Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Hoi allemaal,
WTben ikblij dat er weer een Beck’ s sprintje is.! Ik heb het zo gemist.Ik haak weer graag aan. Op een slow tempo. Fijn Elisabeth!!

Leuk dat jij ook weer mee doet Dymphie Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 7:50    

Reageer met quote
De dieetcoach ben ik zelf.... het is bij mij niet zo zeer het afvallen waar ik moeite mee heb... maar om het eraf te houden.

Ik loop momenteel bij een psycholoog Vanwege een burn-out ... ik kan dit wel bespreekbaar maken.
Van mezelf ben ik denk ik wel een emo-eter... en dat ga ik niet meer toestaan... ik moet dan maar iets leuks gaan doen om dat gevoel weer te laten verdwijnen Erg blij

Laatst aangepast door marina132 op wo 01 jul 2020 9:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 8:06    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
ja, jezelf leren anders over emo eten te denken en je gedrag aan te passen komt weer ter sprake verder in het stappenplan.
Het emo eten bij mij heeft vooral te maken met het idee dat ik het door de omstandigheden nu echt verdiend heb??
En dan schrijf ik op, Wat ik verdien is goed voor mezelf zorgen, daar hoort een gezond eetpatroon bij!
En dan als compromis, ja je blijft leren, vreet ik een hele bak aardbeitjes op of crackers met appelstroop
Lachen
Maar euh, ik blijf oefenen, alles beter dan een zak drop, of een reep chocola.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 8:41    

Reageer met quote
Ik kan gerust naar iets lekkers kijken... en dan denken.... je kan het opeten Erg blij maar dan wordt het harde werken van deze week niet beloond met gewichtsverlies Erg blij

Ik heb dan hele discussies met mezelf Lachen Lachen Lachen en dat werkt echt..... en dan om het gezellig af te ronden... zeg ik iets grappigs .... en dan moeten wij samen heel hard lachen Grap Grap

Laatst heb ik een webinar beluisterd ( die uiteraard klanten aan het werven was voor haar praktijk ) en ik was heel benieuwd wat zij te vertellen had.

Soms dacht ik ... ja ... daar zit wel enorm veel waarheid in... als kind wordt je al beloond met een snoepje als je bijvoorbeeld was gevallen... snoepje erop ... en elk kind lacht weer.

Nu ga ik natuurlijk niet mijn moeder beschuldigen dat zij het verkeerd heeft gedaan Hahahahaha .... maar slechte gewoontes sluipen er zo in.

Dus gisteren toen mijn kleindochter was gevallen wou ik haar eerst iets geven om haar te troosten..... maar heb het anders opgelost... ik ben pleisters gaan plakken en heb daar iets leuks op getekend... en dat helpt ook.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 9:12    
Vrouw Weeggegevens   Annie1980
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Kha

Reageer met quote
Ik vind dat ook in het opvoeden echt een uitdaging

Bij ons snoepen ze amper, we halen bijna nooit snoep, alleen als we naar de IKEA gaan
Of paaseieren die ze in de tuin mogen zoeken.

Aan de andere kant,
De oudsten gaan inmiddels naar de middelbare die 11km fietsen is. Dus 22 per dag.

Ik zie in de kinderen veel van mijzelf terug
En weet dat ik echt vanaf de middelbare begon met stiekem eten Schaam Schaam ik werd als 11 jarige met 48 kilo al op dieet gezet door mijn moeder

Dat werden
Snoep automaten -chocola
Stiekem veel meer brood eten
Chips halen in een tussenuur

Koolhydraten

Nu dus zelf als moeder zie ik en hoor ik dat ze behoefte hebben aan wat extra's
Dan wil ik niet dat dat stiekem gaat,
Dat is denk ik de grootste valkuil voor mijzelf geweest. Stiekem eten, nog steeds hoor.

Dus dan maar een mandje met twix Oreo Bifi en sultanas waaruit ze iets mogen pakken voor op school of na de voetbal.

