Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Jet0602 hoofd en gevoel op 1 lijn maagverkleining (sleeve)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jet0602
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Maagverkleining (sleeve)

Reageer met quote
20 november was de grote dag. Na maanden voorbereiding ( grootste gedeelte afwachten) ging ik eindelijk de grens over naar een nieuw leven....... Op naar afvallen, slanker leven maar vooral mobiliteit. Nu inmiddels 18 dagen onderweg en over op 'normaal' eten. Drinken gaat ( moet alleen niet in mijn oude gewoonte vallen door weer veel te weinig te drinken) maar warme maaltijd gaat niet. Na drie theelepels borrel ik en voelt het niet goed.....
Inmiddels gaat het hoofd ook meespelen....vakantie-Griekenland-Grieks eten...... Of gezellig uit eten gaan......... Of recepties en kerstmaaltijden....... Eten begint een belangrijke boze vorm aan te nemen en de Weegschaal een dreigende....hoe bewaar ik de rust en blijf ik het overzien, hoe vind ik de weg?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 dec 2013 12:23    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hallo Jet,
Het klinkt heel bekend wat je aangeeft en heel veel mensen hebben hier na de operatie last van.
Er wordt helaas veel te gemakkelijk gekeken naar de psychische aspecten van de operatie.

Wat ik je kan aanraden is om contact op te nemen met de Medisch Psycholoog in het ziekenhuis waar je behandeld bent. Als het goed is zit die in het natraject team van Bariatrie. (waar ben je geopereerd?)
Je bent echt niet de enige en ook niet gek!
Wat je er wel bij nodig hebt is hulp want alleen kun je dit i.i.g. niet.

Wat verder heel fijn is (althans voor mij) is je inschrijven voor lessen Mindbalance.

Mocht je nog vragen hebben kun je ze hier stellen maar je kunt me evt. ook een pb sturen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 dec 2013 12:30    
Vrouw Weeggegevens   Jet0602

Dieet: Maagverkleining (sleeve)

Reageer met quote
Na wat kleine obstakels te hebben overwonnen nu eindelijk rust gevonden. Terugkijkend valt het allemaal op zijn plaats. Afgelopen donderdag voor het eerst uit eten. All you can eat tapas.....en voor mij een salade. Terwijl wij gezellig kletste heb ik twee uur over een bordje salade gedaan. Voldaan en moe maar totaal zonder spijt, verdriet of andere emotie naar huis. Afvallen gaat gestadig door....eindelijk komen mijn hoofd en hart op 1 lijn uit. Met zo nu en dan een zijsprong. Maar wat weegt zwaarder? Afvallen of alles nog willen en kunnen eten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2014 10:58    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi Jet,

Ik hoop toch dat je salade niet alleen uit groenten bestond? Eiwitten zijn erg belangrijk na een maagverkleining. (maar dat zal je zelf ook wel weten) Zelf heb ik juist meer moeite met rauwkost na de operatie, en tapas? juist zo leuk die kleine gerechtjes. Bij mijn jaarcontrole zei ik tegen de chirurg dat ik veel minder eet, maar wel lekker, en dat was precies zoals het moest.
Hoe gaat het verder met je?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2014 12:57    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Jet ik ben blij te horen dat de rust in je hoofd is, je zal denk ik toch wel richtlijnen hebben wat je mag en kan eten, en vitaminen zullen er ook niet ontbreken hoop ik.

Ik heb de titel aangepast nu kan je het als dagboek gebruiken en staat de handige link in je profiel.

hoor graag hoe het je verder gaat,

groetjes El
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2014 13:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1