Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

In april actief met jouw eigen positieve puntensysteem

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
maandag

1 Grotendeels onbewerkte voeding, gelukt 10/30
2 Maximaal 4x eten per dag, per dag, gelukt 7/30
3 Na avondmaaltijd alleen thee/ granenkoffie gelukt 7/30
4 elke werkdag iets aan het huishouden doen. 1/15

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021 10:04    

Reageer met quote
hhh schreef:
Vanmorgen stond ik op de weegschaal en ik was weer aangekomen. Dat was balen.
Ik volg al meer dan 2 weken de adviezen van de Voorlichtingsbureau van de voeding.
Eet al 2 weken rond de 1250 cal.
Elke dag beweeg ik wat meer
Toch word ik zwaarder.

Goed idee om je buikomvang te meten. Merk je dat broeken losser gaan zitten om je middel? Dat zou ook een teken kunnen zijn van vooruitgang.

Ik denk dat 1250 caloriën heel erg weinig is. Wanneer je daar ook nog bij beweegt, is het echt te weinig.
Dus ik denk dat je lijf inderdaad, zoals Geke al noemde, in de spaarstand is gegaan en alle caloriën vasthoudt. Het denkt dat er een hongersnood is! Dus verzet het zich tegen afvallen, het houdt alles juist vast.
Een gemiddelde vrouw heeft iets van 2000 caloriën per dag nodig om op gewicht te blijven. Je haalt daar nu dus 750 caloriën van af en gaat ook nog extra caloriën verbranden door meer te bewegen.... Je lijf komt dan ook voedingsstoffen te kort - mineralen en vitamines. Als je 1250 caloriën per dag eet zou je echt BERGEN groente en fruit moeten eten en dan nog zou het niet goed mogelijk zijn om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.
Bij de weegclub ging iemand laatst van een dieet met iets van 1200 caloriën naar een eetplan met 1800 caloriën - en toen viel ze af! Eerder had ze steeds drang om te snaaien en kon ze bijna niet van de zoetigheid afblijven. Dat verdween toen ze meer ging eten aan gezonde voeding.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021 10:08    

Reageer met quote
Geke schreef:

Kordiya, hoe bevalt jouw nieuwe (eenvoudiger) puntensysteem je? Helpt het je, nu je focust op wat minder dingen? Ik hoop het voor je!
(...)
Ik heb gister weer lekker veel gelopen (ruim 12 km) dus de punten stromen weer binnen. Het planken doe ik even niet, omdat ik een pijnlijke schouder heb. Wat niet door het planken komt, want dat doe ik al minstens een jaar vrijwel dagelijks, maar wel door een opeenstapeling van teveel dingen met fijne motoriek (veel op m'n telefoon, plus het blokfluiten). Vandaag heb ik m'n smartphone aan de kant gelegd, ik ga even kijken of dat verlichting geeft.

ja, het helpt me momenteel wel om echt in te zoomen op een paar dingen en niet teveel tegelijk.

Beterschap voor je schouder. Kan me voorstellen dat blokfluiten een belasting kan zijn. Lastig om de belasting te doseren, hè? Dat merk ik ook steeds in verband met mijn voetpijn.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021 10:14    
Vrouw Weeggegevens   hhh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
Dank je Geke,
ja misschien wil ik wel te snel.
Maar niet afvallen en wel aankomen klopte volgens mij niet.
Langzaam afvallen en schommelen vind niet zo erg, omdat je de ene keer meer zout eet, of een andere keer een andere balans hebt in verhouding koolhydraten-eiwitten. Stilstaan met afvallen omdat mijn lijf in de spaarstand gaat, vind ik ook niet zo erg. Dat kan bij mij soms wel 2 weken duren. Maar het is me nog nooit overkomen dat ik steeds een beetje aankom ipv afvallen.
ja, ik blijf in april mijn ingeslagen pad volgen en merk het dan wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021 11:09    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Goed zo hhh. We houden vol. Bij mij blijft het ook schommelen. Onsje er af, onsje erbij enz. Terwijl ik rond de 1300/1400 cal. zit.
Dit duurt nu al een tijdje. Ik merk wel dat mijn broek wat wijder zit. Lachen
@Geke ik heb gisteren inderdaad gewandeld.
Maandag:
Hoepelen 20 min. 1 punt.
Menu dag van te voren gemaakt 1 punt en er aan gehouden ook 1 punt.
Suikervrij 3 punt.
Huishoud/tuin klusjes 1 punt.
1 liter water 1 punt.
2,5 stuks fruit. 1 punt.
Stappen per 5000 = 1 punt. 12451 = 2 punt.
Schaaltje rauwkost 1 punt.
Totaal 12 cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021 11:50    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoepelen 20 min. 1 punt.
Menu dag van te voren gemaakt 1 punt
en er aan gehouden ook 1 punt.
Suikervrij 3 punt.
Huishoud/tuin klusjes 0 punt.
1 liter water 1 punt.
2,5 stuks fruit. 1 punt.
Stappen per 5000 = 1 punt. 9769 = 1 punt.
Schaaltje rauwkost 1 punt.
10 punt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021 19:20    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
[quote="Kordiya"]
Geke schreef:

Beterschap voor je schouder. Kan me voorstellen dat blokfluiten een belasting kan zijn. Lastig om de belasting te doseren, hè? Dat merk ik ook steeds in verband met mijn voetpijn.

Doseren is inderdaad een belangrijk punt. Wel bewegen, maar ook rusten!
En ik snak ernaar om weer te fluiten, maar ik heb het gister niet gedaan en ik denk dat het goed is. Het is niet de zwaarte van de fluit (die weegt zowat niks), maar het zijn de snelle bewegingen. Daarbij heb ik alleen rechts last, terwijl ik met links net zoveel bewegingen doe bij fluitspelen. Dus zal het wel de combinatie met de smartphone zijn, want dat doe (Nee, deed!) ik wel alleen met rechts. Ik word al handiger om steeds meer met links te doen.

Nu zit ik even achter de laptop, dat is minder belastend. Maar ook dat wil ik vandaag en morgen nog even beperken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021 7:08    

Reageer met quote
Mijn punten gaan niet helemaal volgens plan, ik ben nog aan het inhalen van vorige week. Ik zit op 112/300. Het zouden er dus 130 moeten zijn. Reken ik de paaseitjesbonus er alvast bij dan kom ik op 127/130 dus loop ik 3 punten achter. Dat moet in te halen zijn, toch?

Als ik een dag alle extraatjes afsla en geen suiker neem (in koek of snoep of broodbeleg of sinaasappelsap) dan krijg ik 6 punten erbij. Dus dat kan lekker aantikken.

Het is mogelijk om de 300 te halen, maar makkelijk is het zeker niet! Een aardige uitdaging dus.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021 7:13    

Reageer met quote
Hhh, ja gewoon doorzetten deze maand!
Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021 7:13    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Geke schreef:

Nu zit ik even achter de laptop, dat is minder belastend. Maar ook dat wil ik vandaag en morgen nog even beperken.

Als je een muis gebruikt, leg hem dan eens aan de andere kant. Ik ben rechts, maar leg hem links.

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021 11:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 10 van 19