Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Ik ga de strijd aan

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   ladyrox
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
Dag medestrijders,

Na een paar keer deze site bezocht te hebben, heb ik besloten me aan te melden als lid. Tijdens mijn strijd merk ik dat ik af en toe behoefte heb om wat dingen van me af te schrijven. Het is ook fijn om een reactie te krijgen van doelgenoten.

Mijn (schuil)naam is Rox, ik heb voor een schuilnaam gekozen omdat ik zo vrij uit als mogelijk mijn gevoelens, emoties en ervaringen wil kunnen posten. Zo open over mijn gewicht zijn in het dagelijks leven vind ik nog erg moeilijk.

Mijn strijd tegen de kilo's begon een aantal maanden geleden al. Al mijn kleding zat te strak, niets paste meer. Wat een frustratie. Ik was verbijsterd, was ik zo veel aangekomen, hoe kan dat dan? Maaaaaar als ik wat beter zou opletten wat ik at waren die kilo's er vast zo weer af en zou ik weer in mijn oude jeans passen....toch? Niet dus, zodra je midden 30 bent gaat het blijkbaar niet meer zo makkelijk Sip Na maanden 'opgelet' te hebben woog ik nog steeds hetzelfde. Bij het zien van verschillende foto's van mezelf van afgelopen zomer schrok ik me elke keer weer kapot. Ik herkende mezelf amper. Langzaamaan werd ik steeds ongelukkiger met mezelf. Verschillende lichamelijke klachten hielpen daar ook niet bij.

Op een dag kwam mijn besluit, dit kan zo niet langer. Een prachtig slanke vriendin van me viel kilo's af met het Sonja Bakker dieet en werd nog slanker, wauw wat een figuur. We hebben ongeveer dezelfde lengte maar haar weegschaal geeft (gok ik) zo'n 20 kilo minder aan dan de mijne. Sonja bakker heeft mij ook ooit geholpen maar ik vind het lastig om me strak aan de maaltijden en ingrediënten te houden die zij gebruikt. Daarom besloot ik: Alleen nog water en thee drinken en porties eten halveren. Daarmee kwam ik al goed opweg. Ondertussen ontdekte ik de App "Mijn Eetmeter". Inmiddels registreer ik hiermee alles wat ik eet en drink en zorg ik dat ik per dag niet meer dan 1500 calorieën binnen krijg. Het is moeilijk te zeggen wanneer ik precies begonnen ben met mijn afvalstrijd maar ik denk dat ik kan zeggen dat ik nu in ongeveer 10 dagen 3.5 kilo ben afgevallen. Ik merk nu al dat mijn bh's makkelijker sluiten en mijn riem een gaatje strakker kan. Mijn drive is na dit resultaat enorm, ik wil doorgaan, meer kilo's verliezen! Naast het veranderen van mijn eetpatroon ga ik 2 keer per week naar de sportschool. Dat blijft ook een dingetje bij mij wat steeds moeilijk vol te houden blijkt.

Ik heb mezelf 20 weken gegeven om 10 kilo af te vallen. Een halve kilo per week leek me redelijk en haalbaar. Ik heb ook verschillende mensen ingelicht over mijn afvalstrijd in de hoop dat ze mij steunen. 20 januari is mijn einddatum, ik hoop jullie tot die tijd hier veel te zien en te spreken. Hopelijk kunnen we elkaar steunen in de strijd tegen de kilo's!

Let's go!

Rox
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 13:37    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo Rox, van harte welkom bij de weegclub. Het begin is altijd het gemakkelijkste. Dan wordt het een heel stuk moeilijker. Maar met steun van hier en een heel veel doorzettingsvermogen kom je er vast wel. Ik gebruik ook die app " mijn eetmeter" En het werkt bij mij heel goed.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam, Morgenrood2

Zondag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 16:48    

Reageer met quote
Hoi Morgenrood2,

Bedankt voor je reactie.
Leuk om te lezen dat je ook "mijn eetmeter" gebruikt.

Dus zo'n dagboekje is DE manier om in contact te komen met mede afvallers? Ik zal het eens gaan proberen 😊

Groetjes, Rox

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 16:55    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Zeker Rox. Het dagboekje kun je voor allerlei dingen gebruiken, maar de meeste gebruiken het voornamelijk om je eet en drinkgewoonten in te zetten. Schrijf wat je eet en drinkt en je ziet het zelf ook wat je allemaal gebruikt. Anderen kunnen je daar dan ook bij helpen, als je dat wilt.

Heel veel succes en ook heel veel plezier. Ik kijk uit naar je menuutjes.

Groetjes Morgenrood2

Zondag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 19:52    
Vrouw   Dauphine

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Ook van mij een hartelijk welkom op de weegclub. Je hebt al een goede start gemaakt. Ik denk dat 500 gram per week een haalbare kaart is. De ene week makkelijker dan de andere maar als het er maar af gaat. Veel succes gewenst Rox.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 sep 2017 8:39    

Reageer met quote
Bedankt Dauphine,

Ik hoop dat het haalbaar is. De eerste week vloog het eraf en ik merk dat ik nu steeds teleurgesteld ben als ik op de weegschaal stap. Ik wil eigenlijk maar 1 keer per week gaan wegen, maar als ik ga douchen stap ik er toch weer even op. Misschien dat dat vanzelf over gaat na een paar keer teleurgesteld te zijn, haha.

Maar we gaan vol goede moed verder, op naar zaterdag, weegdag.

groetjes, Rox

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 sep 2017 13:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1