7:20    
Vrouw Weeggegevens   Annie1980
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Kha

Reageer met quote
Dat is inderdaad ook zo,
De omgeving weet na een tijd ook niet anders dan dat jij anders eet
En ik neem ook heel vaak mijn eigen avond eten mee
Ik werk op een woongroep en daar weten ze niet anders en sterker nog, ze eten graag met mij mee!

Leuke anekdote
Toen mijn jongste vorig jaar uit logeren ging bij mijn zus was hij helemaal verbaasd
Mama's eten toch nooit brood en pannenkoeken?!?
Nou, zei mijn zus, deze mama wél Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 7:36    
Vrouw Weeggegevens   Jenni-A
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hi! Wat een leuk sprintje. Ik haak ook aan en ga zo gelijk eens kijken of ik het boek kan bestellen Erg blij Mijn motivatie om af te vallen is dat ik graag een gezond lichaam wil waarmee ik niet door eigen toedoen extra gezondheidsrisico's loop. Ik heb een kinderwens, maar wil daarin ook het goede voorbeeld qua eetpatronen kunnen geven. En weer eens in een normale winkel kleding kunnen kopen... Dat klinkt echt heerlijk! Ik begin vandaag naast dit sprintje ook met het 8 weken slank programma van de Foodsisters. Koolhydraatarm, vezelrijk, zoveel mogelijk vrij van toevoegde suikers en makkelijk te bereiden. Ik heb er zin in!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 7:47    

Reageer met quote
@Annika
Welkom, hoop dat jij ook wat hebt aan onze bevindingen.
We proberen aan de hand van de inzichten van Judih op gewicht te komen en te blijven!
We delen onze trucjes en ervaringen maar bovenal blijven we oefenen, lezen we dagelijks onze motivatiekaart, eten we zittend, en geven we onszelf een compliment dat we gewoon doooorrrrrrr gaan Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 10:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 18 van 43