Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

In maart positieve punten tellen!!!


Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6212
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Hierbij de maart-editie van het sprintje 'positieve punten tellen'. Het idee is dat je jezelf beloont voor goed gedrag. Want blijvend gewicht verliezen gaat uiteindelijk om gedragsverandering. Het sprintje begint op zondag 1 maart.

Hoe werkt het precies?

Je maakt je eigen puntensysteem en bedenkt waarmee jij jezelf wilt belonen. Bijvoorbeeld:
- Anderhalve liter water drinken op een dag
- Ongezonde dingen afslaan
- Een halfuur wandelen
Verzin het maar. Dingen die je lastig vindt en waarbij jezelf punten geven je kan motiveren om ander gedrag aan te leren.

Hoe je de punten bijhoudt, is maar net wat je zelf het prettigst vindt. Het kan op je mobiel in een bestandje, of op een ouderwetse kalender of papieren schemaatje, maar het mag ook hier genoteerd worden. Als je het zelf maar bijhoudt!

Je stelt jezelf een doel: hoeveel punten wil je verzameld hebben aan het eind van de maand en waarmee beloon je jezelf? Bijvoorbeeld: als ik 100 punten heb gehaald, dan geef ik mezelf een bos bloemen, een sauna-uitje of die wandelbroek die ik al zo lang wil hebben. Of wat je dan ook maar bedenkt.

Bij het aanmelden hier vertel je waar je jezelf punten voor wilt geven en wat je beloning is. Je kunt zelf kiezen waar je je punten bijhoudt, maar het is fijn als je hier updates komt geven hoe het gaat en als we elkaar kunnen motiveren.

Wie doet er mee?

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 11:50    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6212
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
ja, ik doe weer graag mee. Ook al werkt het nog niet echt op de weegschaal Rollende ogen , het is een systeem waar ik me goed bij voel. Dus we gaan mooi door!

Mijn punten, of letters eigenlijk, want zo hou ik het bij:
Een K voor elke ochtend dat ik met thee begin ipv koffie
Een W voor als ik op een dag minstens 1 l water (of kruidenthee) extra drink
Een L voor elke 3 km die ik wandel.
Een F voor elke 10 km die ik fiets
Een P voor als ik mijn plank-oefeningen doe
Een G voor als ik in m'n gedachtenboek schrijf
Een A voor elke afgeslagen traktatie
En tot slot 3 bonuspunten voor als ik de hele dag suikervrij ben gebleven (dus geen koekjes, dropjes, zoet broodbeleg, etc.).

Ik ga voor 175 punten, dat wordt echt een uitdaging, want in februari en januari ging ik voor 150.

Mijn beloning zal zijn een nieuwe wandelbroek. Die staat al zo lang op mijn lijstje!

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 11:57    
Vrouw Weeggegevens   Assie1002
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2020
Berichten: 64
Dieet: Gezonde eten
Woonplaats: Leeuwarden


  Reageer met quote
Ik wil me graag aanmelden voor dit sprintje, waarom om me weer op de goede weg te krijgen. Ik ben namelijk best wel over te halen om toch voor mij het verkeerde eten. Daar ik vreselijk schommel qua gewicht en niet naar benee ga.

1. Geen suikers ( snoep en vooral koffieverkeerd met veel suiker) tot me te nemen
2. Dat ik de koolhydraten laat staan.( soms kan ik het niet laten dat patatje te nemen).
3. Mijn wandelingen uit te breiden naar langer lopen dan het half uurtje.
4. Volhouden van naar het zwembad te gaan.
5. Cola zero te laten staan.

Dit is mijn eerste keer dat ik mee doe aan zoiets dus zet ik me in voor 75 punten.

Mijn beloning zal dat dagje Amsterdam zijn, heb al een treinkaartje die ik kan gebruiken tot 12 April dus dit is mijn stok.

_________________

<a><img></a>
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 20:05    
Vrouw Weeggegevens   Assie1002
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2020
Berichten: 64
Dieet: Gezonde eten
Woonplaats: Leeuwarden


  Reageer met quote
Geke schreef:
Hierbij de maart-editie van het sprintje 'positieve punten tellen'. Het idee is dat je jezelf beloont voor goed gedrag. Want blijvend gewicht verliezen gaat uiteindelijk om gedragsverandering. Het sprintje begint op zondag 1 maart.

Hoe werkt het precies?

Je maakt je eigen puntensysteem en bedenkt waarmee jij jezelf wilt belonen. Bijvoorbeeld:
- Anderhalve liter water drinken op een dag
- Ongezonde dingen afslaan
- Een halfuur wandelen
Verzin het maar. Dingen die je lastig vindt en waarbij jezelf punten geven je kan motiveren om ander gedrag aan te leren.

