Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, even 42 dagen opfrissen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
ook ff inhalen, fijn om zo weer even door te kunnen spitten!

Dag 7 Pas je omgeving aan
ja, chocola en chips heb ik in huis, maar in een la waar ik niet gemakkelijk bij kan (voordeel van klein zijn). Waardoor het echt alleen bewust pak.
Vorige week leek het me een goed plan om mini komkommers en mini wortels op een schaal neergezet. Wel wat van gegeten, maar paar dagen later verrot haha beetje zonde

Dag 8 Maak tijd en energie vrij om af te vallen!
ja dat is momenteel wel echt een ding. Heel fijn dat ik hier nog mee mag schrijven.
Jong gezin, man, werk, opleiding. Kost tijd, geeft energie, kost soms ook energie.
Tijd voor m’n afval proces daar pak ik laatste weken niet meer de tijd voor dus dat ga ik opnieuw invoeren. Concreet op vrijdag nieuwe actiedoelen voor de week maken.

Dag 9 Maak een bewegingsplan!
Ik was 3x per week aan het hardlopen, dus dat pak ik weer op
7500 stappen op een dag

Dag 10 Stel realistische doelen!
Stap 1 <70

Dag 13 over win je eetdrang
nog wel eens een uitdaging, bij mij heel helpend om te beseffen dan heb ik weer iets lekkers en dat vind ik echt lekker. Of ff paar squats doen

Dag 14 Maak een eetplan!
Basis eetpatroon
Ontbijt kwark of volkoren crackers of volkoren brood met mager beleg
Tussendoor fruit
Lunch 2-3volkoren brood, mager beleg/kliekje avond ervoor/tosti met 20+smeerkaas, gekookte eieren
Tussendoor fruit/groentes
Tussendoor ontbijtkoek
Avond warme maaltijd
Tussendoor chocolaatje/koekje/chips

ja 2x tussendoor in de middag, ik heb gemerkt dat dit voor mij goed werkt. Zo zit ik dagelijks rond de 1300- 1500 cal en val ik rond de 0.5kg af per week.

Dag 15 wegen
ik weeg dagelijks, ook direct alarmbel als ik weerstand voel om erop te gaan staan of allerlei gedachtes over het getal te hebben.

Dag 16 Voorkom ongepland eten
onverwachte dingen is Nee, tenzij ik het echt ontzettend lekker vind.
Heb inmiddels wel geleerd of ik smoesje verzin of dat ik het echt lekker vind.
Een tompouce vind ik niet interessant, maar een vanille muffin.
Nou, moet ik zeggen dat ik ook niet snel in bovenstaande situaties terecht kom, dus dat scheelt.

Dag 17 Eet niet teveel
als ik de basis doe, is het ong. 1300-1500 cal.
Met bijzondere dagen, bijvoorbeeld uiteten in de avond, compenseer ik vooraf en gebruik ik nog my fitnesspal om even overzicht te krijgen van de hoeveelheid cal.

Dag 18 Verander je definitie van vol!
Ik moet zeggen dat dit ook wel eindelijk in de loop der tijd is ontstaan. 1X opscheppen, veel water drinken, vol is lekker overvol niet.

Dag 19 Houd jezelf niet langer voor de gek
ben ik heel goed geweest, heb momenteel echt modus waarin ik mezelf terug kan zetten in mn basisplan.
De weegschaal vertelt of ik mezelf voor de gek hou

Dag 20 Pak de draad weer op
zeker weten haha

Dag 22 Reageer op teleurstelling met " nou ja 
ja dat koud zijn vind ik toch wel zo irritant haha
ik zet er zelf ook nog wel eens “o jee” voor
“o jee ik heb weer het idee/gedachte/gevoel dat….”

kleintje1987 gebabbel weegdag vrijdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2022 21:14    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
De weegclub wordt mogelijke gemaakt door een paar enthousiaste vrijwilligers
We bestaan van de spontane donaties van de deelnemers.
Op de home-page hebben we nu een DONATIE KNOP
https://www.weegclub.nl/donaties/

