Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ingi stelt zich voor

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ingi
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Bio/koolhydraatarm/vegetarisch

Reageer met quote
Hallo ik ben Ingi en eigenlijk niet (meer) te zwaar maar wil voorkomen dat ik weer de verkeerde kant opga. Vanaf 2015 ben ik door (zoveel mogelijk) biologisch en anders gezond gaan eten in drie jaar tijd van 93 kilo naar 66 kilo gegaan. Te mager volgens sommigen in mijn gezicht. Ik voelde me er wel goed bij. Vorig jaar een nieuwe weegschaal gekocht, zelfde soort dan de oude en opeens woog ik zomaar 8 kilo meer. Dat dat niet alleen aan de nieuwe weegschal lag weet ik maar toch klopte het ergens niet. Ik raakte onzeker en ging er niet meer op. Mijn nieuwe kleren pastten namelijk nog steeds gewoon , op 2 strakke jeans na. Die passen nu weer, maar zitten nog ietsjes te strak.Je zou denken een luxe probleem..bij 1.75 ..er zijn mensen die wegen veel meer..weet ik alles van...maar ik ben toch ook bang dat ik weer de verkeerde kant op ga. Sinds dit jaar zwem ik ook in de winter intensief 3 a 4 keer per week en mijn lichaam is daardoor aan het veranderen. Meer spieren, vrij strak en ik voel me prima en heel gezond. Wandel ook regelmatig 2 uurtjes met de honden, maar heb wel moeite mee om dat in mijn eentje te moeten doen als mijn man niet thuis is. In het algemeen ben er niet gerust op. Mijn grootste probleem is dat ik bv met iets lekkers bij de koffie geen maat kan houden. Ik eet soms te veel tussendoor ook. Zolang het bij fruit blijft is het niet zo een probleem. Door nauwelijks meer suiker te nemen, wordt het ook beter maar op het moment dat ik (voor mij ) verkeerde dingen eet lukt het niet meer. Dus meestal heb ik niets in huis en dat vind ik dan ook maar saai. Vanmorgen woog ik 77 kilo en ik wil weer richting de 70, ik vind dat dat een beter gewicht is dan wat ik nu heb en wil niet opeens weer 80 kilo wegen.
Wij eten sinds een aantal jaren vegetarisch, koolhydraatarm of beperkt en zoveel mogelijk biologisch/onbewerkt. Alleen daardoor is het mij ook gelukt om toen zoveel af te vallen. Daarvoor lukte het nooit. Ik woon op een waddeneiland en ben een zeer creatief iemand met veel hobbys en interesses. En verveel me nooit. Momenteel houd ik mij veel met muziek bezig, wat ook helpt niet te veel te eten. Als ik me verveel eet ik eerder dan dat ik druk met van alles ben.
De nodige dingen meegemaakt, heel heftig zelfs en ik slaap te weinig, ook daar moet ik iets aan doen omdat dat beter zou zijn o.a. voor het beheersen van mijn gewicht. Emotie eten is ook zo iets waar ik niet aan toe moet geven.
groetjes Ingi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 dec 2019 1:14    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Ingi, van harte welkom bij de weegclub.
Op gewicht blijven is best moeilijk dus een goed plan om het bij te houden

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 13 dec 2019 17:16    
Vrouw Weeggegevens   Ingi

Dieet: Bio/koolhydraatarm/vegetarisch

Reageer met quote
Dank je wel voor het warme welkom en de tips. gr Ingi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 dec 2019 23:40    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom Ingi, heel veel plezier hier op de weegclub!!

Zo wat ben jij een hoop afgevallen, super knap! Het klinkt mij als een mooi gewicht bij jouw lengte.
Ik denk dat veel mensen hier op de weegclub het emotie eten herkennen. Misschien wel het moeilijkste om onder controle te krijgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 dec 2019 8:33    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
van harte welkom op de weegclub Ingi

je valkuilen herkennen is al een grote winst...lekker bezig zijn helpt idd...voor je het weet zijn er weer een paar uurtjes om
zwemmen...misschien moet ik dat ook maar weer eens oppakken om strak te worden....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 14 dec 2019 11:50    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1