Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dag 5

Eet langzaam en aandachtig!!

Als je met aandacht geniet van elke hap, dan voel je je meer voldaan.
Probeer dus afleiding, tv, computer, telefoon, zoveel mogelijk te vermijden.

Actiepunten voor vandaag
Motivatiekaarten lezen, ja waar doen we het ook al weer voor?
Langzaam en zittend eten
Jezelf een compliment geven
En een beetje bladeren in het boek.

Kom op, nieuwe week, er weer mooie een goede dag van maken en vooral oefenen met bewust, rustig eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 7:12    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dit is een punt voor mij. Rustig eten en goed kauwen.
Daar ga ik mij mee bezig houden. Fijne week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 7:34    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hier ook! Het is altijd wat lastig met 2 kleine kinderen qua eten, maar af en toe bewust een hap van mijn eigen eten nemen moet lukken! (De oplossing uit het boek, apart eten, eten in de magnetron past me niet zo. Ten eerste eet ik dan als de kinderen slapen om half 9 en dat vind ik te laat en ten tweede willen we juist graag voor de kinderen dat zij zien hoe wij eten en dus samen eten)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 9:56    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Heb goed mijn best gedaan afgelopen week dus dat moet mij deze week ook weer lukken.
succes allemaal Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 10:46    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Goed Deugenietje dat je het weggegeven hebt.
Net als zittend eten, op schrijven in een herinneringssysteem is NIET KOPEN ook zo n hele belangrijke.
Immers wat er niet is kun je ook niet opeten Lachen

Daarom altijd met een gevulde maag boodschappen doen, liefst in de ochtend. Alleen meenemen wat er op je briefje staat en kom gewoon niet in de paden wat slecht voor je gezondheid is.
Dus de rij chips, koek, snoep kun je gewoon overslaan.
Je zult zien hoe snel boodschappen doen ineens gaat want je hoeft niet eens te bedenken wat je mee zult nemen want je doet het gewoon niet!

Ik moest er wel even om lachen... helaas haal ik niet alleen boodschappen voor mezelf Smile

Maar eigenlijk is dat wel een hele goed tip. Boodschappen Oja?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 19:10    

Reageer met quote
Dat is ook wel een dingetje voor mij.... dat ik niet snel eet..... Rollende ogen

En daar is best wat training voor nodig.... maar alles is toch wel eigen te maken... dus dit zal ook wel lukken Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 19:35    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Reageer met quote
ja, ik merk ook, dat ik te snel eet.
Ik nam vanmiddag fruit en voor dat ik het wist, was het op. Ik had er niet bewust van genoten, jammer. Hier ga ik echt op trainen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 21:04    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Ik haal ook niet alleen boodschappen voor mezelf maar verwen ook de andere graag met goede voeding dus sla bepaalde paden echt over.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 21:28    

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Ik haal ook niet alleen boodschappen voor mezelf maar verwen ook de andere graag met goede voeding dus sla bepaalde paden echt over.

Mijn gezin eet iedere dag zo gezond mogelijk.... maar zij zijn niet op dieet... dus bepaalde paden overslaan in een supermarkt gaat voor mij niet werken.

Ik zal het eens voorstellen hier Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 21:32    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
marina132 schreef:
Elisabeth01 schreef:

Mijn gezin eet iedere dag zo gezond mogelijk.... maar zij zijn niet op dieet... dus bepaalde paden overslaan in een supermarkt gaat voor mij niet werken.

Ik zal het eens voorstellen hier Smile

Nou schatjes, ik haal de boodschappen maar al het ongezonde lekkers mogen jullie zelf nog even halen! Ik kom niet meer in het koek/snoep/chips pad! Kan best toch!

Ik vind het vrij slim, om dat pad te vermijden als je er anders te snel in verleiding komt. Mijn gezin (maar de kinderen zijn nog maar 3 en 1) snoepen van druiven en aardbeien. Dus nog geen snoep etc, behalve met een verjaardag een taartje oid, en op visite een koekje. (Die van 3 dan, mijn zoon van 1 krijgt nog geen suiker in die vorm) Nu ik erover nadenk is sinds de corona tijd, dat mijn man thuis was, er een beetje ingeslopen dat mijn dochter nu in de middag altijd een beker limonade krijgt bij het fruit (als ik een cappuccino neem) terwijl ze voorheen altijd blij was met een beker melk schuim. Ik zal ook voor haar eens kijken of ik dat terug kan schuiven, want ik ben er van overtuigd dat minder van dat soort dingen beter is. Ook voor later.

Voor mij is dat wel ook een reden dat ik blij ben met Judith Beck. Dat ze me niet steeds hoeven te zien jojo'en. Want dat lijkt me gewoon een beetje een slecht voorbeeld of zo. Dus ik hoop dat de cognitieve gedragstherapie mij een beetje helpt om de slechte relatie met eten (eten als troost bijv) naar de achtergrond te verdrijven en daarmee ook een beter voorbeeld te worden voor de kinderen. (Motivatiekaart maken!)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020 22:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 13 van 43