Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, even 42 dagen opfrissen!

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Ik ga weer even het stappenplan uit de cognitieve gedragstherapie van Judith Beck herhalen.
Deze methode is er op gericht mensen te helpen gedachten en overtuigingen te veranderen die de oplossing van het probleem in de weg staan.
Succesvol op gewicht blijven is te leren, net zoals je leert autorijden of werken met de computer.
Leren rekening te houden met moeilijke momenten, ups en down, en je daarop voor te bereiden.
Leren zelf vervormde gedachten omtrent eten te corrigeren en en gedragsvaardigheden te ontwikkelen om af te vallen en op gewicht te blijven.

Leuk, om Judith weer 6 weken op mijn nachtkastje te hebben Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021 11:30    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ik doe graag mee! Kan wel een steuntje, mentaal ook, gebruiken. En wat afvallen zou ook prettig zijn.Zojuist aangemeld.
Tegelijk ga ik ook een, waarschijnlijk langdurig, traject in bij een homeopaat. Het een en ander kan elkaar wel ondersteunen, daar hoop ik op.
Even in het kort: ik ben Dymphie, 73 jaar en weeg keurig 56 kilo. Ik wil er graag wat minder wegen, want extra kilo's zitten me in de weg. Ik beweeg niet heel veel. Ruim twee jaar geleden heb ik een hersenbloeding gehad: rolstoel, halfzijdig ( links) verlamd. Mijn arm doet niks meer, mijn been een beetje, helaas versleten linkerknie, dus bagger daar. Ik ga twee keer per week naar het zwembad voor fysio en andersoortige therapie. Erg blij mee. In het water kan ik langs d3 kant wel lopen. Een stuk minder belast dan boven water met mijn stok en enkelvoet orthese.
Elke middag rust,of slaap ik twee uur. Dat is echt nog nodig, want de moeheid na een hersenbloeding is erg, al is ie vaak ook irritant omdat het dan vaak erg mooi weer is.
Ben benieuwd wie we allemaal tegen komen, Elisabeth!! Veel succes vast voor jou!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021 11:54    

Reageer met quote
ja, we zijn elkaar al vaak in sprintjes tegengekomen, mi is het gedachtengoed van Judith de basis om een gezonde eetstijl tot een levenslange gewoonte te maken.
Merk ook dat ik er mooi stabiel door blijft maar wil wel weer onder de 60 zakken om iets speling te houden.
Dus effuh weer ermee aan de slag!

Momenteel ben ik ook het boek van dr.Michael Greger aan het lezen, Hoe overleef je dieeten?
Ook erg waardevol, Amerikaans, obesitas epidemie is daar helemaal enorm, wetenschappelijk goed onderbouwd.

Ga zondag beginnen met dag 1, hahaha weet hem uit mijn hoofd, de voordelen opschrijven van een gezond gewicht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021 12:44    

Reageer met quote
Ok. Zondag beginnen...!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021 19:38    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Ok. Zondag beginnen...!

Zijn we half juni klaar en hebben we weer de juiste aandachtspunten de revue laten passeren.
Leuk even wat meer aandacht besteden aan een gezonde leefstijl. Veel is inmiddels automatisme geworden maar er blijven een paar valkuilen dus goed om te lezen hoe ik dat anders kan aanpakken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021 20:59    

Reageer met quote
ja, ik doe ook dingen al automatisch, praktische dingen, zoals zittend (kannie anders. Oewah!!) eten, langzaam eten en goed proeven. Maar ik kom in het boek vast ook weer obstakels tegen die ik moeilijk vind en waar ik nog een weg in kan vinden. U dus vast weer voorbereiden. Kijken of ik nog wat vergeten was.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021 21:06    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ben ik mooi op tijd hier. Erg blij Ik zal mijn e-reader klaar leggen. Een extra stok achter de deur kan ik wel gebruiken. Ik worstel met mijn eetgedrag weer. Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 mei 2021 0:43    

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Ben ik mooi op tijd hier. Erg blij Ik zal mijn e-reader klaar leggen. Een extra stok achter de deur kan ik wel gebruiken. Ik worstel met mijn eetgedrag weer. Sip

ja, op het moment gaat het bij mij ook niet makkelijk. Probeer door het stappenplan weer even in de flow te komen en de vanzelfsprekendheid in mijn eet/leefstijl weer terug te krijgen.

Fijn dat je er ook weer bij bent Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 mei 2021 6:02    

Reageer met quote
Ha Missy, fijn dat je ook mee doet.
Ik wil nog even wat berichtjes lezen op het forum en dan doe ik het boek open. Schriftje ernaast en pennen maar.
Ik heb de tijd zklen we maar zeggen. Mij lief is weg met de trein naar Vlaardingen. Vanmiddag weer terug, dus wat let me. Geen uitvluchten meer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 mei 2021 9:12    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Ohhh, jullie komen als geroepen. cheerleader
Ik wil graag mee doen.

Ik heb ook eerder mee gedaan en Judith is al jaren de rode draad waar ik mij aan vast kan houden in het leven.
Alleen heb ik haar al even een tijdje aan de kant geschoven dus is het goed om weer even de puntjes op de i te zetten nu het niet echt goed gaat wat eetgewoontes betreft.
Ik heb in oktober 2019 een maagverkleining gehad wat een hele goede manier is om gewicht kwijt te raken. Ik ben er ook erg blij mee. Maar een maagverkleining is een hulpmiddel en de rest moet ik zelf doen.
Ik kan niet veel eten, maar ik kan wel dooreten. Dus zal ik mij aan de 6 gezonde/eiwitrijke maaltijden op een dag moeten houden. Anders zitten de kilo's er zo weer aan.
Tijd voor actie, want ik zit op het moment weer eens in een negatieve spiraal.
Tijd om die weerstandspier weer te trainen.
Tijd om weer te beginnen bij het begin van het boek.
Welkom Judith, fijn dat je op visite komt.
Zelfs in mijn nieuwe leven heb ik je nodig.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 mei 2021 11:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6