Auteur |
Bericht |
Dymphie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 29-1-2011 Berichten: 12033 Dieet: Lekker, puur en bewust eten Woonplaats: de Liemers (Duiven)
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 19 apr 2022 16:23 |
|
 |
|
 |
Elisabeth01 Weegclubfan voor het leven

|
|
Dag 31
Wel/geen alcohol?
Voor mij een makkelijke, drink zelden alcohol.
Vind het zonde van de calorieën, en kan er niet goed tegen omdat ik het niet gewend bent._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 20 apr 2022 7:00 |
|
 |
Flying Missy Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 4-1-2013 Berichten: 40842 Dieet: Dr. Frank/vegetarisch Woonplaats: Almere
|
|
Ik vond het toch wel moeilijk met de Paasdagen. Extra eieren gegeten bij de brunch. En gesnoept ook. Omdat het vakantie was had ik meer speling genomen. En nu blijkt mijn gewicht niet eens omhoog te zijn gegaan. Dus blijkbaar heb ik onbewust, naast meer beweging, toch opgepast met de porties. Zo blij mee. Voorheen kwam ik minstens een paar kilo aan na vakantie. En nu dus niet. Wat mooi is, want ik heb nu de rest van mijn leven 'vakantie' he. Ik las op FB ook de motivaties van het Beck institute steeds, dat hielp ook!  |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 20 apr 2022 9:28 |
|
 |
Kordiya Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 28-6-2020 Berichten: 4110 Dieet: vegetarisch gezond eten
|
|
Alcohol is vloeibare suiker dus voor mij ook geen moeilijke keuze..._________________
The main thing is to keep the main thing, the main thing. - Stephen R. Covey |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 20 apr 2022 11:54 |
|
 |
|
 |
Dymphie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 29-1-2011 Berichten: 12033 Dieet: Lekker, puur en bewust eten Woonplaats: de Liemers (Duiven)
|
|
Eerlijk gezegd is alcohol een trigger. Mijn gebruik is niet dramatisch en wel veel minder dan ik ooit deed. Ik drink ‘s avonds 1 klein glas wijn, want ik vind het echt lekker. Het is een van de weinig geplande zondes die ik mezelf toesta._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 20 apr 2022 17:37 |
|
 |
Kaia Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 8-12-2014 Berichten: 2971 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amsterdam
|
|
Ik drink nooit..nooit gedaan ook. Ik vind er niks aan. Dus dat is lekker makkelijk._________________ There's no way to happiness, happiness is the way! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 20 apr 2022 21:54 |
|
 |

|
|
Dag 32
Bereid je voor op je vakantie!
Bedenk hoe nauwkeurig jeje aan je dieet wilt houden, welke uitzonderingen je precies wilt maken en of en hoeveel je wilt aankomen.
Zo hou je het in de hand._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 21 apr 2022 7:09 |
|
 |
|
 |
Flying Missy Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 4-1-2013 Berichten: 40842 Dieet: Dr. Frank/vegetarisch Woonplaats: Almere
|
|
Elisabeth, de rest van mijn leven heb ik 'vakantie' dus ik moet me gewoon aan mijn patroon houden. 4 weken per jaar betitel ik als vakantie -dan is onze zoon bij ons op de camping- en dan ben ik wat losser. Maar de afgelopen keer was ik niet aangekomen dus ik doe het beter dan vroeger blijkbaar. Met dank aan J. Beck ongetwijfeld. Want wat je eenmaal weet kun je nooit meer niet weten he.
Alcohol gebruik ik niet. Ik mijn portie voor mijn hele leven opgemaakt toen ik veel jonger was. Dat liep uit de hand. Dus gestopt en dat laat ik zo. Bevalt veel beter en niet alleen ivm gewicht.  |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 21 apr 2022 22:18 |
|
 |

|
|
@Missy
' Dat wat je eenmaal weet kun je nooit meer niet weten' gebruik ik nog wel eens als mensen echte belangstelling tonen in mijn plantaardige leefstijl.
Ik vertel dan dat ik heb gezien hoe de varkens worden geschopt, geslagen in het slachthuis en wat een doodsangst er is.
Maar ook van dichtbij hoe de kippen in de kratjes worden gesmeten met gebroken vleugels en poten.
Verdere ellende aangaande de beestjes zal ik je besparen op de vroege ochtend.
En als je het eenmaal weet, kun je niet meer doen alsof het er niet is!
Alhoewel, er bestaat zoiets als cognitieve dissonantie.
Je noemt jezelf een dierenvriend, en toch maak je ze dood om op te eten._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 22 apr 2022 7:17 |
|
 |

|
|
Dag 33
Voorkom emotioneel eten!
Eten kan tijdelijk voor afleiding zorgen maar lost het probleem niet op.
Mensen zonder gewrichtsproblemen eten niet om zich beter te voelen.
Gebruik je denktechnieken, benoem het gevoel, wees vastberaden, geef jezelf geen keus, hoe voel je je als je eraan toegeeft, pak je motivatiekaart.
Gebruik je gedragstechnieken, zoek afleiding, drink iets met weinig calorieën, ontspan je._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 22 apr 2022 7:22 |
|
 |
|
|