Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, even 42 dagen opfrissen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaia
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik plan alles dagelijks in mijn FatSecret ik verander wel eens iets maar als ik moet dit dan wel vantevoren doen en niet achteraf.

There's no way to happiness, happiness is the way!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 15 mei 2021 11:45    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Een eetplan maken doe ik wel altijd. Ook al omdat ik dan de boodschappen van te voren in huis kan halen. Lach

En de verleiding weerstaan is makkelijker als ik niks neem, ik vind het moeilijk om 'maat' te houden als ik eenmaal begin te eten.

Gewoontes zijn heel lastig te doorbreken, dat duurt best lang. Ik eet altijd na het werk een paar crackers voor ik ga slapen, anders wordt ik wakker van de honger. Nu was ik bij schoonzoons verjaardag geweest en had ik een (extra klein) stukje citroenvlaai bij de koffie. Wilde ik thuis -gewoonte dus!- nog gaan eten. Ik kwam net op tijd tot het besef dat ik dat niet moest doen, want ik kon geen honger krijgen, ik had dat stukje vlaai gehad immers. Gewoonte. Maar dus niet gegeten meer. En beloont met een groen hokje, al was het maar een onsje.

Aankomende week, op woensdag ga ik met vakantie. Als de wifi op de camping meewerkt (dat gaat beter als het niet heel druk is daar) dan kom ik wel gewoon meedoen hoor. Lach

@Liene, ik ga proberen in de vakantie als het weer het toelaat, regelmatig een stukje te fietsen, met trapondersteuning, dan hoef ik niet heel veel kracht te zetten. Lach Maar een hometrainer gaat hem niet worden denk ik. Waar zou ik dat ding weer moeten laten, huis is al vol genoeg. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 0:48    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
We hebben er 2 weken opzitten, begin nu met je dieet!
Plan wat je gaat eten
Eet gezond
Reken af met je ondermijnende gedachten die leiden tot ongepland eten
Geef jezelf een compliment

Dag 15

WEGEN en opschrijven wat je eet!

Volg je eetplan en houd bij wat je eet.
Onderzoek heeft uitgewezen dat jezelf regelmatig wegen cruciaal is om af te vallen en op gewicht te blijven.
Momenteel lees ik het boek van dr Michael Greger, hoe overleef je dieeten?, en ook daar is onderzoek naar gedaan
Lachen
Mensen die zich regelmatig wegen, dagelijks, vallen beter af en blijven langer op gewicht.
Dus doen, liefst dagelijks en dan 1x in de week opschrijven voor je eigen grafiek en de melding hier op de weegclub.

Fijne zondag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 6:22    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:

Momenteel lees ik het boek van dr Michael Greger, hoe overleef je dieeten?, en ook daar is onderzoek naar gedaan

Leuk dat je dat boek aan het lezen bent, ik heb de Engelse versie en ben er erg blij mee.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 7:59    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Elisabeth01 schreef:

Leuk dat je dat boek aan het lezen bent, ik heb de Engelse versie en ben er erg blij mee.

Ik hou van wetenschappelijke onderbouwingen en dat de onderzoekers geen belang hebben in de uitkomst!
Voel me ook erg gesteund in het belang van een plantaardige eetstijl, niet alleen voor de dieren, het milieu, ons nageslacht maar dus ook voor mijn eigen gezondheid.
Ik heb zo n beetje alles gelezen over het obesitas probleem, maar dit is toch echt een boekwerk van een heel ander caliber.
En schrijfstijl doet me erg denken aan onze Nederlandse meneer Katan, zo n humoristisch ondertoontje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 9:06    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Oke, het gaat dus de verkeerde kant op.
ja eigen schuld. Rollende ogen
Ik ga deze week iedere dag een eetplan maken.
Eigenlijk doe ik dat alleen als ik naar mijn werk ga en mijn tas in pak. Op is op.
Deze week moet ik alles opschrijven in mijn eetmeter. Dan zie ik tenminste waar ik de fout in ga en kan ik niet mijn kop in het zand steken. Gezonde keuzes, geen beloningen in de vorm van eten.
Volgende week een knal groen vakje. Wat er in 1 week aan komt, kan er ook in 1 week af.

Tja, de manier van eten.
Mijn dochter is student en komt in het weekend meestal naar huis.
Ze is ook heel bewust bezig met eten (heeft geen overgewicht).
Is zich ook bewust van gezonde voeding, en omdat ze ook met anderen eet, komt ze met veel nieuwe inzichten thuis.
Ze is gek op gezonde soepen, heerlijk hoor.
Maar ik het ook een zoon die niets lust... maar ook tevreden is met een broodje ei of noedels met fruit er bij.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 9:22    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:

Ik hou van wetenschappelijke onderbouwingen en dat de onderzoekers geen belang hebben in de uitkomst!
Voel me ook erg gesteund in het belang van een plantaardige eetstijl, niet alleen voor de dieren, het milieu, ons nageslacht maar dus ook voor mijn eigen gezondheid.
Ik heb zo n beetje alles gelezen over het obesitas probleem, maar dit is toch echt een boekwerk van een heel ander caliber.
En schrijfstijl doet me erg denken aan onze Nederlandse meneer Katan, zo n humoristisch ondertoontje.

ja, ik ben het daarmee eens! Geef ons de feiten en geen manipulatie door de voedingsindustrie!

Gebruik je ook de Nutritionfacts app? Waarmee je dagelijks kunt afvinken of je zijn aanbevolen hoeveelheden binnen hebt gekregen?

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 9:36    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb zijn boek ook en heb er ook eentje weggegeven aan iemand.
Die was zeer onder de indruk van het boek. Ze besefte dat ze minder wist dan dat ze dacht.

En zo, wordt de kennis door gegeven, Iets wat ook dr. Greger zijn doel is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 9:52    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Liene, ik denk niet dat je i. Termen moet denken of spreken over ' schuld'. Je had te maken met saboterende gedachten en die zijn lastig om om te buigen. Daar komen we gelukkig nog op terug met dit stappenplan.
Ik moet mezelf moed in blijven spreken om het niet op te geven, al is het op sommige momenten erg moeilijk o. Me aan mij. Plan te houden. Maar het is de moeite waard, want.... enz, zie mijn Motivatiekaarten!
Ik vind het lastig om mijn menu te plannen. We hebben ongeveer een weekplanning door mijn vaste afspraken in de week. In die planning zitten een paar vaste eetmomenten, waar we ons soms aan vast houden en soms ook weer niet. Ik zoek altijd wel naar een gezonde(de) variant als het bondig Is. Mijn lieverd houdt van witbrood, en als we bv soep eten, neem ik daar dan volkoren of spelt brood bij. Met plantaardige boter en evt een tomatenspread.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 10:37    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Elisabeth01 schreef:

ja, ik ben het daarmee eens! Geef ons de feiten en geen manipulatie door de voedingsindustrie!

Gebruik je ook de Nutritionfacts app? Waarmee je dagelijks kunt afvinken of je zijn aanbevolen hoeveelheden binnen hebt gekregen?

Nee die gebruik ik niet, eet al 40 jaar vegetarisch en een jaar of 3 helemaal plantaardig. Toen ik moest afvallen, 5 jaar geleden heeft een dieetiste meegekeken en zo eet ik nog altijd.
Jaarlijks krijg ik een bloedonderzoek vanwege mijn medicatie en laat ik gelijk b12, ijzer en D prikken. Is altijd goed, ik heb alleen een uitzonderlijk laag cholesterol gehalte Lachen volgens de arts door mijn plantaardige leefstijl Lachen Ik slik uiteraard wel b12 bij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 13:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 9 van 17