Heb je ook profijt van de weegclub,
steun de weegclub dan met een donatie.
Een klein bedrag per maand of per kwartaal is meer dan welkom
Natuurlijk blijf je ook welkom zonder donatie…het is zeker geen verplichting
TIP: maak er een automatische overschrijving van
NL05 INGB 0005096019 (t.n.v. Weegclub te Almere).
Vermeld ook even je nickname of e-mail adres (anders is de donatie anoniem, echte namen worden niet bekend gemaakt).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 apr 2022 12:58    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dag 23

Reken af met ' het is niet eerlijk ' syndroom!

Omgaan met dit gevoel
Bedenk waarom je eigenlijk op dieet bent gegaan
Maak een lijst van alle positieve dingen in het leven
Maak een motivatiekaart als je voortdurend denkt fat het niet eerlijk is

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 apr 2022 14:48    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik moet bekennen dat dit een punt is waar ik nog wel eens mee zit; dat het niet eerlijk is dat........... ik niet ongepland kan eten. Dat andere mensen 'nooit' ergens rekening mee hoeven te houden etc. etc. Maar dat duurt nooit heel lang meestal. Ik weet wel dat ik er niets mee opschiet. Het is wat het is immers. Ik moet het er mee doen.

Nu zit ik op de camping. Snoep wat meer, maar eet 'gewoon' toch ga ik straks zwaarder zijn. Tot een kilo of 2 heb ik vrede mee, daarna pak ik de draad gewoon weer op; verstandig plannen, matig opscheppen en elke dag wegen. 2 dagen in de week vasten.
Voor nu vul ik het gewicht van vorige week maar in. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 apr 2022 19:29    

Reageer met quote
Dag 24

Leer omgaan met ontmoediging!

Het is normaal dat het je af en toe teveel wordt, dat je er geen zin meer in hebt.
Maar als je ontmoedigend gedachten hebt, is de keus aan jou!
Of je laat je motivatie erdoor aantasten of je zoekt een weerwoord op je ondermijnende gedachten.

Lees je motivatiekaart
Tel de moeilijke momenten bij elkaar op
Concentreer je op wat je vandaag kunt doen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2022 7:15    

Reageer met quote
Dag 25

Spoor ondermijnende gedachten op!

Door die gedachten te herkennen en weerleggen kun je beter in de hand houden wat je eet.
Veel voorkomende ondermijnende gedachten:
- Ik compenseer later wel
- Zonde om weg te gooien
- Morgen pak ik mijn eetplan wel weer op
- Laat ik het maar nu gewoon opeten, uiteindelijk gebeurt dat toch

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 apr 2022 7:16    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Dankjewel voor het steeds neerzetten van de samenvattingen Elisabeth. Ik waardeer het.

Waar ik mee kan worstelen af en toe is dat dit 'for life' is. Ik zal me de rest van mijn leven aan een eetplan moeten houden en ik kan hoogstwaarschijnlijk nooit meer de dingen eten waar ik voorheen eetbuien mee had (brood, zoetigheid, junkfood). Zucht. Dat kan ik moeilijk vinden. Hoe gaan jullie hier mee om? Met het gegeven dat het ECHT gaat om anders leven en anders met eten omgaan niet om 'een poosje lijnen'...

Tegelijkertijd krijg ik er veel voor terug... Voor het eerst sinds mijn tienertijd weer een bijna normaal gewicht... veel minder pijn in voeten en heup, dus ik kan weer wandelingen maken, hetgeen ik jarenlang niet kon... Me beter voelen en me beter kunnen richten op andere belangrijke dingen in mijn leven. En ja, in zekere zin een bijkomstigheid maar ik zie er veel beter uit en kleding PAST weer gewoon, alles staat goed en ik hoef niet meer uren te zoeken in de kast naar kleren waarvan ik hoop dat ze mijn overgewicht verdoezelen...
Terwijl als ik in de eetverslaving zit, ik de godganse dag bezig ben met (gedachten over) eten en over hoe het probleem te beteugelen. En me fysiek beroerd voel door het vele overeten. Dus tja... ze zeggen wel 'Losing weight is hard. Being fat is hard... Chose your hard'.

