Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Ik wil halveren :)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Annahalveert
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten, meer bewegen

Reageer met quote
Hoi, ik ben Anna.

Bijna 3 jaar geleden, na de bevalling van mijn 5e (en laatste) kind woog ik 132 kilo. Ik was depressief, had suikerziekte, slikte heel veel medicijnen. Tel daarbij op dat aan beide kanten van mijn familie suikerziekte, hoge bloeddruk en hartfalen voorkomt....

Ik was niet de moeder die ik mijn kinderen gunde. Ik besloot dat ik wilde halveren in gewicht. Van 132 naar 66 kilo. Ik was klaar met mijn eeuwige smoesjes. Ik heb geen tijd om te sporten, ik heb 5 kinderen, ik heb geen tijd om gezond te koken. Ik was altijd van alles of niets. Of ik moest heel streng kunnen dieeten en uren sporten, en als dat niet kon, dan deed ik maar niets.

Dit keer ben ik het anders aan gaan pakken. De eerste week geen cola meer (mijn grootste zonde), de tweede week geen suiker meer in mijn thee, derde week iedere dag 10 minuten wandelen enz enz.

Inmiddels ben ik al 39 kilo afgevallen en heb ik nog 27 kilo te gaan. Ik pas weer in maat 42/44, kan dragen wat ik wil. Maar wat nog veel belangrijker is: mijn suikerwaarden zijn nu weer perfect, mijn bloeddruk is perfect, mijn knieen doen niet meer zeer, ik ben niet meer depressief, slik geen medicijnen meer en ik barst van de energie!!

Ik hoop hier steun te vinden op momenten dat ik het nog wel eens moeilijk heb. Ookal is het gezond eten en sporten inmiddels gewoon mijn normale patroon geworden, ik moet erg oppassen dat ik niet weer in mijn alles of niets patroon terug val. Helemaal nu de kilo's er steeds langzamer af gaan, heb ik toch wel af en toe de neiging om me vol te proppen als de weegschaal na een week hard werken maar weinig resultaat laat zien, of juist veel te weining gaan eten uit frustratie omdat het niet snel genoeg gaat.

Na de geboorte van mijn 5e kind heb ik besloten: Ik ga halveren! Geen smoesjes meer (geen tijd voor de sportschool, te druk met 5 kinderen). Nee, iedere kcal minder is er eentje, en ieder stap meer is er eentje Lach.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 jun 2016 21:46    
Vrouw Weeggegevens   Mamsie1966
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hallo Anna , welkom op de weegclub !
Leuk dat je 5 kinderen hebt , wij hebben nog 7 thuiswonende kinderen ( ook al getrouwde) dus ik weet alles van drukte en ergens niet aan toekomen .
Dit is een fijne site waar je veel steun en gezelligheid kan vinden .
Heel veel succes met je verdere afval-race !
Groetjes , Elisabeth

Ps Wat enorm knap van je dat je al zoveel afgevallen bent , echt n stimulans voor mij !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 jun 2016 22:20    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Hallo Anna, van harte welkom bij de weegclub.

Je bent al een flink eind op weg naar de helft van jezelf! Erg blij Hier vind je vast veel steun een aanmoediging. Veel succes met de volgende kilo's. Lach

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

Beheerder Ellen, Medebeheerder Kaatje, Moderator Dini

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ons team wordt aangevuld met ervaringsdeskundigen: Coby, Dauphine, Kunstig, Mamdarijn, Moniek en Pianojuffie. Ieder heeft haar eigen 'specialiteit'. Ze zijn er om je ondersteunen, te motiveren en eventuele dieetvragen te beantwoorden.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam, Missy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2016 1:02    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
van harte welkom Anna
wat een super resultaat heb je al bereikt,doorzetter ben je hoor en zeer motiverend Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2016 8:59    
Vrouw Weeggegevens   Annahalveert

Dieet: Gezond eten, meer bewegen

Reageer met quote
Dankjulliewel voor deze warme welkom.

En Mamsie1966, wat leuk dat je ook een groot gezin hebt! Dat is tegenwoordig niet meer echt "normaal" hahaha. Vaak is het heel erg druk, maar ook super leuk en gezellig! En soms denk ik wel eens dat ik het makkelijker heb dan de moeders met maar 2 kinderen. Die rennen van hot naar her, terwijl ik juist heel makkelijk (tegenwoordig) de deur uit kan lopen omdat de grote kids even op de kleintjes letten.

Na de geboorte van mijn 5e kind heb ik besloten: Ik ga halveren! Geen smoesjes meer (geen tijd voor de sportschool, te druk met 5 kinderen). Nee, iedere kcal minder is er eentje, en ieder stap meer is er eentje Lach.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2016 15:11    
Vrouw Weeggegevens   Sooof
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat super knap dat je al zoveel bent afgevallen en ook wat een heftige beslissing om te halveren! Echt mega veel respect dat je dit allemaal doet én ja MET 5 kinderen. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar als ik af en toe op mijn neefjes oppas dan denk ik al poeh he, dus ik heb echt heel veel bewondering voor je!

Heel veel succes! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jun 2016 9:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1