Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

In november tellen we positieve punten!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ha Nijne, dat ziet er uit als een goed puntensysteem.
En als het even niet lukt met plaatsen van je bericht hier, heb je alweer snel een punt verdiend! Lach

Zet em op, hè deze maand.

Laatst aangepast door Geke op di 03 nov 2020 11:04, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 10:56    

Reageer met quote
Miep77 ook welkom hier! Leuk dat je met ons mee gaat doen.

ja, het is ineens lekker druk hier. Gezellig en motiverend!

Ik heb gister en vanmorgen geen cake bij de koffie gehad, dankzij jullie! Met name de tips van Odette helpen me: het zijn dus je gedachten die je sturen en die jij ook kunt sturen... Ik bedenk me terwijl ik een plak cake (lekker dik!) snijd voor mijn man, dat ik die plak lekker niet neem. Het is namelijk echt niet goed voor me, wat heb ik hier nu aan, al dat vet en suiker ga ik maar opslaan, Nee ik ben echt sterker dan die cake hoor. Weet je wat, ik ga er van genieten als ik mijn man zie genieten van zijn plak cake! En ik geniet van mijn koffie.
Dat soort gedachten.
En niet alleen de gedachten, het dan combineren met het uitvoeren, dus twee mokken koffie met één plak cake serveren. En daar heel tevreden mee zijn.
En als het dan gelukt is... wow wat voel ik me dan sterk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 11:04    

Reageer met quote
Liesbeth, wat goed van je om dat uur te verkleinen naar een kwartier. Als het je moeite kost, is het immers beter om er kleinere stukjes van te maken. En dáár dan al blij mee te zijn!
Trouwens, wat jammer dat je niet tegen de pizza kon. Het is meestal ook wel erg vet en zout...
Ik had jaren geleden ook altijd last van m'n darmen in de nacht nadat ik pizza had gegeten. Totdat ik vegetarisch ging eten en toen dus ook in de pizzeria voor een vegavariant ging. Toen had ik ineens geen last meer. Voor mij wel weer een teken dat vlees voor mij niet geschikt is. Maar dat zal best voor anderen weer anders zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 11:08    

Reageer met quote
Kordiya, je gaat lekker zo te zien! Leuk dat je zo enthousiast bent. Vaak werkt het dan ook makkelijker, dan gaat het min of meer 'vanzelf'.

Odette, heerlijk in de flow blijven hoor!

Sophie, wat knap dat je de weegschaal in de kast kunt zetten. Ik ben veel te nieuwsgierig elke keer.
Misschien kan ik mezelf nog wel eens een punt geven als ik een dag niet weeg, haha.
Maar het kan best zijn Sophie, dat deze nieuwe methode van punten verzamelen voor jou de focus verlegt en dat dàt juist goed gaat werken! Zo ben ik ooit eens wat afgevallen omdat ik me ging focussen op het niet of minder drinken van koffie. Dat heeft op het eerste gezicht niks met afvallen te maken, Nee. Maar ik ging van de weeromstuit veel bewuster om met eten, met keuzes maken, en met goed voor mijn lijf zorgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 11:13    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Gisteren (maandag)

Mijn doelen:
* geen suiker 2/30
* geen bloem 2/30
* vier eetmomenten per dag. 2/30
* yoga of rustmoment 1/20
* huishoudelijke taak 2/20

9/130

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 14:45    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Wat is het hier gezellig druk! Dat motiveerd enorm!
Ik ga voorlopig als een speer, maar er komen nog 27 dagen achteraan die ook 4 of 5 punten elke dag moeten hebben. Krijg het er wel een beetje benauwd van.

Geke, de weegschaal staat nog maar sinds zondag in de kast, mijn handen jeuken, hahaha. Ik hoop dat dit punten tellen voor mijn echt datgene is dat me helpt af te vallen en meer regelmaat in mijn leven krijg. Daarom heb ik er ook bewust voor gekozen om elke dag dezelfde doelen te moeten halen, want anders ga ik schuiven naar morgen, en nog eens morgen, enz, en dan komt er voor mij niks van terecht.
Dat van die cake vind ik echt heel knap, het water loopt mij al in de mon dals ik het lees! Goed gedaan!