The main thing is to keep the main thing, the main thing. - Stephen R. Covey

Laatst aangepast door Kordiya op vr 15 apr 2022 12:35, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 apr 2022 21:11    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Kordya, ik herken dat zo! For ever! Pff.
Maar wat heerlijk dat je er.zoveel fits voor terug hebt gewonnen! Dat is toch wel heel veel waard!
Ik vind het om superlastig om mijn ‘Eten’ in evenwicht te houden en er voor te zorgen dat ik bv voldoende rauwkost eet om aan mijn vezels te komen, ook voldoende water drinken helpt er goed bij om op gewicht te blijven, maar o ik vind het moeilijk om op de graasmomentjes, bv na de koffie, zo sterk te zijn dat ik de kletskop oversla. Het is echt beter voor me weet ik. Maar de groter grazer hier in huis heeft daar geen last van, hij heeft alle smoezen van Judith paraat voor me: het is er maar 1, het is maar een kleintje, enz… (Daar komt stukje kaas langs. Uitlachen Ik hoef niet. Ook geen trek ook geen zin in. Neen, ook niet omdat er eiwitten in zitten. Er it ook veel vet in. Dus niet. Ik heb echt geen trek.gezellig zo. Ik zet maar even een muziekje op. Verder is ie lief hoor. (En hij bood het ook niet aan, maar ik zie het tussen neus en lippen gebeuren. Lachen

Ik moet het toch maar volhouden vind ik, want zoals Judith Beck ook zegt: al eet je elke dag maar 20 kcal extra, dan nog ben je na een jaar een kilo zwaarder. En dat weet ik uit ervaring. Ik zie de bui al hangen en moet echt aan de bak.
Oja, en die kletskop heb ik natuurlijk helemaal niet nodig. Die vind ik alleen maar ontzettend lekker.

Een groot voordeel is ook, als je eenmaal for life’ bent gegaan, dat je niet meer de g ganse dag aan ETEN denkt, omdat je je hersens anders bent gaan trainen en je niet meer voortdurend laat triggeren door zout, zout en vet bij elkaar. Dikke pluim voor jou!! :
Opgestoken duim en compliment t! Houden zo! .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 apr 2022 21:45    

Reageer met quote
Denk dat het vooral met omdenken te maken heeft Lachen

Het is toch geweldig om de rest van je leven goed voor jezelf te zorgen!!
Jezelf voldoende aandacht te geven zodat je je lichaam goed voedt waardoor je je goed voelt.

Verschrikkelijk toch zoals het was, jezelf behandelen alsof je een kliko bent, er allerlei zooi ingooien waar je je alleen maar slecht bij voelt, je dik van wordt en dus lichamelijke ongemakken van krijgt.

Het maakt mij niet uit dat ik nu het inzicht heb gekregen dat mijn voedingspatroon verkeerd aangeleerd gedrag is.
En dat ik nu eraan moet werken om anders met voeding om te gaan.
Geen probleem, wil ook tot op hoge leeftijd mijn eigen tanden houden dus ook dagelijkse aandacht, poetsen, flossen, naar de tandarts.
Oftewel wil het ook niet zwaarder maken dan het is Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 7:19    

Reageer met quote
Dag 26

Leer denkfouten herkennen!

Het is belangrijk om te beseffen dat gedachten slechts ideeën zijn en dat ze niet altijd kloppen.
☆ Alles of niets denken
☆Negatieve waarzeggerij
☆Te positieve waarzeggerij
☆Emotionele redenen
☆Gedachten lezen
☆Jezelf voor de gek houden
☆Onredelijke regels
☆Goedpraten
☆Overdrijven

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2022 7:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 9 van 16