Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Judith Beck, even 42 dagen opfrissen!


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 4312
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Dag 11

Ontdek het verschil tussen honger, trek en eetdrang!

Honger: je hebt een paar uur niet gegeten.

Trek: je hebt niet e f het honger, maar je eet omdat er iets te eten is.

Eetdrang: een zowel lichamelijk als emotioneel intense hunkering naar eten.

Heb je trek in een bepaald soort eten dan wijst dat op trek of eetdrang.
Maakt het niet uit wat je eet dan heb je waarschijnlijk honger.

Zelf eet ik elke 3 uur iets dus ik kan geen honger hebben en zo weet ik dat ik mezelf af moet leiden als ik snaaidrang krijg.

Als je honger en eetdrang goed van elkaar leert onderscheiden, wordt afvallen gemakkelijker!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2021 6:21    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1174
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Het zijn alle puzzelstukje die Judith op noemt wat de sleutel naar gezonde eetgewoontes maken.
De meeste slanke mensen kijken anders tegen eten aan dan mensen die altijd met hun gewicht worstelen.

Over bewust eten... mensen die nooit last hebben van een te hoog gewicht zie je niet te veel chips eten op feestjes.
Wanneer ik in mijn goede modus ben eet ik bewust. Dan mag ik bijvoorbeeld op een verjaardag wel de hapjes nemen waar ik dan bewust voor kies, maar niet uit de chips bak graaien.
Als ze dan met een hapje langs komen, mag ik er 1 af pakken. De volgende ronde, wanneer er over is, moet ik dan overslaan.
En als die schaal langs is geweest dan geef ik mijzelf een schouderklopje en weet ik hoe simpel het is om dingen af te slaan. Lachen

Ik eet dus ook om de 3 uur zodat ik weet dat ik niet dood kan gaan van de honger.
Dat ik ook geen honger kan hebben.
Dat mijn suikerspiegel op die manier zo gelijk mogelijk blijft.
Dat mijn lichaam er aan gaat wennen.
Dat mijn kacheltje blijft branden.

Jaren lang ben ik redelijk op gewicht gebleven door mijn "alles of niets" gedachtes. Dit lijkt nog steeds zo te zijn.
Ik hoop dat ik weer op het goede spoor terecht kom door deze weken met Judith weer door te komen.
Zeker nu met alle rare feestdagen is het goed om bij de les te blijven.

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2021 8:13    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 4312
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Dag 12

Ervaar dat honger geen noodsituatie is!

Het is belangrijk om te leren dat je honger echt wel kunt verdragen.
Je kunt ,eren dat je honger afneemt als je niet meteen gaat eten, er gebeurt echt niks.
Zie het als een golf die je overspoelt, even heel heftig maar dan rustig uitdooft.

Als ik honger leer verdragen wordt afvallen, op gewicht blijven gemakkelijker.

Succes allemaal!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 mei 2021 6:36    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 38559
Dieet: Dr. Frank/vegetarisch
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Een bewegings plan. Dat zou een goed idee zijn, maar wat, hoe en wanneer daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik vind huishoudelijk werk ook beweging eerlijk gezegd. Lachen Dat staat echter niet in een 'plan'. Heb ook veel meer last van mijn arthrose knie. Die is zo dik als een ballonnetje momenteel. Verward Kan hem niet goed buigen ook. Dus extra wandelen zie ik ook niet zitten. En het wil maar geen fietsweer worden. Sip Ik ga hier nog even over herkauwen. Kom ik er later nog op terug, ok? Lach

Ik stel me een realistisch doel; kleinere porties eten. Alleen verstandige dingen snoepen (dus geen suikerbommetjes of zo) en een half pond in de week zou haalbaar moeten zijn. Al vrees ik dat het deze week meer in de plus dan in de min wordt. Ik geef het brood eten op de camping de schuld......... thuis eet ik minder brood. Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 1:20    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 4312
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Dag 13

Overwin je eetdrang!

De enige manier om ervoor te zorgen dat je minder vaak en minder erg last hebt van eetdrang is er niet meer aan toegeven!
Je eetdrang verdragen is een van de belangrijkste vaardigheden die je moet leren om af te vallen en nooit meer aan te komen.

