Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ik wil mij graag voorstellen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   goli0271
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Goedemorgen, 6 dagen geleden heb ik mij ingeschreven op dit forum. Een aantal jaren geleden was ik actief op Valtaf.nl, met succes. Deze pagina is echter gesloten en sindsdien was ik met andere dingen bezig dan met afvallen.

Ik las hier openhartige stukjes, dit heeft mij doen besluiten om hieronder ook maar gewoon de waarheid op tafel te leggen.

Ik ben een stresseter, ik demp emoties af door te eten en het eten op zich is een bezigheid die mijn spanningen doet minderen. Zoiets als alcohol drinken, of een tic hebben van iets dat je doet om stress te uiten.

Na werkeloos geweest te zijn was ik erg blij dat ik weer een baan had. Echter zit ik hier na 8 jaar nog steeds en 35 kilo aan gewicht erbij laat wel zien dat deze baan niet echt het beste voor mij is.

Ook heb ik een eetstoornis sinds mijn 15e, kan ik periodes hebben dat ik nogal rijkelijk alcohol gebruik (niet nu) en ben ik anderhalve week gestopt met roken, wat ik ook gebruikte om mijn stress te kunnen "handelen".

Nu over tot de orde van de dag: ik ben niet iemand die zwelgt in zelfmedelijden. Ik kan best lang doormodderen, zoals dat ge-eet en bunkeren, maar op een gegeven moment is het toch wel klaar. Dat voelt als een "shifting" in je "mindset". Sorry voor de Engelse woorden. Mijn internetleven speelt zich vooral af op buitenlandse sites. Een soort aardverschuiving in je denkpatroon is denk ik wel een goede omschrijving.
Ik ben mij aan het omscholen voor een ander beroep, maar Corona heeft roet in het eten gegooid. Naast het feit dat ik in april al klaar had moeten zijn, durf ik nu mijn vaste baan niet meer op te zeggen. Hopelijk haal ik in oktober mijn examen en kan ik dan extra in mijn nieuwe werkveld bijverdienen.

Het stoppen met roken gaat goed tot op heden.

Een poosje geleden ben ik weer begonnen met mijzelf wegen. Ergens tussen de 105 en 106 kg, en zo zwaar ben ik nog nooit geweest. Mijn eerste doel was weer onder de 100 kg komen, dat is mij gelukt. Mijn uiteindelijke streefgewicht weet ik nog niet. Voor deze site heb ik het maar op het allerhoogste gezonde BMI-gewicht gezet, maar ik ga gewoon door totdat ik mij goed voel, of dat hoger of lager dan die BMI uitvalt dat maakt niet zoveel uit. Liever zet ik eigenlijk een wat hoger streefgewicht, zodat het niet zo'n eindeloze weg lijkt. Ik kijk nog wel.

Ik ben benieuwd naar de andere leden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 sep 2020 8:52    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
ja ik heb je al langs zien komen en je een tekstje gegeven wat ik normaal hier neerzet
goed dat je zo goed weet waar het door komt en wat je valkuilen zijn
ik wens je heel veel succes en veel genoegen met de weegclub te ontdekken
we hebben allemaal wel min of meer eenzelfde probleem dus je staat hier niet alleen

goli0271 schreef:
Goedemorgen, ik zag zojuist dit sprintje en ik zou graag mee willen doen. Het bericht en het idee sprak mij erg aan.

Ik ben sowieso nieuw op de site, en moet nog leren hoe alles werkt. Van fora, sprintjes, berichten en zo heb ik niet echt kaas gegeten.

Van kaas heb ik wel kaas gegeten. Ik ben in de zwaarste periode van mijn leven en dat voelt niet goed. Ik wil dan ook graag wat pondjes kwijt.

Ik vond het idee van het Kaizen heel intrigerend en hoop dat ik mee mag doen,

dit sprintje is bijna afgelopen maar er komt waarschijnlijk wel een vervolg
ik zie dat dit je 1e berichtje is en je niet langs het voorsteltopic bent geweest
daar krijg je normaal een welkom en wat info

ik heet je dan hier maar even van harte welkom
------------------------------------------------------------------------

Hallo goli, van harte welkom bij de weegclub.
Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2020 13:40    
Vrouw Weeggegevens   dai165
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goed om te lezen dat je de situatie waarin je zit goed kan omschrijven. Sommige dingen zijn ook erg herkenbaar. Vooral: dat dit wel het punt is dat ik ietssss te lang heb gedacht "komt maandag wel". Maar goed.. schouders er onder. Het getal op de weegschaal is inderdaad een handige maatstaf maar uiteindelijk hoef je niet gelukkiger/beter in je vel te zitten als je een bepaald gewicht hebt. Het is belangrijker dat je tevreden bent met hoe je er uit ziet..

Heel veel succes.. ik ben afgelopen maandag (eindelijk) weer echt begonnen. Mocht je willen sparren, weet me dan te vinden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 sep 2020 12:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1