Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, even 42 dagen opfrissen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaia
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Kordiya je kunt alles wat je lekker vindt nog eten. Alleen met mate en af en toe. Als je jezelf superstrenge regels oplegt hou je het nooit vol. Eet gewoon gezond en als je af en toe eens zin hebt in iets waar je enorm van geniet plan daar dan een kleine portie van in aan het eind van de week. En koop als het kan gewoon een kleine portie zodat je er niet in door kan slaan. Ik kies er sowieso voor om alleen maar dingen te eten die ik lekker vind. Gelukkig wordt alles ook veel lekkerder wanneer je minder eet. Ik probeer wel grotendeels gezonde keuze’s te maken. Liever een appel dan een snoepje. En bij ongezonde dingen neem ik alleen een klein stukje als ik het echt heel lekker vind. Van de week op een terrasje nam ik 1 hapje cheesecake van mijn man, keurig ingepland was heerlijk en genoeg. Gisteren was er paaslunch op mijn werk met broodjes,taart, lekkers ik zat erbij en at mijn chia kokos fruit lunch, die ik heerlijk vind. Echt geen probleem om de rest niet te nemen, ik wordt liever slank. Ik doe altijd een beetje lekkere saus over mijn groenten, eet af en toe een broodje kaas, een chocolaatje of een taartje. Zolang je het inplant en het matig houdt kan het prima. En is het echt geen straf de rest van je leven zo te eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 7:48    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Mooie en positieve insteek Elisabeth over onze bedenkingen! Jij hebt er al heerlijk lang zulke goede ervaringen mee! Daar trek ik me graag aan op! Dank je wel! Ook voor alle misleidende gedachten die op kunnen poppen om ons af te leiden van de goede richting!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Dymphie schreef:

Een groot voordeel is ook, als je eenmaal for life’ bent gegaan, dat je niet meer de g ganse dag aan ETEN denkt, omdat je je hersens anders bent gaan trainen en je niet meer voortdurend laat triggeren door zout, zout en vet bij elkaar. Dikke pluim voor jou!! :
Opgestoken duim en compliment t! Houden zo! .

Dank je wel Dymphie voor je uitgebreide reactie. Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het af en toe zo kan ervaren. Ik moest lachen om alle zinnetjes die je opschreef over het stukje kaas. Herkenbaar.
En heel waar, wat je schreef over het brein trainen. Daar houd ik me ook aan vast.
Zo te zien ben jij ook al heel erg lang behoorlijk stabiel met een gezond gewicht. Dus ook een grote pluim voor jou! Petje af.

The main thing is to keep the main thing, the main thing. - Stephen R. Covey
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 12:40    

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:

Het is toch geweldig om de rest van je leven goed voor jezelf te zorgen!!
Jezelf voldoende aandacht te geven zodat je je lichaam goed voedt waardoor je je goed voelt.
(....)
Oftewel wil het ook niet zwaarder maken dan het is Lachen

Dank je wel voor je reacties Elisabeth! Wow, dat is een hele mooie 'geweldig om de rest van je leven goed voor jezelf te zorgen!'. Die ga ik onthouden.

Het is zeker goed om het niet zwaarder (ha ha) te maken dan het is. Tegelijk voel ik me misschien niet zo'n 'ijzervreter' als jij, je bent echt een trooper als het gaat om discipline en nuchter gezond verstand. Ieder mens is weer anders. Sommigen zijn behept met een neiging tot verslaving (hoor ik helaas bij), anderen niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 12:44    

Reageer met quote
Kaia schreef:
Kordiya je kunt alles wat je lekker vindt nog eten. Alleen met mate en af en toe. Als je jezelf superstrenge regels oplegt hou je het nooit vol. Eet gewoon gezond en als je af en toe eens zin hebt in iets waar je enorm van geniet plan daar dan een kleine portie van in aan het eind van de week.

(...) Echt geen probleem om de rest niet te nemen, ik wordt liever slank. Ik doe altijd een beetje lekkere saus over mijn groenten, eet af en toe een broodje kaas, een chocolaatje of een taartje. Zolang je het inplant en het matig houdt kan het prima. En is het echt geen straf de rest van je leven zo te eten.