Hoe je de punten bijhoudt, is maar net wat je zelf het prettigst vindt. Het kan op je mobiel in een bestandje, of op een ouderwetse kalender of papieren schemaatje, maar het mag ook hier genoteerd worden. Als je het zelf maar bijhoudt!

Je stelt jezelf een doel: hoeveel punten wil je verzameld hebben aan het eind van de maand en waarmee beloon je jezelf? Bijvoorbeeld: als ik 100 punten heb gehaald, dan geef ik mezelf een bos bloemen, een sauna-uitje of die wandelbroek die ik al zo lang wil hebben. Of wat je dan ook maar bedenkt.

Bij het aanmelden hier vertel je waar je jezelf punten voor wilt geven en wat je beloning is. Je kunt zelf kiezen waar je je punten bijhoudt, maar het is fijn als je hier updates komt geven hoe het gaat en als we elkaar kunnen motiveren.

Wie doet er mee?


Vraagje hierover
Tel je dat iedere dag of gaat het anders?
Wat je er voor zet is de punten kijk maar even bij mij bericht
Dank je wel Geke!!

_________________

<a><img></a>
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 20:08    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6212
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Welkom Assie! Leuk dat je meedoet hier!

Het is je handigst als je het elke dag telt, zo houd je ook meer overzicht voor jezelf.

Kijk anders maar even bij het februarisprintje, je komt daar als je bij mijn profiel kijkt, dan kun je het zó aanklikken.

Als er nog meer vragen zijn, lees ik het wel.

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 20:25    
Vrouw Weeggegevens   Assie1002
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2020
Berichten: 64
Dieet: Gezonde eten
Woonplaats: Leeuwarden


  Reageer met quote
Geke schreef:
Welkom Assie! Leuk dat je meedoet hier!

Het is je handigst als je het elke dag telt, zo houd je ook meer overzicht voor jezelf.

Kijk anders maar even bij het februarisprintje, je komt daar als je bij mijn profiel kijkt, dan kun je het zó aanklikken.

Als er nog meer vragen zijn, lees ik het wel.


Dank je wel en ga zeker ff kijken

_________________

<a><img></a>
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 20:36    
Vrouw Weeggegevens   CarolineP
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 2-1-2017
Berichten: 134
Dieet: Gezonder leven (orthomoleculair)


  Reageer met quote
Ik doe sowieso weer mee. Ik merk dat het me echt helpt om m’n leefstijl te veranderen. Wel denk ik nog even na over de stapjes die ik deze maand wil zetten. De onderdelen ‘voldoende bewegen‘ en ‘10 minuten voelen hoe het met me gaat’ zijn behaald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020 0:01    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-10-2016
Berichten: 5259
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Ik doe ook weer mee.
Water drinken verhoog ik van 1 naar 1 1/2 liter. 2 punt.
20 min. Hoepelen. 1 punt.
Suikervrije dag 2 punt.
Extraatjes afslaan. 2 punt.
Stappen per 3000 1 punt.
Elke dag een halfuurtje ontspannen. ( puzzelen, lezen enz.) 2 punt.
Ik geef 2 punten waar ik moeite mee heb. 1 punt wat min of meer al vanzelf gaat. Lachen Totaal 11 punt per dag. Ik ga weer voor de 200 punt. Beloning: plantjes voor op het terras. Bloemen

_________________
200/ al 89‼️
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020 7:38    
Vrouw Weeggegevens   Marmar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 26-8-2015
Berichten: 231
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Ik doe ook mee, lekker positieve sprint. Ik wil heel rustig afvallen dus dit past hier helemaal bij. Kleine dingen veranderen en daarmee langzaam afvallen.

Mijn dingen waar ik mezelf punten voor wil geven:
- 1,5 liter water/groene thee per dag: 1 punt
- voor ontbijt glas warm water met appelazijn drinken: 1 punt
- ‘s middags gezond tussendoortje nemen dat goed vult: 1 punt
- minstens 4x per week rond(je) wandelen: 5 punten (per week)

Doel is 100 punten. Ik ga er nog even over nadenken hoe ik mezelf zal belonen
Erg blij

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020 14:53    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6212
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Welkom Anneke en Caroline, we zijn op de goede weg hè, dus is een maartsprintje zeer welkom! Fijn dat jullie weer meedoen.

Welkom ook Marmar! Je zult zien hoe leuk dit is! Kleine stapjes, maar omdat je het zelf bedenkt en uitvoert (maar hier wel deelt) is het ook echt je eigen project en eigen resultaat. En dan zul je zien dat al die kleine stapjes echt wel wat opleveren!

_________________
Mijn streefgewicht blijft 68 kilo! Dus weg met die tussendoortjes!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2020 21:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 1 van 16