Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

ik stel me even voor, 'babyvet' is 'peutervet' geworden...

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   suppressa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Mieke Kosters met ontbijt shake

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Ik kwam op deze website terecht omdat ik op zoek was naar informatie over het systeem van Weight Watchers met de ouderwetse flexipoints. Schaam Schaam

Graag zou ik samen met jullie weer op mijn streefgewicht geraken: 67 kg (en zo weer in mijn trouwkleed passen). Ik trouwde in 2008 met mijn lieve ventje en wij kregen in 2011 een pracht van een zoon.
Eigenlijk is zwanger zijn voor mij het beste dieet, want ik zat op -7 kg startgewicht na 16 weken door misselijkheid. Omdat dit nu geen optie (meer) is, heb ik mijn oude Weight Watchers-boekjes weer uit de kast gevist en ben ik op eigen houtje met mijn groot dieet begonnen. Met mijn 31 lentes heb ik al wel redelijk wat jojo- en dieetervaring.

Mijn weegschaal is lief voor mij, ik had een nieuwe aangeschaft en die weegt me ongeveer 1.5 kg zwaarder dan ik ben (nu ja, 'gewoon ben' is het eigenlijk meer). Nieuwe weegschaal staat bijgevolg keurig in haar doosje stof te verzamelen. Ik duld geen tegenspraak Erg blij

Dus op doomsday stond mijn schaal te kreunen onder 82.0 kg lichaamsgewicht. 'Memory?', vroeg ze. Awel ja, even tandjes bijten en onthouden dat "the only way down" is.

Vanmorgen piepte ze wel anders: 73.3 kg. We zijn bijna eind week 11. Ik ben trots op mezelf, maar ik ben er nog niet.

Ik ben een zagende diëter omdat ik een echte zoetekauw ben en suiker me gelukkig maakt. U bent gewaarschuwd. Gemeen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 29 mei 2014 15:12    
Vrouw Weeggegevens   Ukkepuk84
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond en bewust eten

Reageer met quote
Welkom!
Wat schrijf je leuk zeg! En wat ben je al goed bezig! Hier ook de extra kilo's door onder andere twee zwangerschappen eraf aan het werken. Ik ben nog maar twee weken bezig, maar het gaat tot nu toe goed.
Ik was ook een enorme zoetekauw, maar omdat ik mijn lijf in deze staat zo zat ben, ben ik cold turkey gestopt met snoepen en ongezonde snacks. De eerste dag was echt verschrikkelijk, maar blijven visualiseren heeft mij erg geholpen. Ik kies nu voor gezondere tussendoortjes en ben al 4,2 kilo kwijt!
Heel veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 mei 2014 16:15    

Reageer met quote
Dankjewel voor het compliment Schaam Schaam (complimenten in ontvangst nemen ben ik nog aan het leren)

Mis je het voorlopig, die zoetigheid? Want je lichaam komt in opstand als je er niet aan toegeeft, is een verslaving als een andere.
Bij mezelf merk ik vooral dat ik naar zoetigheid grijp als ik energie nodig heb. Ik voel me soms ook wel wat futloos en zou meer moeten drinken.

4.2 kg op 2 weken? Is hier een podium om je op te zetten??? Dat is alvast een geweldig resultaat! cheerleader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 29 mei 2014 18:03    
Vrouw Weeggegevens   Ukkepuk84

Dieet: Gezond en bewust eten

Reageer met quote
Ik had de eerste dag veel ontwenningsverschijnselen haha. Leek wel een flinke griep; hoofdpijn, misselijk, spierpijn, moe etc. Ik was echt wel heel zielig toen! De tweede dag was het gelukkig al een stuk minder.

Tja, die 4,2 kilo... kan je nagaan hoeveel zoetigheid ik at haha. Nu niet eens meer op mijn brood!

Natuurlijk snak ik nog af en toe naar chocolade (me loves it!) maar ik wil zo ontzettend graag van die kilo's af. Ik heb één moment in de week dat ik mag zondigen van mezelf; als ik een feestje of een etentje heb ofzoiets. Ik heb er de afgelopen weken dan ook extra van genoten. Het smaakt dan ook veel beter Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 mei 2014 22:10    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Suppressa, van harte welkom bij de weegclub. Je bent al lekker actief zie ik, je hebt ook al een eetdagboekje. Erg blij

Van links naar rechts:
Odette, Ellen,
Coby, Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en behouden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2014 20:55    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Surpressa, welkom hier. En zoetigheid (suiker) is inderdaad verslavend. Je lijf vraagt na suiker telkens weer om meer........ de enige manier om daar vanaf te komen? Geen (toegevoegde) suikers en lege khd eten. Mij heeft dat enorm geholpen. Ik wens je veel succes, groetjes Missy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 mei 2014 22:36    