Het fijne is wel dat ze ook thuis komen met nog de twix in hun tas. Niet aan toegekomen, geen zin in. Zoiets.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 9:25    
Vrouw Weeggegevens   Annie1980

Dieet: Kha

Reageer met quote
@marina
Wat een superleuke oma ben jij met pleister kunst!!
Dat gaat ook veel langer mee dan een zoetje Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 9:27    

Reageer met quote
Annie1980 schreef:
Ik vind dat ook in het opvoeden echt een uitdaging

Ik zie in de kinderen veel van mijzelf terug
En weet dat ik echt vanaf de middelbare begon met stiekem eten Schaam Schaam ik werd als 11 jarige met 48 kilo al op dieet gezet door mijn moeder

Dat werden
Snoep automaten -chocola
Stiekem veel meer brood eten
Chips halen in een tussenuur

Koolhydraten

Nu dus zelf als moeder zie ik en hoor ik dat ze behoefte hebben aan wat extra's
Dan wil ik niet dat dat stiekem gaat,
Dat is denk ik de grootste valkuil voor mijzelf geweest. Stiekem eten, nog steeds hoor.

Jeetje Annie ... een kind op dieet zetten dat is zo fout... dat doe je onder begeleiding van een diëtiste.
Eens op dieet.... altijd op dieet.

En dan ga je als kind stiekem eten.... en dat gedrag leer je bijna niet meer af.

Dus nu wordt het tijd dat jij die knop omdraait en dat gaat afleren... jij bent nu volwassen en mag eten wanneer jij wil... en wat jij wil ( moet natuurlijk wel in het dieet passen Lachen )

En daarom zeg ik ook.... slecht gedrag komt eigenlijk uit je jeugd... dat is aangeleerd of hebben wij ons zelf aangeleerd.

Goed dat jij de cirkel voor jouw kinderen doorbreekt..... en dan zie je dat zij er soms niet eens aan denken dat zij extraatje nog in hun tas hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 9:42    

Reageer met quote
Annie1980 schreef:
@marina
Wat een superleuke oma ben jij met pleister kunst!!
Dat gaat ook veel langer mee dan een zoetje Erg blij

Dank je wel Annie Erg blij

De kleine was blij met de mooie pleisters en mijn dag is dan weer goed Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 9:50    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Heftig ja Annie, mijn moeder was ook altijd met haar en ons gewicht bezig Sip maar inderdaad, dan ga je werken en dan haal je het zelf wel.

Wij deden overigens wel in de weekenden spelletjes met chips met satésaus en nootjes en kaas en worst :p. Dat weer wel :p. En dan kookte mijn moeder zonder koolhydraten die avond :p.

Wat een goed idee Marina! Stuk beter dan inderdaad troost voedsel. Dat doe ik ook echt bewust niet, om te proberen te voorkomen dat ze eten echt als troost gaan zien. Weet niet of je dat echt kan voorkomen, maar goed.

Grappig die hele discussies met jezelf!

Mijn man is mijn dieet coach, en de weegclub natuurlijk ook ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 12:24    
Vrouw Weeggegevens   Saskia245
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Emo eter ben ik niet echt maar wel een vervelingseter. Als ik niets te doen heb is dat hetgeen waar ik aan denk. Ben nu hobby’s aan het zoeken om bezig te zijn zodat ik mijn handen niet vrij heb o m iets in mijn mond te stoppen.
De afgelopen dagen gaat het heel lekker met bewust eten. Niet zomaar iets pakken maat bewust kiezen ergens voor en dus goed overwogen. Op die manier kan ik ook erg genieten van hetgeen ik dan “kies” waardoor het een erg positieve lading heeft. Super fijn het gevoel tijdens de dag dat ik keuzes kan maken en dus ook Nee zeg tegen bepaalde dingen. Kan mezelf dan echt complimenteren. Fijn gevoel op deze manier proberen gewicht te verliezen. Snap nu ook even niet waarom het anders altijd zo moeilijk was. andere denkwijze en gedrag aanpassen is echt wel een belangrijk punt hierin.
Bedankt voor alle tips, tricks en iedereen zijn verhalen echt een hulp voor mij.

Als honger het probleem niet is is eten niet de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 14:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 16 van 43