Liesbeth, misschien dat je last had van de pizza omdat je het niet meer gewend was. Ik ben net zoals Geke vegetariër, en ik maak thuis mijn eigen volkoren variant zonder kaas: volkoren verse pizza bodem, laagje pesto ( ben vooral dol op pistachopesto) en gegrilde groentes erop.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 18:26    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hè, hè. De hele dag in de keuken gewerkt. Een kastdeurtje was wat beschadigd en de verf was er bijna af. Dus gemaakt geschuurd. En toen vond ik de andere deurtjes ook wat vaal en wat verf eraf. Dus alle deurtjes geschuurd en geverfd. Het ziet er weer prachtig uit. Toen de vloer ook maar even in de was gezet. Dus de hele dag in de weer geweest. Geeft mij 10‼️ hiervoor. Lachen

20 min. Hoepelen 1 punt.
Klussen 10 punt ‼️
1 liter water 1 punt.

Van warm eten is weinig gekomen. Soepje en een tosti.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020 19:45    
Vrouw Weeggegevens   Nijne

Dieet: Gezond eten, veel bewegen en veel waterdrinken

Reageer met quote
Nijne schreef:
Punten tot dusver.
Gisteren
Water 1
bewegen 2
Klusjes voor spelletjes 1
sociaal 2

Vandaag:
Klusjes 2 (moet 1 zijn Lachen)
Sociaal 2

Dit maar even meenemen.

Nog behaalde punten maandag.
Bewegen 2
Sociaal nog 2

Dinsdag
sociaal 4
Klusjes 1
Bewegen 4 (we maakten een wandeling van bijna 2 uur)

Woensdag
Klusjes 1
Sociaal 2
Posten 1
Bewegen wordt lastig vandaag.
Ik ga naar een gehandicapte vriendin

Fijne dag allemaal. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 9:49    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Geke schreef:
Zo ben ik ooit eens wat afgevallen omdat ik me ging focussen op het niet of minder drinken van koffie. Dat heeft op het eerste gezicht niks met afvallen te maken, Nee. Maar ik ging van de weeromstuit veel bewuster om met eten, met keuzes maken, en met goed voor mijn lijf zorgen.

Dit komt me bekend voor uit het Tiny Habits boek. Talloze voorbeelden van mensen die aan een nieuwe gewoonte begonnen, die niets te maken had met wat ze eigenlijk wilden bereiken, maar er via die omweg toch kwamen. Heel interessant.

Fijn dat ik inspiratie aandraag. Het blijft beroepsdeformatie hè Lachen

Anneke, goed gedaan en die tosti dik verdiend.

Hier gaat het goed, hoewel, nu we niet meer mogen sporten in groepen valt er voor mij het een en ander af. Uitdaging om toch de punten te verzamelen. Vrijgekomen tijd kan immers ergens anders aan besteed worden.

Op 3 november zat ik op 31 punten, dus mooi gemiddeld.
Ik heb geflost, 2x gefietst, waarvan 1x een lang stuk, 1x yoga, 2 dopper flesje water (3 punten) 2x geen extraatjes (de derde keer zat er niet in, extra stuk chocolade gegeten, niet volgens plan!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 17:42    
Vrouw Weeggegevens   Miep77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten Minder snacken en snoepen

Reageer met quote
Hoi allemaal, gezellig druk hier inderdaad Lach
Heb inmiddels (ma,di,woe-is natuurlijk nog niet helemaal klaar) de volgende punten gehaald:

- s avonds niet snacken (1pt) = 2
- normaal/gezond eten (2 pt) = 6
- sporten (2pt) = 4
- wandelen (1pt) = 2

Moet nog denken aan een einddoel / belonming, maar dat komt wel Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 18:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 5 van 17