Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Intermittent fasting sprintje

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pippalena
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo!

In dit sprintje zijn we bezig met intermittent fasting. Een methode van periodiek vasten. Er is steeds meer bewijs dat dit veel gezondheidsvoordelen oplevert en als bij-effect val je af.

Ik ben zelf begonnen naar aanleiding van de uitzending van ‘Nieuwe Dokters’ van 8 oktober. Ik raad iedereen aan deze terug te kijken als je een beeld wil krijgen van de voordelen van vasten.

Er zijn verschillende schema’s. De bekendste zijn:

• 16:8 (dagelijks 16 uur vasten-8 uur eten)
• 5:2 (wekelijks 5 dagen gewoon eten- 2 dagen vasten)

Ik doe zelf 16:8. Ik hanteer daarbij een ‘eetraam’ van 8 uur, tussen 12:00 ‘s middags en 20:00 uur’s avonds. Maar je kan dat eetraam natuurlijk ook van 14:00-22:00 uur plannen of wat voor jou het meest praktisch is.

Het internet staat vol met meer informatie over hoe je 5:2 of 16:8 kan uitvoeren. Sommigen eten niets op de 2 vastendagen van 5:2, anderen hanteren max 500 kcal op die dagen. Zoek wat bij je past!

Bouw als je start rustig op, bijvoorbeeld door het ontbijt elke dag een half uurtje op te schuiven. Het is volgens de methode niet de bedoeling dat je vergaat van de honger en aan het lijden bent! Dan gaat het snel tegenstaan. Met rustig opbouwen voorkom je dat.

In dit sprintje kunnen we ervaringen delen maar ook kennis, heb je wat nieuws gelezen over vasten? De effecten? Een boek gekocht? Laat het weten. Het is een ontdekkingstocht voor ons allemaal.

Succes! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019 13:58    
Vrouw Weeggegevens   Structopaat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hi allemaal,

Ook ik sluit weer aan. Ik doe ben sinds oktober gestart met 16-8. Mijn eetraam is ook van 12.00 tot 20.00.
Hoewel ik vaak maar tot 18.30 eet.

Tot nog toe niet echt veel afgevallen. Maar voor mij was dat niet het belangrijkste doel. Ik voel me er wel heel goed bij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019 14:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Leuk Structopaat! Erg blij

Nog even wat algemene informatie: wat helpt om het vasten vol te houden is voldoende water drinken en ook zwarte koffie en thee mogen tijdens het vasten. Met een kopje koffie trek je vaak net dat laatste uurtje goed door. smullen

Laatst aangepast door Pippalena op di 19 nov 2019 14:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019 14:21    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Intermittent fasting 16/8

Reageer met quote
ja leuk!

Sinds 16/9 doe ik IF icm khb (soms kha).
Mijn eetraam is 12:00-20:00 uur en ik eet 2 flinke maaltijden per dag. Tot nu toe werkt dit bij mij erg goed en ik ben al een aantal kilo’s kwijtgeraakt onderweg.

In de praktijk eet ik meestal mijn eerste maaltijd rond 13:00 uur en mijn tweede maaltijd rond 18:00 uur. Buiten mijn eetraam eet ik niets, maar drink wel water, thee en koffie.
Gaat prima zo en het is ook goed te combineren met mijn gezin (man, 1 puber dochter en 1 pre-puber dochter Erg blij

O ja, ik hoef niet perse meer af te vallen, maar stabiliseren zou mooi zijn!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019 14:21    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik sluit me ook weer aan. Ben sinds een maand bezig met IF (16:8’) Het bevalt me erg goed en ik ben ook al wat gewicht kwijt. Mijn eetraam is tussen 11 en 19 uur.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019 20:20    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ik sluit ook graag weer aan!
ik doe ook 16/8 met een eetraam van 11.00 - 19.00 uur.
verder geen restricties in het eten.
Mijn doel is minder tot geen trek meer krijgen middels deze wijze van eten waardoor ik ook nog die laatste paar kilo's kan afvallen.
Als ik me echt aan IF houd, dan werkt dat ook. Als ik opeens toh besluit buiten mijn eetraam te eten dan gaat het vaak helaas mis.
dan blijf ik eten met een beetje pech.
De ene keer erger dan de andere keer.
Dit sprintje motiveert mij om het dan toch weer op te pakken omdat het toch wel fijn voelt.

Wel bijzonder he, dat het zo fijn voelt IF...

Verder ben ik nu aan het trainen voor de 1/4 marathon (ofwel 10 kilometer Lachen )

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019 21:32    
Vrouw Weeggegevens   Lizanx
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Keto

Reageer met quote
Fijn! Een IF sprintje Erg blij. Ook ik ben ongeveer 4 weken geleden begonnen met IF. Ik eet om 13.00 en om 18.30 uur zeer KHA en vetrijk. Door de vetten (en eiwitten) heb ik geen hongergevoel en heb ik voor het eerst een leefstijl gevonden die bij mij past. Ik eet heerlijke producten zoals roomboter, brie, ei, vette kaas, spek, noten, volle yoghurt, etc en ik val nog af ook. Succes allemaal!

Wat de vraag ook is ... het antwoord is altijd chocola!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019 23:16    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26

Dieet: Intermittent fasting 16/8

Reageer met quote
Hé leuk, al die IF-ers en ieder pakt het op zijn eigen manier op.
Top!!

Ik zit nu op mijn streef met IF icm khb soms kha.
Door de tijd wil ik wel weer wat meer kh gaan eten,
wel in mijn eetraam, en hoop daarmee te stabiliseren.
IF past me als een goede jas Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2019 9:26    
Vrouw Weeggegevens   Structopaat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Astrid, wat fijn dat je bij de streef bent. Ik denk dat als je je aan je eetraam houdt het best goed moet kkmen met stabiliseren.

Ik eet overigens niet maar 2 maaltijden in mijn eetraam. Ik eet van alles. Ben benieuwd naar mijn gewicht vrijdag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2019 12:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Lizanx schreef:
Fijn! Een IF sprintje Erg blij. Ook ik ben ongeveer 4 weken geleden begonnen met IF. Ik eet om 13.00 en om 18.30 uur zeer KHA en vetrijk. Door de vetten (en eiwitten) heb ik geen hongergevoel en heb ik voor het eerst een leefstijl gevonden die bij mij past. Ik eet heerlijke producten zoals roomboter, brie, ei, vette kaas, spek, noten, volle yoghurt, etc en ik val nog af ook. Succes allemaal!

Doe je ook echt Keto? Meet je dat?

Ik lees overal dat koolhydraatarm en vooral keto eten heel goed combineert met IF. Helaas hou ik helemaal niet van vet eten en vlees enzo. Ik zie me dat niet zo snel doen. Maar zeg nooit, nooit. Door IF veranderen mijn voorkeuren ook merk ik dus wie weet ben ik over een paar dagen helemaal dol op eieren en room en spek

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2019 12:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7