Strategieën tegen eetdrang:

DENKTECHNIEKEN
1. Benoem het gevoel (het is geen noodsituatie)
2. Wees vastberaden ( is het de moeite waard om toe te geven?)
3. Geef jezelf geen keus
4. Stel je voor hoe je je voelt als je toegeeft
5. Herinner jezelf eraan waarom je wilt leren eetdrang te weerstaan.

GEDRAGSTECHNIEKEN
1. Neem letterlijk afstand van het eten, loop weg
2. Drink iets met weinig calorieën
3. Ontspan je
4. Zoek afleiding, ga iets doen

Als ik niet meer toegeeft aan eetdrang heb ik daar steeds minder last van en wordt afvallen gemakkelijker!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 6:40    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1174
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Tja, het blijft moeilijk deze dagen om een vast eetritme vast te houden.
Gisteren hebben we samen met vrienden een rondje gefietst. Twee keer een terrasje gepakt. 1X voor lunch en daar heb ik voor een hapjes schotel van vis gekozen.... samen met mijn man. (lang en slank) Die kan heel veel eten en zal nooit 1 kg te veel wegen Rollende ogen
En 1x een terrasje dichter bij huis, daar hebben we een bittergarnituur besteld 16 stuks waarvan ik er 2 heb gehad en de rest heeft de rest opgegeten. Zo kan het dus ook Erg blij
Daarna thuis nog even een biefstukje gebakken en een salade er bij. Met een bolletje ijs toe.
Af en toe verwennen moet ook kunnen. Maar nu de rem er weer op en over naar gezond eten.

Ook zoiets he.
Ik heb vanmorgen gegeten. Kwark met muesli en wat druiven er door. Een half uur daarna neem ik koffie en dan heb ik al weer trek.
Dat is gewoon een gewoonte die ik af moet leren (net als 25 jaar terug die sigaret na het eten).
Hoger is het niet, het is die gewoonte. Natuurlijk heb ik niets gepakt. Al geef ik er soms wel eens aan toe.... Stom
Maar waarom he? Zo stom, dit doen slanke mensen toch ook niet?
En ja het voelt goed om het af te slaan, al denk ik er nu pas weer aan. Want die trek, is even een moment die weer voorbij gaat.
Wat ben ik toch een raar wezen.... Lachen

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 8:30    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1174
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
flying missy, is het een idee om een home trainer te kopen?
Dat is misschien ook wel goed om het vocht in je knie af te voeren.
Dat moest ik ook na mijn knieoperatie. Op standje 0, zonder druk dus en bewegen blijven. Op vakantie eet ik ook meestal crackers in plaats van brood. Of ik snij een broodje in vieren en doe er verschillende dingen op, dan is het net of je meer broodjes eet en ben je eerder voldaan Erg blij

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 8:35    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 4312
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Dag 14

Maak een plan voor morgen!

Vandaag schrijf je een eetplan uit waarin alles staat wat je morgen gaat eten. En morgen vink je alles af wat je hebt gegeten en daarnaast schrijf je op wat je daarnaast nog meer gegeten hebt.

Plannen wat je eet is absoluut noodzakelijk. Het help je om:
Goed na te denken over de boodschappen
Niet te vergeten wat je zou eten en wanneer
Spontaan eten te voorkomen
Honger en eetdrang te verdragen
Beslissingen over eten te nemen voordat je in de verleiding komt

Als ik accepteer dat ik iedere avond een eetplan voor de volgende dag moet opschrijven, wordt afvallen gemakkelijker.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2021 6:15    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1174
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Phoe hey, dat was even schrikken vanmorgen op de weegschaal.
Tja, toch te veel/verkeerd gegeten afgelopen week.
Ik ben meteen boodschappen gaan halen. Gezond en bewust eet materiaal.
Eten plannen en je er ook aan houden.
JUIST!! Schaam Schaam

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2021 11:17    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 3197
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Ik schrijf elke avond een algemeen eetplan op (dus b.v. 300 g groente, 100 g fruit enz.) en op de dag zelf kruis ik dan aan wat ik gegeten heb en zet erbij wat voor soort groente, fruit enz. het was.
Ik heb voor vandaag mijn eetplan in mijn dagboekje hier op weegclub gezet.

_________________

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2021 11:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 8 van 17