Hallo Kaia, dank je wel voor het delen van je gedachten. Wat leuk om te horen hoe jij met de dingen omgaat.

Mijn eigen ervaring is anders. Ik heb moeten concluderen dat ik te maken heb met een eetverslaving; suiker, meel en junkfood eten leidt bij mij tot grote eetbuien die dagen lang kunnen duren. Dat wil ik niet meer.
Net zoals een voormalig drugsverslaafde niet één keer nog een shot kan zetten of een alcoholist doorgaans niet gewoon "één keertje" kan 'genieten van een drankje' kan ik geen taart, chocola en ijs en dergelijke eten.
De aanpak van 'met mate genieten van iets lekkers' heb ik wel geprobeerd, heel vaak zelfs. Ik heb ook een half jaar een behandeling / training gevolgd om dat te leren. Maar het werkte bij mij onvoldoende. Zoals ik al schreef, ieder mens is anders.

Het mooie van Judith Beck vind ik dat je het bij elke methode / 'dieet' en leefstijl kunt toepassen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 12:48    

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Dag 26

Leer denkfouten herkennen!

Het is belangrijk om te beseffen dat gedachten slechts ideeën zijn en dat ze niet altijd kloppen.

Dit is een hele goeie!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 12:52    
Vrouw Weeggegevens   hm1512
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Kordiya, ik herken dat. Hoewel ik geen last heb van eetbuien, wordt het heel snel een gewoonte. Met het excuus "hard gewerkt, veel gelopen, ik fiets toch naar mijn werk.. "
Ik neem geen koek meer bij de koffie, geen wijntje meer in de avond, geen toetjes enz.
Wil ik op gewicht blijven moet ik niet boven de 1500 cal uitkomen, wil ik afvallen minder. Met een familiaire aanleg voor obesitas( en diabetes en hoge bloeddruk) heb ik geen keus. Maar ik vind het wel saai af en toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 13:32    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
ik herken wat Flying missy zegt, het 'dit is niet eerlijk' gevoel is er echt wel eens.
En Ook Kordiya wat jij zegt 'levenslang', ik probeer het wat Elisabeth ook aangeeft door tja wat is nou erger, jezelf als kliko beschouwen of voor jezelf zorgen.
Of ik laat het er maar gewoon zijn 'o jee ik denk weer eens dat ik levenslang heb'
En ik kies zelf wat ik eet, oftewel als ik chocola wil eten dan kan dat, ik moet alleen niet te veel eten.

vallen en opstaan
Lachen

kleintje1987 gebabbel weegdag vrijdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 19:51    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik ga na de vakantie (zit op de camping, zoon is bij ons voor een weekje) weer in mijn oude patroon. Ik weet dat ik nu af en toe te veel eet. Of de foute dingen. Maar ik vind ook dat dat nu mag. Ik loop meer en houd mijn portie grootte wel beperkt. Maar snoepen doe ik nu wel meer. Dat ga ik uiteraard terug zien op de weegschaal. So be it. Zolang het maar onder de 2 kilo blijft......... en anders super hard aan het werk weer. Lach Vakantie is toch een valkuil. Je bent uit je gewone doen en je denkt ook sneller dat het wel mag of kan. Ik weet dat ik keuzes moet maken. En voor deze ene week kies ik; soms wat lekkers. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 21:54    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Missy, ik hoop dat jullie toch nog een paar dagen lekkerder weer zullen hebben. Het was een paar dagen echt wat minder. We gingen vanmiddag even naar onze caravan die bij zoo. 2 in de wei staat. We hadden een afspraak ,te mij. ergo om te kijken hoe ik wat beter in de caravan kan zitten. We hebben de kachel even aangedaan en een bakkie koffiegedronken met haar. Voelde een uurtje echt als kamperen Erg blij en hebben ondertussen een goed gesprek gehad!! Kregen goede tips!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 apr 2022 0:13    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 10 van 16