Reageer met quote
Heb je enkele (lekkere) voorbeelden van lege khd?
Ik heb hier ergens opgepikt dat chroomtabletten de zin in zoet een beetje kunnen beperken.... Ik heb gelijk mijn eerste tabletje door de keel.
Vroeger zei ik altijd: ik heb geen dieet nodig, ik heb een hersenchirurg nodig die mij 'reset'. Dit kan je met niets vergelijken. Heb je psoriasis? Altijd te maskeren. Heb je lelijke nagels? Plak er valse over. Heb je kromme tenen? Draag dichte schoenen. Maar dik zijn: dat zie je. Altijd en overal. En het heeft invloed op de eerste indruk die je geeft. Iemand die dik is 'heeft zich niet onder controle'. Wat valt er dan te zeggen over de nagelbijter en de verstokte roker? Ach, het is een verslaving als een andere. Dat is het niet: je moet eten om te blijven leven. Je wordt er iedere dag mee geconfronteerd. Je kan niet cold Turkey stoppen met eten. Dat kan je wel met IEDERE andere verslaving. Soms voel ik me door men aanleg 'gestraft voor iets dat ik niet gedaan heb'. Maar dat is ook niet helemaal waar, want ieder pondje gaat immers door het mondje.
Als ik zie hoeveel pondjes mijn man naar binnen werkt, vind ik het leven gewoon niet eerlijk. Bij zijn laatste check-up op het werk heeft hij van de 72 kg lichaamsgewicht (hou je vast) 58 kg spiermassa. Ik denk dat ik voor 58% uit vet besta...
Een gevecht tegen de kilo's wens je je ergste vijand niet toe. En ik duim iedere dag dat mijn zoontje niet mijn genen geërfd heeft op dat gebied.
Ach, misschien ga ik gezond eten en suikers mijden wel toepassen nà mijn dieet. Ik wil een gewone gemiddelde mens zijn, geen dikke mama van wie ze het eten uit de mond kijken. Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014 1:15    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Suppressa, lege khd wil je niet eten denk ik. Lachen
Die bevinden zich in geraffineerde suiker, wit meel (wit brood, bloem) pasta en witte rijst. Alle zoete dingen (op fruit na dan).
Beter neem je vokorenbrood, zilvervliesrijst en volkorenpasta, peulvruchten en veel groene groentes en fruit met mate.

Hoezo toepassen NA je dieet? Kies een manier van eten, niet di-eten, die bij je past en die je dan de rest van je leven vol kunt houden. Dan is het niet worstelen met wat je allemaal niet mag, maar genieten van alles wat je allemaal wel mag! Erg blij

En je mag veel en lekker eten hoor. Ik geniet elke dag van mijn maaltijden en tussendoortjes. Lach Nee het leven is niet eerlijk, maar misschien beweegt je man ook veel meer dan jij? Want het is niet alleen wat je eet, maar ook wat je verbrand he? En beweging is verbranding opjagen. Dus extra bewegen helpt bij het afvallen. Yes! (nederlands=
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014 1:51    

Reageer met quote
Volkorenbrook: ok
volkorenpasta: ok
peulvruchten: eet ik wel maat ben er niet zo gek van
fruit: als het zoet is Schaam Schaam Schaam Schaam Schaam Schaam

Toepassen na dieet: ontbijt en middageten à samen 9 flexi-pionts kan ik perfect volhouden.
Maar het enige nadeel aan Weight Watchers is dat je keuzes maakt tussen gezond en lekker. Eet ik een koekje van 1 pt of een banaan van 1 pt? Als het aan mij lag, ging ik voor het koekje.
Ik wil mezelf gewoon maken om op dat moment voor fruit te kiezen (geen geraffineerde suikers dus).
Avondeten zal gewoon blijven zoals het is, vb witte saus, mét bloem en boter (en als het kan beetje strooikaas). Ik eet liever echte saus dan Maïzena. Anders giet ik nog liever wit gekleurd water over mijn gerecht...
Ik lust niet veel en hou niet van hartig en bitter. Ik kan daar niets aan veranderen. Ik lust enkel kaas als-ie warm is, en vis eet ik ook enkel in tijden van oorlog (want gras smaakt naar nóg minder).
Dus daarom: om streefgewicht te behouden wil ik de knop nog wat extra aandraaien. Maar ik weet nog niet hoe.

Mijn man is schrijnwerker en beweegt en drink heel veel. En is gezegend met een goddelijke spijsvertering. Hij eet 's ochtends 4 boterhammen met beleg en 's middags 9. Tussendoor 2 grote studentenhaver-koeken en drinkt 1.5l bruiswater en dan nog eens 0.75l thee. Dan komt meneer thuis en eet hij soep en aardappelen en groenten en vlees. In de zetel nog 1 of 2 zware bieren.
Bij 38 punten op een dag ben ik gestopt met tellen.
Niet eerlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014 2:04    

Reageer met quote
O ja: ik werk in een winkel en doe op een gemiddelde dag 8000 stappen (ongeveer 6 km) en op een drukke zaterdag haal ik de 10000, ongeveer 7 km.
Dat is toch niet weinig?
Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014 2:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2